زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟ | ضروری‌ترین نکات

مجله آموزشی

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟ | ضروری‌ترین نکات

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟ | ضروری‌ترین نکات

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با عوارض تزریق بوتاکس پیشانی است. همان طور که می دانید امروزه زیبایی و جوان سازی پوست برای افراد بسیار مهم است به همین دلیل به دنبال ایمن ترین و بهترین راه های جوان سازی و زیبایی پوست هستند. یکی از رایج ترین روش های زیبایی و جوان سازی پوست، تزریق بوتاکس پیشانی است. امروزه از این روش معروف برای درمان و از بین بردن چین و چروک پیشانی و همچنین خط اخم استفاده می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “ تزریق بوتاکس ” از همین سایت مراجعه نمایید.

در واقع تمام روش های زیبایی در کنار مزایای بسیار زیادی که دارند معایب و عوارضی نیز دارند به همین دلیل افرادی که علاقه مند به تزریق بوتاکس هستند می خواهند بدانند عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟ این مسئله سبب شد که ما نیز موضوع این مطلب خود را به عوارض تزریق بوتاکس پیشانی اختصاص دهیم. حال اگر شما نیز از علاقه مندان تزریق بوتاکس هستید و می خواهید از عوارض تزریق بوتاکس پیشانی اطلاعات لازم را کسب کنید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟

به طور کلی یکی از کم خطرترین و ایمن ترین روش های زیبایی، تزریق بوتاکس است. اما طبیعتا این روش نیز مانند سایر روش های زیبایی دارای عوارضی است. در واقع تزریق بوتاکس دارای برخی عوارض عمومی است که بعد از انجام این روش، عادی است و بعد از گذشت چند روز تا چند هفته از بین می رود.

از جمله عوارض تزریق بوتاکس پیشانی که عادی و معمولی است شامل قرمزی و اِدِم، سردرد و حالت تهوع، کبودی و عفونت می باشد. اما برخی عوارض تزریق بوتاکس پیشانی هستند که معمولی نیستند و در برخی مواقع دائمی می باشد. این عوارض معمولا به دلایل مختلفی انجام می گیرد. به طور کلی عوارض تزریق بوتاکس پیشانی که دائمی و خطرناک است یا به دلیل تزریق داروهای تقلبی و معمولی است و یا اینکه این تزریق توسط افراد غیر متخصص انجام می گیرد.

تزریق بوتاکس به صورت ناشیانه و بیش از حد لازم ممکن است سبب عوارض زیر میشود

افتادگی پلک

افتادگی ابرو

شل شدن عضلات پلک

افتادگی لب

بی‌حس شدن صورت

ایجاد مشکلات بینایی

سخت شدن تکلم و خوردن

از این رو افرادی که می خواهند دچار این عارضه ها نشوند باید به این دو مطلب دقت داشته باشند که چه دارویی قرار است تزریق شود و حتما به یک پزشک متخصص پوست و مو و یک کلینیک زیبایی حرفه ای مراجعه کنید.

نحوه تزریق بوتاکس پیشانی

پیش از تزریق بوتاکس پیشانی، باید پوست فرد تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. سپس مقدار سم بوتولینوم مناسب از طریق یک سوزن بسیار ظریف به ماهیچه های پیشانی شما تزریق می گردد. لازم است بدانید که سم بوتولینوم به یک باره در یک قسمت از پوست شما تزریق نمی شود. با توجه به قسمت تحت درمان، حتماً از چند نقطه مختلف آن را وارد پوست شما می کنند. در این حالت، پزشک یا فرد متخصص از شما می خواهد تا عضلات صورت خود را حرکت دهید تا ناحیه درست برای تزریق را پیدا کند. به عنوان مثال، در انجام بوتاکس پیشانی ممکن است پزشک چند بار از ما بخواهد ابروهای خود را بالا ببرید تا به نقاط چروک شده بوتولینوم تزریق کند.

انجام بوتاکس برای چه کسانی پیشنهاد نمیشود؟

تزریق بوتاکس در چند شرایط به هیچ وجه توصیه نمی شود

هنگامی که شخص عفونت پوستی دارد

یک بیماری عصبی عضلانی دارا است

داروی خاصی مصرف می کند

باردار است و یا در دوران شیردهی به سر می برد

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

مدت زمان تاثیر گزاری بوتاکس 

یکی دیگر از سوالات رایج درباره تزریق بوتاکس پیشانی مدت ماندگاری آن است، فرآیند تزریق بوتاکس پیشانی معمولاً 10 دقیقه طول می کشد. بلافاصله پس از پایان این فرآیند تغییری نخواهید کرد؛ چرا که حدوداً 2 یا 3 روز زمان می برد تا سم بوتولینوم بر چهره شما اثر بگذارد. حدود 2 تا 3 هفته نیز طول می کشد تا تاثیر کامل تزریق بوتاکس را مشاهده کنید. تاثیرات بوتاکس بسته به نوع پوست و مراقبت های شما حدود 3 تا 4 ماه باقی می ماند. بسیاری از افراد بدون اینکه حتی اطلاعات درستی از بوتاکس داشته باشند، نسبت به تزریق آن اقدام می کنند.

مراقب‌های قبل از تزریق بوتاکس

قبل از انجام این عمل پیشنهاد میشود موارد زیر را رعایت کنید

در زمان انجام بوتاکس از مواد آرایشی استفاده نکنید

حداقل 24 قبل از بوتاکس از مصرف مواد الکلی پرهیز کنید

اگر داروی خاصی مصرف میکنید با پزشک خود مشورت کنید

مراقب‌های پس از تزریق بوتاکس برای کمتر شدن عوارض آن

پس از تزریق بوتاکس پیشانی، رعایت چند نکته مهم است. اول اینکه پس از بوتاکس تا 3 روز صورت خود را ماساژ و یا مالش ندهید. مورد بعدی اینکه ورزش سنگین یا فعالیت زیاد نداشته باشید؛ زیرا عرق کردن می تواند تاثیرات بوتاکس را تا حدودی از بین ببرد. نکته دیگر اینکه از آفتاب گرفتن و رفتن به سونا به مدت 2 روز خودداری کنید. ناگفته نماند که پزشک یا شخصی که برای شما بوتاکس تزریق می کند، باید در مورد «بایدها و نبایدهای پس از بوتاکس» با شما صحبت کند. آگاهی از توصیه های لازم باعث می شود تا از عوارض اندک بوتاکس پیشانی وحشت نکنید.

در مقاله مراقبت های ضروری پس از تزریق بوتاکس پیشانی سیع کرده‌ایم به طور کامل شما را در این عمر بسیار مهم راهنمایی کنیم.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

بهترین برند‌های بوتاکس برای پیشانی و …

اگر بخواهیم به عنوان یک متخصص برند‌های معتبری که در ایران استفاده میشود را به شما اراعه دهیم باید بگوییم برند‌هایی مثل

برند Botox Cosmetic پرمصف ترین از نوع A که ساخت شرکت Allergan است

Neuronox از برند‌های کشور کره

Masport محصول کشور خودمان ایران که توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان ساخته میشود

Dysport که توسط شرکت Ipsen تولید میشود.

بوتاکس پیشانی چیست؟

در واقع بوتاکس پیشانی یکی از رایج ترین و مشهورترین روش های زیبایی و جوان سازی پوست است که از آن برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی و همچنین درمان خط اخم استفاده می شود. در این روش که یک روش غیر تهاجمی است از باکتری سم بوتولونیوم استفاده می شود. این سم را در محل مورد نظر تزریق می کنند و عضلات انقباضی را فلج می کنند. پس از این که تزریق بوتاکس انجام شد جذب عضلات می شود. تزریق این ماده در عضلات پیشانی سبب می شود رفته رفته مانع از تولید موادی شود که باعث انقباض عضلات پیشانی می شوند.

جلوگیری از ﺁزاد شدن این مواد باعث می شود که دیگر چین و چروکی در پیشانی ایجاد نشود و لذا پیشانی فرد تا مدت ها صاف و زیبا و بدون چین و چروک باشد. معمولا مدت زمان لازم برای تزریق این دارو 10 تا 20 دقیقه است و افراد بعد از تزریق نیازی به استراحت ندارند. لازم به ذکر است بدانید این دارو روی افرادی که دارای چین و چروک سطحی تری در ناحیه پیشانی خود هستند تاثیرگذارتر است.

پیشینه استفاده از بوتاکس در علم پزشکی به 50 سال قبل برمی گردد و از 15 سال پیش اثبات شد که از این ماده می توان به عنوان یک ماده برای عمل زیبایی استفاده کرد. بر اساس پژوهش های انجام شده تزریق بوتاکس یکی از ایمن ترین و کم خطرترین روش های زیبایی است و از مزایای بسیار زیادی برخوردار است.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

جمع بندی

 این روش کم خطر دارای برخی عوارض عمومی است که بعد از مدت کوتاهی از بین میروند اما برخی از عوارض این روش پر خطر و دائمی است. دلایل ایجاد این عوارض استفاده از دوزهای غلط در مصرف دارو و استفاده از داروهای تقلبی و همچنین مراجعه به کلینیک های غیر معتبر است.

از این رو اگر تزریق بوتاکس خود را در مراکز و کلینیک های حرفه ای و معتبر و زیر نظر اساتید و متخصص های حرفه ای انجام دهید دیگر دچار چنین عوارضی نخواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس پیشانی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو زعفرانیه مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 2.9]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷