زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟|دکتر مسعود جعفری

مجله آموزشی

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟|دکتر مسعود جعفری

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟|دکتر مسعود جعفری

تزریق چربی راه خوبی برای جبران حجم از دست رفته بدن در طی پیری و جوانسازی بدن است. از آن جا که چربی از بدن خود فرد گرفته می شود خطراتی مثل آلرژی یا پس زدن را به همراه ندارد و برای بسیاری از افراد که به دنبال اطلاعاتی در مورد این روش هستند این نکته حائز اهمیت است که ماندگاری این تزریق چه مدت خواهد بود و سوالاتی همچون پس از تزریق چربی صورت چه بخوریم؟ خوابیدن ورم تزریق چربی چقدر طول می کشد؟ برای دریافت پاسخ این سوال ها با ما در این مقاله از میزان ماندگاری تزریق چربی همراه باشید.

بیایید با این حقیقت روبرو شویم: شما به طور طبیعی و همان طور که هر کس دیگری نیز خواهان آن است، چهره ای جوان می خواهید، اما نمی خواهید چهره ی خود را در معرض انواع درمان های مصنوعی متعدد چهره بگذارید. شاید شما تزریق و لیفت با نخ صورت را در نظر گرفته اید، اما می خواهید یک رویکرد طبیعی تر و جایگزین برای دستیابی به چهره ی شاداب و سالم جوانی داشته باشید.

میزان ماندگاری تزریق چربی چقدر است

عوامل مؤثر ر ماندگاری چربی

دو عامل اصلی که در ماندگاری چربی در صورت تأثیر دارند مهارت پزشک و مراقبت‌های خود بیمار است. متخصص این کار باید به‌درستی تشخیص دهد که میزان موردنیاز یک ناحیه به چربی چقدر است و در مرحله دوم به صورتی حرفه‌ای و بامهارت بالا عمل ساکشن را انجام دهد و در مرحله سوم به‌صورت بهداشتی و با استفاده از تجهیزات مناسب تزریق کند.

از طرف دیگر عوامل فردی مانند، نوع تغذیه، نوع رژیم‌های بدنی، کاهش و یا افزایش وزن، مراقبت‌های بعد از تزریق مانند دست نزدن و یا ماساژ ندادن از موارد مهمی هستند که می‌توانند بسیار تأثیر گزار در میزان ماندگاری چربی است.

ماندگاری تزریق چربی به‌صورت

اگر می‌خواهید میزان ماندگاری چربی را در صورت بدانید باید به شما بگوییم ماندگاری چربی بسیار تأثیر گرفته از میزان فعالیت آن اندام است برای مثال در ناحیه‌ای مانند لب که اندامی با فعالیت بالا است پس از تزریق حدود 10 درصد از چربی باقی خواهد ماند و از طرفی اندام اطراف چشم 50 درصد از چربی را پس از تزریق در خود نگه می‌دارد.

ماندگاری تزریق چربی

پس از چند روز ناحیه تزریق‌شده به حالت طبیعی برمی‌گردد

در پاسخ به این سؤال باید گفت پس از گذشت 2 الی یک ماه کبودی و ورم روند بهبودی خود را سریع‌تر طی می‌کند و پس از گذشت این بازه اندام شکل طبیعی و دائمی خود را نشان می‌دهد. باید گفت میزان تزریق چربی این بازه درمانی تأثیر دارد و فردی که چربی بیشتر دریافت کرده تورم و التهاب بیشتری خواهد داشت و بازه زمانی طولانی‌تری را باید به مراقبت بپردازد.

 

مراقب‌های  قبل از تزریق چربی

برای این‌که درمان راحت و نتیجه بهتری داشته باشید باید به مدت یک ماه قبل از عمل نکات زیر را اجرایی کنید

آبی کافی بنوشید

از سیگار و دخانیات دوری‌کنید

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید با پزشک در میان بگزارید

از داروهای رقیق‌کننده پرهیز کنید

 

مراقب‌های  بعد از تزریق چربی

کاهش استفاده از نمک

عدم مصرف سیگار و دخانیات

دوری از محیط‌های گرم

استفاده از چرم ضد آفتاب و قرار نگرفتن در زیر خورشید

دوری از فعالیت‌های سنگین

میزان ماندگاری تزریق چربی

 

نحوه تزریق چربی 

برای مقابله با این علائم پیری، تزریق چربی به صورت از چربی تن خود شما استفاده می کند و آن را در داخل صورت برای رسیدن به شادابی جوانی تزریق می کند. چربی خود بیمار از نقاط دارای چربی رایج – از جمله باسن – برداشته می شود و پیش از آن که در صورت تزریق شود، تصفیه می شود. دلیل اصلی ماندگاری تزریق چربی نسبت به سایر روش ها، در این است: از آنجایی که چربی از بدن خود بیمار است، هیچ شانسی برای پس زدن تزریق توسط سیستم ایمنی وجود ندارد.

 

در حالت کلی، نتایج به دست آمده از عمل و ماندگاری تزریق چربی، برای هر بیمار متفاوت خواهد بود. اما اگر این عمل در شرایط مناسب انجام بگیرد، این روش توان این را دارد که یک بهبود دائمی را برای مراجعه کننده به همراه داشته باشد. در حالی که فیلرهای تزریقی مانند تزریق ژل و تزریق بوتاکس در طول زمان اثر بخشی خود را از دست می دهند، چرا که توسط بدن جذب می شوند، و برای حفظ نتایج حاصل از این عمل ها تکرار درمان ضروری است، تزریق چربی می تواند نتایج دائمی داشته باشد؛ زیرا چربی منتقل شده به صورت، در واقع یک ماده زنده است. البته مقداری از چربی به طور طبیعی در طی شش هفته اول پس از تزریق توسط تن جذب می شود، اما آن میزان از چربی ای که پس از رخداد این فرایند بر جا می ماند، به طور کلی مانند سایر بافت های زنده بدن به حیات خود ادامه می دهد. مقدار کمی از چربی نیز ممکن است طی شش ماه آینده توسط تن دوباره جذب گردد، اما این امر به طور کلی تاثیر زیادی بر ماندگاری تزریق چربی ندارد.

 

 

ماندگاری تزریق چربی از ژل های موجود بیشتر است ولی باید بدانید که هزینه تزریق چربی نیز گرانتر خواهد بود. تزریق چربی راه های گوناگونی دارد مثل لیپوماتیک، لیپوفیلینگ و لیپوساکشن.

تفاوت این روش ها در نوع برداشت چربی است که مشخص می کند چه تعداد از سلول های چربی سالم می مانند و چه درصدی از آن ها آسیب می بینند. هر چه سلول ها آسیب دیده تر باشند با سرعت بیشتری در بدن جذب می شوند که ماندگاری تزریق چربی را به همان نسبت پایین می آورد.

ماندگاری تزریق چربی

 

طبق تحقیقات انجام شده حدود 30 تا 70 درصد چربی تزریق شده به بدن طی یک سال جذب می شود و به همین علت است که پزشکان معمولا مقدار بیشتری از حد مورد انتظار شما تزریق انجام می دهند تا پس از جذب درصدی از آن، نتایج هنوز مورد رضایت شما واقع شوند. عوامل موثر بر جذب چربی جز موارد زیر هستند:

در واقع میزان این جذب به توانایی بدن در جذب چربی بستگی دارد. متابولیسم بدن افراد مختلف با هم متفاوت است و می تواند در نتیجه ی حاصل شده تفاوت ایجاد نماید

سخن پایانی

یکی دیگر از عواملی که روی ماندگاری تزریق چربی تاثیر می گذارد ناحیه تحت درمان است. به عنوان مثال تزریق چربی خط خنده نسبت به تزریق چربی گونه و تزریق چربی زیر چشم ماندگاری کمتری دارد. زیرا خط خنده نسب به بقیه جاهای صورت فعالیت بیشتری دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره پوست و مو به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک تزریق چربی در تهران مراجعه کنید.

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

7 پاسخ

  1. مطلب خیلی مفیدی بود .من تجرشو داشتم ،ماندگاری تزریق چربی بیشتر به سن و پزشک مورد نظر بستگی داره

    1. ممنون از نظر شما – به تمامی عوامل بالا میتونه بستگی داشته باشه مخصوصا پزشک

  2. بهترین دکتر پوست و مو تو زعفرانیه کلینیک شماست . من تجربه ی تزریق چربی تو کلینیک شمارو داشتم و عالی بوده .

  3. سلام تزریق چربی داشتم ، و خیییلی پشیمونم ، چکار باید بکنم ؟

    1. با سلام، پیشنهاد می کنم برای بررسی دقیق تر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های ۲۲۴۳۹۰۹۵ ۰۲۱ – ۲۲۴۳۹۰۹۴ ۰۲۱ تماس بگیرید. یا قسمت تماس با ما اطلاعات خود را وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷