زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

خوابیدن ورم تزریق چربی چقدر طول می کشد؟

مجله آموزشی

خوابیدن ورم تزریق چربی چقدر طول می کشد؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

خوابیدن ورم تزریق چربی چقدر طول می کشد؟

تشریح عارضه ورم تزریق چربی 

تورم به هرگونه بزرگ شدن غیر طبیعی یک قسمت از بدن اطلاق می­گردد که به دلایل مختلفی بروز پیدا می­کند.  این عارضه یک واکنش طبیعی بدن در برابر آسیب­ های جدی و یا صدمات جزئی است. عموماً در روش­ های درمانی زیبایی، تورم و کبودی دو عارضه طبیعی و شایع هستند. در روش تزریق چربی نیز ورم تزریق چربی یکی از عمده ­ترین عوارض جانبی محسوب می­شود. این تورم اگر طی روزهای نخست پس از درمان از بین برود کاملاً طبیعی است، اما تورمی که برای مدت زمان طولانی باقی می­ماند، تورمی مزمن است که در صورت عدم درمان موجب بروز مشکلات بیشتر می­گردد.

ورم تزریق چربی

علل ورم پس از تزریق چربی

بدن همیشه برای بهبود آسیب ­های به وجود آمده از جراحات و درمان­ های مختلف، پاسخ­ های قابل پیش­بینی ارائه می­دهد. قرمزی، گرما، تورم و درد اولین مرحله این پاسخ است. قرمزی و گرما در اثر افزایش جریان خون ایجاد می­شود. ورم تزریق چربی نتیجه افزایش حرکت مایعات و گلبول­ های سفید خون به ناحیه تحت درمان است.

این تورم اگر به درستی درمان نشود، می­تواند مزمن یا طولانی مدت شود. تورم مزمن منجر به سفت­ تر شدن بافت­ های درگیر نسبت به بافت ­های سالم می­شود و در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد می­کند.

روند تغییرات تورم در محل تزریق

در اکثر موارد ورم تزریق چربی بین هفته اول و دوم برطرف می شود و روند کامل بهبودی تا دو ماه ادامه خواهد داشت. بدون شک هیچ بیماری نمی­خواهد پس از تزریق ظاهری غیر معمول و عجیب داشته باشد.

برای جلوگیری از ماندگار شدن تورم باید راهکارها و مراقبت­ های لازم را رعایت نمود. از آنجا که در این روش درمانی از چربی بدن فرد متقاضی استفاده می­شود، احتمال اِدِم و تورم در محل استخراج چربی وجود دارد. بنابراین علاوه بر توجه به محل تزریق چربی، باید مراقبت­ های لازم در ناحیه ­ای که چربی از آن استخراج شده صورت گیرد تا میزان ماندگاری تزریق چربی افزایش یابد و تورم در ناحیه اهدا کننده بوجود نیاید.

ورم تزریق چربی

عوامل اثرگذار در کاهش عارضه ورم تزریق چربی در زمان درمان

برای کاهش عوارض جانبی تزریق چربی باید یک هفته پیش از درمان با مشورت پزشک متخصص پوست و مو، مصرف برخی قرص ­ها و داروها قطع شود. برخی از داروها مانند ایبوپروفن و آسپرین و همچنین ویتامین ­هایی مانند ای موجب افزایش تجمع مایعات و در نتیجه ورم تزریق چربی می­شوند.

همچنین کاهش مصرف دخانیات پیش از تزریق چربی، به بهبود روند اکسیداسیون در بدن کمک می­کند و از بروز ورم تزریق چربی جلوگیری می­کند.

علاوه بر این موارد که باید توسط کاندیدای تزریق چربی رعایت شود، عامل مؤثر دیگر در کاهش ورم تزریق چربی، مراجعه به پزشکی متخصص و حاذق است. بدون تردید تزریق میزان حجم نرمال از چربی در محل تحت درمان، استفاده از کانولای مناسب و تزریق حرفه­ای نقش قابل توجهی در کاهش عوارض تزریق دارد.

بنابراین لازم است برای تزریق به پزشکی مراجعه شود که علاوه بر توجه به انتظارات بیمار، با توجه به سن و سابقه پزشکی متقاضی درمان و نوع آسیب پوستی، چربی را تزریق کند.

ورم تزریق چربی

راهکارها و مراقبت­ های ساده برای کاستن ورم تزریق چربی در دوران نقاهت

هرچند که ورم تزریق چربی از عوارض جانبی شایع پس از این روش درمانی است و جای نگرانی وجود ندارد، اما با راهکارهایی ساده می­توان این تورم را طی مدت کوتاهی رفع نمود. این راهکارها به صورت خلاصه در ادامه بیان می­شود:

  • در مرحله اول محافظت از آسیب و تورم بیشتر باید لحاظ شود. به این منظور باید به اندازه کافی استراحت کرد.
  • عموم پزشکان برای کاهش ورم تزریق چربی توصیه می­کنند که از کمپرس یخ استفاده شود. استفاده از کمپرس یخ موجب کاهش درد و ورم در محل تزریق می­گردد. یخ برای 72 ساعت اول، به مدت 20 دقیقه در هر ساعت قابل استفاده است. در دو روز اول پس از درمان نباید از کمپرس گرم استفاده کرد چرا که گرما تورم را افزایش می­دهد.
  • یکی از راهکارهای مهم برای کاستن ورم تزریق چربی اجتناب از انجام فعالیت­ های بدنی سنگین و ورزش است. اما این بدان معنا نیست که بدون تحرک باشید. پیشنهاد می­شود برای گردش بهتر خون در هفته اول پس از درمان پیاده روی کنید.
  • یکی از مهمترین موارد برای کاهش ورم تزریق چربی در پیش گرفتن سبک درست استراحت و خواب است. علاوه بر استراحت و خواب کافی، لازم است در زمان خواب ارتفاع سر بالاتر از بدن باشد. خصوصاً اگر تزریق چربی در ناحیه صورت باشد، چرا که این کار موجب کاهش اِدِم و ورم می­شود و از تجمع مایعات در اندام­های تحت درمان جلوگیری می­نماید.
  • برخی از داروهای خاص و غذاها موجب می­شوند که خون رقیق شود و موجب افزایش تورم در ناحیه تحت درمان می­شوند.
  • داروهایی مانند آسپرین، استامینوفن و تایلنول، روغن­ هایی مانند روغن کتان و ادویه ­هایی چون فلفل موجب رقیق شدن خون می­شوند. پس بهتر است در دوران نقاهت، مصرف این مواد غذایی و داروها را به حداقل برسانیم.
  • علاوه بر این موارد عدم استعمال دخانیات و نوشیدنی ­های الکلی، استفاده از میوه­جات و سبزی­ های تازه و نوشیدن مایعات به اندازه کافی و اینکه پس از تزریق چربی چی بخوریم؟ و خصوصاً آب می­تواند به کاهش ورم تزریق چربی کمک کند.

ورم تزریق چربی

در چه صورتی ورم پس از تزریق چربی خطرناک است؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است پیرامون ورم تزریق چربی مطرح شود این پرسش است که تورم پس از تزریق چربی در چه صورتی خطرآفرین است؟ آیا تزریق چربی زیر چشم خطرناک است؟ . . .

هرچند که التهاب، قرمزی پوست، خونریزی خفیف و تورم از عوارض اولیه و نرمال پس از تزریق است، اما در صورتی که تورم همراه با خونریزی شدید و یا عفونت باشد خطرناک است. در صورتی که پس از درمان در محل تورم، خروج عفونت شدید مشاهده شود لازم است موضوع به پزشک معالج اطلاع داده شود.

پزشک معالج پس از مشاهده میزان تورم و عفونت، می­تواند با داروهایی چون آنتی بیوتیک ­ها این مشکل را حل کند. اما اگر حجم ورم تزریق چربی و عفونت بالا باشد احتمالاً نیاز به تخلیه چربی باشد تا از بروز مشکلات بیشتر و نفوذ عفونت به بافت­ های مجاور جلوگیری شود.

 جمع ­بندی

ورم تزریق چربی یکی از عوارض شایع در این روش درمانی است که اگر به صورت تورم مزمن در نیاید، کاملاً طبیعی است و طی روزهای اولیه پس از تزریق از بین می­رود. برای کاهش تورم پس از تزریق چربی و فیلرهای مختلف، علاوه بر رعایت توصیه­ های پزشک و انتخاب پزشکی با تجربه، لازم است مراقبت ­های پس از درمان به صورت کامل انجام شود تا اثرات این عارضه به حداقل ممکن برسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

رفرنس مقاله

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷