زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

کربوکسی تراپی جای جوش چگونه انجام می شود؟(روش،مزایا و خطرات)

مجله آموزشی

کربوکسی تراپی جای جوش چگونه انجام می شود؟(روش،مزایا و خطرات)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی جای جوش چگونه انجام می شود؟(روش،مزایا و خطرات)

هر آنچه که باید در مورد کربوکسی تراپی جای جوش بدانید

جوش صورت یکی از رایج ‌ترین انواع آسیب ‌های پوستی است که در اکثر افراد ایجاد شده و یکی از آزار دهنده ترین مشکلات پوستی  به شمار می آید. با اینکه جوش ‌ها معمولا پس از مدت‌ زمان کوتاهی از بین میروند، اما جای‌ جوش ممکن است تا سالیان متمادی روی صورت فرد باقی بماند. کربوکسی تراپی یک از موثرترین روش ها برای درمان فرورفتگی جای جوش است.

شما با استفاده از دستگاه کربوکسی‌تراپی به راحتی میتوانید جوش‌ ها را از بین ببرید. ما در ادامه قصد داریم به معرفی کامل کربوکسی تراپی جای جوش، کربوکسی تراپی اسکار و آکنه و غیره بپردازیم، لطفا تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی جای جوش

منظور از جوش یا آکنه چیست؟

آکنه یا جوش، نوعی بیماری پوستی بسیار شایع در بین افراد به خصوص در سنین نوجوانی است، با این حال ممکن است در هر سنی ظاهر گردد. آکنه، جوش‌ های سرسیاه و سرسفید بدون درد و یا حتی جوش‌ های بزرگ یا چرکی ملتهب که عموماً با درد فراوان همراه هستند، را شامل میشود. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر در معرض ابتلا به آکنه و جوش هستند. بهتر است بدانید که غدد پوستی در دوران بلوغ، ماده ‌ای با ماهیت روغنی به نام سبوم ترشح میکنند. سبوم یک ترکیب ضخیم بوده و سبب مسدود کردن منافذ کوچک پوست و در نهایت باعث تشکیل جوش میشود.

منظور از کربوکسی تراپی جای جوش چیست؟

به درمان جای جوش با دی اکسید کربن، کربوکسی تراپی جای جوش میگویند. به عبارت بسیار ساده در این فرآیند درمانی کربن دی اکسید با یک سوزن بسیار نازک و به صورت زیرپوستی تزریق شده و منجر به درمان جای جوش و دیگر مشکلات پوستی میشود.

چگونگی انجام فرآیند کربوکسی تراپی برای درمان جای جوش

در این روش درمانی با استفاده از یک مخزن حاوی گاز دی اکسید کربن و با کمک لوله ‌های سیلکونی پلاستیکی که به این مخزن وصل شده اند، مقدار مشخص و تعیین شده ای از گاز به لوله ها منتقل میشود.  علاوه بر این بهتر است بدانید که در روش درمانی کربوکسی تراپی جای جوش، این لوله ها حاوی فیلترهایی هستند که این فیلترها، ناخالصی ‌های گاز کربن دی اکسید را می‌گیرند.

در ادامه دکتر متخصص با استفاده از یک سوزن باریک CO2 فیلتر شده را از لوله ها به زیر پوست تزریق میکند. مقدار گاز کربن دی اکسیدی که به زیر پوست تزریق میشود در افراد مختلف، متفاوت بوده و تعیین دوز تزریقی با صلاح دید و تشخیص پزشک متخصص انجام میشود.

کربوکسی تراپی
فرایند کربوکسی تراپی رفع جای جوش

مزایای کربوکسی تراپی جای جوش

از آنجایی که در این فرآیند درمانی از گاز های طبیعی مثل دی اکسید کربن استفاده میکنند، در نتیجه میتوان اینطور گفت که روش درمانی کربوکسی تراپی جای جوش نسبت به سایر روش‌ های درمانی دیگر که برای پاکسازی پوست استفاده میشوند، نسبتاً ایمن ‌تر محسوب میشود. در ادامه به بیان مهم ترین ویژگی ها و مزایای این روش درمانی میپردازیم.

  1. در این روش پاکسازی خطوط بسیار ریز و چروک ‌های موجود بر روی پوست صورت به طور کامل از بین میرود.
  2. کربوکسی تراپی خاصیت ارتجاعی پوست صورت را بهبود میدهد.
  3. در این روش درمانی با تقویت پروسه کلاژن‌ سازی، رسوبات چربی موجود بر روی پوست از بین میرود.
  4. در کربوکسی تراپی با افزایش جریان خون در پوست صورت، تیرگی و گودی زیر چشم رفع میشود.
  5. کربوکسی تراپی جای جوش موجب کاهش آلودگی‌ های پوستی نیز میشود.
  6. کربوکسی تراپی، روشی غیر تهاجمی بوده و به سرعت نتایج مثبت این روش درمانی مشخص میشود.
  7. در حین فرآیند کربوکسی تراپی، فرد هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.
  8. مدت زمان لازم برای انجام فرآیند درمانی کربوکسی تراپی 15-30 دقیقه است.
  9. کربوکسی تراپی سبب گشاد شدن عروق خونی شده و به این ترتیب به جریان منظم گردش خون در بدن کمک میکند.
  10. از آنجایی که روش درمانی کربوکسی تراپی جای جوش، در اکثر افرادی که تحت این نوع درمان قرار گرفته اند، هیچ گونه عوارضی نداشته است، پس میتوان گفت که این روش درمانی نسبت به سایر روش‌ های پاکسازی و ترمیم پوست بی خطرتر است.

میزان و تعداد جلسات درمانی کربوکسی تراپی برای جای جوش

میزان جلسات درمانی کربوکسی‌تراپی متناسب با حجم و شدت جای جوش ها و بر اساس نظر پزشک متخصص تعیین میشود. برای کربوکسی تراپی و از بین ‌بردن جای جوش باید در فاصله یک الی دو هفته فرآیند کربوکسی‌تراپی را بر روی پوست صورت ادامه داد، تنها به این ترتیب کربوکسی تراپی نتیجه بخش خواهد بود. نکته حائز اهمیت در مورد کربوکسی تراپی جای جوش این است که حدوداً بعد از گذشت ۵ دقیقه از تزریق، کربن ‌دی ‌اکسید با  اکسیژن جایگزین میشود و فرد میتواند به فعالیت روزانه خود ادامه دهد.

ماندگاری نتیجه کربوکسی تراپی برای جای جوش

به منظور ماندگاری بهتر درمان کربوکسی تراپی برای درمان جای جوش تغذیه سالم یک امر بسیار مهم و ضروری است. همچنین انجام ورزش به صورت منظم و مستمر نیز به روند درمان و بهبود جای جوش کمک میکند. هرچقدر بیشتر و منظم تر توصیه ‎های پزشک خود را رعایت کنید، پوست شما بعد از ۳ تا ۴ جلسه از روند درمان کربوکسی تراپی جای جوش، شفاف تر و صاف‌ تر خواهد شد.

کربوکسی جای جوش
نتیجه کربوکسی تراپی

خطرات ناشی از کربوکسی تراپی جای جوش

استفاده از هر روش درمانی ممکن است برای عده ای خطرناک بوده و همراه با عوارض باشد، البته باید به این نکته مهم توجه کنید که اگر درمان به روش درست و در یک کلینیک معتبر انجام شود، خطرات احتمالی بسیار کمتر و ناچیز خواهند بود.

علاوه بر این اگر تزریق به‌ صورت نامطمئن انجام شود ممکن است در حین درمان کربوکسی تراپی جای جوش، عفونت وارد خون شما شده و به این ترتیب منجر به ابتلا به انواع بیماری‌ های خونی در فرد شود. همچنین تزریق مستقیم گاز کربن دی اکسید به رگ ‌های خونی، ممکن است موجب ایجاد حباب‌ های گاز در زیر پوست شده و در نهایت، در اثر حرکت این حباب ها در رگ های خونی، فرد مبتلا به اریتمی در رگ‌ ها شود.

 کربوکسی تراپی برای جای اسکار

پیش از این به معرفی روند درمانی کربوکسی تراپی جای جوش پرداختیم، اما باید به این نکته نیز توجه کنید که از کربوکسی تراپی برای درمان سایر آسیب های پوستی نیز استفاده میشود. استفاده از کربوکسی تراپی برای جای اکسار و زخم یکی از جدیدترین متدها برای جوان ‌سازی و ترمیم پوست است. این روش کم ‌هزینه تر و کم تر تهاجمی بوده و به این ترتیب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

از روش کربوکسی تراپی میتوانید برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند از بین بردن و رفع جای زخم و اسکار، چربی ‌های مقاوم، سیاهی زیر چشم، افزایش کشسانی و تقویت پوست استفاده کنید. در واقع در این روش با بالا بردن تولید کلاژن در بافت‌ ها، فرآیند جوان‌سازی و ترمیم پوست افزایش می یابد.

کلام آخر

ما در این مقاله به معرفی روش درمان کربوکسی تراپی جای جوش پرداختیم. در صورتی که شما نیز قصد دارید از این روش درمانی به منظور بهبود و درمان آسیب های پوست خود استفاده کنید، به شما مراجعه به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر جعفری را پیشنهاد میکنیم.

شما با مراجعه به کلینیک زیبایی واقع در زعفرانیه تهران در قدم اول تحت مشاوره پوست و مو قرار خواهید گرفت و پس از آن متناسب با نوع پوست و آسیب آن وارد فرآیند درمان خواهید شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷