زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

درمان ضایعات عروقی با لیزر (تضمینی⭐)

مجله آموزشی

درمان ضایعات عروقی با لیزر (تضمینی⭐)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

درمان ضایعات عروقی با لیزر- دکتر مسعود جعفری

درمان ضایعات عروقی با لیزر (تضمینی⭐)

ضایعات عروقی نوعی از عارضه‌های پوستی هستند که به شکل‌های مختلف بروز می‌کنند. رایج‌ترین شکل بروز این ضایعات، نمایان شدن رگ‌های خونی از زیر پوست است که دلایل مختلفی دارد و راهکارهای زیادی برای درمان آن وجود دارد که لیزردرمانی، یکی از آن‌ها است. درمان ضایعات عروقی با لیزر در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و نسبت به روش‌های سنتی برای انجام این کار، اثری موثرتر و ماندگاری بالاتری دارد. رفع این ضایعات با استفاده از لیزر بدون کوچک‌ترین میزان درد یا ایجاد زخم و عارضه در سطح پوست انجام می‌شود. این روش رفع ضایعات به شما کمک می‌کند تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

ضایعات عروقی شامل چه مواردی هستند؟

به منظور درمان ضایعات عروقی با لیزر ابتدا باید بدانید که این ضایعات شامل چه مواردی هستند و به چه صورت روی پوست بروز می‌کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ضایعات عروقی، نوعی غده هستند که به شکل جوش یا تاول در سطح پوست ظاهر می‌شوند. در حالی که ضایعات عروقی گاهی در حد یک لک یا التهاب ساده هستند. از انواع ضایعات عروقی می‌توان به ماه‌گرفتگی، خال شرابی، تلانژکتازی سیاه رگ پا، رگ‌های واریسی روی گونه‌ها، خال‌های عروقی و… اشاره کرد.

بیشتر ضایعات گفته شده، خطری برای سلامتی جسم ندارند اما به دلیل تاثیری که در ظاهر فرد دارند، سلامت روح را تحت شعاع قرار می‌دهند و موجب کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شوند. این تاثیر منفی بیشتر به دلیل نگاه نامناسب جامعه به چنین ضایعات و عارضه‌هایی است که در مواردی مانند ماه‌گرفتگی، فرد هیچ دخالتی در ابتلا به آن ندارد. این ضایعات با لیزر PDL به طور کامل رفع می‌شوند و پوست یکدست و زیبا می‌شود.

کاربرد لیزر برای ضایعات عروقی

کاربرد لیزر برای ضایعات عروقی

درمان ضایعات عروقی با لیزر بسیار ساده است و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. لیزر برای درمان و بهبودی ضایعات عروقی بدون کوچک‌ترین اثر منفی مانند سوختگی یا درد در سطح، به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. اولین اثر لیزر در لایه‌های زیرین روی مویرگ‌ها است. با توجه به اینکه بیشتر ضایعات عروقی ناشی از مشکلی در وضعیت مویرگ‌ها هستند، با تاثیر لیزر بر این عروق، مشکل به مرور زمان برطرف می‌شود. انواع خال‌های قرمز سطح پوست، ماه‌گرفتگی، گوشت اضافه، ترک‌های قرمز شکمی و… از اثرات مویرگی هستند که در زمان درمان با لیزر برطرف می‌شوند.

فرآیند درمان ضایعات عروقی با لیزر

فرآیند درمان ضایعات عروقی با لیزر را می‌توان به چند مرحله تقسیم کرد. اولین مرحله اقدامات قبل از لیزر درمانی مانند پیدا کردن بهترین مرکز و پزشک جهت انجام این کار است. مرحله دوم انجام لیزر و سومین مرحله، مراقبت‌های بعد از لیزر برای تسریع نتیجه‌گیری و بهبود نتایج است. جزئیات هر کدام از این مراحل را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول، اقدامات قبل از لیزر درمانی

جهت درمان ضایعات عروقی با لیزر ابتدا باید مرکزی مناسب برای انجام این کار را انتخاب کرد. در انتخاب مرکز برای انجام این درمان باید از دو موضوع اطمینان حاصل کرد که یکی از آن‌ها وجود بهترین دستگاه‌ها در مرکز و دیگری حضور کادر درمانی مجرب برای لیزر است. برای مثال در کلینیک زیبایی دکتر مسعود جعفری، بهترین کلینیک لیزر در تهران از به روزترین دستگاه‌ها برای لیزر استفاده می‌شود تا درمان بیماران بدون کوچک‌ترین مشکل و عارضه‌ای انجام شود.

بعد از انتخاب مرکز درمانی، نوبت به اقدامات قبل از لیزر مانند مشاوره پوست با پزشک می‌رسد. در این مرحله باید با پزشک یا متخصصی که لیزر درمانی توسط او انجام می‌شود، صحبت کرد و از جزئیات کار مطلع شد. دریافت اطلاعات لازم در مورد اقدامات قبل از عمل، ارائه سابقه پزشکی به خصوص درمان‌های پوستی به پزشک، انجام آزمایشات در صورت نیاز و معاینات بالینی از جمله اقدامات قبل از لیزر درمانی برای رفع ضایعات عروقی هستند.

مرحله دوم، انجام لیزر

دومین مرحله در درمان ضایعات عروقی با لیزر، انجام لیزر و استفاده از دستگاه است. برای رفع ضایعات پوستی از طریق لیزر، دستگاه PDL مورد استفاده قرار می‌گیرد. اشعه این دستگاه مویرگ‌های داخلی و گلبول‌های قرمز را نشانه می‌گیرد. این گلبول‌ها داخل مویرگ‌ها قرار دارند و حرارت اشعه را جذب می‌کنند. حرارتی که توسط گلبول‌های قرمز جذب شده، به دیواره رنگ منتقل شده و موجب تخریب عروق می‌شود. جذب کامل مواد زائد پس از تخریب، توسط سلول‌های دفاعی و بهبود کامل عارضه بعد از لیزر درمانی، معمولا 1 ماه تا 1.5 ماه نیم زمان می‌برد.

پیش از استفاده لیزر، مقداری کرم بی‌حسی در محل مورد نظر استفاده می‌شود تا برخورد لیزر با پوست، درد یا سوزشی ایجاد نکند. در زمان انجام لیزر، یک عینک مخصوص هم به بیماری داده می‌شود تا با قرار دادن آن روی چشم، از آسیب اشعه به چشمان خود جلوگیری کند. پس از انجام لیزر بیمار سوزش خفیفی را روی پوست خود حس می‌کند که ناشی از التهاب سطح پوست و حرارت اشعه است. کل فرآیند درمان ضایعات عروقی با لیزر نهایتا 10-20 دقیقه زمان می‌برد.

درمان ضایعات عروقی با لیزر

 مرحله سوم، مراقبت‌های بعد از لیزر

در مورد درمان ضایعات عروقی با لیزر، مراقبت‌های بعد از انجام لیزر حتی از اقدامات اولیه و اتفاقاتی که در جلسه لیزر رخ می‌دهد هم مهم‌تر است. مراقبت اصولی بعد از انجام لیزر باعث بهبود سریع‌تر ضایعات عروقی شده و اثر ضایعه را در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌کند. به علاوه با مراقبت صحیح می‌توان از عوارض احتمالی مانند قرمزی و التهاب پوست جلوگیری کرد. مراقبت‌های بعد از لیزر درمانی برای رفع ضایعات عروقی سطح پوست، عبارتند از:

  • استفاده از کیسه یخ به مدت 15 دقیقه، هر دو ساعت یک بار برای کاهش تورم و قرمزی در محل لیزر
  • استفاده از کرم هیدروکورتیزون 1 درصد، به منظور کاهش عوارض لیزر درمانی مانند التهاب و قرمز شدن سطح پوست
  • استفاده از داروها و ژل‌های تسکین دهنده و هیدرات کننده پوست مانند ضدآفتاب تا 2 هفته بعد از لیزر درمانی
  • جلوگیری از تماس مستقیم پوست با آفتا حداقل تا 4 هفته به دلیل وجود خطرات تغییر رنگدانه پوست
  • استفاده از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک در صورت احساس درد، سوزش یا مشکلی در محل لیزر
  • پرهیز از انجام بوتاکس، اپیلاسیون، برنزه کردن و… تا چند هفته بعد از لیزر
  • مراجعه به پزشک در صورت بروز هر گونه عارضه یا مشکل پوستی بعد از انجام لیزر

تعداد جلسات لازم برای درمان ضایعات عروقی با استفاده از لیزر

تعداد جلسات لازم برای درمان ضایعات عروقی با لیزر، بسته به مشکل و نوع ضایعه متفاوت است. برای مثال بیمارانی که به عارضه ماه‌گرفتگی دچار هستند و برای درمان این مشکل از لیزر استفاده می‌کنند، حداقل به 6 تا 10 جلسه لیزر مداوم نیاز دارند تا بهبودی به طور کامل حاصل شده و هیچ اثری از ماه‌گرفتگی روی پوست آن‌ها باقی نماند. این در حالی است که درمان عارضه‌ای مانند رگ‌های واریسی سطح پوست نهایتا در 2 یا 3 جلسه انجام می‌شود. همچنین مشکلاتی مانند گوشت اضافه یا محل جراحی و سوختگی نهایتا در 5 جلسه درمان می‌شوند.

نوع عارضه علاوه بر تعداد جلسات، در فاصله بین جلسات هم موثر است. به عنوان مثال عارضه‌ای مانند ماه‌گرفتگی نیاز به مراجعه منظم و هفتگی دارد اما برای برداشتن خال گوشتی یا خطوط قرمز سطح پوست، امکان مراجعه هر 3 تا 6 هفته یکبار هم وجود دارد. فاصله مراجعه بیمار برای انجام لیزر و تعداد جلسات مورد نیاز به عوامل مختلفی مانند وضعیت پوست بیمار، مقاومت بدنی نسبت به لیزر و نتیجه آن، میزان بهبودی حاصل شده در هر جلسه و… بستگی دارد.

زمان بروز نتایج لیزر

یکی از مسائل مهم برای بیمارانی که درمان ضایعات عروقی با لیزر را انتخاب می‌کنند، زمان بروز نتایج و مشاهده آن‌ها است. این موضوع نیز مانند تعداد جلسات مورد نیاز، بسته به وضعیت و کیفیت پوست بیمار متفاوت است. در اغلب موارد بیماران بعد از 2-3 جلسه لیزر درمانی، نتایج را مشاهده می‌کنند. البته مشاهده نتیجه به معنی اتمام کار نیست و برای ماندگاری آن باید، تعداد جلسات را تکمیل کرد. در صورت نیمه کاره رها کردن لیزر، صرفا به دلیل بروز نتایج، احتمال بازگشت عارضه و شدیدتر شدن آن وجود دارد.

در مورد زمان بروز نتایج باید به این نکته هم دقت داشت که پاسخ به درمان لیزر، مانند هر روش درمانی دیگری، از فردی به فرد دیگر متغیر است. نتایج لیزر در برخی بیماران به دلیل داشتن عروق مقاوم یا پوست ضخیم‌تر، دیرتر بروز می‌کند اما در برخی از بیماران، به خصوص افرادی که سابقه درمانی نداشته‌اند، نتایج خیلی زود بروز کرده و اثر لیزر مشخص می‌شود.

لیزر برای ضایعات عروقی

عوارض لیزر

در نهایت، برای درمان ضایعات عروقی با لیزر باید به این نکته توجه  داشت که این روش با وجود تمام مزایا، دارای معایب و عوارضی نیز هست که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبود شدن سطح پوست به دلیل تخریب عروق
  • قرمزی و التهاب پوستی
  • تیره یا روشن شدن محل لیزر
  • سوزش پوست
  • احساس بی‌حسی در ناحیه لیزر
  • و…

سخن پایانی

لیزر درمانی یکی از بهترین روش‌های رفع ضایعات عروقی است که نتایجی سریع، دائمی و بدون عارضه دارد. برای اثربخشی بیشتر این روش، بهتر است ابتدا بهترین کلینیک پوست و مو در تهران را پیدا کرد و بعد از مشاوره با پزشک و بررسی‌های اولیه، برای انجام درمان اقدام کرد. در کلینیک‌های حرفه‌ای با کادر مجرب، علاوه بر درمان با استفاده از بهترین دستگاه‌ها، خدماتی مانند مشاوره پوست و مو به صورت رایگان، قبل از انجام درمان، پیگیری بیماران بعد از درمان و… نیز ارائه می‌شوند تا درمان مورد نیاز بیمار به شکلی بهتر و موثرتر انجام شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷