زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟+(واقعیت هایی که باید از لیزر بدانید)

مجله آموزشی

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟+(واقعیت هایی که باید از لیزر بدانید)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟+(واقعیت هایی که باید از لیزر بدانید)

لیرز موهای زائد راهکاری دائمی و عملی برای رهایی از مزاحمت موهای زائد برای بدن است که در کلینیک‌های مجهز و با استفاده از بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد انجام می‌شود. این روش هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است و با انجام آن موهای ضخیم زائد در سطح پوست از بین رفته و به مرور زمان رشد آنها متوقف می‌شود. لیزر روشی پرطرفدار است، با این حال اما و اگرهای زیادی در مورد آن وجود دارد که یکی از آن‌ها، این موضوع است که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود یا نه. برای پاسخ به این سوال با ادامه این مطلب همراه باشید.

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

لیزر این روزها روشی مورد توجه برای رفع موهای زائد است و نه تنها توسط خانم‌ها، بلکه توسط آقایان هم استفاده می‌شود. این روش نیز مانند دیگر روش‌های زیبایی، مزایا و معایب مختلفی دارد که بخش زیادی از عوارض و معایب آن به نوع پوست فرد بستگی دارد. بیشتر عوارض و مشکلات ناشی از انجام لیزر، عوارض سطحی و موقت هستند که به مرور زمان از بین می‌روند، بنابراین پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود یا نه، منفی است. در واقع عملکرد اشعه‌ای که برای لیزر استفاده می‌شود تنها روی رنگدانه‌های ملانین مو اثر داشته و روی دیگر بخش‌های پوست تاثیری ندارد، در نتیجه مشکلاتی مانند نازایی در اثر استفاده از آن غیر ممکن است.

تاثیر لیزر روی بارداری

عوارض کوتاه مدت لیزر موهای زائد

همان‌طور که در پاسخ به سوال آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود یا نه، گفته شد؛ لیزر موهای زائد روشی با عوارض موقتی و کوتاه مدت است و بیشتر عارضه‌ای آن از چند روز تا چند هفته بعد از لیزر از بین می‌روند. به علاوه بیشتر عوارض لیزر تنها در روزهای ابتدایی فرد را درگیر می‌کنند و این درگیری مختصر و بدون هیچ تاثیری در سلامتی یا وضعیت شخص است. عوارض کوتاه مدت لیزر در بیشتر موارد خود به خود از بین می‌روند و حتی نیازی به استفاده از داروهای خاص یا اقدامات مراقبتی به خصوصی برای درمان این عارضه‌ها نیز نیست. این عوارض سطحی و موقت عبارتند از:

قرمزی و التهاب

اشعه لیزر برای حذف موهای زائد، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و این موضوع نیز باعث افزایش فعالیت سلول‌ها در محل تابش اشعه می‌شود که عوارضی مانند التهاب و قرمزی را به همراه دارد. در موارد نادری ممکن است قرمزی و التهاب پوستی با تورم نیز همراه باشد اما در بیشتر موارد، بیمار تنها دچار التهابی جزئی می‌شود که موقتی است و اثر آن چند ساعت بعد از بین می‌رود. قرمزی و التهاب، واکنش طبیعی بدن نسبت به ضربه، آسیب دیدگی و انواع اقدامات مراقبتی انجام شده روی پوست است.

تغییر رنگدانه‌ها

در ادامه پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود یا نه، به دیگر عارضه موقت لیزر یعنی تغییر رنگدانه‌ها می‌رسیم. تغییر رنگدانه‌ها نیز کاملا موقتی است و به دلیل تغییراتی است که اشعه لیزر در فولیکول‌های مو ایجاد می‌کند. معمولا افراد دارای پوست روشن چند روز پس از لیزر تیره شدن موها را تجربه می‌کنند و افرادی که پوست تیره دارند، روشن شدن مو را تجربه‌ می‌کنند که در نهایت پس از چند روز از بین می‌رود.

سوختگی پوست

یکی دیگر از عوارض انجام لیزر برای پوست، به خصوص در ناحیه صورت، سوختگی پوست است. این عارضه بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که پوست نازک و حساس دارند. به علاوه سوختگی پوست بیشتر با دستگاه‌های قدیمی که کنترل تابش با آن‌ها مشکل است، رخ می‌دهد و استفاده از دستگاه‌های جدید تا حد زیادی مانع بروز آن می‌شوند. عامل دیگری که در سوختگی پوست در اثر لیزر تاثیر دارد، رنگ پوست است. افرادی که پوست خود را به صورت غیر طبیعی برنزه کردن باشند، به دلیل حساس شدن پوست، بیشتر از سایر افراد نیاز به مراقبت جهت جلوگیری از سوختگی بعد از لیزر دارند.

آیا لیزر برای بارداری مضر است؟

ایجاد زخم

بعد از این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود، احتمال ایجاد زخم بعد از انجام لیزر، یکی از پر تکرارترین سوالات افرادی است که قصد لیزر برای رفع موها زائد خود را دارند. درمان به وسیله لیزر تنها توسط یک دستگاه و اشعه انجام می‌شود و هیچ نیازی به برش دادن بدن و… نیست، به همین دلیل انجام آن عوارضی مانند بخیه‌زنی و … ندارند. تنها در مواردی که پوست بیماری از قبل زخم شده باشد، احتمال شروع مجدد خونریزی به دلیل به افزایش فعالیت سلول‌ها در بدن وجود دارد که کاملا موقتی است.

روش‌های کاهش عوارض لیزر

حالا که به سوال آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود، پاسخ دادیم و گفته شد که بیشتر عوارض درمان لیزر موقتی هستند، نوبت به بررسی یک موضوع مهم یعنی کاهش عوارض لیزر درمانی می‌رسد. اگر متقاضی این روش هستید و بابت عوارض انجام آن نگرانی دارید، با چند اقدام ساده می‌توانید عوارض این درمان را به حداقل برسانید. این اقدامات عبارتند از:

پیدا کردن بهترین مرکز لیزر درمانی

اولین و مهم‌ترین اقدام مراقبتی برای کاهش عوارض لیزر، پیدا کردن بهترین مرکز لیزر درمانی است. در مراکزی مانند کلینیک زیبایی دکتر مسعود جعفری، یکی از بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران، تمام اقدامات زیبایی به خصوص لیزر موهای زائد توسط پزشکان با تجربه و مخصص و با استفاده از بهترین دستگاه‌ها انجام می‌شوند. این موارد عوارض ناشی از لیزر را به حداقل رسانده و نتیجه‌گیری این روش را نیز سرعت می‌بخشند.

بررسی وضعیت پوست

اقدام مهم بعدی برای کاهش عوارض بعد از لیزر دریافت مشاوره پوست در بهترین کلینیک زیبایی در زعفرانیه است. از طریق مشاوره و معاینه قبل از لیزر می‌توانید نوع پوست خود را تشخیص داده و از این طریق بهترین اشعه و دستگاه را برای انجام لیزر انتخاب کنید تا عوارض ناشی از این درمان به حداقل برسد.

عدم استفاده از دیگر روش‌های رفع موی زائد

یکی دیگر از مراقبت‌های مهم قبل از انجام لیزر و با هدف کاهش عوارض آن، عدم انجام دیگر روش‌های رفع موهای زائد، حداقل یک ماه قبل از لیزر درمانی است. روش‌های مختلف رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون، بند انداختن، وکس و… باعث حساس شدن پوست می‌شوند و این موضوع نیز احتمال بروز برخی عوارض جزئی مانند التهاب را بیشتر می‌کند. البته تیغ زدن بدن برای رفع موهای زائد تا روز انجام لیزر مانعی ندارد اما هر روشی که موها را از ریشه جدا کند، حتی موچین هم باعث بروز التهاب و حساسیت پوست می‌شود.

آیا لیزر در ناحیه اندام تناسلی باعث نازایی می‌شود؟

ارائه لیست داروهای مصرفی به پزشک

پیش از انجام لیزر برای رفع موهای زائد و به منظور کاهش عوارض آن، به خصوص اگر این موضوع که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود یا نه، دغدغه شما نیز هست، باید لیستی از داروهای مصرفی خود را به پزشک ارائه کنید. به خصوص اگر داروهای تقویتی مانند ماینوکسیدیل مصرف می‌کنید یا در رژیم شما داروهای مکمل مانند کورتون وجود دارد باید این موضوع را با پزشک در میان گذاشته و بعد از تایید اقدام به لیزر کنید.

استفاده از پماد بی‌حسی

لیزر درمانی هیچ گونه درد یا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند و بیشتر بیماران چیز خاصی از برخورد اشعه با بدن احساس نمی‌کنند اما در صورتی که آستانه تحمل درد بیمار بسیار پایین باشد، احتمال احساس دردی جزئی و خفیف در بدن او وجود دارد. در این شرایط پزشکان توصیه می‌کنند که حدود 1 ساعت قبل از لیزر از پمادهای بی‌حسی استفاده شود و زمانی که پماد اثر خود را گذاشت، سطح پوست با آب و صابون تمیز شود.

آیا لیزر در ناحیه اندام تناسلی باعث نازایی می‌شود؟

تا اینجا پاسخ این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می‌شود یا نه را به طور کلی بررسی کردیم اما شاید این ابهام برای شما وجود داشته باشد که موضوع در مورد لیزر ناحیه تناسلی و نزدیک به اندام‌های ترشح کننده هورمون‌های جنسی به چه صورت است و آیا لیزر این نواحی هم تاثیری در بارداری نخواد داشت؟ پاسخ به این مورد هم منفی است و حتی لیزر ناحیه تناسلی یا در اصطلاح لیزر بیکینی هم هیچ گونه عارضه‌ای در حد ناباروری ایجاد نمی‌کند.

عمق اشعه‌های لیزر موهای زائد بسیار اندک و تنها به اندازه‌ای است که فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهند، این در حالی است که هورمون‌های جنسی در اندام‌های داخلی و زیر تمام لایه‌های پوست ترشح می‌شوند. با این حال اگر بابت این روش و عوارض آن دغدغه دارید، حتما قبل از هر اقدامی به پزشکی خوش سابقه مراجعه کنید و در جلسات مشاوره قبل از لیزر، ابهامات و مشکلات خود را برطرف کنید تا با خیالی آسوده برای انجام این کار اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی علمی لیزر و صحبت در مورد نوع عوارض آن به این پرسش که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود یا نه، پاسخ دادیم. همان‌طور که گفته شد، لیزر تنها در لایه‌های اولیه پوست و جایی که فولیکول‌های مو هستند، تاثیر گذاشته و اشعه‌هایی که موجب ناباروری و نازایی می‌شوند وارد بخش‌های عمیق پوست می‌شوند که لیزر از نوع آن‌ها نیست. با این حال جهت آسودگی خاطر در انجام این روش، بهتر است به پزشکان خوب و با تجربه مراجعه کرد. کلینیک زیبایی دکتر مسعود جعفری، بهترین کلینیک پوست و مو در تهران، این درمان و سایر درمان‌های زیبایی را بدون هیچ خطر یا عارضه‌ای به بیماری خود ارائه می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷