زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

تاثیر کبد چرب بر پوست صورت، علائم، راه های درمان

مجله آموزشی

تاثیر کبد چرب بر پوست صورت، علائم، راه های درمان

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تاثیر کبد چرب بر پوست صورت

تاثیر کبد چرب بر پوست صورت، علائم، راه های درمان

تاثیر کبد چرب بر پوست صورت با یکسری علائم و نشانه ها خود را نشان می دهد. بهتر است بدانید یکی از تاثیر پذیرترین بافت ‌های بدن که در صورت وجود بیماری به سرعت واکنش نشان می دهد پوست می باشد. به نوعی می توان گفت پوست آینه مشکلات درونی بدن محسوب می شود. در این مطلب در رابطه با تاثیر کبد چرب بر پوست صورت و علائم و نشانه های آن آشنا خواهیم شد، در صورت مشاهده هر کدام از این علائم و نشانه ها لازم است در اولین فرصت به پزشک مراجعه و با استفاده از مشاوره پوست و مو خود را از نظر ابتلا به بیماری ‌های کبدی مورد بررسی قرار دهید.

تشخیص کبد چرب از روی پوست

از آنجا که تاثیر کبد چرب بر پوست صورت بسیار زیاد است، از این رو با عمده ‌ترین علائم و نشانه های پوستی ناشی از کبد چرب آشنا خواهیم شد.

رنگ پریدگی پوست: تاثیر کبد چرب بر پوست صورت را از طریق رنگ پریدگی پوست به راحتی می توان تشخیص داد. افراد مبتلا به این عارضه در اغلب موارد دچار رنگ پریدگی پوست می شوند. بهتر است بدانید تجمع چربی در کبد افزایش میزان آمونیاک در خون را به دنبال دارد. این اختلال باعث کم خونی در بدن و در نتیجه مانع جذب آهن می گردد. در واقع کبودی و رنگ ‌پریدگی پوست از نشانه های رایج مبتلا شدن به این بیماری است.

خارش پوستی: از دیگر نشانه های سیروز کبدی یا کبد چرب حاد خارش پوستی است. افزایش چربی در کبد و خون تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن نمک زیر پوست دارد، از اینرو این عامل موجب خارش پوست می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله” انواع بیماری های پوستی خارش دار ” مراجعه کنید.

زردی پوست: از دیگر نشانه های رایج بیماری‌ کبد چرب زردی پوست یا یرقان می باشد. این نشانه از علائم مهم ابتلا به سیروز کبدی محسوب می شود. در این حالت علاوه بر زردی پوست سفیدی چشم‌ ها نیز به زردی متمایل می شوند.

ریزش مو و موخوره: از دیگر نشانه های ابتلا به کبد چرب ریزش غیرطبیعی موهای سر است.

جوش پوستی: جوش های پوستی از دیگر علائم و تاثیر کبد چرب بر پوست صورت هستند. این جوش ها معمولا به دلیل افزایش چربی پوست به وجود می آیند. از آنجا که کنترل هورمون ‌‌ها وظیفه اصلی کبد است، از این رو در صورت چرب شدن کبد سطح ترشح این هورمون ‌ها به طور قابل توجهی تغییر پیدا می کند. تغییر سطح ترشح این هورمون ‌ها موجب ایجاد آکنه در پوست خواهد شد.

تشخیص کبد چرب از روی پوست

نگاهی بر وظیفه کبد در بدن و تاثیر کبد چرب بر پوست صورت

بهتر است بدانید یکی از اندام‌ های حیاتی در بدن هر شخصی کبد است. وظیفه اصلی کبد خارج کردن مواد سمی از خون می باشد. به نوعی می توان گفت کبد مانند یک تصفیه ‌کننده و فیلتر در بدن انسان عمل می نماید. همچنین از دیگر وظایف کبد در بدن تامین انرژی مورد نیاز بدن و سوخت‌ و ساز است. مقاومت در برابر عفونت‌ ها از دیگر وظایف این عضو حیاتی بدن به شمار می آید. در صورتی فرد مبتلا به کبد چرب می شود که تجمع چربی در بدن او بیش از حد مجاز یعنی بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد وزن آن باشد. از آنجا که تاثیر کبد چرب بر پوست صورت بسیار زیاد است، از اینرو باید مراقب سلامتی این عضو مهم و حیاتی بدن باشید.

 ابتلا به بیماری کبد چرب در زنان نسبت به مردان بیشتر است، زیرا تغییرات هورمونی در زنان بسیار بالا است. در صورتی که متابولیزه چربی به اندازه کافی صورت نگیرد و یا چربی زیادی در بدن تولید شود، کبد چرب رخ می دهد. در واقع با تجمع چربی اضافی در سلول های کبدی این بیماری به وجود می آید. این چربی به دلایل متعددی در بدن تولید می شود. تولید صفرا برای کمک به هضم غذا، دفع سموم از بدن، ساخت فاکتورهای انعقادی خون، تولید پروتئین و ذخیره آهن از وظایف مهم و اصلی کبد در بدن هستند.

نگاهی بر دلیل چرب شدن کبد

بهتر است بدانید تاثیر کبد چرب بر پوست صورت و عملکرد بدن منفی است، از این رو با دلایل مهم و موثر در ایجاد آن آشنا خواهیم شد. سبک زندگی نامناسب یکی از دلایل مهم ایجاد این عارضه است. بی تحرکی و استفاده از رژیم غذایی چرب و فست فودی از جمله این عادت های غلط به شمار می آید. عصبی بودن و استرس درونی و نهفته نیز از دیگر عواملی است که در تاثیر کبد چرب بر پوست صورت نقش دارند. مصرف دارو بیش از حد معمول نیز باعث چرب شدن کبد می شود. همچنین مصرف مشروبات الکلی یکی از اصلی ‌ترین دلایل بروز این بیماری است. دلایل دیگری نیز در بروز این عارضه تاثیر گذار هستند.

چاقی و اضافه وزن از دیگر دلایل مهم به شمار می آیند. سطح بالای فشار خون از دیگر عواملی که در ایجاد این بیماری تاثیر گذار است. استعمال دخانیات از دیگر عوامل ایجاد کبد چرب می باشد. دیابت نوع ۲ و سطح بالای کلسترول خون نیز از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار بر روی ابتلا به این بیماری هستند. همچنین افرادی که دارای سن بیش از ۵۰ سال می باشند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند. در ضمن افرادی که مبتلا به سندرم متابولیک هستند یعنی ترکیب دیابت، فشار خون بالا و چاقی به کبد چرب مبتلا می شوند.

تشخیص کبد چرب از روی پوست

روش های پزشکی تشخیص این بیماری

تاثیر کبد چرب بر پوست صورت را تنها از روی ظاهر نمی توان تشخیص داد. امروزه متخصصان کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری از روش های مختلفی جهت تشخیص این عارضه استفاده می کنند. یکی از این روش های تشخیص استفاده از آزمایش خون است. در این آزمایش در صورتی که سطح آنزیم ‌های کبدی همچون آسپارتات آمینوترنسفرآز (AST) و آلانین آمینوترنسفرآز (ALT) بالا باشد فرد مبتلا به کبد چرب است. همچنین در بهترین کلینیک پوست و مو تهران متخصص یکسری آزمایش های جسمی را بر روی بدن شخص انجام می دهد. از دیگر روش های تشخیص این عارضه استفاده از بیوپسی کبد است. در این روش پزشک یک نمونه از بافت کبد را برداشته و به منظور مشخص کردن التهاب یا آسیب‌های احتمالی کبد به آزمایشگاه می فرستد. این عمل در مراکز جراحی سرپایی و یا بیمارستان باید انجام شود. همچنین از دیگر روش های تشخیص کبد چرب تصویربرداری است. در این حالت پزشک برای بیمار سی ‌تی اسکن، سونوگرافی یا ام آر ای می نویسد.

نگاهی بر علائم و تاثیر کبد چرب بر پوست صورت

بهتر است بدانید برخی علائم در پوست هستند که نشان می دهند سلامت کبد در خطر است.

اریتم کف دست (Palmar erythema) : در این نوع بیماری پوستی کف دست ‌ها قرمز می شوند. به این نوع کف دست ها کف دست کبدی گفته می شود. بهتر است بدانید ۲۳ درصد بیماران سیروز کبدی به اریتم کف دست مبتلا می شوند.

 آنژیوم عنکبوتی (Spider angiomas) : تاثیر کبد چرب بر پوست صورت را می توان از روی آنژیوم عنکبوتی نیز تشخیص داد. این نشانه بیشتر در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی قابل مشاهده است. آنژیوم عنکبوتی یک ضایعه‌ قرمز رنگ می باشد که در آن یکسری رگ‌ های خونی ریز و کم رنگ همچون تار عنکبوت به سمت بیرون گسترش پیدا می کنند. این بیماری از گروهی کوچک از عروق خونی در سطح پوست تشکیل شده است.

Caput medusa :  از دیگر علائم و تاثیر کبد چرب بر پوست صورت حالت Caput medusa می باشد. در این حالت وریدهای سطحی شکمی متورم و متسع شده و از ناف به تمام قسمت های شکم گسترش پیدا می کند. بهتر است بدانید در شرایط پرفشاری خون پورتال پیشرفته گشاد‌شدن وریدهای دیواره شکم اتفاق می افتد. در صورت مشاهده علائم و نشانه های تاثیر کبد چرب بر پوست صورت بهتر است به کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید. متخصصان این مرکز با مشاوره پوست و مو به شما کمک می کنند تا برای همیشه از دست این مشکلات پوستی خلاص شوید.

درمان کبد چرب

چگونگی تشخیص کبد چرب از روی زبان

در ادامه مبحث تاثیر کبد چرب بر پوست صورت بهتر است بدانید یکی از شاخص‌ های عالی جهت پی بردن به سلامت کبد زبان است. در صورتی که یک لایه رنگی بر روی زبان قابل مشاهده باشد این بدان معنی است که عملکرد کبد تحت تأثیر قرار گرفته است. همچنین احساس خستگی و نفخ از دیگر علائم و نشانه های داشتن کبد چرب می باشد. در صورتی که شما دارای مشکلات کبدی باشید صفرای کافی توسط کبد جهت هضم غذا تولید نمی‌شود. افرادی که دارای مشکلات کبدی هستند زبان آنها دارای پوششی زرد، سفید یا قهوه ای رنگ است. در صورتی که عملکرد کبد دچار اختلال شود اولین جایی از بدن که به شدت آسیب می بیند پوست صورت می باشد. افرادی با این عارضه دارای پوستی رنگ پریده و زرد هستند. با تشخیص به موقع این بیماری و شناخت علائم و نشانه های تاثیر کبد چرب بر پوست صورت می توانید گامی مهم در سلامتی پوست خود بردارید.

خدمات ارائه شده توسط کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری

یکی از بهترین مراکز جهت جهت مشاوره پوست و مو کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری است. در این کلینیک نام آشنا و حرفه ای متخصصان با دانش و تجربه خود قادرند تمامی مشکلات پوستی مراجعه کنندگان را به بهترین شکل بر طرف سازند. از آنجا که تاثیر کبد چرب بر پوست صورت تاثیری بسیار مخرب است، از اینرو متخصصان بهترین کلینیک زیبایی در زعفرانیه یعنی کلینیک دکتر مسعود جعفری با دقت دلایل موثر در ایجاد این عارضه را شناسایی و اقدامات لازم را در جهت بر طرف نمودن آن انجام می دهند. مشاوران به زیباجویان کمک می کنند تا با تغییر سبک زندگی خود گامی مهم در بر طرف ساختن این مشکلات بر دارند.

 از یک طرف مشاوره و راهنمایی مفید متخصصان و ازطرف دیگر روش های درمان تاثیر بسیار زیادی در سلامتی و شادابی پوست و موی سر دارد. با انتخاب این مرکز آسوده خیال باشید که تاثیر کبد چرب بر پوست صورت که بسیار مخرب نیز می باشد به بهترین شکل بر طرف می شود. با انتخاب این مرکز برای همیشه از دست مشکلات پوستی خلاص خواهید شد. همچنین با انتخاب کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری با اعتماد به نفس بالاتری در جامعه حاضر خواهید شد. با توجه مطالب گفته شده در رابطه با تاثیر کبد چرب بر پوست صورت بهتر است در صورت مشاهده علائم این بیماری سریع به پزشک مراجعه و سبک زندگی خود را تغییر دهید. سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست و استفاده از بهترین ویتامین برای پوست و مو بهترین راه برای مبارزه با مشکلات کبدی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷