زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین ویتامین برای پوست و مو

مجله آموزشی

بهترین ویتامین برای پوست و مو

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بهترین ویتامین برای پوست و مو - کلینیک زیبایی دکتر مسعود جعفری

بهترین ویتامین برای پوست و مو

ویتامین  ها نقش اساسی در جوان و با طراوت ماندن پوست و مویتان ایفا میکنند که اگر بخواهیم از مهم ترین آن ها برایتان بگوییم، ویتامین E است که اساسی ترین نقش را برای جوان سازی دارد. در این مقاله قصد داریم تمامی نکاتی که باید درباره ویتامین های مفید مخصوصا E بدانید برایتان توضیح دهیم تا با به کارگیری آن شاهد ایجاد تغییرات چشم گیر در پوست و مویتان شوید.

ویتامین E، بهترین ویتامین برای پوست و مو

حتما شنیده اید که علاقه مندان به زیبایی ویتامین E را بهترین ویتامین برای پوست و مو می دانند. مزایای این ویتامین چیست و چرا آن را بهترین ویتامین برای پوست و مو می دانند؟

آیا تا به حال در مورد فواید ویتامین E برای پوست فکر کرده اید؟ این معجون جادویی طبیعی و ارگانیک تقریبا امروزه در همه محصولات مراقبت از پوست یافت می شود، از کاهش سیاهی زیر چشم تا جلوگیری از ترک های پوستی را می توان با آن درمان کرد. اما آیا می دانستید که می توانید ویتامین E را نیز به روتین مو اضافه کنید زیرا باعث رشد مو می شود.

تحقیقات نشان می‌ دهد که ویتامین E به از بین بردن رادیکال‌ های آزاد مضر برای حفظ سلامت پوست کمک می ‌کند. همچنین دارای خواص محافظت از نور برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌ های خورشید است.

به علاوه، جدای از ارتقای سلامت پوست، برخی مطالعات نشان می‌ دهند که ویتامین E و روغن ویتامین E ممکن است بهترین ویتامین مو باشد. یک مطالعه نشان داد که مکمل ویتامین E باعث افزایش 34.5 درصدی تعداد مو ها در داوطلبان دارای ریزش مو در طی یک دوره هشت ماهه شد و وضعیت آن را به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای رشد مو تثبیت کرد.

با این تفاسیر می توان گفت ویتامین E، بهترین ویتامین برای پوست و مو می باشد.

ویتامین E از بهترین ویتامین ها برای پوست و مو

فواید ویتامین E برای مو و پوست

  • سیاهی دور چشم را درمان می کند: یکی از فواید جادویی ویتامین E برای پوست، کاهش سیاهی دور چشم است. این آنتی اکسیدان همچنین دارای خواص ضد پیری است که می تواند از ایجاد کیسه و پف چشم جلوگیری کند.
  • به رشد مو کمک می کند: تولید کلاژن را تشویق می کند که به نوبه خود پروتئین مو را می سازد که برای افزایش سرعت رشد مو های شما لازم است.
  • ریزش مو را متوقف می کند: ویتامین E همچنین فولیکول های آسیب دیده مو را بهبود می بخشد و ریشه ها را تقویت می کند. بنابراین، اگر نگران ریزش مو هستید، می توانید آن را به صورت موضعی استفاده کنید یا حتی از مکمل های ویتامین E استفاده کنید.
  • گردش خون را تقویت می کند: همانطور که قبلا گفتیم ویتامین E، بهترین ویتامین برای پوست و مو است. شما می توانید با ماساژ روغن ویتامین E روی صورت و پوست سر، سلول های پوست و مو را تحریک کنید. استرس را کاهش می دهد و همچنین رشد مو را تشویق می کند. پس از جذب در پوست، انواع التهابات پوستی را کاهش داده و هایپرپیگمانتاسیون را کنترل می کند.
  • پوست سر را سالم تر کنید: پوست سر آسیب دیده نیز با ریزش مو مرتبط است. ویتامین E می تواند به پاک کردن کثیفی و چربی اضافی کمک کند و فولیکول های مو را تنفس کند. همچنین یک آنتی اکسیدان طبیعی است که به آبرسانی پوست سر خشک کمک می کند. حتی شناخته شده است که سطح pH شما را حفظ می کند، به این معنی که دیگر شوره سر ندارید.
  • درخشندگی را اضافه می کند: ویتامین E، بهترین ویتامین برای پوست و مو زیرا دارای آنتی اکسیدان است. خوردن آن سیستم ایمنی شما را تقویت می کند که به بازیابی درخشش طبیعی مو های شما کمک می کند. مالیدن روغن به موهایتان سلامت آن را بهبود می ‌بخشد، زیرا می ‌تواند انواع بیماری‌ ها را از موخوره گرفته تا مو های شکننده و آسیب دیده را درمان کند.

 

دکتر مسعود جعفری

یکی از ساده ‌ترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن تمام فواید ویتامین E، تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست و افزودن آن به رژیم غذایی است. می توانید آن را در مواد غذایی مانند روغن جوانه گندم، روغن سویا، تخمه آفتابگردان، بادام، بادام زمینی، اسفناج، فلفل دلمه ای قرمز و کدو تنبل پیدا کنید.

همچنین می توانید یک کپسول ویتامین E بخورید یا آن را باز کنید و روغن را مستقیما روی پوست و موی خود بمالید.

بهترین ویتامین برای پوست صورت:

هنگام ایجاد یک روال طبیعی مراقبت از پوست، اکثر ما تمایل داریم روی مرطوب کننده ها، کرم ها، سرم ها و تونرها تمرکز کنیم. در حالی که این ها قطعا مهم هستند، اما راز واقعی سلامت پوست فراتر از سطح آن است. در واقع، دریافت انواع ویتامین ‌های مناسب برای پوست  چه از طریق رژیم غذایی یا از طریق مکمل‌ ها  به یک اندازه مهم است.

حال این سوال مطرح می شود که بهترین ویتامین برای پوست و مو کدام ویتامین است؟ طبق تحقیقات انجام شده می توان ویتامین E را بهترین ویتامین پوست دانست.

بهترین ویتامین برای پوست و مو

بهترین مکمل و ویتامین برای پوست خشک

  • کلاژن: کلاژن به عنوان فراوان ترین پروتئین در بدن، نقش اصلی را در سلامت پوست ایفا می کند. با بالا رفتن سن، ذخایر کلاژن شروع به کاهش می کند و در نتیجه علائمی مانند چین و چروک و افتادگی پوست ایجاد می شود. کلاژن یکی از بهترین مکمل ها و ویتامین برای پوست خشک است که به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که مکمل پپتید های کلاژن به افزایش خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست تنها در مدت هشت هفته کمک می کند.
  • ویتامین D: ویتامین D نقش مهمی در بسیاری از جنبه های سلامت دارد و سلامت پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. تحقیقات نشان می ‌دهد که ویتامین D به دلیل دخالت در رشد و بلوغ سلول‌ های پوست، حتی ممکن است در درمان برخی از بیماری‌ های پوستی مانند پسوریازیس فوایدی داشته باشد. این ویتامین را نیز می توان به عنوان بهترین ویتامین برای پوست و مو دانست. متأسفانه، اکثریت ما کمبود این ویتامین کلیدی را داریم. به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای درخشندگی پوست، عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان ها و موارد دیگر، به همین دلیل است که اگر به طور منظم در معرض نور خورشید قرار نمی گیرید یا غذاهای ویتامین D مانند ماهی سالمون، روغن کبد ماهی یا ماهی سالمون را پر نمی کنید، توجه به مکمل ها بسیار مهم است.
  • روغن ماهی: روغن ماهی منبع عالی اسید های چرب امگا 3 است که نوعی چربی سالم برای قلب با خواص ضد التهابی قوی است. روغن ماهی به دلیل داشتن امگا 3 به عنوان یکی از بهترین مکمل ها برای پوست درخشان در صدر قرار دارد که می تواند به تسکین التهاب و محافظت از پوست در برابر آسیب کمک کند.
  • آب قلم، آبگوشت استخوان: بدون شک آب استخوان یکی از بهترین مکمل ها برای الاستیسیته پوست است. آبگوشت استخوان که با جوشاندن استخوان‌ها، مغز، تاندون‌ها و رباط‌ ها در طی چند روز تولید می‌ شود، سرشار از مواد معدنی کمیاب و همچنین ترکیبات تقویت‌ کننده سلامتی مانند پرولین، گلیسین و گلوتامین است. علاوه بر این، کلاژن بالایی دارد. پروتئین مهمی که نشان داده شده است که خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را بهبود می بخشد و در عین حال با چین و چروک ها نیز مبارزه می کند. نه تنها این، بلکه با تقویت ایمنی نیز مرتبط است، که ممکن است به کاهش التهاب مربوط به شرایط پوستی مانند آکنه، روزاسه، درماتیت یا پسوریازیس کمک می کند.

 خواص ویتامین B برای پوست و مو

  • بیوتین: بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که اغلب به عنوان بهترین ویتامین برای پوست و مو است. تاثیر بیوتین بر پوست و مو بسیار زیاد است، از این رو کمبود این ویتامین مهم می تواند منجر به ریزش مو و پوسته پوسته و قرمز روی پوست شود. به همین دلیل است که این ویتامین به عنوان بهترین ویتامین برای پوست و مو شناخته می شود.
  • ویتامین A: ویتامین A یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر مشکلات پوستی مانند آکنه و پیری است. در واقع، مصرف دوز کم قرص ویتامین A در کاهش آکنه متوسط ​​در یک دوره سه ماهه موثر است. بسیاری از مطالعات دیگر نشان داده اند که رتینول، مشتق شده از ویتامین A، می تواند در مبارزه با علائم پیری زمانی که مستقیما روی پوست استفاده شود، موثر باشد.
  • مولتی ویتامین: مولتی ویتامین ها می توانند ابزار مفیدی برای کمک به تکمیل رژیم غذایی شما و تامین طیف وسیعی از ریزمغذی های مهم از جمله ویتامین هایی برای ترمیم پوست، ویتامین های خاصیت ارتجاعی پوست، ویتامین هایی برای پوست خشک و غیره باشند. اکثر مولتی ویتامین ها حاوی ترکیب خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات تقویت کننده سلامتی هستند که می توانند به جلوگیری از کمبود های تغذیه ای کمک کرده و اطمینان حاصل کنند که نیازهای خود را برآورده می کنید.

ویتامین C از بهترین ویتامین ها برای پوست و مو

  • ویتامین C: ویتامین C به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و توانایی آن در مبارزه با رادیکال های آزاد برای جلوگیری از آسیب سلولی و استرس اکسیداتیو به بدن شناخته شده است. نه تنها این، بلکه به عنوان بهترین ویتامین برای پوست و مو می باشد، زیرا می‌ تواند به محافظت در برابر آسیب‌ های ناشی از نور خورشید و تحریک سنتز کلاژن برای کمک به ترمیم چین و چروک و صاف و لطافت پوست کمک کند.

بهترین کلینیک پوست و مو تهران

کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری یکی از بهترین مراکز پوست و مو می باشد که انواع خدمات جوان سازی و زیبا سازی پوست و مو را انجام می دهد.

اگر در انتخاب روش های درمانی دچار تردید هستید، می توانید  به کلینیک زیبایی زعفرانیه مراجعه کنید و مشاوره پوست و مو دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷