زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست(چه بخوریم؟)

مجله آموزشی

تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست(چه بخوریم؟)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست(چه بخوریم؟)

تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست و توجه به آن شما را از خرید کرم های گران قیمت بی نیاز می سازد. نحوه تغذیه و غذا خوردن اصولی ارتباط مستقیمی با زیبایی صورت و درخشان یودن آن دارد. با استفاده از مواد غذایی مفید به راحتی می توان روند پیری را به عقب انداخت. در واقع غذاهایی که حاوی مواد معدنی و ویتامین ها هستند قادرند علائم پیری را معکوس نمایند.

تاثیر تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست

امروزه متاسفانه برخی از افراد هیچ گونه توجهی  به پروسه صرف غذا نداشته و بیشتر به یک عادت برای آنها تبدیل شده است. در واقع افراد از وعده های غذایی صرفا جهت لذت بردن از طعم غذا و سیر کردن شکم خود استفاده می کنند. همچنین در برخی موارد افراد برای افزایش یا کاهش وزن خود به دنبال رژیم ‌های غذایی سخت می روند. این کارها ممکن است صدمات جبران ناپذیری را برای آنها به دنبال داشته باشد. در واقع این افراد غافل از تاثیر تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست تنها به غذا خوردن از روی عادت نگاه می کنند. بهتر است بدانید داشتن تغذیه کافی و مناسب مهم ترین و ضروری ترین عامل جهت جوانسازی پوست و حفظ لطافت جوانی آن به شمار می آید. داشتن یک تغذیه مناسب با تامین نمودن ویتامین های مورد نیاز بدن قادر است پوست را به کلاژن سازی تحریک نماید. برای اینکه به پوستی سالم و شاداب دست پیدا کنید لازم است اثر تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست را فراموش نکنید.

تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست
خوراکی های مفید برای پوست

برای جوان‌سازی پوست چه بخوریم

عوامل بسیار زیادی بروی جوان‌سازی پوست تأثیر می‌گزارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تغذیه مناسب است. مواردی که بیان می‌کنیم با تأثیر بر روی سلول‌های پوستی باعث می‌شود در طول زمان پوستی شفاف و جوان داشته باشید.می‌توانید از بسیاری از موارد ذکرشده ماسک‌های خانگی تهیه کنید.

جوشانده قلم

یکی از مواردی که به‌تازگی به خواص درمانی بسیار زیاد آن پرداخته می‌شود و مطالعات بسیاری در این زمینه شده جوشانده قلم گاو، گوسفند و پای مرغ است. جوشانده قلم به دلیل مواد مفید و کلاژنی که دارا است بسیار می‌تواند بر روی پوست شما تأثیرات مستقیمی بگزارد.در ادامه این مقاله درباره کلاژن بیشتر توضیح خواهیم داد.

گوجه‌فرنگی

همان‌طور که همه شما میدانید گوجه‌فرنگی دارای آنتی‌اکسیدان است که بر روی جوان‌سازی تأثیر می‌گزارد اما یکی دیگر از موادی که درباره آن توضیحی داده نمی‌شود لیکوپن است که در این ماده غذایی بسیار فروان است، ماده‌ای که پوست شما‌‌‌را در برابر اشعه خورشید مقاوم می‌کند. مطالعاتی که انجام‌شده است به این موضوع اشاره دارد که خانم‌هایی که لیکوپن در بدنشان بیشتر است کم‌تر دچار چین‌وچروک می‌شوند.

اووکادو

اووکادو به دلیل خاصیت مرطوب بودن و ویتامین‌های C، K، E، مواد معدنی منیزیم و پتاسیم آب‌رسان بسیار قوی برای تغذیه پوست است. یکی از رایج‌ترین نوع مصرف اووکادو به‌صورت ماسک صورت است که پیشنهاد می‌شود از آن غافل نشوید.

انار

یکی دیگر از غذاهای جوان‌کننده پوست انار است که با کولاژن سازی به شفاف‌سازی پوست و جلوگیری از تأثیرات مخرب ساز اشعه خورشید کمک می‌کند.

دانه کتان

دانه کتان به دلیل دارا بودن موادی همچون اسید چرب امگا 3 می‌تواند به تقویت و جوان‌سازی پوشت شما کمک کند.

سبزی جات

از مرادی  که جزو تغذیه مناسب برای پوست به شمار می‌رود می‌توان به سبزی جات اشاره کرد که دارای میزان زیادی ویتامین ث است و بر کلاژن سازی بسیار کمک می‌کند. از سبزیجات می‌توانید به‌عنوان یک آب‌رسان عالی استفاده کنید.

ماهی چرب

ماهی‌ها از محبوب‌ترین غذاهای جوان‌کننده پوست در بین افراد است. غزل آلا و سالمون از نام‌آشناترین ان ها است که امگا 3 آن تأثیر بسیاری در شفاف‌سازی پوست دارد.

چای سبز

مصرف چای سبز بسیار بر جوان‌سازی پوشت شما تأثیر خواهد داشت به دلیل این‌که دارای اکسیدان بوده و رطوبت را به شما هدیه داده و حتی بر ضخامت پوست شما تأثیر خواهد داشت.

روغن‌زیتون

اسیدهای تک اشباع روغن‌زیتون پوست شمارا از افتادگی بازمی‌دارد.

سیر

سیر یکی از رطوبت رسان‌های عالی پوست است و برای پوست‌هایی که دارای آکنه و جوش سرسیاه هستند می‌تواند مفید واقع شود. سیر به دلیل خاصیت ضدعفونی قوی که دارد از به وجود آمدن بیماری‌های قارچی جلوگیری می‌کند

کلم بروکلی

اگر بخواهیم یک اکسیر به‌عنوان غذاهای جوان‌کننده پوست به شما معرفی کنیم که با یک تیر چند نشانه زده باشید کلم بروکلی بهترین گزینه است. کلم بروکلی به دلیل داشتن سولفانوروف، نیکوتین آمید (از اشکال ویتامین B3) و اسید چرب امگا3 است.

گردو

از مواد مغزی که در گردو می‌توان نام برد که برای پوست خوب باشد امگا 3 و امگا 6 است که باعث مرطوب‌سازی پوشت شما می‌شود.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت قلیای بر پاک‌سازی پوست و شفاف‌سازی ان بسیار کمک می‌کند.

زردچوبه

از بارزترین خاصیت‌های زردچوبه، خاصیت پاک‌سازی آن است که از بر روی پوست‌هایی که لک و آکنه دارند می‌تواند تأثیر عالی‌ای بگزارد.

تاثیر آب در زیبایی و جوانسازی پوست

در ادامه تاثیر تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست با تاثیر آب در زیبایی و جوانسازی پوست آشنا خواهیم شد. آب از جمله موادی است که نقش بسیار مهمی در حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. نوشیدن آب به اندازه کافی منجر به داشتن پوستی صاف و درخشان می شود. همچنین نوشیدن آب باعث آب رسانی مرتب به پوست می گردد. از آنجا که مصرف آب باعث از بین رفتن تمام سموم در بدن می شود، از این رو با نوشیدن آب شاهد لک و کدر شدن رنگ پوست نخواهید بود. استفاده از آب آشامیدنی تصفیه ‌شده را برای داشتن پوستی سالم و شاداب به شما پیشنهاد می کنیم.

آب تصفیه ‌شده شامل نیتریت، آرسنیک، کلر، نیترات و انواع املاح مضر محلول در آب نیست. نوشیدن آب تصفیه ‌شده با جلوگیری از ورود عناصر مضر به بدن نقش بسیار مهمی در آب رسانی و جوانسازی پوست دارد. مصرف ۸ لیوان آب در طول روز اختلال های پوستی همچون چین و چروک و اگزما را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین مصرف آب به اندازه کافی احتمال ابتلا به آکنه های پوستی را کاهش داده و باعث افزایش درخشش و لطافت پوست می شود، زیرا باعث دفع سموم و بهبود عملکرد سیستم گوارشی می شود.

آشنایی با خواص بی نظیر پاپایا جهت جوانسازی پوست

پاپایا: یکی از موادی که تاثیر فوق العاده ای در جوانسازی و زیبایی پوست دارد یک ابر غذا به نام پاپایا است. این ماده مغذی خطوط ریز و چین و چروک پوست را کاهش داده و باعث بهبود خاصیت کشسانی پوست می شود. پاپایا حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد معدنی، ویتامین ها و انواع آنتی اکسیدان ها است. همچنین این ماده دارای آنزیمی به نام پاپائین می باشد. بهتر است بدانید پاپائین مزایای بسیاری در جوانسازی پوست داشته و به عنوان بهترین عوامل ضد التهاب در طبیعت شناخته شده است. این ماده شامل ویتامین ها و مواد مغذی دیگری همچون فسفر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین های گروه B و ویتامین های A ، C ، K و E می باشد.

میوه پاپایا برای زیبایی پوست
میوه پاپایا

مصرف آجیل ها و تاثیر آنها در زیبایی و جوانسازی پوست

در ادامه مطلب آشنایی با تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست با دیگر مواد موثر جهت زیبایی و جوانسازی پوست یعنی آجیل ها آشنا خواهیم شد. آجیل ها به خصوص بادام به دلیل داشتن ویتامین E نقش بسیار مهمی در زیبایی و جوانسازی پوست دارد. استفاده از آجیل ها نقش بسیار مهمی در حفظ رطوبت پوست داشته و باعث ترمیم بافت پوست می شود. همچنین مصرف این ماده محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش را به دنبال دارد. همچنین مصرف گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضد التهاب امگا 3، پوست را درخشان و زیبا می سازد، زیرا چربی طبیعی بدن را به بهترین شکل حفظ می کند. همچنین مصرف گردو باعث تقویت غشای سلول های پوست می شود.

آشنایی با کلاژن و تاثیر آن در جوانسازی پوست

بهتر است بدانید یکی از نیازهای مهم و ضروری بدن جهت جوانسازی پوست کلاژن است. در واقع کلاژن یکی از پروتئین های مهم و رایج می باشد که می توان آنرا از روش های مختلفی در بدن و پوست خود ایجاد کرد. به هر اندازه که سن افزایش پیدا کند بدن کلاژن کمتری را تولید می کند. کاهش کلاژن باعث سفتی مفاصل، ایجاد چین و چروک در صورت، شل شدن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

وجود کلاژن زیاد در بدن پوست را صاف، محکم و نرم می کند. در واقع وجود این نوع پروتئین به سلول های پوست کمک می کند تا خود را ترمیم و تجدید نمایند. از طرفی وجود کلاژن نقش بسیار مهمی در مرطوب نگه داشتن پوست دارد. به جرات می توان گفت یک ماده بسیار مهم و ضروری جهت مراقبت از پوست کلاژن است. با مصرف مواد حاوی کلاژن می توانید خاصیت ارتجاعی و بسیار نرمی را در پوست خود ایجاد نمایید.

آشنایی با مواد غذایی حاوی کلاژن

بهتر است بدانید با داشتن تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست و مصرف یکسری مواد  غذایی به راحتی می توانید کلاژن مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید. در ادامه نگاهی بر موادی که حاوی کلاژن هستند خواهیم داشت.

سبزیجات: یکی از موادی که خوردن آن باعث تحریک کلاژن سازی پوست می شود، استفاده به اندازه و مستمر از سبزیجات است. در واقع سبزیجات به دلیل دارا بودن مقدار زیاد کلروفیل و داشتن خواص آنتی اکسیدان نقش بسیار زیادی در سلامت پوست دارد.

تخم مرغ: از آنجا که تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بهتر است مصرف تخم مرغ را فراموش نکنید. تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده و تاثیر فوق العاده ای در کلاژن سازی پوست دارد.

سیر: از دیگر موادی که خاصیت بی نظیری در تحریک کلاژن سازی بدن و پوست دارد، سیر است. از آنجا که سیر حاوی مقدار زیادی گوگرد است، از اینرو از قابلیت تحریک کلاژن سازی فوق ‌العاده‌ و سم زدایی برخوردار می باشد. برای اینکه پوستی سالم و شاداب داشته باشید بهتر است در برنامه غذایی خود این ماده مغذی را به مدت طولانی قرار دهید.

مرکبات: برای داشتن تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست بهتر است مرکبات را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید. مرکبات به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C می باشد تاثیر شگفت انگیزی در  تحریک کلاژن سازی بدن دارد. در برنامه غذایی خود می توانید از میوه هایی همچون لیمو شیرین، پرتقال،نارنگی، لیمو ترش و … استفاده نمایید.

کلاژن در زیبا سازی
مواد غذایی مناسب برای پوست و مو(کلاژن)

نگاهی بر دیگر مواد غذایی حاوی کلاژن

در ادامه آشنایی با تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست با دیگر مواد غذایی حاوی کلاژن آشنا خواهیم شد.

ژلاتین: از دیگر موادی که تاثیر بسیاری در ایجاد کلاژن در پوست دارد استفاده از ژلاتین است. این ماده را می توانید به صورت آماده تهیه نمایید. بهترین روش برای دریافت ژلاتین استفاده از قلم گوسفند و گاو می باشد. در واقع شما با جوشاندن قلم گوسفند و گاو می توانید این ماده را تهیه کنید. استفاده از ژلاتین علاوه بر زیبایی پوست نقش بسیار مهمی در استحکام مفاصل و استخوان ها دارد.

ویتامین ث: از دیگر مواد ضروری و مهم جهت ساخت کلاژن ویتامین ث یا آسکوربیک اسید است. این ماده را باید از منابع غذایی و یا با مصرف قرص‌های ویتامین ث تامین نمایید، زیرا به خودی خود در بدن ما تولید نمی شود. همچنین مصرف ویتامین ث رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و نقش یک ماده آنتی اکسیدان در بدن را به عهده دارد. از منابع سرشار از ویتامین ث می توان به سبزیجاتی همچون بادمجان، اسفناج، کلم بروکلی، چغندر و … اشاره کرد. مصرف ویتامین ث به صورت قرص‌های آماده و یا مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی در کلاژن سازی و سلامت پوست دارد. در برنامه غذایی و تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست بهتر است مصرف این ویتامین را به هیچ وجه فراموش نکنید.

ویتامین آ: از دیگر منابع غنی کلاژن می توان به ویتامین آ اشاره کرد. برای دریافت این نوع ویتامین لازم در برنامه غذایی خود از هویج و ماهی به صورت مداوم استفاده نمایید.

ویتامین های بسیار مختلقی وجود دارند که تاثیر عالی میتوانند بر پوست شما داسته باشند و در این مقاله به طور مفصل به آن پرداخته ایم

صیفی جات قرمز رنگ: همانطور که ذکر شد داشتن تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست و صاف كردن پوست صورت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر موادی که حاوی خواص آنتی اکسیدان فوق العاده ای هستند صیفی جات قرمز رنگ می باشد. استفاده از صیفی جات قرمز رنگ همچون هویج، فلفل قرمز، گوجه فرنگی و … باعث کلاژن سازی در پوست و بافت‌های مختلف بدن می شود. استفاده مداوم از این مواد علاوه بر تامین  نیازهای معدنی بدن باعث جوان سازی پوست خواهند شد.

تاثیر مشاوره جهت تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست

از آنجا که تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از اینرو مشاوران کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری با مشاوره خود توانسته اند گامی مهم در این راستا بردارند. با انتخاب بهترین کلینیک پوست و مو تهران یعنی کلینیک دکتر مسعود جعفری می توانید از مشاوره های متخصصان مجرب و کاربلد بهره مند شوید. مشاوران این کلینیک نام آشنا به شما کمک می کنند تا از مواد مغذی و کلاژن در برنامه غذایی خود استفاده نمایید. همچنین در صورت داشتن مشکلات پوستی این متخصصان بهترین روش را متناسب با صورت شما به شما پیشنهاد می دهند. در کنار مشاوره تمامی خدمات مربوط به زیبایی با کیفیت بسیار بالایی برای زیباجویان عزیز انجام می شود.

با انتخاب کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حاضر خواهید شد. هدف اصلی این کلینیک نام آشنا جلب رضایت زیباجویان عزیز است. تمامی متخصصان این مرکز با دانش و تخصص خود قادرند به صورت طبیعی زیباهایی صورت زیباجویان را دو چندان نمایند. همچنین استفاده از مواد و ژل های با کیفیت در اولویت کار این گروه حرفه ای قرار دارد. در واقع همه این مزایا در کنار مشاوره پوست و مو رایگان به صورت اصولی و حرفه ای به شما کمک می کند تا زیبایی ظاهری خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. با شناخت اثر تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست می توانید در برنامه غذایی خود از مواد های غذایی مناسب استفاده نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷