زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا لیزر موهای زائد واقعا موثر است؟

مجله آموزشی

آیا لیزر موهای زائد واقعا موثر است؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا لیزر موهای زائد واقعا موثر است؟

آیا لیزر موهای زائد واقعا موثر است؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین گزینه های درمان به صورت ماندگار و موثر معرفی می شود. اما حتما شما هم بعضی افراد را دیده اید که با لیزر درمان کرده اند ولی لیزر موهای زائد در آن ها موثر نبوده است.

لیزر مو

 برای لیزر موهای زائد به صورت موثر ابتدا باید با نحوه عمل لیزر موهای زائد آشنا بود و سپس جلسات درمان را به صورت کامل پیگیری کرد. در صورت عدم رعایت نکات فوق لیزر موهای زائد موثر نخواهد بود و فقط وقت و هزینه ی لیزر پوست شما به هدر می رود. برای آشنایی با روند لیزر موهای زائد به صورت موثر ادامه این مقاله را بخوانید.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

برای پاسخ به اینکه آیا لیزر موهای زائد واقعا موثر است؟ ابتدا باید با ساز و کار لیزر موهای زائد آشنا شد. در لیزر درمانی از پرتوهای لیزر با حرارت بالا به عنوان یک فرم خفیف تابش استفاده می شود. در طی مراحل ، این اشعه های لیزر گرم می شوند و به فولیکول های مو آسیب می رسانند.

بهترین مرکز لیزر

فولیکول های موی شما درست در زیر پوست قرار دارد. آنها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند ، تولید مو به طور موقت از کار می افتد.

این شکل از بین بردن موها با رنگهای تیره تر بر روی رنگ های روشن پوست بهترین عملکرد را دارد. این به این دلیل است که لیزرها ، ملانین (رنگ) مو را هدف قرار می دهند. حتی اگر بعضی از موها برطرف نشوند ، روشن شدن رنگ آنها می تواند باعث کاهش ظاهر موها در پوست شود.

برخی از موهای شما نیز ممکن است در طی چند روز از اولین جلسه درمانی شما ریخته شود.

به طور کلی ، لیزر موهای زائد یک فرآیند نسبتاً سریع است. نواحی کوچکتر ، مانند لب بالایی ، ممکن است چند دقیقه طول بکشد. نواحی بزرگتر از بین بردن مو ، مانند پشت یا سینه ، ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

عکس قبل و بعد لیزر

اگر متخصص پوست شما ابتدا ژل تسکین دهنده درد (بیهوشی) موضعی استفاده کند ، ممکن است انتظار داشته باشید که حداکثر یک ساعت دیگر در مطب باشید.

با وجود میزان موفقیت بالای لیزر موهای زائد ، فولیکول های مو در نهایت بهبود می یابند. این منجر به تولید موی جدید می شود. برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن ، باید چندین جلسه درمان داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

به طور خلاصه، نه. لیزر موهای زائد با حرارت دادن فولیکول های مو باعث جلوگیری از رشد موهای جدید می شود. این باعث می شود که فولیکول های مو برای مدت طولانی در حالت خواب قرار بگیرند که این زمان بسیار بیشتر از اصلاح و اپیلاسیون است. وقتی موها دوباره رشد می کنند ، سبک تر ، ظریف تر و تعداد آنها کمتر می شود.

بهترین مرکز لیزر

اگرچه این روش معمولاً به عنوان نوعی از بین بردن دائمی موهای زائد مطرح می شود ، لیزر درمانی فقط تعداد موهای ناخواسته را در یک منطقه مشخص کاهش می دهد. این به طور کامل از شر موهای ناخواسته خلاص نمی شود. در نتیجه می توان گفت که این درمان در کاهش تعداد موهای زائد و ضخامت ان ها موثر است.

چرا جلسات پیگیری لازم است؟

برای گرفتن نتایج موثرتر از لیزر موهای زائد ، درمان های پیگیری لازم است. تعداد دقیق درمان های لیزر برای حفظ نتایج به تفکیک افراد متفاوت است. بیشتر افراد بین چهار تا شش جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

همچنین باید هر جلسه را با فاصله چهار تا شش هفته تنظیم کنید. این بدان معنی است که چرخه کامل درمان ممکن است تا 9 ماه طول بکشد.

عکس قبل و بعد لیزر

بعد از هر جلسه لیزر ، احتمالاً موهای کمتری مشاهده خواهید کرد. هر مویی که باقی بماند یا بازسازی شود هم از نظر بافت و هم از رنگ کمتری برخوردار خواهد بود. محققان تخمین می زنند که بعد از جلسه اولیه شما تعداد موها 10 تا 25 درصد کاهش یابد.

علاوه بر این ، برای بهترین نتیجه ، احتمالاً به جلسات پیگیری گاه به گاه احتیاج دارید. این جلسات به اطمینان از عدم تولید مجدد فولیکول های مو کمک می کنند. بسته به نیاز فردی شما ، ممکن است به یک جلسه پیگیری درمان در فواصلیک یا دو بار در سال پس از دور کامل درمان لیزر ، نیاز داشته باشید.

در نتیجه در پاسخ به اینکه آیا لیزر موهای زائد واقعا موثر است؟ می توان گفت اگرچه لیزر موهای زائد دقیقاً دائمی نیست ، اما همچنان یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش رشد مو در مدت زمان طولانی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزرموهای زائد به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷