زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

واتر جت لاغری (بادی جت) چیست؟

مجله آموزشی

واتر جت لاغری (بادی جت) چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

واتر جت لاغری

واتر جت لاغری (بادی جت) چیست؟

اگر چه بسیاری از افراد از لحاظ فیزیکی، ظاهر و وزن مناسبی دارند، اما بعضی اوقات توده های چربی در برخی از قسمت های بدن رسوب می کنند که در برابر رژیم غذایی و ورزش، مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. در نتیجه سبب ایجاد چاقی در قسمت هایی از آن می شوند. استفاده از برخی از روش ها می تواند به رفع تجمع چربی های مقاوم به رژیم غذایی و ورزش کمک نماید. در نهایت منجر به لاغری و رفع چاقی شود که یکی از جدیدترین روش ها استفاده از لیپوساکشن واتر جت یا بادی جت است. واتر جت لاغری و یا بادی جت لاغری یکی از روش های لاغری و تناسب اندام است.

لاغری و رفع چاقی با روش عمل جراحی لیپوساکشن به روش بادی جت لاغری یا واترجت لاغری، که با نام «لیپوساکشن آب» یا «لیپوساکشن با کمک آب» نیز شناخته می‌شود، یک روش پیشرفته و خلاقانه از لیپوساکشن به حساب می آید. این روش در سال 2007 توسط گروهی از جراحان پلاستیک آلمانی جهت حذف بافت های چربی و ایجاد لاغری و رفع چاقی با استفاده از اسپری جت آب ابداع شد.

از سال 2007 تغییرات مختلفی جهت توسعه این روش و افزایش مزایای و کاهش معایب روش واتر جت انجام شده است. هدف این تغییرات ابداع روشی با کمترین ریسک و خطر نسبت به روش های معمول لیپوساکشن بود.

در این روش با بکارگیری body-jet و با استفاده از نیروی بسیار دقیق تکنولوژی water-jet، بافت ها وتوده های نامطلوب چربی به صورت طبیعی و به آرامی از بافت زیر پوست بیرون آورده شده و به صورت دائمی حذف می شود.

کلینیک پوست و مو- واتر جت

افراد مناسب برای روش بادی جت

علارغم پیشرفت های انجام شده در روش لیپوساکشن الزامات عمومی و شرایطی که افراد متقاضی بادی جت باید داشته باشند دچار تغییر نشده اند. به طور کلی افرادی کاندید مناسب استفاده از روش بادی جت برای لاغری و رفع چربی هستند که  شرایط زیر را داشته باشند:

  • معمولا این افراد سن ۱۸ سال به بالا داشته باشند.
  • افرادی که کمتر از ۱۰ کیلو اضافه وزن دارند و نمی‌توانند این اضافه وزن را با ورزش و رژیم غذایی آب کنند کاندیداهای خوبی برای انجام بادی جت هستند.
  • هدف افراد حذف کردن چربی‌های مقاوم و سرسختی باشند که علارغم ورزش کردن و استفاده از رژیم غذایی از بین نرفته اند.
  • افرادی که چاقی موضعی دارند؛ به عنوان مثال تجمع چربی در قسمت شکم یا پهلوی آنها انباشته شده و راهی برای از بین بردن آنها ندارند.
  • این افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات قلبی نباشند.

 

دکتر مسعود جعفری

در این روش نسبت به روش های دیگر درد و کبودی بسیار کمتری به وجود می آید.

روش انجام لاغری با واتر جت و یا بادی جت

لاغری و رفع چاقی با روش واتر جت یا بادی جت به این صورت انجام می شود که در آن از یک جریان ملایم فشار آب استفاده می‌کنند تا  ابتدا چربی را شُل و جابجا کند و سپس از طریق یک لوله‌ی کوچک به نام کانولا که داخل پوست قرار داده شده، آن ها را بردارند. در روش بادی جت آب ورودی به بدن بیمار با سرعت برداشته می‌شود؛ چراکه هر زمانی که مایع بدن بیمار کمتر باشد، درد و ناراحتی وی نیز کمتر و زمان بهبودی‌اش سریع‌تر خواهد بود.

 در روش انجام لاغری با واتر جت برعکس بقیه دستگاه های لیپولیز، چون که چربی‌های اضافه به آرامی از بدن جدا شده و بافت چربی سالم باقی می‌ماند و باعث مردن چربی خروجی نمی شود و به عبارتی دیگر چربی بدست آمده در روش بادی جت زنده می باشد، می‌توان از آن برای حجم دادن و برجسته کردن نواحی دیگر بدن مانند دست‌ها، سینه‌ها، ران ها و صورت استفاده کرد.

چه مناطقی از بدن را می توان با بادی جت و یا واتر جت لاغر کرد؟

اگر چه تقریباً هر ناحیه‌ای از بدن که چربی اضافی بیش از حدی داشته باشد می‌تواند با روش بادی جت درمان شود. اما انجام لاغری با واتر جت یا بادی جت بیشتر در نواحی شامل شکم، کفل، ران، کمر و زانوها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پرورش اندام کاران و علاقه مندان به فیتنس در مواردی برای اینکه بتوانند رسوبات چربی متوسط اما سرسخت در ناحیه شکمشان را از بین ببرند از انجام لاغری با واتر جت بهره می برند. در روش واتر جت با نیروی ملایم بادی جت، بافت چربی مازاد بالای ماهیچه های شکمی و زیر پوست (subcutaneous)  میتواند با دقت بالای و ایمن تر برداشته شود. در نتیجه، قسمت شیارهای اطراف عضلات شکمی عمیق تر شده و سبب افزایش حجم و ایجاد شکل ماهیچه دلخواه شود.

کلینیک پوست و مو- بادی جت

بادی جت لاغری و یا واتر جت لاغری، همچنین قابل کابرد برای مردانی است که سینه هایشان به صورت غیرطبیعی بزرگ می باشد. آنها می توانند با استفاده از این تکنیک کم تهاجمی ، پستان و بافت چربی مازاد در را به روشی ظریف، مؤثر، ایمن و همچنین بدون اسکار بردارند. از انجایی که روش بادی جت حداقل آسیب به اعصاب و رگهای خونی را با توجه به بافت همبند مستحکم در ناحیه سینه مردان دارد روش بادی جت پیشنهاد مناسبی برای این گونه افراد می باشد تا از قدرت و دقت فوق العاده بالای بادی جت برای کوچک کردن سینه و حذف حداکثری بافتهای چربی خود بهره ببرند.

نتایج روش بادی جت

افرادی که از روش بادی جت لاغری و یا واتر جت لاغری استفاده می کنند پس از انجام بادی جت لاغری و یا واتر جت لاغری به خوبی متوجه لاغری و تناسب اندام و سفت و محکم تر شدن آن خواهند شد. همچنین مدت زمان لازم جهت پدیدار شدن نتایج نهایی در افراد مختلف متفاوت است.

از آنجایی که روش بادی جت نسبت به روش معمول لیپوساکشن به بدن کمتر آسیب می‌زند و تورم و کبودی حداقل است، تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و مدت زمان عمل کمتری دارد، در نتیجه روند بهبودی سریع‌تر بوده و زودتر می‌توان روال عادی زندگی را از سر گرفت.

مزایای لاغری با بادی جت و یا واتر جت

  •  این عمل در زمان کمی صورت می گیرد و علت آن هم شکستن و تخلیه همزمان چربی ها می باشد.
  •  فاقد درد و خونریزی است و علت آن هم ظرافت برداشت چربی با آب می باشد.
  •  ضرورتی به بیهوشی عمومی ندارد.
  •  مدت زمان بهبودی سریع
  •  مورد استفاده برای قسمت های کم چربی و پرچربی بدن
  •  به وجود آوردن تاینینگ و سفتی پوست
  •  درمان سلولیت

عوارض لاغری با بادی جت و یا واتر جت

  • افتادگی یا فرورفتگی پوست، همچنین ایجاد ورم و کبودی موقت در ناحیه تحت درمان که به صورت موقت بوده و برطرف خواهد شد.
  • در صورتی که شکاف های ایجاد شده برای انجام بادی جت در محل موردنظر به خوبی ضدعفونی و تمیز نشوند امکان عفونت وجود دارد.
  • نکروز یا بافت مردگی که پس از عمل منجر به عفونت نیز می شود.
  • جمع شدن یا هماتوم خون در محل ساکشن که در اثر خونریزی شدید حاصل می شود.
  • کم شدن آب بدن به دلیل خروج آب از بدن در حین عمل و عدم دریافت آب کافی
  • وجود رگ های خونی باعث عدم تمرکز و دید کافی برای جراح می شود ، در نتیجه ممکن است هنگام عمل به دیگر بافت ها آسیب برسد.
  • اگر تزریق آب به بدن بیش از حد باشد ، مقدار اضافی به طور خطرناکی ممکن است در ریه ها جمع گردد.
  • در صورت نظارت ضعیف و انجام ساکشن خیلی نزدیک به پوست ممکن است ناصافی و ناهمواری نامناسب روی بدن ایجاد گردد.

کلینیک پوست و مو-واتر جت لاغری

هزینه ی درمان با بادی جت

برای هزینه درمان با روش بادی جت لاغری و یا واتر جت لاغری با توجه با این که افراد دارای شرایط مختلف و متفاوتی با یکدیگر هستند و همچنین هزینه‌ها به تعداد نواحی تحت درمان و مقدار چربی استخراج شده  و نیز کلینیک پوست و مو بستگی دارد بهتر است قبل از انجام عمل با پزشک متخصص مشورت گردد.

یکی دیگر از روش های لاغری، مزوتراپی لاغری است. که برای انجام مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد موارد فوق به کلینیک پوست و مو مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷