زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

لاغری و تناسب اندام

مجله آموزشی

لاغری و تناسب اندام

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

لاغری و تناسب اندام

لاغری و تناسب اندام

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام

لاغری و تناسب اندام و یا به عبارتی دیگر زیبا و خوش اندام بودن آرزو و آمال تمامی ما انسان‌ها است. لاغری و تناسب اندام و داشتن اندامی مناسب، تنها به خودمان و روش تغذیه‌ بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما بیاموزید که در یک زمان مشخصی به بدن خود غذا برسانید، نه تنها مدام احساس گرسنگی نخواهید کرد. بلکه یکی از راه های لاغری را هم یاد میگیرید. بدن هر انسانی با توجه به عادت های خوب و بدش، شکل می‌گیرد.

اگر می‌خواهید لاغری سریع را تجربه کنید . اگر می خواهید همیشه اندامی زیبا داشته باشید، باید با رعایت نکاتی مهم، روش های لاغری و رسیدن به تناسب اندامی زیبا را در لیست برنامه‌هایتان قرار دهید.

همه افرادی که اضافه وزن دارند کارهای سخت بسیاری انجام می دهند تا به لاغری و اندامی متناسب برسند. در این مقاله سعی شده شما با روش های مختلف برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید.  

انواع روشهای لاغری 

  • لاغری و کاهش وزن از طریق تغذیه و رژیم غذایی
  • لاغری از طریق داروهای لاغری
  • لاغری و تناسب اندام با استفاده از ورزش و تحرک
  • لاغری و برداشتن چربیهای اضافه بدن به طریق عمل های جراحی و زیبایی
  • و….

تمام این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند. که البته نسبت به جسم و فیزیک شما می تواند متغیر باشد.

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام

بهترین و مهم ترین روش های تغذیه ای لاغری و تناسب اندام

رژیم‌های تغذیه ای متعددی وجود دارند که می‌توانند سبب لاغری و تناسب اندام شما شوند. رژیم‌های لاغری که با کاهش کالری دریافتی شما سبب چربی سوزی در بدن شما می‌شوند. اما نمی‌توان گفت تمامی آن‌ها برای سلامتی شما بی خطر خواهند بود . همینطور نمی‌توان گفت فقط یک نوع رژیم غذایی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

پس چه انواعی از رژیم ها را می توان “بهترین رژیم غذایی لاغری” قلمداد کرد؟

بهترین برنامه تغذیه ای و رژیم غذایی لاغری رژیمی است که:

  1. بر اساس شرایط شخصی و خاص شما تنظیم شده باشد.
  2. رژیمی متعادل باشد.
  3. سرشار از مواد غذایی مفید باشد.
  4. وعده ها به تعداد و میزان مناسب باشند.

قطعاً تغذیه و رژیم غذایی که موارد بالا را شامل شود می‌تواند در کاهش گرسنگی مؤثر باشد. تغذیه و مواد غذایی که از غلات کامل، پروتئین، فیبر، سبزیجات و چربی‌های سالم تشکیل شده باشد به علت احساس سیری طولانی مدت که به شما می‌دهند، از پرخوری جلوگیری خواهند کرد . در نتیجه سبب لاغری و تناسب اندام مناسب خواهد شد.

توجه داشته باشید که اهمیت تعداد وعده‌های غذایی در اینجا بسیار بالاست. همچنین توزیع مناسب پروتئین‌ها، سبزیجات و فیبرها در هرکدام از این وعده‌ها به علت احساس سیری طولانی مدت که ایجاد می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه به برخی از نکات تغذیه ای که برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام قابل اهمیت می باشند اشاره می شود.

کلینیک پوست و مو-لاغری و تانسب اندام

برای لاغری و کاهش وزن از آب کمک بگیرید.

 نوشیدن یک لیوان آب آن‌ هم قبل از خوردن یک وعده غذایی می‌تواند در مصرف کالری کمتر بسیار موثر باشد. بعضی اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه تصور می‌شود. بنابراین اگر قبل از غذا خوردن آب بنوشید احساس گرسنگی کمتری می‌کنید و در نتیجه کمتر هم می‌خورید که این به لاغری وتناسب اندام شما بسیار کمک خواهد کرد. معمولا مصرف انواع چای‌های گیاهی ( بدون شکر) و آب‌های طعم‌دار شده از جمله گزینه‌های مناسب برای بیشتر مصرف کردن مایعات به ویژه آب هستند.  

کلینیک پوست و مو- لاغری و تناسب اندام

 

برای لاغری در طول روز میان وعده بخورید.

احتمالا برای‌تان سخت خواهد بود هنگامی که احساس گرسنگی می‌کنید هیچ چیزی نخورید. بیشتر افرادی که در طول روز ۴ تا ۵ وعده غذایی کوچک یا همان میان وعده، مصرف می‌کنند کمتر احساس گرسنگی می‌کنند. در نتیجه می‌توانند خیلی راحت‌تر وزن خود را کنترل کنند و به تناسب اندام مورد نظر خود دست یابند. کافی‌ است به تغذیه خود توجه کنید. میزان غذایی را که روزانه مصرف می‌کنید به وعده‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و در ساعات مختلف روز آن‌ها را بخورید. سعی کنید وعده شام‌تان را هم زودتر بخورید. خوردن غذا در ساعات پایانی شب و قبل از رفتن به تخت‌خواب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام

 

برای لاغری در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید.

ممکن است زمانی که از تغذیه حاوی پروتئین استفاده می‌کنید احساس رضایت بیشتری در مقایسه با خوردن کربوهیدرات‌ها داشته باشید. علاوه بر این خوردن پروتئین باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. پروتئین‌ها مامور حفظ و نگهداری عضلات بدن هم هستند. پس مصرف پروتئین‌های سالم مثل: گوشت، غذاهای دریایی، سفیده تخم‌مرغ، گیاه سویا، دانه‌های روغنی، حبوبات و ماست‌های کم چرب را در دستور غذایی خود قرار دهید. 

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام

برای لاغری از ادویه‌ها کمک بگیرید.

طعم‌دار کردن غذاها می‌تواند احساس سیری و خرسندی در شما ایجاد کند. غذاهای پرادویه موجب کمتر غذا خوردن شما شود. ادویه‌ها و فلفل‌ها چاشنی غذا هستند و کم کالری، پس می‌توانید به جای استفاده از چربی‌ها برای طعم‌دار کردن غذا از آن‌‌ها استفاده کنید.

برای لاغری و تناسب اندام همیشه صبحانه بخورید.

حذف وعده صبحانه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد، صبحانه نخوردن باعث می‌شود سخت‌تر وزن کم کنیم. دلیلش هم این است که وقتی صبحانه نمی‌خوریم در طول روز بیشتر احساس گرسنگی می‌کنیم . در نتیجه بیشتر هم غذا می‌خوریم. خوردن صبحانه‌ای سالم سرشار از فیبر مثل: میوه‌ها، خوراکی‌هایی که از غلات تهیه شده‌اند و با شیر به ‌عنوان صبحانه مصرف می‌شوند و یا شیر و لبنیات کم‌چرب از بهترین گزینه‌ها هستند.

کلینیک پوست و مو- لاغری و تناسب اندام

ورزش های لاغری و تناسب اندام

طناب زدن

 یکی از ورزش های راحت برای لاغری و تناسب اندام طناب زدن است. حتما برایتان جالب است که بدانید شما می‌توانید فقط ظرف چند دقیقه ورزش با طناب، حدود 120 کیلوکالری انرژی بسوزانید.

یکی از باصرفه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها برای بهبود عملکرد سیستم قلبی- عروقی، طناب زدن است که می‌توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. این تمرین می‌تواند مقدار زیادی کالری را در یک دوره کوتاه زمانی بسوزاند. تخمین‌زده شده است فواید 10دقیقه طناب زدن، با 30 دقیقه پیاده روی آرام تقریبا برابر است. همچنین طناب زدن باعث بهبود چابکی، سرعت، تعادل و هماهنگی می‌شود.کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام

طناب زدن نوعی ورزش ضربه‌ای است و می‌تواند یک راه سریع و ساده برای بهبود توده استخوانی در ناحیه ران باشد. وقتی حین طناب‌زدن فرد بالا می‌پرد و سپس روی زمین فرود می‌آید، نیروی وارده در زمان فرودآمدن به اسکلت منتقل می‌شود.

اسکلت این نیرو را به‌عنوان یک چالش و یک استرس دریافت می‌کند و برای بهتر تحمل کردن استرس ناشی از پریدن منظم، استخوان‌ بیشتری می‌سازد. از آنجا که نیروی وارده در هر پرش، با هر دو پا جذب می‌شود، طناب‌زدن می‌تواند از آسیب زانویی که ممکن است با دویدن ایجاد شود، جلوگیری کند.

چه افرادی مجاز به طناب زدن نیستند؟

بسیاری از افرادی که دچار مشکلات طبی ناشی از بی‌‌تحرکی هستند، می‌‌توانند ناراحتی خود را به کمک طناب زدن درمان یا از بروز آن پیشگیری کنند. طناب زدن برای افراد سالم ضرری ندارد اما توصیه می‌‌شود کسانی که دچار مشکل ارتوپدی در اندام‌ تحتانی هستند (مثل آرتروز زانو)، خانم‌‌های باردار و دارندگان پروتزهای پزشکی مختلف که امکان جابجایی‌ پروتز در آنها وجود دارد، بدون مشورت پزشک معالج طناب‌ بازی نکنند.کلینیک پوست و مو- لاغری و تناسب اندام

تکواندو

با تکواندو، ۹۳۷ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

 شنا

با شنا کردن، ۸۹۲ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگر به دنبال ورزشی هستید که فعالیت زیادی نیاز نداشته باشد و نتایج خوبی برای‌تان به بار بیاورد، شنا کنید. این ورزش ظاهرا کم‌تحرک می‌تواند بدون ریختن حتی یک قطره عرق، صدها کالری بسوزاند.

حرکات گوناگون و زیادی که هنگام شنا کردن انجام می‌دهید مانند انواع مختلفی از ورزش‌های هوازی است که بدن‌تان را به شیوه‌ای جدید به چالش می‌کشد.توجه داشته باشید که تنها کافیست هر روز چند دور در استخر شنا کنید تا به نتایج چشمگیر و متفاوتی در تناسب اندام‌تان برسید. در واقع بدون اینکه آسیبی به زانوها یا قوزک پای‌ خود وارد کنید، سایز دور کمرتان را کم می‌کنید!

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام
 

 دویدن آهسته و یکنواخت

با دویدن، ۵۵۵ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

دویدن یکی از بهترین تمرینات برای بدن است و تنها چیزی که برای دویدن نیاز دارید، یک جفت کفش خوب است. چند کیلومتر در روز دویدن این امتیازات را دارد:

  1. سرعت سوخت و سازتان را افزایش می‌دهد.
  2. سطح فیتنس‌تان را بالا برده و استقامت‌تان را افزایش می‌دهد.
  3. کمک می‌کند تا چربی‌های ناخواسته‌ی بدن‌تان را آب کنید.

تمام این اتفاقات سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید روی خواهند داد. نکته اینجاست که دویدن باعث فشار به زانوها می‌شود، بنابراین بهتر است روند پیشرفت‌تان آهسته باشد و سرعت و مسافت را مطابق با پیشرفت سطح فیتنس‌تان بالا ببرید.

حواس‌تان باشد که هرگز سرعت و مسافت را همزمان افزایش ندهید! همیشه بهترین کار این است که ابتدا روی افزایش مسافت تمرکز کنید.

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام

بستکبال بازی کردن

بسکتبال یک ورزش تیمیِ شگفت‌انگیز است که به شما کمک می‌کند تا چربی‌هایتان را بسوزانید، آرام شوید، سیستم قلبی و عروقی‌تان را تقویت و روحیه‌ی تیمی پیدا کنید. ضمنا بسکتبال یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین ورزش‌ها در سراسر دنیاست و فعالیت و تفریح مورد علاقه‌ی خیلی از افراد است. آیا می‌دانستید که رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما هر روز و به‌عنوان بخشی از رژیم سلامتی خود، بسکتبال بازی می‌کند؟

ورزش بسکتبال فواید اعجاب انگیز زیر را دارد:

  • چربی سوزی؛
  • تقویت و استحکام استخوان‌ها؛
  • تقویت سیستم ایمنی؛
  • دربرداشتن تمرینات استقامتی؛
  • تقویت ذهن؛
  • افزایش مهارت‌های حرکتی؛

لاغری و تناسب اندام

دوچرخه‌سواری

با دوچرخه‌سواری، ۵۰۸ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های هوازی و مفید برای قلب و سیستم تنفسی است که خیلی هم مفرح و لذت‌بخش است.

 بدنسازی

با تمرینات بدنسازی، ۴۵۵ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

آیا دوست دارید ۴۸ ساعت بی‌وقفه کالری بسوزانید؟ این دقیقا همان کاری است که بدنسازی انجام می‌دهد؛

ورزش هوازی

با انجام ورزش‌های هوازی، ۳۹۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

ورزش هوازی، شیوه‌ای بسیار خوب برای بالا بردن ضربان قلب است که می‌تواند کالری‌های انباشته را بسوزاند. یک جلسه تمرین هوازی ۲۰ دقیقه‌ای، ۲ تا ۳ بار در هفته به شما کمک می‌کند تا فورا از شر وزن اضافی‌ خود خلاص شوید!

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندامپیاده روی

با پیاده‌روی، ۱۶۷ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگر دویدن برای‌تان سخت است و مشکلات مفصلی دارید، پس پیاده‌روی برای‌تان یک راه‌حل عالی است! مطالعات زیادی نشان داده‌اند که پیاده‌روی حتی می‌تواند برای کاهش وزن مفیدتر از دویدن باشد و قطعا بی‌خطرتر و ساده‌تر است.

و انواع ورزش های دیگری وجود دارند که میتوانید برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام مناسب آنها را انجام دهید.

کلینیک پوست و مو-لاغری و تناسب اندام

توصیه های کارشناسان برای چربی سوزی بیشتر

بیشتر کارشناسان مورد تائید، توصیه می‌کنند که برای رسیدن به بهترین نتایج باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

دست کم سه بار در هفته ورزش کنید.

هر جلسه‌ی ورزشی‌تان حدود ۲۰ دقیقه باشد.

آب زیاد بنوشید.

در هفته حداقل یک روز استراحت کنید.

روش های دیگر لاغری و تناسب اندام نظیر استفاده از داروهای لاغری و استفاده از روش های جراحی زیبایی نیز وجود دارند که در برخی موارد می توانند در رسیدن به تناسب اندام مطلوب مورد نظر مفید واقع شوند. 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷