زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

روش های تقویت پوست و مو

مجله آموزشی

روش های تقویت پوست و مو

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

روش های تقویت پوست و مو

تقویت پوست و مو یکی از چالش های بزرگ زندگی های امروزی است. اگر دچار مشکلاتی در رشد موی خود هستید و یا از زیبایی پوست خود رضایت کافی ندارید باید با استفاده از روش­های مختلف، پوست و موی خود را تقویت کرده و زیبایی آن­ها را بهبود ببخشید. تقویت و رشد موهای سر کار خیلی سختی نیست و عوامل بسیاری در رشد و تقویت پوست و مو اثرگذار هستند. در این بخش ما بهترین راه ها را برای مراقبت از پوست و مو معرفی خواهیم کرد.

راه­های تقویت مو

کاهش رشد موها و کم پشت شدن آن باعث کاهش اعتماد به نفس میشود. عوامل بسیاری همچون وراثت، استرس، ابتلا به برخی بیماری­ها، سوء تغذیه و تغذیه نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ مو، هایلایت و مش و موارد بسیار دیگر باید ضعیف شدن موی افراد میشود. برای تقویت کردن و پرپشت شدن موها میتوان از نکات زیر بهره برد.

1)تغذیه ی سالم و مناسب

رژیم غذایی متعادل به تقویت موها کمک می‌کند. بنابراین مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری مانند آهن، ویتامین‌ها ث و ب، مس و روی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا موهایی پرپشت داشته باشید. برای تقویت موی خود باید تلاش کنید تا غذاهای چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنید. همچنین با مصرف موادی همچون عدس، بادام زمینی، مرغ، میگو و ماهی قزل آلا میتوانید آهن بدن خود را تامین کرده و به تقویت و زیبایی موی خود کمک کنید. مواد غذایی حاوی مقادیر فراوان ویتامین A، همچون پنیر، اسفناج، هویج و تخم مرغ میتوانند به ترشح چربی در پوست کمک کرده و آنرا مرطوب نگه دارند. پس اگر می خواهید موهایی زیبا و سالم داشته باشید، دست به دامن مواد غذایی سالم و مفید شوید!

2) به اندازه کافی آب بنوشید.

 کمبود آب بدن ضعیف و نازک شدن مو یا ریزش آن را در پی دارد. بنابراین سعی کنید با نوشیدن 8 لیوان آب در روز میزان آب بدن را به سطح مناسب برسانید و موهای خود را تقویت کنید.

3) گرما موهایتان را ضعیف میکند.

گرمای ناشی از سشوار و دیگر از لوازم، موجب آسیب رسیدن به مو و ضعیف شدن آن می شود. جهت تقویت موی خود از خشک کردن آن توسط گرما پرهیز کنید.

4) از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید.

مواد شیمیایی نیز موجب آسیب رسیدن به مو و ضعیف شدن آن می شوند. سعی کنید از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنیید و در صورت رنگ موهای خود، از مواد با کیفیت عالی استفاده کنید.

5)مدل بستن موهایتان را تغییر دهید.

ثابت گذاشتن مدل بستن مو با گذشت زمان موجب موخوره و همچنین آشفتگی موها می‌شود. در نتیجه بهتر است برای تقویت موهایتان هر روز مدل بستن موهایتان را تغییر دهید. البته برخی از مدل­ های بستن مو به بافت‌ مو فشار می‌آورد و باعث ضعیف شدن مو می‌شود. برس کشیدن موها برای آراستگی تارهای مو و همچنین پخش کردن چربی در تمام نقاط پوست سر، کاری روزمره است که اگر از برس مناسب برای موهایتان استفاده نکنید، آسیب‌هایی از جمله موخوره، ریزش سریع تارهای مو و شکستن بافت مو را به‌ وجود می‌آورد. برای برس کشیدن موها بهتر است از قبل موهایمان را اگر خیس است با حوله خشک کنیم و از برس‌های نرم و بالش‌دار استفاده کنیم. برس کشیدن باید به آرامی بر روی موها انجام شود و از نوک موها شروع و به تدریج به ریشه موها نزدیک‌تر شود. محکم برس کشیدن مخصوصا برای موهایی که گره‌هایش هنوز کاملا باز نشده است، به تار‌های مو آسیب می‌زند و به تدریج آن‌ها را ضعیف می‌کند. همچنین استفاده از اسپری‌های نرم‌کننده و بازکننده گره مو به برس کشیدن بهتر و تقویت مو کمک می‌کند.

راه­های تقویت پوست

هنگامی که میزان کلاژن سازی پوست کاهش میابد، پوست خواص مرطوب کننده خود را زا دست می دهد و به همین ترتیب پوست شل میشود . همچنین پیری می تواند عضلات صورت را ضعیف کرده و در نتیجه باعث بروز برخی مشکلات در پوست می شود .عوامل دیگری نیز موجب از بین رفتن زیبایی پوست میشوند از جمله این عوامل استفاده از محصولات مراقبت از پوست غیر استاندارد ، کاهش وزن سریع و غلط ، رژیم غذایی ناسالم ، مصرف بیش از حد سیگار ، نوشیدنی های الکی ، آلاینده ها، بارداری ، استرس ، کم آبی هستند. در این قسمت نکاتی درباره تقویت پوست و بهبود زیبایی آن گفته خواهد شد.

1)تقویت و حفظ جوانی پوست صورت با سفیده ی تخم مرغ

پروتئین آلبومین و سایر مواد مغذی ضروری در تخم مرغ ها، با بهبود الاستیسیته ، پوست شما را تقویت می کند . و این به بازسازی مجدد سلول های پوستی کمک کرده و ظاهر خود را جوان تر و طبیعی تر می کند . لیپید های هیدراته تغذیه کننده ی پوست هستند که در سفیده ی مرغ وجود دارد و می تواند به شما در از بین بردن شل بودن پوست کمک کند و در نتیجه پوست شما درمان می شود .پس برای تقویت پوست خود از سفیده ی تخم مرغ استفاده کنید که دارای ریبوفلاوین است و موجب از بین بردن رادیکال های آزاد و سموم می شود و میتواند پوست شما تقویت کند .

2)خواب کافی

باید سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود  و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن.شما همچنین، می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.

3)همیشه از روغن نارگیل بکر برای مرطوب کردن استفاده کنید.

مصرف موضعی روغن نارگیل می‌تواند مقدار آبی را که افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک از دست می‌دهند محدود کند. اما لازم نیست حتما بیماری پوستی چون درماتیت داشته باشید تا سراغ روغن نارگیل بروید. روغن نارگیل در درمان خشکی پوست بسیار موثر است.

4)در برابر آفتاب به خوبی از خود مراقبت کنید.

البته نمی‌توانید اصلا در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، اما آسیب ناشی از پرتوهای مضر خورشید، برای پوست بسیار مضر است. حتما دیده‌اید افرادی که زیاد زیر نور خورشید هستند، پوست خوبی ندارند. استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از راه های مراقبت از پوست در مقابل تابش نور خرشید میباشد.

5)مصرف ویتامین C

بدن انسان از ویتامین C برای ساختن کلاژن و الاستین استفاده می‌کند. این دو ماده، پروتئین‌های مهمی هستند که استحکام و انعطاف پوست را حفظ می‌کنند. در ضمن، ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است و نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن بر عهده دارد. بنابراین، مواد غذایی غنی از ویتامین C هم فواید مختلفی از نظر سلامتی برای بدن دارند و هم زیبایی ما را تقویت می‌کنند. به‌گفته محققان، دریافت روزانه ۷۵ تا ۹۰ میلی‌گرم از ویتامین C، تولید کلاژن را در وضعیت مطلوبی قرار می‌دهد. با توجه به این نکات، همه افراد پس از ۵۰ سالگی باید استفاده از انواع میوه‌ها و سبزی‌ها را کاملا جدی بگیرند. انواع مرکبات مثل پرتقال و گریپ‌فروت، فلفل دلمه‌ای، ‌توت‌فرنگی و سیب‌زمینی شیرین، میزان مناسبی از ویتامین C را برای بدن فراهم می‌کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷