زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

عوامل موثر در افزایش ماندگاری بوتاکس چیست؟

مجله آموزشی

عوامل موثر در افزایش ماندگاری بوتاکس چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

عوامل موثر در افزایش ماندگاری بوتاکس چیست؟

ماندگاری بوتاکس

بوتاکس یک روش ایمن است که سبب استراحت ماهیچه ها و جلوگیری از نمایان شدن چروک پوستی می شود. در واقع با جلوگیری از حرکات اضافی ماهیچه ها، بوتاکس مانع ایجاد چین و چروک های جدید نیز می شود.

ماندگاری بوتاکس

حتما اگر قبلا بوتاکس تزریق کرده اید یا مایلید این درمان را انتخاب کنید با توجه به هزینه ها می خواهید بدانید ماندگاری بوتاکس چه مدت است. ما در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال شما را با عواملی آشنا می کنیم که ماندگاری بوتاکس را افزایش می دهید و ظاهر جوان و بدون چروک شما را برای مدت بیشتری حفظ می کند.

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

علت این که بوتاکس در افراد مختلف میانگین ماندگاری مختلفی را نشان می دهد به علت فاکتورهای زیادی است که ماندگاری بوتاکس را تحت تاثیر قرار می دهند. این عوامل همچون سن، سلامت بدن، قدرت ماهیچه و فعالیت آن و هم چنین میزان بوتاکسی که تزریق می شود نقش مستقیمی بر ماندگاری بوتاکس دارند.

تاثیر متابولیسم بدن فرد در ماندگاری بوتاکس

متابولیسم بدن نقش مهمی در ماندگاری بوتاکس ایفا می کند. افرادی که میزان متابولیسم بدنشان بالا است زودتر شروع به تجزیه و جذب بوتاکس می کنند.

میزان فعالیت ورزشی شما نیز ممکن است بر مدت ماندگاری بوتاکس اثرگذار باشد به همین علت ورزشکاران حس می کنند که اثر بوتاکسشان زودتر از بین می رود. این به آن علت است که ورزشکاران متابولیسم بدنی بالاتری نسبت به مردم عادی دارند و سوخت و ساز بدنشان سریع تر صورت می گیرد.

ماندگاری بوتاکس

تاثیر نوع ماهیجه در ماندگاری بوتاکس

معمولا افرادی که ماهیچه های بزرگتری در صورتشان دارند، به بوتاکس بیشتری برای رسیدن به نتایج مورد نظر احتیاج دارند.

 علاوه بر این، ماهیچه ای که تزریق به آن صورت می گیرد نیز مهم است. هرچه ماهیچه فعال تر باشد و در طول روز بیشتر از آن استفاده شود زودتر نتیجه تزریق بوتاکس در آن از بین می رود. مثل ماهیچه اطراف چشم (ماهیچه پا کلاغی) که هر روز در طی پلک زدن از آن استفاده می شود.

ماندگاری بوتاکس

علاوه بر این هر چه ماهیچه بزرگتر باشد نیز نتایج تزریق بوتاکس زودتر اثر خود را از دست می دهند.

تعداد جلسات درمان

تکرار تزریق بوتاکس یکی از عواملی است که روی ماندگاری بوتاکس تاثیر مثبت می گذارد. این موضوع به این خاطر است که با تزریق های مکرر ماهیچه به مرور ضعیف تر می شود و سبب می شود نتایج بوتاکس طولانی تر باقی بماند. به همین علت اهمیت دارد که تزریق هایتان را به طور مکرر در وقت تعیین شده انجام دهید.

ماندگاری بوتاکس

طول مدت ماندگاری بوتاکس

نتایج کامل بوتاکس از روز هفتم تا چهاردهم پس از تزریق به طور معمول شروع به نمایان شدن می کند و در حدود 3 الی چهار ماه باقی می ماند. بعضی مراجعین حتی تا 6 ماه بعد از تزریق از نتایج بوتاکس بهره می برند. پس از چندین بار تزریق، چروک ها کمتر می شوند و نمایان بودن آن ها دیگر مشخص نیست زیرا فعالیت ماهیچه کاسته می شود.

ماندگاری بوتاکس

معمولا اولین تزریق بوتاکس نتایج مورد انتظار را فراهم نمی آورد. زیرا پاسخ ماهیچه و بدن فرد به درمان با بوتاکس نامشخص است و نمی توان برآورد نمود که ماهیچه به چه میزان تزریق نیاز دارد. به همین علت یک جلسه درمانی دیگر با فاصله دو هفته برگزار می شود که اگر تزریق بیشتری نیاز است صورت گیرد تا بهترین نتایج فراهم آورده شود.

راه های افزایش ماندگاری نتایج بوتاکس

1-یک پزشک با تجربه و مناسب پیدا کنید زیرا تزریق بوتاکس در جای مناسب می تواند بر ماندگاری آن اثر گذار باشد. اگر بوتاکس به طور عمیق تزریق شود سبب کبودی و اگر بسیار سطحی انجام شود سبب مشخص شدن از روی پوست و ایجاد بلندی هایی در پوست می شود که عادی نیست.

ماندگاری بوتاکس

هم چنین پزشک مجرب زمان دقیق مراجعه بعدی و مقدار مناسب تزریق بوتاکس را با توجه به شرایط شما مشخص میکند که ماندگاری آن را تضمین نماید.

2-طبق برنامه برای درمان مراجعه نمایید زیرا تکرار درمان با بوتاکس به مرور زمان توانایی ماهیچه را کاهش می دهد و اثر بوتاکس را به مدت طولانی حفظ می کند. پس لازم است که یک برنامه طولانی مدت طراحی کنید تا اثر بوتاکس را بیشتر حفظ نمایید. اگر فواصل جلسات درمانی کوتاه باشد ماهیچه پاسخی به بوتاکس نمی دهد و اگر فواصل درمان طولانی باشد مابین جلسات چین و چروک خود را نمایان می کنند.

ماندگاری بوتاکس

3-از خورشید دوری کنید! یکی از دلایل افزایش سن و ظهور چین و چروک قرار گرفتن در معرض نور خورشید است و اگر بوتاکس تزریق کرده باشید نیز سبب کاهش ماندگاری بوتاکس خواهد شد. بنابراین با استفاده از محصولان ضد آفتاب با SPF بالا و قرار نگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می توانید نتایج بوتاکس را طولانی تر حفظ نمایید.

ماندگاری بوتاکس

4-عادات حرکتی صورت خود را تغییر دهید. در طول روز مدام اخم نکنید یا اگر مدام ابروهایتان را بالا می کشید بهتر است این کار را متوقف کنید. باید کم کم خودتان را آموزش دهید تا این کار ها را ترک کنید و هر وقت متوجه شدید ناخوداگاه در حال انجام این فعالیت ها هستید فورا متوقفشان کنید.

ماندگاری بوتاکس

5-زیاد از لایه بردار استفاده نکنید. بعد از جلسه بوتاکس لازم است به پوستتان وقتی برای ترمیم بدهید. لایه بردار یا ماسک های متعدد سبب جلوگیری از بهترین فعالیت بوتاکس می شود.

ماندگاری بوتاکس

6-به اندازه کافی آب بنوشید. نوشیدن آب برای سلامت سلولهای پوست و گردش و تجزیه و دیگر اعمال طبیعی سلولها نیاز است.

ماندگاری بوتاکس

7-از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار کشیدن باعث افزایش چین و چروک و بالا بردن سن ظاهری می شود. سیگار کشیدن را شروع نکنید یا از پزشکتان برای ترک سیگار راهنمایی بگیرید. سیگار نه تنها اثرات بوتاکس را کاهش می دهد بلکه پین و چروک های جدید نیز ایجاد می کند.

ماندگاری بوتاکس

8-از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. زیرا وقتی پوست رطوبت خود را از دست بدهد چین و چروک های جدید ایجاد می شود و کاهش اثر بوتاکس را همراه دارد.

ماندگاری بوتاکس

9-از یک رژیم غذایی مناسب استفاده نمایید. غذایی که می خورید مستقیم روی پوست اثر گذار است و میوه ها و سبزیجات منبع مناسبی از موارد مورد نیاز سلولهای پوست هستند و استفاده از ان ها اثر بوتاکس را طولانی تر حفظ می نماید.

ماندگاری بوتاکس

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷