زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مزونیدلینگ و هر آنچه در موردش باید بدانید

مجله آموزشی

مزونیدلینگ و هر آنچه در موردش باید بدانید

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مزونیدلینگ و هر آنچه در موردش باید بدانید

مزونیدلینگ یک روش مشابه میکرونیدلینگ است اما عمق نفوذ سوزن ها متفاوت است و در مزونیدلینگ مزودرم پوست را برای نتایج بهتر هدف قرار می دهند. این روش ایمن، ساده و محرک ترشح کلاژن است. برای اطلاع بیشتر از تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ می توانید به مقاله “تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در چیست” در همین وبسایت مراجعه کنید.

مزونیدلینگ

روش درمان مزونیدلینگ

سوزن های میزونیدلینگ زخم های میکرو و کوچکی ایجاد می کنند که پوست را به حالت دفاع و تعمیر فرو می برد. به این علت جریان خون در محل شدت می گیرد و کلاژن بیشتری تولید می شود که پوست را نو و بازسازی می کنند.

به دلیل این نوسازی، پوست شروع به اصلاح پیگمانت های غیرطبیعی می کند و قسمت هایی از پوست که به علت قرار گرفتن مستقیم در آفتاب یا آکنه اسکار های موجود در پوست تغییر رنگ داده اند اصلاح می شود. هم چنین این روش سبب بسته شدن منافذ پوست می شود که سبب کاهش جوش های سرسیاه می شود.

تحریک ترشح کلاژن و الاستین پوست در واقع یک راه موثر جلوگیری از پیری است. این فرآیند ترمیمی می تواند سبب هموار کردن فرورفتگی های به جا مانده از آکنه اسکار شود و ظاهری جوانتر و هموار تر را ارائه دهد.

نتایج و ریکاوری بعد از مزونیدلینگ

این درمان با کمی زمان استراحت و ریکاوری همراه است. بلافاصله پس از درمان پوست سرخ و حساس می شود. یک هفته بعد از این روش نمی توانید از مواد فعال استفاده نمایید که در بعضی لوازم آرایش یا محصولات پوستی موجود هستند. زیرا پوست حساس شده است. سرخی و التهاب در 48 ساعت اول برطرف می شود و فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود بازگردد. همین طور که پوست بهبود می یابد ممکن است کمی خشک نیز شود. در تصویر بعدی عکس صورت قبل و بعد از مزونیدلینگ را نشان می دهید که برروی جوش های فعال انجام شده است.

مزونیدلینگ

تعداد جلسات مورد نیاز مزونیدلینگ

برای دستیابی به بهترین نتیجه حدود شش تا هشت جلسه درمان مورد نیاز است. اثر هر درمان حدود 6 تا 8 جلسه باقی می ماند و جلسات می توانند در فاصله 6 هفته از هم تنظیم شوند.

از آن جا که ریکاوری این روش نسبت به لیزر بازسازی پوست و مواد شیمیایی لایه بردار کمتر است این روش را برای بسیاری افراد یک انتخاب مناسب برای رهایی از آکنه اسکار و چروک عمیق صورت کرده است.

مزونیدلینگ

نواحی مورد درمان با مزونیدلینگ

این روش محدودیتی که بقیه روش ها دارند مانند زیر چشم، آرنج یا پشت دست ها را ندارد و با توجه به نیاز فرد می تواند در نواحی مختلف استفاده شود.

این روش برای افرادی که آکنه فعال دارند مناسب نیست و این افراد باید تا زمان بهبود آکنه ها صبر کنند. هم چنین مشکلات پوستی نیز باید قبل از درمان با این روش توسط متخصص پوست درمان شوند.

مزونیدلینگ

مراقبت های پس از انجام مزونیدلینگ چیست؟

  • در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

چند هفته بعد از مزونیدلینگ پوستتان در برابر آفتاب از همیشه حساس تر می شود و باید کاملا دور از آفتاب باشید. توصیه نمی شود بالافاصله بعد از درمان که همه منافذ پوست بازند و هر چه استعمال کنید جذب می شود از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. ولی از 24 ساعت بعد از درمان می توانید از محصولات ضد آفتاب به ویژه محصولات معدنی استفاده نمایید.

مزونیدلینگ

  • از محصولات دارای مواد فعال استفاده نکنید.

بعد از درمان پوستتان به شدت حساس می شود پس توصیه می شود از محصولات پوستی با مواد فعال استفاده نکنید. مواد فعال شامل رتینول، ویتامین C و اسید آلفا هیدروکسی می باشد. این محصولات را می توانید 5 روز پس از درمان استفاده کنید.

مزونیدلینگ

  • بعد از درمان آرایش نکنید.

هیچ نوع آرایش برای 24 تا 48 ساعت پس از درمان نمی توانید داشته باشید. این موضوع مهم است زیرا باعث می شود پوست تاثیر ترمیمی خود را به درستی انجام دهد. براش های میک آپ ممکن است حاوی باکتری های مختلف باشند که پوست را در حالت حساس مبتلا نمایند و هم چنین سبب افزایش التهاب می شوند.

مزونیدلینگ

  • از فعالیت هایی که سبب تعریق می شوند خودداری نمایید.

به طور معمول در طی بازسازی و تعمیر، دمای پوست بالا است. اگر فعالیتهایی انجام دهید که سبب بالا رفتن حرارت شود، این حرارت بیشتر فضای مناسبی را برای رشد باکتری فراهم می آورد و ممکن است سبب آلودگی میکروبی، قرمزی یا حساسیت بیشتر پوست شود.

مزونیدلینگ

  • داروهای ضد التهاب مصرف نکنید.

بلافاصله قبل و بعد از درمان نمی توانید از ضد التهاب ها استفاده نمایید زیرا با ضد التهاب هایی طبیعی بدن که برای بهبود و جوانسازی پوست لازم است واکنش و ممانعت نشان می دهند. این دسته مواد شامل خانواده بروفن ها می شود.

مزونیدلینگ

  • از پاک کننده ملایم استفاده کنید.

از آن جایی که نیاز است پوست را تمیز و مرطوب نگه دارید تا جلوی خشکی پوست را بگیرید توصیه می شود از مواد مخصوص پوست های حساس یا خیلی ملایم استفاده نمایید.

مزونیدلینگ

  • یک ماسک خنک کننده پوست (کمپرس سرد) روی پوست قرار دهید.

برای کاهش التهاب و قرمزی استفاده این ماسک ها توصیه می شود که سبب هیدراته نگه داشتن پوست نیز می شوند.

مزونیدلینگ

  • مقدار زیادی آب بنوشید.

هیدراته نگه داشتن پوست به بهبود سریع تر پوست کمک می کند.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

افراد داری تب خال

افرادی که کوکتل های مزوتراپی حساسیت دارند

افراد با سیستم ایمنی ضعیف

افرادی که دارو های ضد انعقادی مصرف می کنند

افرادی که در اثر آسیب دیدگی پوست مبتلا به کلوئید هستند

هزینه مزونیدلینگ

هزینه مزونیدلینگ با توجه به هر شخص می تواند متفاوت باشد. تکنیک میزونیدلینگ با تکرار مجدد اثر بخشی پیدا می کند. برای مطلع شدن از هزینه مزونیدلینگ کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر مسعود جعفری می توانید به کلینیک مراجعه کنید یا با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷