زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین و سریع ترین راه های درمان پوسته شدن سر و صورت

مجله آموزشی

بهترین و سریع ترین راه های درمان پوسته شدن سر و صورت

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

درمان پوسته شدن سر و صورت - کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری

بهترین و سریع ترین راه های درمان پوسته شدن سر و صورت

صرف نظر از فصل یا آب و هوا، خشکی پوست ممکن است در هر زمانی رخ دهد. عوامل زیادی می توانند در خشکی پوست صورت و سر نقش داشته باشند، از جمله ژنتیک، عوامل محیطی، کم آبی بدن، شستشوی بیش از حد، و برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و درماتیت. برای بهبود وضعیت پوست، مهم است که ابتدا علت را شناسایی کنید؛ سپس از محصولات و درمان‌ های مناسب استفاده کنید.

بهترین کلینیک پوست و مو در تهران  یعنی کلینیک دکتر مسعود جعفری یکی از بهترین مراکز برای درمان پوسته شدن سر و صورت است. با مراجعه به این کلینیک می توانید به راحتی و در کمترین زمان علت پوسته شدن پوست خود را کشف و نسبت به درمان آن اقدام کنید.

علت خشکی پوست صورت و سر 

خشکی پوست سر و صورت ممکن است ناشی از عوامل زیادی باشد. گاهی اوقات قرار گرفتن در درجه حرارت بالا سبب خشک شدن پوست می شود. همچنین مصرف بیش از اندازه صابون پوست را خشک می کند.

بیشتر موارد پوست خشک و پوسته پوسته روی صورت شما خفیف است و با گذشت زمان از بین می رود. با این حال، لکه های خشک گاهی اوقات می تواند نشان دهنده چیز جدی تری باشد.

اگر خشکی از بین نرفت یا خارش شدید داشت با متخصص پوست خود ارتباط برقرار کنید. پزشک علت خشکی پوست شما را پیدا می کند و برای درمان پوسته شدن سر و صورت از دارو هایی استفاده می کند که مناسب شما باشد.

راه های درمان پوسته شدن سر و صورت

عوامل تشدید کننده خشکی پوست

شرایط رایجی که می تواند باعث خشکی پوست شود عبارتند از:

  • پسوریازیس
  • اگزما
  • شوره سر
  • کم کاری تیروئید
  • دیابت
  • تغذیه نامناسب
  • کمبود رطوبت در پوست

پوسته پوسته شدن سر و صورت

پوست خشک و پوسته پوسته نشانه چیست؟

پوست خشک می تواند در زمستان تشدید پیدا کند، به خصوص اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری کنید. اما گاهی اوقات خشکی پوست می تواند نشانه یا عارضه جانبی چیز دیگری باشد. خشکی پوست می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  1. بعد از 40 سالگی، پوست شما چربی کمتری تولید می کند و خشک تر می شود.
  2. دارو های خاص خشکی پوست می تواند یکی از عوارض جانبی برخی از دارو های تجویزی مانند استاتین ها و دیورتیک ها باشد.
  3. برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، درماتیت و اگزما می توانند پوست شما را مستعد خشکی کنند.
  4. ننوشیدن آب کافی ممکن است منجر به خشکی و خارش پوست شود.
  5. قند خون بالا می تواند سبب خشکی پوست شود.
  6. بیماری کلیوی، به خصوص اگر تحت دیالیز هستید. دیالیز آب را از بدن شما خارج می کند که به نوبه خود پوست را خشک می کند.
  7. یائسگی با تغییرات هورمونی یائسگی، پوست زنان خشک ‌تر می‌ شود.
  8. خشکی پوست یکی از علائم شایع کم کاری تیروئید است.
  9. استفاده نکردن از ویتامین  های مناسب پوس و مو. در نتیجه کمبود ویتامین D، ویتامین A، نیاسین، روی یا آهن می تواند به خشکی پوست کمک کند.

بعد از پیدا کردن دلیل خشکی پوست سر و صورت بهتر است سریعا نسبت به درمان پوسته شدن سر و صورت اقدام کنید. هرچه درمان به تعویق افتد، درمان دشوار تر خواهد بود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اگزما و پسوریازیس به مقاله های ” درمان اگزما ” و ” درمان پسوریازیس ” در همین وبسایت مراجعه کنید.

روش های درمان پوسته شدن سر و صورت

راه های زیادی برای درمان پوسته شدن سر و صورت وجود دارد. برای تسکین لکه های خشک روی سر، صورت و بدن، می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید.

از دوش آب گرم خودداری کنید

 آب می تواند چربی پوست شما را از بین ببرد و منجر به خشکی شود. حمام کردن یا دوش گرفتن را به 5 تا 10 دقیقه محدود کنید و از آب گرم استفاده کنید نه داغ. صابون های ملایم را انتخاب کنید و زیاد کف نکنید. وقتی زمان خشک شدن فرا رسید، به جای مالش، پوست خود را با حوله پاک کنید.

مرطوب کننده استفاده کنید

بهتر است از مرطوب کننده ها به شکل کرم یا پماد استفاده کنید. آن ها نسبت به لوسیون ها در به دام انداختن رطوبت در پوست موثر تر هستند و در درمان پوسته شدن سر و صورت موثر تر می باشند. برای بسیاری، ژل نفتی یک راه ایمن و مقرون به صرفه برای مرطوب کردن پوست بدون مسدود کردن منافذ است.

برای درمان پوسته شدن سر و صورت بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد تسکین دهنده هستند مانند روغن جوجوبا، کره شیا، استیک اسید، اوره، اسید هیالورونیک، دایمتیکون، گلیسیرین، لانولین، روغن معدنی، ژله نفتی.

بلافاصله پس از حمام کردن و هر بار شستشوی سر و صورت خود با رعایت دستورالعمل های ارائه شده از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کردن داخلی را با نوشیدن آب زیاد فراموش نکنید.

محصولات پوست خود را بررسی کنید

ممکن است به دلیل حساسیت به عطر ها، رنگ‌ ها یا مواد شیمیایی موجود در محصول، لکه ‌های خشکی روی سر یا صورت ایجاد شود. استفاده از آن محصولات را متوقف کنید تا ببینید آیا تفاوت ایجاد می شود یا خیر.

هنگامی که در حال خرید لوازم آرایشی یا محصولات پوستی برای پوست خشک هستید، مواردی را انتخاب کنید که برچسب ضد حساسیت و بدون عطر دارند. محصولاتی که حاوی رتینوئید یا الکل هستند به ویژه خشک می شوند، بنابراین در زمستان از آن ها اجتناب کنید.

اگر پوسته پوسته شدن پوست شما در نتیجه درماتیت اطراف دهان باشد، بر خلاف آنچه فکر می کنید، استفاده از مرطوب کننده کمکی نمی کند. در واقع، ممکن است اوضاع را بدتر کند. بهتر است از شامپو صورت استفاده کنید. شامپو را مانند یک پاک کننده مایع برای صورت خود استفاده کنید.

از کرم پایه پترولاتوم استفاده کنید.

به دنبال محصولاتی باشید که دارای مزایای ضد التهابی هستند.

گاهی اوقات با ایجاد تغییرات کوچک در روتین روزانه خود می توانید به درمان پوسته شدن سر و صورت کمک کنید. اما بهتر است برای درمان قطعی و مطعن از مشاوره پوست و مو استفاده کنید.

بیماری هایی که منجر به خشکی پوست می شوند

روزاسه

روزاسه یک بیماری شایع است که در آن پوست صورت نسبت به محیط بسیار حساس و بیش از حد فعال است. معمولا به صورت قرمز یا صورتی پوست، قرمزی، پوسته پوسته شدن و برآمدگی (یا حتی در برخی موارد جوش های چرکی) ظاهر می شود. اگر متوجه شدید که قرمزی، حساسیت و پوسته پوسته شدن را به طور همزمان تجربه می کنید، ممکن است دچار روزاسه شده باشید. بهتر است از مرطوب‌ کننده ‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات تسکین‌ دهنده و ضدالتهابی هستند؛ مانند کرم شب مغذی فوق ‌العاده آرام ‌بخش Aveeno که حاوی گل‌ آرام‌ کننده و کلوئیدی محافظ و تسکین ‌دهنده پوست است.

درماتیت تماسی

اگر پوسته پوسته شدن پوست را تجربه کرده اید و اخیرا روال مراقبت از پوست خود را تغییر داده اید، ممکن است دچار درماتیت تماسی شده باشید. بثورات پوستی و یا لایه برداری پوست ناشی از تماس مستقیم محصول با پوست منجر به تحریک یا آلرژی واقعی می شود. اغلب، رایج‌ ترین مقصران شامل ترکیباتی مانند رتینوئیدها و اسید های هیدروکسی هستند که می ‌توانند برای پوست حساس تحریک ‌کننده باشند، در حالی که مواد نگهدارنده و عطر ها ممکن است منجر به آلرژی و تحریک شوند.

درمان های خانگی برای پوست خشک و پوسته پوسته روی صورت

درمان های خانگی برای پوست خشک و پوسته پوسته روی صورت

محصولات زیادی وجود دارد که می توانید برای درمان پوسته شدن سر و صورت استفاده کنید. همچنین چند درمان طبیعی وجود دارد که می ‌توانید با وسایلی که احتمالا از قبل در خانه دارید امتحان کنید در اینجا چند گزینه وجود دارد:

روغن زیتون

روغن زیتون یک پاک کننده طبیعی و مرطوب کننده عالی است. کمی روغن روی صورت خود بمالید، سپس یک دستمال گرم و مرطوب روی صورت خود بکشید تا سرد شود. سپس روغن اضافی را پاک کنید. گزینه دیگر این است که 1/4 فنجان شکر را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید تا یک اسکراب درست کنید. اسکراب را به آرامی روی پوست خود بمالید، سپس آن را بشویید. برای حفظ طراوت پوست تازه لایه برداری شده، یک مرطوب کننده اضافه کنید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر را می توان برای تهیه یک ماسک لایه بردار عالی استفاده کرد. 2 قاشق غذاخوری جو را با 1 قاشق غذاخوری عسل و کمی آب گرم مخلوط کنید. آن را مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. فورا آن را بشویید یا به مدت 15 دقیقه بگذارید تا یک ماسک تسکین دهنده و آبرسان داشته باشد.

شیر

شیر دارای خواص ضد التهابی و ضد خارش طبیعی است و همچنین اسید لاکتیک یک لایه بردار طبیعی ملایم است. یک دستمال تمیز را در یک کاسه شیر خنک خیس کنید و آن را در محل خشک به مدت پنج تا 10 دقیقه نگه دارید. اسید لاکتیک می تواند پوست بسیار خشک را ایجاد کند، بنابراین با پوست های ترک خورده با احتیاط از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

خشکی پوست می ‌تواند آزاردهنده باشد، اما نباید در زندگی شما اختلال ایجاد کند. نکته قابل توجه این است که قبل از خود درمانی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر مسعود جعفری مشاوره پوست و مو دریافت کنید و بطور مطمئن به درمان خود بپردازید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

یک پاسخ

  1. سلام
    یک درمان کارامد بابت پوسته پوسته شدن کف سر خدمت دوستان عزیزم معرفی میکنم:
    توضیح اینکه من سالها کف سرم پوسته پوسته میشد و پوسته های بزرگ کنده میشد بهمراه خارش و کمی التهاب کف سر داشتم و کل سرم پر از شوره های درشت میشد و کل زندگیم رو ریخته بود بهم.
    هرنوع شامپو و هردکتری که بگین رفته بودم متاسفانه درمان ها همش موقتی بود مثلا یکی دو هفته بهتر میشد اما چون پوست سرم به اون شامپو یا اون مواد عادت میکرد اثرش دیگه از بین میرفت و دوباره بدتر میشد و مجبور میشدم دوباره یه راه دیگه رو امتحان کنم. تا اینکه بصورت کاملا اتفاقی البته قطعا که خاست خدا بوده یه راهی رو پیدا کردم و الان نزدیک ده ساله که سرم پوسته نداره و مایل هستم این روش رو به اشتراک بزارم:
    ” این درمان فقط با شامپو بچه فیروز و پماد بتامتازون هست.”
    روش: به هیچ عنوان هرگز صابون به کف سرتون نزنین و شامپو بچه فیروز تهیه کنین (این شامپو ph خنثی داره) و با این شامپو سرتون رو چندین بار بشورین تا جایی که وختی شامپو میزنین سریع کف کنه که مطمین میشیم کف سر کاملا تمیز شده (البته طی حموم میتونین چند بار بشورین و اخرین بار رو نگه دارین برای وختی که میخاین از حموم دربیاین)
    پماد بتامتازون 5 درصد تهیه کنین و رنگ پماد حتما بدون رنگ باشه یعنی به رنگ نارنجی و اینا نباشه
    وختی حمومتون تموم شد و اخرین بار شامپو زدین قبل اینکه از حموم دربیاین یه مقداری از پماد رو به نوک انگشتاتون بزنین و بمالین به همه جای کف سرتون و بعد سرتون رو زیر دوش آب گرم یه دقیقه ماساژ بدین تا همه جاش چرب بشه. بعد دیگه از حموم دربیاین و با حوله خشک کنین و بعدش سشوار بزنین. نه اثری از چربی پماد روی پوست سرتون خواهید دید و نه اثری از پوسته پوسته و همچنین رنگ پوست سر از حالت قرمزی و التهاب درمیاد و کاملا نرمال میشه.
    البته بسته به اینکه کف سرتون چقدر شدید هست ممکنه بعد از دو یا سه بار تکرار این عمل بهبودی کامل رو مشاهده کنین.
    نکته ای که حائز اهمیت است اینه که پماد بتامتازون خاصیت خورندگی داره و نباید روزانه استفاده بشه و حداقل 2 یا 3 روز باید فاصله بیوفته.
    بعد از اینکه کف سرتون کاملا بهبودی پیدا کرد هربار که این کار رو انجام میدین تا 5 روز یا 6 روز اثری از پوسته روی سرتون نخواهد بود اما وختی این مدت بیشتر بشه دوباره پوسته ها شروع میکنن به وجود اومدن. برای همین شما هربار که حموم میرین این کار رو باید انجام بدین و یه عادت بشه براتون تا هیچوخ اثری از پوسته و التهاب روی سرتون نباشه. (فقط اگه هر روز حموم میکنین یک درمیان این کارو انجام بدین). ان شاالله که مفید بوده باشه براتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷