زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین راه های درمان منافذ باز پوست صورت (روش های پیشرفته و خانگی)

مجله آموزشی

بهترین راه های درمان منافذ باز پوست صورت (روش های پیشرفته و خانگی)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

درمان منافذ باز پوست صورت

بهترین راه های درمان منافذ باز پوست صورت (روش های پیشرفته و خانگی)

راه های درمان منافذ باز پوست صورت:

منافذ پوست، منافذ کوچکی هستند که به تعداد بیشماری روی پوست انسان ایجاد می شوند. بدن می تواند سبوم را از طریق کانال های کوچک ترشح کند و لایه بالایی پوست و لایه شاخی را انعطاف پذیر نگه دارد و از آن در برابر تاثیرات محیطی و خارجی محافظت کند. منافذ بخشی ضروری از متابولیسم و ​​لایه محافظ پوست هستند. اما چرا منافذ باز و بزرگ می شوند؟

 در واقع ژن ها و هورمون ها اندازه منافذ را تعیین می کنند. اما پوست های چرب یا بالغ نیز می توانند منافذ بزرگی داشته باشند. به عنوان مثال، پوست های چرب منافذ بزرگتری دارند زیرا سبوم، شوره و کثیفی می توانند سریع تر در خروجی غدد چربی جمع شوند. در نتیجه منافذ مسدود و بزرگ می شوند. پس از بزرگ شدن منافذ، دوباره به خودی خود منقبض نمی شود. با این حال، پاکسازی منظم و روش ‌های مختلف دیگر می ‌تواند به اصلاح پوست کمک کند. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های درمان منافذ باز پوست صورت آشنا کنیم.

چگونه منافذ باز پوست صورت را تشخیص دهیم؟

چگونه منافذ باز پوست صورت را تشخیص دهیم؟

یک متخصص پوست ابتدا یک معاینه فیزیکی از ناحیه آسیب دیده انجام می دهد. پزشک شدت بیماری را بر اساس معیارهای زیر تعیین می کند:

  • اندازه منافذ
  • محل منافذ
  • شدت وضعیت
  • اندازه ناحیه آسیب دیده

پس از ارزیابی، متخصص پوست سابقه خانوادگی و پزشکی، سلامت هورمونی و عادات سبک زندگی شما را یادداشت می کند تا علت اصلی نگرانی را شناسایی کند. بر اساس ارزیابی وی از نوع پوست شما، شدت بیماری و علت زمینه ای، پزشک یک برنامه درمانی سفارشی را برای کاهش قابل مشاهده منافذ باز شما توصیه می کند.

شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک پوست و مو تهران زیر نظر بهترین متخصصان مشاوره پوست و مو دریافت کنید تا از نحوه ی درمان خود مطمعن شوید.

راه حل های خانگی برای درمان منافذ باز پوست صورت

راه حل های خانگی برای درمان منافذ باز پوست صورت:

برای درمان پوست خود صبور باشید زیرا منافذ باز یک شبه کوچک نمی شوند. هر محصولی که این وعده را می دهد باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در عوض، یک روتین تمیز کردن و مراقبت از پوست بسیار مهم است. در اینجا چند راه حل خانگی برای درمان منافذ باز پوست صورت آورده شده است:

  1. تمیز کردن منظم: بهترین پایه برای شفافیت پوست، پاکسازی کامل و روزانه صورت است. صبح و عصر پوست خود را از سبوم و کثیفی پاک کنید، مثلا با ژل پاک کننده. استفاده از برس برقی پاک کننده صورت نیز می تواند کمک کننده باشد.
  2. مراقبت مناسب: پوست های چرب و ناخالص منافذ باز زیادی دارند، بنابراین مراقبت صحیح بسیار مهم است.
  3. سرم مغذی رتینول: سرم رتینول حاوی نوعی ویتامین A است و ممکن است اثرات مفیدی بر تشکیل پوست داشته باشد. باعث تشکیل سلول های شاخی می شود که لایه بالایی پوست را تشکیل می دهند. سرم های رتینول می توانند به اصلاح پوست و کاهش منافذ باز کمک کنند.
  4. حمام بخار: منافذ باز به ویژه هنگامی که توسط جوش های سرسیاه تغییر رنگ می دهند، نمایان می شوند. جوش ‌های سرسیاه در منافذی تشکیل می ‌شوند که با تولید بیش از حد سبوم مسدود شده اند. جوش های سرسیاه رنگ سیاه معمولی خود را از واکنش سلول های مرده پوست و اکسیژن به دست می آورند. حمام بخار به باز کردن منافذ مسدود شده کمک می کند تا کثیفی و سبوم از بین بروند.
  5. لایه برداری: برای کاهش منافذ پوست، می توانید یک یا دو بار در هفته پوست صورت خود را یک لایه برداری ملایم دهید. مالش ملایم، پوسته های پوست را شل می کند و گردش خون را تحریک می کند. لایه برداری منظم می تواند پوست را صاف تر و منافذ را ریز تر کند.
  6. سبک زندگی سالم: شاید به نظر بدیهی و رایج به نظر برسد، اما برای بسیاری از افراد، تغییر عادات روزمره سخت ترین قدم برای داشتن پوستی سالم است. اما یک سبک زندگی سالم برای داشتن پوستی شفاف بسیار مهم است. مصرف نیکوتین و الکل می تواند بر اندازه منافذ تاثیر بگذارد و باعث ناپاک شدن پوست شود همچنین تغذیه مناسب برای جوانسازی پوست می تواند برای داشتن پوستی سالم و زیبا به شما کمک کند.
  7. ماسک خاک رس: فواید ماسک صورت بسیار زیاد است اما یکی از فواید مهم ماسک های صورت درمان منافذ باز پوست است. آن ها سبوم اضافی را جذب می کنند و در نتیجه از ایجاد جوش های سرسیاه یا جوش های ناخواسته جلوگیری می کنند. برخی از ماسک های خاک رس خاصیت قابض (سفت کنندگی) دارند، به طوری که پوست پس از استفاده مدتی منقبض می شود. پوست و منافذ پوست اصلاح شده و چهره شما جلوه صاف تری ایجاد می کند.
  8. به محافظت خوب در برابر آفتاب توجه کنید: اساس مطلق هر روتین مراقبت از پوست محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. این امر نه تنها در تعطیلات مهم است، بلکه اشعه ماوراء بنفش همیشه و در همه جا وجود دارد، حتی زمانی که خورشید نمی تابد. علاوه بر آسیب جبران ناپذیر پوست، نور مستقیم خورشید باعث بزرگ شدن منافذ نیز می شود. برای مدت کوتاهی خروجی غدد چربی را باز می کند که از نظر نوری آن ها را منبسط می کند. در طولانی مدت، اشعه ماوراء بنفش به فیبرهای الاستین و کلاژن آسیب می رساند و منجر به پیری و افتادگی زودرس پوست می شود. برای درک بهتر این موضوع به مقاله” راه های مراقبت از پوست در تابستان ” مراجعه کنید.

درمان های پیشرفته برای منافذ باز پوست صورت:

درمان های پیشرفته برای منافذ باز پوست صورت:

درمان منافذ باز چالش برانگیز است زیرا ممکن است در نتیجه عوامل زمینه ‌ای مختلف باشد. متخصصان پوست درمان های پزشکی را برای منافذ باز با روش های زیبایی شناسی پیشرفته ترکیب کرده اند تا نتایج قابل مشاهده ای را به شما ارائه دهند. آن ها بر روی درمان محرک های اولیه با کنترل تولید بیش از حد سبوم و به حداقل رساندن آسیب های پوستی ناشی از افزایش سن تمرکز می کنند.

متخصصان ممکن است روش های زیر را به عنوان درمان مستقل یا ترکیبی به شما پیشنهاد کنند تا بهترین نتایج را داشته باشید:

  • درمان های موضعی: بسیاری از متخصصان واجد شرایط پوست استفاده از کاربرد های موضعی مانند ترتینوئین، نیکوتین آمید موضعی، ویتامین C یا AHA ها را برای کاهش منافذ باز توصیه می کنند.
  • داروهای خوراکی: رتینوئید های خوراکی، آنتی آندروژن ها و داروهای ضد بارداری خوراکی برای درمان هر علت هورمونی منافذ باز تجویز می شوند.
  • فرکانس رادیویی میکرونیدلینگ فرکشنال (MNRF): متخصصان پوست ممکن است از میکرو سوزن های ریز برای آزاد کردن انرژی فرکانس رادیویی در لایه های عمیق تر پوست استفاده کنند. تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند و در نتیجه باعث کاهش دید منافذ باز می شود.
  • لایه برداری شیمیایی: استفاده از لایه بردار های اسید سالیسیلیک و لایه بردار های اسید گلیکولیک برای لایه برداری کنترل شده سلول های مرده توصیه می شود زیرا به کنترل تولید بیش از حد سبوم کمک می کند و به نوسازی پوست کمک می کند. این روش یک درمان موثر برای کاهش منافذ باز پوست است.

بهترین راه درمان منافذ باز پوست

تفاوت بین اسکار آکنه و منافذ باز چیست؟

منافذ باز به دلیل تولید بیش از حد سبوم ایجاد می شوند که در نهایت منجر به آکنه و اسکار می شود.

آیا بستن منافذ باز برای همیشه امکان پذیر است؟

خیر، بستن دائمی منافذ باز امکان پذیر نیست، زیرا این منافذ به ما کمک می کنند با آزاد کردن روغن های طبیعی از پوستی سالم لذت ببریم.

آیا منافذ باز باعث آکنه می شوند؟

منافذ باز به طور مستقیم باعث ایجاد آکنه نمی شوند. آن ها نشانه ای از تولید بیش از حد سبوم هستند که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه شود.

آیا منافذ باز قابل درمان هستند؟

منافذ باز قابل درمان نیستند. با این حال، با انتخاب درمان های پزشکی زیبایی پیشرفته می توانید آن ها را به طور موثر به حداقل برسانید.

آیا می توانید منافذ پوست خود را کوچک کنید؟

بله، درمان زیبایی پزشکی که توسط متخصصین پوست با تجربه انجام می شود می تواند اندازه منافذ پوست شما را به وضوح کاهش دهد. کلینیک زیبایی دکتر مسعود جعفری یکی از بهترین مراکز زیبایی می باشد که می تواند به شما کمک کند تا به درمان منافذ باز پوست صورت خود بپردازید.

آیا فشار دادن منافذ بینی مضر است؟

بله، دست زدن به منافذ باز روی بینی توسط انسان می تواند باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون و جای زخم شود.

آیا منافذ باز پوست بد هستند؟

منافذ باز بر بافت و ظاهر پوست شما تاثیر منفی می گذارد و شاید نشانه ای از پیری زودرس باشد. با این حال، بسیاری از درمان های موثر برای کاهش ظاهر آن ها وجود دارد. اگر قصد درمان منافذ باز پوست صورت را دارید توصیه می کنیم به کلینیک زیبایی زعفرانیه مراجعه کنید تا زیر نظر بهترین پزشکان منافذ باز پوستتان را درمان کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷