زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین و در دسترس ترین روش بوتاکس صورت در خانه چیست؟

مجله آموزشی

بهترین و در دسترس ترین روش بوتاکس صورت در خانه چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بهترین و در دسترس ترین روش بوتاکس صورت در خانه چیست؟

بوتاکس درمانی در جامعه امروز به طور فزاینده ­ای محبوب شده است. بوتاکس سم بوتولینوم است، یک نوروتوکسین قوی که مانع از انتشار استیل کولین در محل اتصال عصبی عضلانی می­شود و عضلات اطراف را فلج می­کند و از چین و چروک پوست و دور چشم جلوگیری می­کند. اما ممکن است برای شما هم این سوالات پیش آمده باشد که:

آیا گزینه­ های دیگری وجود دارد؟

بوتاکس صورت در خانه امکان­پذیر است؟

جایگزین بوتاکس در خانه چیست؟

آیا روشی طبیعی برای به دست آوردن تأثیرات مشابه بدون تزریق بوتاکس وجود دارد؟

در جواب این پرسش ­ها باید گفت بوتاکس صورت در خانه و به روش­های کاملاً طبیعی ممکن است. بوتاکس صورت در خانه مجموعه ­ای از فعالیت­ هایی است که شامل مراقبت از پوست و کمک به جوان­سازی پوست می­گردد و اگر این فعالیت­ ها به صورت مستمر صورت پذیرد اثراتی مشابه تزریق بوتاکس را دارد.

بوتاکس صورت در خانه

بوتاکس صورت در خانه به کمک ماسک ها

برای بوتاکس صورت در خانه می­توان با استفاده از مواد طبیعی، اثرات و نتایج مشابه بوتاکس تزریقی را دریافت کرد. نمونه­ هایی از روش­های طبیعی برای بوتاکس صورت در خانه در ادامه بیان می­شود:

1- استفاده از ماسک ترکیب نشاسته ذرت، خامه ترش و آب هویج

از بهترین ماسک های صورت برای بوتاکس صورت می توان به ترکیب نشاسته ذرت، خامه ترش و آب هویج اشاره کرد برای تهیه این ماسک باید یک پیمانه نشاسته ذرت، یک پیمانه خامه ترش و پنج پیمانه آب هویج را با یکدیگر ترکیب کنید. یک پیمانه نشاسته ذرت را با نصف لیوان آب ترکیب کرده سپس آب جوش به آن اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را روی حرارت نسبتا ملایم قرار دهید تا به غلظت مورد نظر برسد. ترکیب را از روی حرارت برداشته تا خنک شود سپس خامه ترش و آب هویج را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. این ماسک را حداقل به مدت سه روز روی پوست خود بمالید.

2- استفاده از ماسک ترکیب ماست، موز و عسل

استفاده از ترکیب ماست، موز و عسل یکی دیگر از ترکیبات موثر برای بوتاکس صورت در خانه می باشد. برای تهیه این ماسک به یک چهارم موز یک چهارم فنجان ماست و یک چهارم قاشق غذا خوری عسل نیاز دارید. موز را کاملا له کرده و به آن ماست و عسل اضافه کنید، ترکیب بدست آمده را به خوبی ترکیب کنید تا جایی که ترکیب یکدستی ایجاد شود.

ترکیب بدست آمده را به صورت مالیده و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشوید.

3- استفاده از ترکیب ماسک اسفناج و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک به 200 گرم اسفناج، 200 گرم کلم سبز، یک چهارم فنجان روغن زیتون و یک چهارم فنجان خامه ترش نیاز دارید.

ابتدا سبزیجات خود را با آب بجوشانید و سپس آنها را به خوبی له کنید، در مرحله آخر روغن زیتون و خامه ترش را به مخلوط له شده خود اضافه کنید.

ماسک تهیه شده را به مدت حداقل 8 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس با آب گرم و بعد از آن با آب سرد صورت خود را بشویید. برای اثر بخشی بهتر این روند را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

4- استفاده از ماسک تخم مرغ، آبلیمو و روغن نارگیل

برای تهیه این ماسک به 1 عدد تختم مرغ، یک و نیم پیمانه آبلیمو و یک و نیم پیمانه روغن نارگیل نیاز دارید.

در ابتدا تمامی مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا تخم مرغ کف کرده و از حالت کشسانی خارج شود. ترکیب بدست آمده به روی صورت مالیده و بگذارید حداقل 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشوید.

از دیگر ماسک های بوتاکس صورت در خانه میتوان به:

5- ماسک سس مایونز

6-ماسک جو پرک

7- ماسک سرکه سیب

8- ماسک شیر

9- ماسک وازلین، روغن زیتون و عسل

10- ماسک پودر کاکائو

11- ماسک سیب سبز

12- ماسک گلاب

بوتاکس خانگی دور چشم

بوتاکس دور چشم خانگی روش برای حفظ جوانی پوست در عین کم هزینه بودن می باشد. برای بوتاکس طبیعی دور چشم میتوان از موارد طبیعی مختلفی استفاده کرد که در ادامه به معرفی برخی از موثر ترین موارد می پردازیم

  • چای سبز

  • تخم مرغ

  • عصاره آووکادو

  • عسل

بوتاکس صورت در خانه

روغن های جایگزین بوتاکس برای چروک صورت

روغن آرگان

روغن اسطوخودوس

روغن نارگیل

روغن خالص سبزیجات

دیگر روش های بوتاکس صورت در خانه

  • رفع چین و چروک ­ها و لایه ­برداری پوست: یکی از کاربردهای بوتاکس تزریقی رفع اسکارها و چین و چروک است. برای رسیدن به نتایج بوتاکس به روش طبیعی آب آناناس و آب لیمو یکی از بهترین گزینه ­ها هستند. آناناس حاوی آنزیم­ های تغذیه کننده پوست است و لیمو حاوی اسید سیتریک طبیعی است. مقداری آب تازه آناناس و لیمو را روی پنبه آغشته کرده و روی کل صورت بمالید. پنج تا ده دقیقه روی پوست بگذارید ، سپس با آب گرم بشویید تا پوست هیدراته و درخشان ظاهر شود. هر روز تکرار کنید تا نتیجه آن را بعد از یک ماه مشاهده کنید.

بوتاکس صورت در خانه

  • شفاف­ سازی پوست و کمک به کلاژن سازی: برای کمک به کلاژن سازی پوست و رفع اسکار و لکه ­های ناشی از زخم و جوش، استفاده از ماسک شکر و آب لیمو کارساز است. این ماسک مانند میکرودرم ابریژن عمل می­کند و با لایه برداری سبک، سلول­ های مرده پوست را پاکسازی می­کند.
  • کاهش اثرات رادیکال­ های آزاد و سفت شدن پوست: کارآزمایی ­های بالینی نشان می­دهد که ژل ویتامین C یا سرم آن، باعث تشکیل کلاژن شده و اثرات مضر رادیکال­های آزاد را کاهش داده و به حفظ سلامت پوست و سفت و محکم شدن پوست کمک می­کند. اگرچه دریافت مقدار کافی ویتامین C در رژیم غذایی بسیار مهم است، اما کاربرد موضعی این ویتامین؛ اثرات بهتری بر روی پوست دارد و به حفظ چهره جوانی کمک می کند. استفاده موضعی از این ویتامین برای روشن­تر شدن پوست و بهبود علائم پیری بسیار مؤثر است.
    علاوه بر این موارد، استفاده مداوم از ماسک ­های میوه، مانند پوره موز، ماسک آلوئه ورا، ماسک سبزیجات مانند اسفناج و هویج به همراه لبنیات کم چرب، و ماساژ صورت با روغن­ های گیاهی ارگانیک مانند روغن نارگیل و زیتون، اثرات مثبتی در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت دارند. بوتاکس صورت در خانه با این ماسک­ ها فاقد عوارض جانبی و بسیار کم هزینه است.

بوتاکس صورت در خانه

ماندگاری بوتاکس طبیعی

بوتاکس درمانی موقتی محسوب می­شود. حتی بوتاکس­ های تزریقی دارای ماندگاری بالایی نیستند و بسته به نوع مشکلات پوستی و حجم تزریق بوتاکس ماندگاری بین سه تا شش ماه دارند.

در مورد بوتاکس­ های طبیعی نیز مدت ماندگاری محدود است، اما با تداوم استفاده از ماسک ­ها و معجون­ های گیاهی و مراقبت های پوستی همچون استفاده از کرم ­های ضد آفتاب، رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ­های مغذی پوست و همچنین بهبود سبک زندگی می­توان کمک زیادی به جوان­سازی پوست نمود.

بوتاکس صورت در خانه

جمع ­بندی

بوتاکس صورت در خانه با استفاده از انواع روغن ­های گیاهی و ماسک­ های تهیه شده به وسیله میوه ­ها و گیاهان مختلف امکان­پذیر است. بسیاری از افراد به دلایل عوارض جانبی تزریق بوتاکس از انجام این روش درمانی پرهیز می­کنند. برای دستیابی به اثراتی مشابه با بوتاکس تزریقی، استفاده از ماسک­ های گیاهی و ارگانیک یکی از ساده­ ترین و مفیدترین روش ­ها است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس صورت در خانه و انجام مشاوره ی رایگان می توانید به بهترین کلینیک تزریق بوتاکس در تهران و یا به بهترین دکتر تزریق بوتاکس در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.9]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷