زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا بوتاکس لب عوارض دارد؟

مجله آموزشی

آیا بوتاکس لب عوارض دارد؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا بوتاکس لب عوارض دارد؟

عمل بوتاکس لب چیست؟

بوتاکس یکی از محبوب­ترین درمان­ های زیبایی محور برای لب­ ها است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بررسی عوارض بوتاکس لب و مزایای آن نسبت به سایر روش­ ها می­تواند به انتخاب صحیح برای زیباتر کردن لب ­ها کمک کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

لب ­های زیبا و جوان یکی از مهمترین آیتم­ های زیبایی در چهره محسوب می­شوند. حجیم و پر کردن لب ­ها یکی از محبوب­ترین کاربردها بعنوان پرکننده­ و فیلرهای پوستی است. افراد برای تغییر حالت لب و حجیم کردن آن می­توانند روش ­های مختلف زیبایی مانند استفاده از ژل­ ها و فیلرها را  انتخاب کنند تا به اثر دلخواه خود نیاز برسند.

اگر می­خواهید لب­ های خود را تقویت کنید اما احساس می­کنید که فیلرها دلخواه شما نیستند، می­توانید به تزریق بوتاکس به عنوان یک روش سریع و جذاب فکر کنید.  

عوارض بوتاکس لب

مزایای استفاده از بوتاکس لب

  • بیشترین تأثیر مثبت عمل بوتاکس در زمان لبخند زدن مشخص می­شود.
  • حجم لب را اضافه نمی­کند. به همین دلیل بهترین گزینه برای کسانی است که از اندازه کلی لب خود راضی هستند اما می­خواهند شکل لب را بهبود ببخشند.
  • ناپدید شدن لب فوقانی در زمان لبخند را اصلاح می­کند. فیلرها و پرکننده ­ها همیشه لبخندِ لثه­ ها را بهبود نمی­بخشند، زیرا این امر ناشی از حرکت عضلات در مقابل اندازه لب است. با آرامش دادن به عضله به وسیله بوتاکس، لب شما هنگام لبخند زدن جمع نمی­شود.
  • بوتاکس لب نتایج عالی بدون عوارض مخربِ دائمی دارد.

عوارض بوتاکس لب

مهمترین عوارض بوتاکس لب

مانند هر روش تزریقی پزشکی، انجام بوتاکس لب به وسیله یک پزشک متخصص پوست و مو با تجربه و دارای مهارت، مانند یک جراح پلاستیک معتبر و یا متخصص زیبایی بسیار مهم است تا از عوارض بوتاکس جلوگیری شود. اگر یک متخصص بی ­تجربه بیش از حد بوتاکس را تزریق کند ممکن است موجب بروز عوارض متعددی شود از جمله:

  • یکی از مهمترین عوارض بوتاکس لب، واکنش محل تزریق، ناشی از سوراخ شدن پوست است. این امر می­تواند منجر به تورم، کبودی، قرمزی، درد، خارش و عفونت شود. مقدار مشخصی تورم و کبودی پیش­بینی می شود و معمولاً بیشتر از چند روز ادامه نمی­یابد. تورم و کبودی را می­توان با کمپرس یخ در طول جلسه درمانی به حداقل رساند.
  • عفونت و ندول­های التهابی در مجاورت محل تزریق یکی دیگر از عوارض بوتاکس لب است. این امر ممکن است به دلیل وجود عفونت اولیه در دهان ایجاد شود. بنابراین باید توجه داشت در صورت وجود عفونت داخل دهانی، مخاطی، دندانپزشکی یا تبخال­ های ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس ۱، به هیچ عنوان نباید بوتاکس انجام شود. در صورت بروز عفونت پس از بوتاکس، درمان اولیه استفاده از آنتی بیوتیک­ های فعال در برابر باکتری های مکرر پوستی است.
  • بروز گره ­های کوچک در بافت و یا کبودی از عوارض شایع­تری است که به سادگی با ماساژ، آسپیراسیون یا برش و تخلیه محصول مرتفع می­گردد. این عارضه احتمالاً به دلیل تزریق غیر اصولی و یا حساسیت به بوتاکس ایجاد می­گردد.
  • از دیگر عوارض بوتاکس لب آلرژی و حساسیت است. واکنش حساسیت سیستمیک با تب، ضعف و تورم همراه است. برای حل این مشکل همیشه نیاز به درمان نیست. اما در موارد ضروری گلوکوکورتیکوئید خوراکی توسط پزشک تجویز می­گردد.
  • نکروز پوستی ناشی از فشرده ­سازی یا انسداد رگ خونی یک عارضه نادر در بوتاکس لب است. مهمترین عامل پیشگیری کننده از بروز این عارضه تزریق صحیح است. حرکت مداوم سوزن و تزریق سطحی و آهسته می­تواند احتمال نکروز را به حداقل ممکن برساند.

عارضه ­های دیگری چون مشکل موقت در تکلم، مشکل در بلع و اختلال در عملکردهای دهان مانند تلفظ برخی حروف نیز گزارش شده است که به دلیل موقتی بودن ایجاد مشکل نمی­کند.

عوارض بوتاکس لب

علت ایجاد عوارض بوتاکس لب

علت بروز عوارض بوتاکس لب می­تواند عوامل متعددی باشد. تزریق بوتاکس توسط فرد غیر متخصص، ضعف ماهیچه­ها، استفاده از بوتاکس ­های بی­کیفیت و فیک، آلرژی و تداخلات دارویی را می­توان مهمترین علت عوارض بوتاکس لب دانست.

عوامل مهم در کاهش عوارض بوتاکس لب

اگرچه زیباتر نمودن لب­ ها با بوتاکس ساده به نظر می­رسد، اما همه انژکتورها و ابزارهای تزریق برای انجام بوتاکس لب مناسب نیستند. برای دستیابی به اثر مناسب، مهارت و دانش بسیار بالایی لازم است، بنابراین برای کاهش عوارض بوتاکس لب باید به موارد متعددی توجه نمود. با رعایت این موارد می­توان عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل رساند:

  • برای کاستن از عوارض بوتاکس لب، اطمینان حاصل کنید که پزشک شما در تزریق بوتاکس بسیار باتجربه است و یک پزشک متخصص است.به عنوان مثال یک سالن شخصی به دلیل عدم وجود تجهیزات اضطراری جای مناسبی برای تزریق بوتاکس لب نیست. بوتاکس باید در یک مرکز پزشکی انجام شود، جایی که می­توان عوارض جانبی را فوراً درمان کرد.
  • قبل از تزریق، در مورد مشکلات بهداشتی خود به پزشک خود بگویید.
  • در مورد داروها، ویتامین­ ها، داروهای گیاهی یا سایر مکمل­ های مصرفی به پزشک اطلاع دهید. زیرا برخی از ترکیبات این مکمل­ ها با بوتاکس می توانند عوارض بوتاکس لب را به صورت جدی ایجاد کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر آنتی بیوتیک­ های تزریقی، شل­کننده­ های عضلانی یا داروهای خواب­آور مصرف کرده­ اید پزشک را در جریان قرار دهید.
  • دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق پزشک خود را با دقت دنبال کنید.

عوارض بوتاکس لب

بهترین سن برای انجام بوتاکس لب

یکی از مهمترین موارد در کاهش عوارض بوتاکس لب تزریق بوتاکس در سن مناسب است. بوتاکس لب نباید در سنین پایین و زیر هجده سال انجام شود. بهترین سن برای آغاز درمان­ های تزریق محور زیبایی اواسط بیست سالگی است. تزریق بوتاکس در سنین بالای 65 سال نیز به دلیل احتمال بروز عوارض جانبی توصیه نمی­گردد.

میزان ماندگاری بوتاکس لب

میزان ماندگاری و دوام بوتاکس لب، با توجه به نوع بوتاکس، سن فرد تحت درمان، میزان مقاومت عضلات و ماهیچه ­ها، کیفیت تزریق و همچنین میزان مهارت فرد تزریق کننده متغیر است. بسته به این موارد بوتاکس لب بین 3 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

عوارض بوتاکس لب

هزینه­ های مربوط به بوتاکس لب

هزینه بوتاکس لب با توجه به نوع بوتاکس، میزان تزریق، سن فرد متقاض و کیفیت خدمات­ دهی کلینیک مد نظر متغیر است. اگر چه بوتاکس درمانی نسبتاً ارزان محسوب می­شود اما باید در نظر بگیرید که برای دستیابی به اثر بهتر به چند واحد بوتاکس احتیاج داریم.

اثر بوتاکس لب سه تا چهار ماه طول ماندگاری دارد، و لازم است که تقریباً دو تا سه مرتبه برای تزریق بوتاکس به درمان برگردید. بوتاکس می­تواند یک راه حل بسیار مقرون به صرفه برای بیمارانی باشد که خواهان بهتر نمودن ظاهر لب هستند. برای جلوگیری از عوارض بوتاکس لب باید به مراکز تخصصی مراجعه نمود هرچند که به دلیل کیفیت خدمات قیمت بالاتری را برای درمان­ های زیبایی داشته باشند.

جمع ­بندی

عوارض بوتاکس لب از شایع­ترین نگرانی­ هایی است که پیرامون این درمان زیبایی وجود دارد. کبودی، تورم، عفونت و مشکلات دهانی چون اختلال تکلم از جمله عوارضی است که برای بوتاکس لب گزارش شده است. در صورتی که بوتاکس توسط فردی متخصص و دارای تجربه صورت پذیرد این عوارض به حداقل ممکن می­رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “بوتاکس لب” و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷