زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؛ مقایسه دو روش احیای مو

مجله آموزشی

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؛ مقایسه دو روش احیای مو

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی - دکتر مسعود جعفری

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؛ مقایسه دو روش احیای مو

موی سالم و زیبا یک عامل مهم و موثر در زیبایی است و در اعتماد به نفس افراد هم تاثیر مستقیم دارد. داشتن موهای سالم به جوان‌تر و جذاب ‌تر دیده شدن چهره هم کمک میکند. به همین دلیل رسیدگی به موها و حفظ سلامت آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. روش ‌های مختلفی برای رسیدگی به موها و حفظ سلامت آن ‌ها وجود دارد که مزوتراپی و پی آر پی دو مورد رایج آن هستند. این دو روش درمانی که توسط پزشک متخصص انجام میشوند کمک زیادی به احیای موها، رشد طبیعی و ایجاد ظاهری سالم و زیبا برای مو میکنند. با توجه به اینکه امروزه این دو روش جزو پرطرفدارترین روش ‌های مراقبتی مو هستند، این مطلب را به بررسی و مقایسه آن‌ ها و پاسخ به این سوال که پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی اختصاص داده ‌ایم.

پی آر پی مو یا مزوتراپی

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ بررسی تفاوت‌ ها در یک نگاه

امروزه روش های مختلفی برای مراقبت از موی سر و رسیدگی به آن استفاده میشوند که پی آر پی و مزوتراپی از جمله آن ها هستند. تاثیر بالا و نتیجه گیری سریع این دو روش موجب شده که نسبت به دیگر روش ‌های سنتی بیشتر مورد استقبال گرفته و بازار انجام داغ تری داشته باشند. جهت انتخاب یکی از این دو روش برای شروع درمان های زیبایی، ابتدا نیاز است که بدانیم پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ در اولین بخش از این مطلب به منظور مقایسه این دو روش، قصد بررسی تفاوت های هر کدام در یک نگاه را داریم.

تفاوت ها/ نوع درمان مزوتراپی پی آر پی
روش انجام تزریق تزریق
محتویات مواد مخصوص خون
طول جلسات حدود 5 جلسه، 15-20 دقیقه حدود 3 جلسه، 30 دقیقه
میزان نفوذ نفوذ تا لایه میانی قابلیت نفوذ به همه لایه ها
عوارض ناچیز ناچیز
هزینه متغیر متغیر

 

پی آر پی چیست؟

حالا که در یک نگاه و بررسی کلی با تفاوت های مزوتراپی و پی آر پی آشنا شدید، نوبت به پاسخ این پرسش میرسد که پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ جهت پاسخ به این سوال ابتدا باید با ماهیت و عملکرد هر کدام از این روش ها آشنایی داشته باشید که این موضوع را با معرفی پی آر پی آغاز میکنیم. پی آر پی مو نوعی درمان طبیعی است که به منظور رفع و درمان ریزش مو مورد استفاده قرار میگیرد.

در این روش درمانی پزشک ابتدا مقدار 10 سی سی خون از بیمار دریافت میکند و سپس خون را در سانترفیوژ قرار داده و تجزیه و پالایش میکند. در فرآیند چرخش نمونه خون در سانترفیوژ، پلاسما از دیگر قسمت های تشکیل دهنده جدا شده و به پلاسمایی سرشار از پلاکت تبدیل میشود. پلاکت های تولید شده، ماده اصلی تزریق در پی آر پی هستند. این روش به دلیل دریافت خون از خود فرد، کاملا طبیعی و سالم است و به دلیل استفاده از پلاکت ها که فاکتورهای بسیار مهم رشد را دارا هستند، نتایجی حیرت انگیز دارد.

مزوتراپی مو

در ادامه مقاله پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی به معرفی مزوتراپی میرسیم. این روش درمانی فرآیندی متفاوت با پی آر پی دارد. البته در این روش درمان هم از تزریق استفاده میشود اما ماده تزریق خون یا ماده ای دریافتی از بدن بیمار نیست. جهت انجام مزوتراپی مو از مایعی مخصوص استفاده میشود که در ظروف کوچک شیشه ای قرار داشته و در اصطلاح کوکتل نامیده میشود. کوکتل های مزوتراپی توسط برندهای مختلف تولید میشوند و انواع گوناگونی دارند. بیشتر کوکتل ها حاوی مواد مغذی مانند اسید آمینه، ویتامین و مواد معدنی هستند. این مواد طبیعی نیستند اما کوچک ترین آسیبی به مو و پوست سر وارد نمیکنند.

مزوتراپی مو

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این روش ها

حالا که با روش های پی آر پی و مزوتراپی به طور جداگانه آشنا شدید، نوبت به مقایسه این روش ها و بررسی دقیق  تفاوت های آن ها میرسد تا در نهایت به این سوال که پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی نیز پاسخ دهیم. این دو روش در موارد زیر با هم تفاوت دارند.

فرآیند انجام

هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی به صورت تزریق انجام میشوند. در مزوتراپی ماده ای مخصوص و شیمیایی که حاوی مواد مغذی و ویتامین های لازم برای مو است، استفاده شده و در پی آر پی خون خود شخص تصفیه میشود و در فرآیند درمان مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به فرآیند انجام و ماده مصرفی برای درمان میتوان گفت که خطرات پی آر پی نسبت به مزوتراپی کمتر است.

تعداد و زمان جلسات

پی آر پی نتیجه گیری سریع تری نسبت به مزوتراپی دارد. در بیشتر موارد بیماران با سه جلسه پی آر پی که با فاصله 2 هفته تا یک ماه انجام میشود، نتیجه دلخواه را دریافت میکنند اما در مزوتراپی نیاز است که درمان حداقل 5 تا 8 جلسه انجام شود و فاصله بین جلسات حداکثر 3 هفته باشد. البته از نظر مدت زمان هر جلسه مزوتراپی نسبت به پی آر پی برتری دارد زیرا در هر بار تزریق پی آر پی، پزشک باید خون بیمار را در سانترفیوژ قرار دهد که این پروسه به تنهایی 15 دقیقه زمان برده و یک مرحله به مراحل درمانی اضافه میکند.

نتیجه گیری و اثرگذاری

یکی از مهم ترین مواردی که در مقایسه مزوتراپی و پی آر پی مورد توجه قرار میگیرد، نتیجه گیری و اثرگذاری این روش ها است. با در نظر گرفتن تعداد جلسات، حجم و نحوه انجام درمان میتوان گفت که پی آر پی در مدت زمان کوتاه نتیجه بهتری نسبت به مزوتراپی دارد. به علاوه تزریق پی آر پی با خون شخص انجام میشود، در نتیجه احتمال پس زدن ماده تزریقی و عدم نتیجه گیری از انجام تزریق بسیار پایین است. این در حالی است که در مزوتراپی گاهی بدن ماده تزریق شده را پس میزند و از این طریق نتیجه لازم حاصل نمیشود.

قیمت و هزینه

آخرین و اصلی ترین موردی که در پاسخ به سوال پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی، باید مورد بررسی قرار داده شود، هزینه و قیمت درمان است. به طور کل هزینه پی آر پی نسبت به مزوتراپی با توجه به نتیجه ای که دارد، کمتر و مناسب تر است. در مزوتراپی بخشی از هزینه وابسته به قیمت ماده ای است که در تزریق استفاده میشود، در نتیجه با کم و زیاد شدن قیمت ماده تزریق، هزینه روش هم افزایش پیدا میکند. در پی آر پی اما با توجه به اینکه ماده اولیه از خون بیمار گرفته میشود، قیمت ثابت و نسبت به مزوتراپی مناسب تر است.

بهترین مرکز پی آر پی در تهران

بهترین مرکز پی آر پی در تهران

اطلاع از پاسخ این سوال که پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی کمک زیادی به انتخاب یکی از این دو روش میکند اما برای اینکه هر کدام از این روش‌ها به خوبی انجام شده و نتیجه دلخواه و مطلوب داشته باشد، نیاز است که با بهترین مرکز انجام این درمان ها هم آشنایی داشته باشید. مراکز زیادی در کلان شهرهایی مانند تهران، درمان های مراقبتی و زیبایی مو مانند مزوتراپی و پی آر پی را انجام میدهند که یکی از بهترین آن ها کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری در زعفرانیه تهران است. در کلینیک دکتر جعفری، بهترین مرکز پی آر پی در تهران از مرغوب ترین مواد و متریال اولیه برای درمان های زیبایی استفاده میشود. به علاوه تمام درمان ها با بررسی دقیق وضعیت بیمار و معاینات بالینی مو به مو انجام میشود تا در نهایت بهترین نتیجه از درمان حاصل شود.

سخن پایانی

در این مطلب به پاسخ این سوال که پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی پرداختیم و با مقایسه این دو روش از نظرات مختلف، تلاش کردیم تا شما را در جهت انتخاب یک روش مناسب برای زیبایی و رسیدگی به موی سر خود راهنمایی کنیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این روش ها و فرآیند انجام آن ها کافی است از مشاوره رایگان کلینیک دکتر مسعود جعفری استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷