زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مشکلات پوستی در تابستان + راهکار های مراقبت از پوست

مجله آموزشی

مشکلات پوستی در تابستان + راهکار های مراقبت از پوست

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مشکلات پوستی در تابستان

مشکلات پوستی در تابستان + راهکار های مراقبت از پوست

در فصل تابستان و با افزایش دمای هوا برخی از بیماری ها از جمله بیماری های پوستی شیوع و شدن بیشتری پیدا می کنند. به گفته پزشکان این حوزه تنها با رعایت بهداشت فردی و رعایت برخی دستورات می توان از این دست بیماری های پوستی پیشگیری و یا برخی از آن‌ها را درمان کرد که هر فصل از سال با فصل دیگر متفاوت است. مشکلات پوستی در تابستان را می توان در دو دسته بندی کلی قرار داد.

  • بیماری های پوستی عفونی
  • بیماری های پوستی متأثر از نور خورشید

در ادامه با مشاوره دکتر مسعود جعفری قصد داریم تا حد امکان به تمامی مشکلات پوستی در فصل تابستان اشاره کرده و راه های پیشگیری، درمان و مراقبت از پوست در این فصل را با شما در میان بگذاریم تا روز های گرم تابستان را با خیالی راحت سپری کنید.

بیماری های شایع در تابستان

همان‌طور که گفته شد بیماری های شایع در فصل تابستان عمدتاً در دو بخش بیماری های پوستی عفونی و بیماری های پوستی متاثر از نور خورشید تقسیم می شوند که در ادامه به تفصیل به‌به انواع این بیماری ها و روش های درمان آن می پردازیم.

  • سرطان پوست

سرطان پوستی

در فصل تابستان با افزایش شدت تابش نور خورشید تا حد امکان باید از فعالیت در ساعت اوج تابش خورشید خودداری کرد. عامل اصلی سرطان پوست تماس مستقیم با نور خورشید می باشد و بهترین راه حل برای این مشکل استفاده از ضد آفتاب متناسب با پوست و همچنین پوشاندن درست پوست با لباس های پوشیده و استفاده از کلاه و عینک آفتابی می باشد.

  • فولیکولیت

زمانی که فولیکول ها و نواحی اطراف آن آلوده شوند باعث ایجاد فولیکولیت یا جوش های چرکی می شود. منظور از فولیکول همان شکاف های بدن برای رشد مو می باشند که در صورت آلوده شدن تمایل به خارش پوست پیدا می کنند. عواملی همچون تعریق، دیابت و اضافه وزن از عوامل اصلی ایجاد این عارضه می باشند. برای کاهش ابتلا به فولیکولیت در تابستان پس از فعالیت بدنی و تعریق دوش گرفته و لباس هایتان را عوض کنید تا هد امکان از لباس های آزاد و خنک در هوای گرم و مرطوب استفاده کنید.

  • ملاسما و کک و مک

کک و مک صورت

اشعه ماورای بنفش خورشید عامل اصلی ایجاد ملاسما و کک و کمک بر روی پوست است که صورت لکه های قهوه ای رنگ خود را نشان می دهند. ملاسما به صورت لکه های تیره رنگی است که معمولاً بر روی صورت و نواحی که بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید هستند ظاهر می شود، اما کک و مک به صورت لکه های بسیار کوچک پراکنه به اندازه های مختلف ظاهر می شود. توصیه می شود برای جلوگیری از ملاسما و کک و مک تا حد امکان از فعالیت در ساعات اوج گرما خودداری کنید و درصورت الزام حداقل نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید.

  • آکنه

آکنه صورت

دلیل بروز آکنه ترکیب چربی پوست و باکتری ها می باشد که در نهایت باعث بسته شده منافذ پوستی می شوند. افراد با پوست چرب بیشتر از مابقی افراد مستعد آکنه می باشند و باید به موضوع توجه بیشتری کنند. برای پیشگیری از آکنه توصیه می شود لباس های که قبلاً در آن‌ها عرق کرده اید را حتماً قبل از استفاده بشویید، عرق پوست خود را با یک حوله و یا دستمال تمیز پاک کنید. در صورت بروز آکنه بر جلوگیری از گسترش آن از دست زدن به آن خودداری کنید.

  • جوش های گرمایی

این عارضه که با مسود شدن غدد تعریق همراه است سبب ایجاد جوش های کوچک زیر پوستی که با خارش همراه است می شود. برای کاهش این مشکل همانند روش قبل عرق را به کمک حوله یا دستمال تمیز پاک کنید، از لباس های آزاد استفاده کنید حد الامکان از فعالیت در ساعت اوج گرما خودداری کنید و یا با روش های موجود پوست خود را خنک نگهدارید

  • آفتاب سوختگی و کهیر آفتابی

آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی و کهیر آفتابی از دیگر بیماری های هستند که در فصل تابستان شیوع پیدا می کنند و می توانند به بیماری های جدیی مانند سرطان پوست منجر شوند؛ مانند برخی دیگر از بیماری های پوستی به دلیل اشعه ماورای بنفش خورشید ایجاد می شوند. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و کهیر آفتابی می توان از لباس های خنک و نخی آستین بلند، کلاه آفتابی و عینک آفتابی استفاده شود همچنین استفاده از ضد آفتاب می تواند کمک بسیاری در این مورد کند.

  • بثورات و لکه های پوستی

بثوارت پوستی

اغلب بیماری های پوستی در فصل تابستان با پیدایش بثورات و لکه های پوستی همراه هستند که دلیل آن انسداد غدد تعریق و التهاب بافت های اطراف آن است؛ بنابراین توصیه می شود از مکان های خیلی گرم دوری کنید، مصرف مواد دارای ویتامین سی را فراموش نکنید و در نهایت توجه ویژه‌ای به بهداشت فردی داشته باشید.

  • عفونت قارچی

یکی از بیماری های فصل تابستان که در دمای بالا و بر اثر تعریق بروز پیدا می کند عفونت های قارچی است که خود را به صورت لکه های سفید قهوه ای و صورتی نشان می دهد. برای جلوگیری از عفونت های قارچی پوشیدن لباس های عرق را جذب می کنند مانند لباس های نخی توصیه می شود. مورد دوم دوش گرفتن پس از شنا کردن می باشد.

  • تب نیل

این عارضه که به شکل برجستگی های کوچک قرمز رنگ گاهی همراه با خارش بر روی پوست خود را نشان می دهد. به دلیل تعریق شدید و دمای بالا ظاهر می شود. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است با آب سرد دوش بگیرید، از لباس های نخی استفاده کنید و در صورت مشاهده این بثورات فوراً به پزشک مراجعه کنید و دستورات پزشک را به صورت دقیق اجرا کنید تا به عفونت های پوستی تبدیل نشود.

  • خشکی پوست

خشکی پوست

در فصل تابستان افزایش دما موجب خشکی پوست و حساس شدن آن می شود. عامل اصلی خشکی پوست قرار گیری بیش از اندازه در مقابل نور خورشید می باشد. نکاتی مانند استفاده از ضد آفتاب، دوش گرفتن با آب ولرم یا سرد، تهویه مناسب محل کار یا خانه و استفاده از صابون های آنتی باکتریال یا دئودورانت می توانند در جلوگیری از این عارضه مؤثر باشند.

 

 

مراقبت از پوست در تابستان

بهترین راه درمان انواع بیماری، پیشگیری از بروز آن بیماری است و پس بهتر است قبل از دچار شدن به مشکلات پوستی در تابستان به رعایت برخی نکات از آسیب های مانند پیری پوست، خشکی، چین و چروک و در نهایت سرطان جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از نکات مراقبتی  پوست در تابستان بپردازیم.

  • استفاده از کرم زد آفتاب

کرم ضد آفتاب

اولین، بهترین، راحت ‌ترین و در دسترس ترین مورد همان ‌طور که قبلاً هم گفتیم استفاده از کرم ضد آفتاب است. در هنگام خرید دقت کنید ضد آفتاب شما دارای ویژگی های زیر باشد.

  1. فاقد رنگ
  2. بدون روغن
  3. مقاوم در مقابل آب
  4. قبل از استفاده از ضد آفتاب پوست خود را پاک کنید

 

  • استفاده از لوازم آرایشی مناسب فصل گرما

 

استفاده از لوازم آرایشی مناسب

افزایش میزان تعریق پوست و گرمای هوا باعث حساسیت پوست در برابر لوازم آرایشی می شوند در نتیجه بهتر است آرایش سبک تری انجام دهید.

  • استفاده از مرطوب کننده

 

استفاده از کرم مرطوب کننده

رطوبت پوست در فصلول گرما زوتر تبخیر می شود. به همین دلیل استفاده یک روز در میان از مرطوب کننده ها به پوست شما کمک زیادی می کند.

  • کنترل چربی پوست

روزانه چند مرتبه پوست خود را با شوینده های مناسب شستشو دهید در طول هفته هم می توانید از ماسک های کنترل کننده چربی استفاده کنید.

  • استفاده از لایه بردار ها

لایه بردار ها با خاصیت از بین بردن سلول های مرده باعث نرمی و لطافت پوست می شود.

  • نوشیدن آب

به دلیل تعریق و تبخیر آب بدن نوشیدن آب، مایعات و میوه برای جلوگیری از خشکی پوست توسط تمامی پزشکان پوست توصیه می شود.

  • دوری از قرارگیری در مقابل نور خورشید

دوری از نو مستقیم خورشید

تا حد امکان از قرار گیری در مقابل تابش نور مستقیم نور دوری کنید و در صورت لزوم از سعی کنید نکات گفته شده را رعایت کنید.

سخن پایانی

امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به تمامی سؤالات شما در مورد مشکلات پوستی در تابستان پاسخ داده باشید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از طریق راه های موجود با کلینیک زیبایی در زعفرانیه در ارتباط باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷