زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مراقبت های ضروری پس از بوتاکس مو

مجله آموزشی

مراقبت های ضروری پس از بوتاکس مو

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مراقبت های ضروری پس از بوتاکس مو

مراقبت های ضروری پس از بوتاکس مو

برای نگه داری طولانی مدت و تاثیر بیشتر بوتاکس بر موها، نیاز است مراقبت هایی را پس از بوتاکس مو انجام دهید. بسیاری از افراد مراقبت های بعد از بوتاکس مو را نادیده می گیرند. این عمل در بلند مدت، باعث از بین رفتن تاثیرات بوتاکس در مو ها می شود. در کنار این، تمام هزینه ها و وقت طولانی که در کلینیک صرف بوتاکس مو شده است نیز به هدر می رود. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این تکنیک ها، اطّلاعاتی را در رابطه با مراقبت بعد از بوتاکس مو به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را بیشتر با این فرایند زیبایی آشنا نماییم.

 

بوتاکس مو

1-پس از انجام بوتاکس مو از شستن موهای خود خودداری کنید

یکی از ضروری ترین نکات، شستشوی موها و استحمام است. زمان مناسب برای شستشوی موها 48 ساعت پس از بوتاکس مو است و رعایت این مورد می‌تواند در افزایش ماندگاری و نتایج حاصل از این تکنیک بسیار موثّر باشد. شستشوی موها قبل از موعد مقرّر شده موجب کاهش میزان بازده این روش خواهد شد و مواد مغذّی استفاده شده در بوتاکس مو را از دسترس ساقه و ریشه‌ی مو خارج خواهد کرد و به همین دلیل، بازده نتایج حاصل از این روش را کم‌تر خواهد نمود.

در صورتی که موهای شما از چربی بالایی برخوردار هستند، می‌توانید با استفاده از شامپوهای ملایم برای شستشوی آن‌ها اقدام نمایید ولی لازم است به این نکته توجّه داشته باشید که حتّی انجام این پروسه نیز می‌تواند کیفیّت نتایج بدست آمده را تحت تاثیر قرار دهد.

بوتاکس مو
خود داری از شستشو بعد از بوتاکس مو

2-از شامپوهای مناسب استفاده کنید ( بدون گوگرد)

به این نکته توجّه داشته باشید که نمی‌توانید از شامپوهای معمولی برای شستن موهای خود استفاده نمایید زیرا این کار می‌تواند بازده کلّی این تکنیک را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد و مشکلات متعددی را برای موهای شما ایجاد نماید.

این شامپوها نباید حاوی ترکیبات مختلف سولفور باشند و PH آن‌ها باید در محدوده‌ی 5.5 تا 6 قرار داشته باشد تا موهای شما دچار آسیب نشوند. همچنین وجود سدیم کلراید در شامپو نیز می‌تواند عمر مفید این روش را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد و باید به این نکته در انتخاب شامپو مناسب توجّه شود. خرید شامپو‌های دارای ویژگی‌های ذکر شده می‌تواند به نرم و یکدست ماندن موهای شما پس از بوتاکس مو کمک نماید و از بازگشت حالت قبلی موهای شما جلوگیری کند.

بوتاکس مو
شستشوی موی سر با شامپوی مناسب بوتاکس مو

 

3-استفاده از ماسک مو پس از بوتاکس مو

ماسک‌ها با تامین موادّ مغذّی مورد نیاز موها و افزایش آب زیر پوستی و موجب تقویت شادابی موهای شما خواهند شد و نتایج حاصل از بوتاکس مو را تقویت خواهند کرد. چنانچه قصد خرید ماسک‌های مو را دارید، بهتر است ماسکی انتخاب کنید که حاوی ترکیبات متعددی همچون: کراتین، روغن آرگان، هیالورونیک اسید و انواع مختلف سرامید در ساختار خود هستند زیرا این ترکیبات به حفظ حالت پذیری و شادابی موهای شما بسیار کمک خواهند کرد. لازم است به این نکته توجّه داشته باشید که یک بار استفاده از این ماسک‌ها در هفته پس از انجام بوتاکس مو ضروری می‌باشد و عدم رعایت این نکته می‌تواند عمر مفید این تکنیک را کاهش دهد.

بوتاکس مو
استفاده از ماسک مو

4-استفاده از سشوار پس از استحمام را فراموش نکنید

 پس از استحمام بهتر است که ابتدا آب اضافی موهای خود را با استفاده از حوله خشک کنید و سپس از حرارت ملایم سشوار برای خشک کردن و صاف کردن مجدد موهای خود استفاده نمایید تا احتمال بوجود آمدن گره در موهای شما کاهش یابد.

لازم به ذکر است که حرارت شدید می‌تواند بازده بوتاکس مو را کاهش دهد و شما نباید بدون خشک کردن موهای خود برای استفاده از سشوار اقدام نمایید زیرا این عمل به معنای مواجهه طولانی مدّت موهای شما با حرارت خواهد بود و این مسئله می‌‌تواند میزان ماندگاری این تکنیک را به شدّت کاهش دهد.

بوتاکس مو
نحوه استفاده از سشوار

5-محافظت در برابر اشعه خورشید

طابش خورشید یکی دیگر از مواردی است که میتواند بوتاکس موهایتان را از بین ببرد و قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل اشعه خورشید مواد به کار رفته در بوتاکس را تحت تاثیر خود قرار داده و مدت ماندگاری آن کاهش می‌دهد. استفاده از کلاه راه حل مناسبی برای جلوگیری از این آسیب است.

 

بوتاکس مو
جلوگیری از طابش خورشید

6-موهایتان را بیش از حد نشویید

شستشوی بیش از حد برای هر مدل مویی آسیب رسان است، این عمل باعث از بین رفتن روغن طبیعی مو که حاوی مواد مغذی است می‌شود.این قاعده برای موهای بوتاکس شده بیشتر از موهای بدون بوتاکس صدق می‌کند زیرا باید تایمی مناسب برای جذب هرچه بهتر مواد مفید بوتاکس به مو ها داد.

بوتاکس مو
شستن بیش از اندازه مو

7-از دکلره و رنگ کردن خودداری کنید

اگر قصد دکلره و رنگ کردن دارید بهتر است قبل از انجام بوتاکس اقدام کنید، به دلیل وجود مواد شیمیایی در رنگ موهایتان شروع به آسیب دیدگی مانند مو خوره، خشکی بیش از حد و زبر شدن میکند. رنگ و دکلره کردن به مدت 2 هفته ممنوع است و پیشنهاد دکتر بر ان است که به صورت کلی از انجام این کار خودداری کنید زیرا باعث بازگشت خشکی و وزی موهایتان میشود

بوتاکس مو
رنگ و دکلره کردن مو

8-از رفتن به استخر پرهیز کنید

استفاده زیاد از نمک و کلور در آب استخر به شدت موهای بوتاکس شده‌تان را تحت تاثیر قرار میدهد، اگر شنا کردن جزوی از برنامه روتین زندگیتان است پیشنهاد میشود حتما از کلاه شنا استفاده کنید و به خوبی موهایتان را بشویی و آب کشی کنید تا نمک و کلور به طول کامل از بین برود.

بوتاکس مو
از رفتن به استخر خودداری کنید

 

 

به گفته دکتر جعفری موهای بوتاکس شده خود را با آب ولرم و یا خنک بشویید و از شستن با آب داغ جدا خودداری کنید، هنگام استفاده از شامپوی مناسب موهای خود را به آرامی بشوید و کامل آب کشی کنید تا به طور کامل شامپو از سرتان پاک شود.

یکی دیگر از توصیه ها، استفاده از شانه های دندانه درشت و پهن است تا به راحتی گره مویتان را باز کند و به این نکته توجه داشته باشید که به صورت کاملا آرام از شانه بر روی موهایتان استفاده کنید.

 

مدت ماندگاری بوتاکس مو 

به دلیل مواد به کار رفته در بوتاکس مو مانند  ویتامین B5 ، ویتامین E ، اسیدهای آمینه و پپتیدها، کمپلکس کلاژن، اسید گلیوکسیلیک، روغن آرگان، روغن خاویار مدت ماندگی آن محدود میباشد و بسته به برند بوتاکس استفاده شده برای بوتاکس مو این بازه متفاوت خواهد بود.

 

امیدواریم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “بوتاکس مو” و انجام مشاوره رایگان به کلینیک زیبایی در زعفرانیه  مراجعه کنید.

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 26 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷