زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

عوارض لیزر موهای زائد (2019)

مجله آموزشی

عوارض لیزر موهای زائد (2019)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

لیزر

عوارض لیزر موهای زائد (2019)

عوارض لیزر موهای زائد

قبل از تصمیم به انجام این روش افراد باید آگاهی لازم از عوارض جانبی این روش را داشته باشند و با باورهای خرافاتی رایج در مورد این درمان نیز آشنا باشند.

برای اغلب افراد لیزر موهای زائد یک روش بی خطر و ایمن برای رهایی از موهای زائد و ناخواسته است. تعداد کمی عارضه جانبی ناشی از لیزر موهای زائد وجود دارند. اغلب این عارضه ها موقت و جزئی هستند.در صورت ادامه داشتن این عارضه ها فرد می تواند به پزشک مراجعه نماید.

لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد ایمن است؟

اغلب کسانی که از این درمان بهره مند می شوند این روش را ایمن و قابل تحمل می نامند.هیچ خطر سلامتی طولانی مدتی در این روش وجود ندارد.

هر چند بعضی مردم ممکن اسن عوارض جزئی لیزر موهای زائد را تجربه کرده باشند. متقاضیان قبل از درمان باید از پزشک پوست یا زیبایی خود بخواهند که این روش را روی بخش کوچکی از پوست اعمال کند تا ببینند چه عکس العملی نشان می دهد و سپس بخش وسیعی از پوست خود را تحت درمان با این روش قرار دهند.

لیزرموهای زائد

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

تا چند روز پس از درمان با این روش ممکن است افراد دچار قرمزی و سوزش شوند.بسیاری از مردم این احساس را مشابه آفتاب سوختگی می دانند.هر چند که خود این روش دردی ایجاد نمی کند.

لیزر موهای زائد

عوارض جانبی

1-پوسته پوسته شدن

بعضی مردم ممکن است در محل تحت درمان دچار پوسته پوسته شدن شوند.این مشکل کوچک و جزئی است ولی ممکن است سبب ناراحتی شود.

بعضی مواقع پوسته پوسته شدن ممکن است منجر به ایجاد زخم یا خراش در پوست شود.با مراقبت از ناحیه درمان شده پس از لیزر موهای زائد مثل استفاده از مرطوب کننده می توان جلوی بروز عوارض طولانی مدت را گرفت.

لیزر موهای زائد

 

 

2-تغییر رنگ پوست

بعضی افراد ممکن است متوجه تغییر رنگ جزئی در نواحی درمان شده پوست شوند.این نواحی ممکن است به صورت بخش های روشن یا تیره نمایان شوند.

افراد با پوست روشن اغلب پیگمانت های تیره را در پوست تجربه می کنند و افراد با پوست تیره اغلب دچار پیگمانت های روشن در پوست خود می شوند.این تغییرات به مرور زمان از بین می رود و پوست به حالت عادی خود بر می گردد.

لیزر موهای زائد

3-آسیب چشم

فرآیند رفع مو های زائد ملزوم استفاده از لیزر های بسیار قوی است.این موضوع این معنی را می دهد که خطر جدی آسیب به چشم وجود دارد. به خصوص زمانی که پزشک در حال انجام این روش روی پوست صورت است.

چه شخصی که این روش را انجام می دهد و چه شخصی که این درمان را دریافت می کند باید تجهیزات چشمی مناسب و عینک های مخصوص جهت حفاظت بپوشند تا جلوی آسیب به چشم در هنگام انجام روش گرفته شود.

 

لیزر موهای زائد

خطر عفونت پوستی

همانند دیگر روش های رفع مو های زائد، آسیب رساندن به فولیکول های مو به وسیله لیزر می تواند خطر عفونت را به همراه داشته باشد.

بدن با ناحیه غیر درمان مانند یک زخم برخورد خواهد کرد تا به طور کامل بهبود یابد.افراد باید هر گونه علائمی مربوط به عفونت پوست را به متخصص مربوطه گزارش دهند.در صورت بروز عفونت نباید از پماد های آنتی بیوتیک در سطح وسیعی از پوست استفاده شود.

عوارض جانبی نادر

1-سوختگی و تاول

خطر سوختگی و تاول زمانی وجود دارد که روش لیزر درمانی به خوبی انجام نشود.اگر شخصی که این روش را انجام می دهد مجرب و واجد شرایط باشد تاول و سوختگی بسیار نادر ممکن است بروز کند.

در لیر موهای زائد از لیزر هایی با دمای بالا استفاده می شود. متخصص ممکن است قبل از درمان از وسایل خنک کننده روی پوست فرد استفاده کند تا از سوختگی پوست جلوگیری شود.

هم چنین پس از انجام این روش کمپرس یخ در اختیاز فرد قرار می دهند تا از ناراحتی فرد کم شود.

2-جای زخم یا اسکار

جای زخم یک عارضه جانبی لیزر موهای زائد نیست.هر چند اگر شخصی که روش را انجام می دهد مرتکب اشتباه شود ایجاد اسکار ممکن است رخ دهد. این مشکل با افراد مجرب و واجد شرایط رخ نمی دد و جای نگرانی نیست.

اسکار ممکن است وقتی فرد تحت دردمان بعد از انجام لیزر موهای زائد از منطقه تحت درمان مراقبت های لازم را به عمل نیاورد نیز رخ بدهد.

وقتی احساس آفتاب سوختگی به فرد دست می دهد باید از منطقه تحت درمان به وسیله محصولات محافظتی مثل کرم مرطوب کننده مراقبت لازم را به عمل بیاورد و از نور پوست را محافظت کند یعنی در معرض آفتاب قرار نگیرد.هم چنین باید پوست را برای علائم ناشی از عفونت مرتبا بررسی کرد.

لیزرموهای زائد

لیزر موهای زائد در هنگام بارداری

متخصصین انجام این روش را در افراد باردار توصیه نمی کنند.دلیل ان این است که دانشمندان هنوز تحقیقات لازم را از ایمنی لیزر در هنگام بارداری به عمل نیاورده اند و تحقیقات در این زمینه کامل نشده است.

بارداری موجب تغییر وضعیت هورمونی در بدن شخص می شود.این موضوع ممکن است سبب افزایش رشد مو در نواحی ناخواسته شود. هر چند این رشد مو آزاردهنده است اما معمولا این موها به خودی خود برطرف می شوند.

اگر این موها به صورت خود به خودی از بین نرفتند فرد می تواند از درمان انها با لیزر پس از بارداری بهره ببرد. پزشک از ان ها می خواهد تا چند هفته پس از زایمان صبر کنند و سپس روش را انجام دهند.

لیزر موهای زائد

باورهای غلط راجب عوارض جانبی لیزر

بعضی باورهای بی پایه و اساس و نظرات خرافاتی در مورد این روش رایج است که به برخی از ان ها می پردازیم تا این باورهای غلط موجب تاثیر بر تصمیم گیری شما نشوند.

لیزرموهای زائد

1-لیزر مو های زائد موجب سرطان می شود.

این باور که لیزر موهای زائد موجب سرطان می شود بی پایه است. لیزر ها به طور به خصوص ساخته شده اند تا از پوست بگذرند و فقط فولیکول های مو را در بخش های عمیق پوست هدف قرار دهند.

لیزر هایی که در رفع موهای زائد استفاده می شوند مقدار کمی از اشعه را تولید می کنند.این اشعه ها مضر شمارده نمی شوند و هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد سرطان پوست در استفاده از این روش یافت نشده است.

2-لیزر موهای زائد موجب ناباروری می شود.

هیچ مدرکی مبنی بر تاثیر لیزر بر ناباروری وجود ندارد. لیزر ها فقط بر پوست اثر می گذارند و به هیچ اندام داخلی آسیبی نمی رسانند.ناحیه نفوذ لیزرهای درمانی چند سانتی متر است و استفاده از آن ها در نواحی حساس مثل نواحی تناسلی یا کشاله ران کاملا ایمن است.

لیزر موهای زائد

دستگاه های لیزر خانگی به خوبی مراجعه به پزشک هستند.

دستگاه های لیزر خانگی برای افرادی که نمی خواهند به متخصص مراجعه کنند و موهای زائدشان را رفع کنند در بازار موجود است.

بسیاری افراد ممکن است نتایج خوبی مثل موهای نازک و کم رنگ تر از لیزر های خانگی دریافت کرده باشند ولی لیزر های خانگی قدرت لیزر های استفاده شده توسط پزشک را ندارندو بالطبع اثر آن ها کمتر است.

لیزرموهای زائد

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷