زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

دانستنی های ضروری تزریق ژل لب

مجله آموزشی

دانستنی های ضروری تزریق ژل لب

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تزریق ژل لب

دانستنی های ضروری تزریق ژل لب

تزریق ژل لب چیست؟

اغلب افراد لب های کوچکی دارند یا بعضی افراد با عادت به جویدن لب هایشان باعث تغییر شکل و کوچک ماندن آن ها می شوند. نازک شدن لب ها ممکن است به علت فرآیند پیری نیز صورت گیرد.صرف نظر از علت آن، لب ها می توانند به طور کامل حجم و ظاهر خود را توسط فرآیندی به نام تزریق ژل لب بازیابند. در تصاویر زیر نمونه هایی از تزریق ژل انجام شده در کلینیک زیبایی دکتر مسعود جعفری را ملاحظه می کنید.

تزریق ژل لب

این درمان نتایج فوری و رضایت بخشی را فراهم می آورد. ماندگاری این درمان بین 6 ماه تا 2 سال متغیر است و بستگی به ژل تزریق شده و متابولیسم بدن فرد دارد. این درمان هم چنین برای افرادی که اطراف لب هایشان چین و چروک عمیقی دارند هم مفید است. به این صورت که با پر و بزرگ شدن لب ها پوست کشیده تر می شود و استحکام آن بیشتر می شود.

تزریق ژل لب

بعضی اوقات افرادی که لب های کوچکی دارند از این ناراحتند که لبخندشان زیبا به نظر نمی رسد. با تزریق ژل خط خنده اعتماد به نفس فرد بیشتر می شود و لبخندشان حالت مناسبی می گیرد. افرادی که مایل به انجام دادن این درمان هستند باید بدانند که مقدار ژل انتخابی کاملا به آن ها بستگی دارد و می توانند ظاهری بهبود یافته و طبیعی داشته باشند.

انواع ژل لب

تزریق ژل لب

1-هیالورونیک اسید(HA)

این ماده ژله مانند به طور طبیعی در بدن یافت می شود.بدن از این ماده برای متورم و تپل کردن پوست استفاده می کند تا به مکان هایی مانند گونه ها و صاف کردن چروک ها،به خصوص اطراف چشم، لب ها و پیشانی حجم بیشتری بدهد.

نام های تجاری این نوع ژن ها شامل  Juvéderm و Restylane می باشد. از آن جا که بدن هیالورونیک اسید را به مرور زمان جذب می کند، نتایج این روش بین شش تا دوازده ماه برجای می ماند.بعضی انواع پیشرفته تر این محصولات بیش از دوازده ماه نیز ماندگاری دارند اما دسترسی به آن ها سخت تر است و گرانتر هستند.

2- کلسیم هیدروکسی پاتیت(CaHA)

به این ژل کلسیم (به صورت ذرات میکروسکوپی) افزوده شده است و سپس به پوست تزریق می شوند. ضخامت این ژل از هیالورونیک اسید بیشتر است و به همین دلیل برای چروک های عمیق مناسب تر است.

ماندگاری تزریق ژل کلسیم هیدروکسی پاتیت حدود یک سال است.

3-پلی ال-لاکتیک اسید

این اسید تجزیه پذیر به تحریک ترشح کلاژن توسط پوست کمک می کند. به جای پر کردن چروک ها، این ماده به پوست استحکام می دهد و جلوی تشکیل چین و چروک ها را می گیرد. این محصول تحت عنوان نام تجاری  Sculptra Aesthetic به منظور پر کردن چروک ها و افزایش حجم مناطقی از پوست که چربی خود را از دست داده اند(به دلیل افزایش سن) عمل می کند. این محصول به تدریج و با گذشت زمان نتایج خود را بروز می دهد اما ماندگاری آن دو سال است که قابل توجه است.

4-پلی متیل متاکریلات(PMMA)

این ژل از توپک های کوچکی به نام میکروسفر و کلاژن تشکیل شده است که پوست را جوان می کند.محققان این محصول را حاوی مشکلاتی معرفی کرده اند به این صورت که طی مقاله ای که در ژورنال  Aesthetics منتشر شده است ژل هایی با طول عمر بیشتر تعداد عوارض بیشتری هم چون عفونت گزارش کرده اند.

طول عمر و ماندگاری این ژل تقریبا دائم و حدود پنج سال می باشد.با این وجود به علت عوارض ناشی از آن معمولا توسط پزشکان استفاده نمی شود.نام تجاری این محصول Bellafill می باشد.

فواید تزریق ژل  لب

1-بهبود ظاهر لب

یکی از بهترین مدل، تزریق ژل لب مدل عروسکی است. که لب های پرتر شده و ظاهری جوان تر به فرد می دهد و اعتماد به نفس شخص در زندگی شخصی و موقعیت های عمومی فرد را بهبود می بخشد.

2-پرشدن طبیعی

محصولاتی حاوی اسید هیالورونیک که به طور طبیعی در بدن نیز وجود دارد یک نتیجه طبیعی را به وجود می آورد.با توجه به طبیعی بود و موجود بودن این ماده در بدن کمتر شاهد کبودی و عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل خواهیم بود.

3-فرآیند تدریجی

 پر کننده های طبیعی برای رسیدن به بهترین نتایج مقداری زمان نیاز دارند. این فرآیند برای افرادی که با لب های نازک متولد شده اند و نمی دانند با پر شدن لب هایشان به چه ظاهری می رسند بسیار مفید است و بهترین نتایج را بدون هیچ گونه ناراحتی برای فرد به وجود می آورند.

4-تقریبا بدون عوارض جانبی اند

 واکنش های آلرژیک و عوارض جانبی این روش بسیار نادرند.اگر شخصی به مواد موجود در این ژل ها حساسیت دارد باید حتما به پزشک خود اطلاع دهد.

5-سرعت ریکاوری و بهبود بالا

 اغلب افرادی که از این روش استفاده می کنند می توانند یک روز پس از تزریق به فعالیت های طبیعی خود بازگردند.با توجه به تاثیری که این ژل ها بر ظاهر فرد می گذارند می توان آن هارا ارجح به روش های تهاجمی و عمل های جراحی دانست.

تزریق ژل لب

عوارض جانبی

ژل های پر کننده به خودی خود ایمن است، ولی در طی فرآیند تزریق ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. عوارض جانبی معمول: این عوارض جانبی به سرعت پس از این روش ایجاد می شوند اما به طور معمول پس از گذشت هفت تا چهارده روز برطرف می شوند:

  • قرمزی
  • تورم
  • درد
  • کبودی
  • خارش
  • جوش

عوارض جانبی نادر

با این که این عوارض نادر هستند اما بهتر است از آن ها اگاهی داشته باشید.

  • عفونت
  • ترشح ژل از طریق محل تزریق به بیرون
  • گره گره شدن اطراف محل تزریق که به وسیله جراحی رفع می شود.
  • گرانولوما که نوعی پاسخ ایمنی بدن به ژل می باشد
  • حرکت ژل از نقطه ای به نقطه دیگر
  • آسیب رسیدن به رگ های خونی
  • نابینایی که در صورتی رخ می دهد که ژل به سرخرگی که خون را به چشم می رساند تزریق شود.

مرگ بافت ها که به دلیل نرسیدن خون به علت بسته شدن رگ ها ممکن است رخ دهد.

نحوه ی تزریق ژل لب

تزریق شدن ژل در سطح یا عمق و مقدار مناسب آن به به ژلی که استفاده می کنید و محل تزریق بستگی دارد.

برای انجام این روش ابتدا از محصولات بی حس کننده در اطراف محل تزریق استفاده می کنند و سپس محل تزریق را با مواد ضد میکروبی یا الکل ضد عفونی می کنند تا از عفونت پیشگیری به عمل آید.

سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن هایی ظریف که با زوایای مخصوصی وارد لب می شود استفاده می کنند و ژل را به محل مورد نظر تزریق می کنند.این کار بار ها و در جهات های مختلف انجام می شود تا حجم دلخواه و نتیجه مناسب حاصل گردد.

تزریق ژل لب

تفاوت تزریق ژل با تزریق بوتاکس

  • بوتاکس نوعی سم به نام بوتولینوم توکسین می باشد که باعث شل کردن موقتی ماهیچه های زیرین صورت که در هنگام انقباض سبب ایجاد چین و چروک هستند می شود و به این صورت بیماران می توانند لبخند بزنند، اخم کنند یا متعجب به نظر برسند بدون این که چین و چروکی تشکیل شود.
  • پر کننده ها یا ژل های صورت، کاهش کلاژن پوست که در نتیجه افزایش سن رخ می دهد را جبران می کنند و قادر به درمان نشانه های پیری مانند لب های نازک، چین و چروک ها و خطوط پوستی هستند.
  • پر کننده های پوستی به جای شل کردن ماهیچه های صورت،با افزایش دائمی حجم در زیر پوست به منظور حجم دادن یا پر کردن چین و چروک ها عمل می کنند.

هر دوی این درمان ها دارای نتایج موقت هستند. به طور معمول سه تا چهار ماه نتایجی را به همراه دارد و ژل های پر کننده نتایجی از شش ماه تا دو سال را به همراه دارند.

تزریق ژل لب

نکات ایمنی در تزریق ژل لب

تزریق بوتاکس فقط برای افرادی پیشنهاد می شود که از سلامتی خوبی برخوردار باشند و احتمال ایجاد عوارض جانبی در آن ها هم باشد. پر کننده های پوستی عوارض بیشتری نسبت به بوتاکس دارند ولی تاثیرات جانبی کم آن ها معمولا طی دو هفته از بین می رود.

تزریق ژل لب

طی استفاده از ژل ها با این که به طور معمول ایمن هستند اما با رعایت این نکات می توانید ایمنی و امنیت خاطر بیستری برای خود فراهم آورید.

  • از پزشک متخصصی بهره ببرید که به خوبی آموزش دیده است و صاحب تجربه در زمینه تزریق ژل می باشد.
  • حتما این درمان را در کلینیک های پزشکی انجام دهید نه سالن های آرایشی یا در خانه افرادی که ادعا می کنند می توانند این درمان را انجام دهند.
  • از خرید آنلاین این ژل ها خودداری کنید. این ژل ها حتما باید توسط شرکت های معتبر دارویی خریداری شوند و از باز نبودن بسته بندی محصول و سالم بودن ان اطمینان حاصل شود.
  • مطمئن شوید ژلی که استفاده می کنید توسط اتحادیه غذا و دارو تائید شده باشد.
  • از عوارض جانبی این روش اگاهی حاصل کنید.
  • به پزشک خود در مورد دارو ها و مکمل هایی که مصرف می کنید یا بیماری های خاص اطلاع دهید.

مراقبت های پس از تزریق ژل لب

  • ماساژ لب ها با دست هایی تمیز و عاری از آلودگی طبق توصیه پزشک باید انجام شود.
  • از مصرف نوشیدنی های داغ، الکل و مواد غذایی تند تا بهبودی نسبی محل تزریق خودداری کنید.
  • اگر مستعد تبخال هستید حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا داروهای ضد ویروس برای چند روز قبل و بعد تزریق برای شما تجویز شود.
  • از کرم و روغن های ترمیم کننده استفاده کنید.
  • تا چند روز پس از تزریق از آرایش لب به خصوص رژ لب خودداری کنید.
  • از پاک کننده های ملایم برای ناحیه تزریق استفاده کنید.
  • اگر کبودی به طور غیر معمولی زیاد بود حتما به پزشک خود اطلاع دهید.بقیه عوارض مثل قرمزی و تورم طی چند روز تا دو هفته پس از تزریق برطرف می شود.

موارد منع استفاده از ژل

در مواقع زیر از ژل ها استفاده نکنید:

  • اگر در صورتی که پوستتان متورم شده است و دلیلش را نمی دانید(مثلا اگر پوستتان پر از آکنه شده، جوش دارید یا دچار کهیر هستید).
  • اگر به موارد تشکیل دهنده ژل ها حساسیت دارید.
  • اگر دچار مشکلات خونریزی هستید.(مثل انواعی از لوسمی)
  • اگر باردار یا شیر ده هستید.
  • اگر سنتان زیر هجده سال است.
  • اگر پوستتان مستعد اسکار برجای گذاشتن است(مثلا کلوئید دارید یا بافت اسکاری دارید که بسیار رشد کرده است).

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل لب و انجام مشاوره پوست و مو  به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷