زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین نکات تزریق ژل خط خنده

مجله آموزشی

مهم ترین نکات تزریق ژل خط خنده

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تزریق ژل در تهران

مهم ترین نکات تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده

چین و چروک های وابسته به لب و بینی که اغلب با نام خط خنده نیز شناخته می شوند یک ویژگی چهره است که با افزایش سن بیشتر نمایان می شود. معمولا به صورت دو خط یا چروک ظاهر می شوند که از دو سمت بینی به گوشه لب ها می رسند و گونه را از لب بالا جدا می کنند.حالات چهره در طول زمان مثل لبخند و خندیدن همراه با کاهش کلاژن پوست که به دلیل افزایش سن رخ می دهد علت ظاهر شدن این خطوط در پوست هستند و با افزایش سن عمق این خطوط نیز افزایش پیدا می کند. یکی از روش های رفع چین و چروک های مربوط به خنده تزریق ژل خط خنده می باشد.تزریق ژل خط خنده

نقاط دیگری نیز در پوست وجود دارند که به وسیله حالات صورت به سادگی حجم خود را از دست می دهند و به مرور زمان سبب ایجاد چین و چروک می شوند.این نواحی که توسط تزریق ژل درمان می شوند عبارتند از:

نمایان شدن خطوط وابسته به لب و بینی و دیگر چروک های پوستی یک امر طبیعی و حاصل افزایش سن است.هر چند ممکن است در بعضی افراد ظاهر نا مطلوبی به وجود آورد و به راهکاری برای برطرف کردن آن ها نیاز باشد که در اینجا ژل های پر کننده به کمک ما می آیند و حجم از دست رفته و ظاهر شاداب و جوان را باز می گردانند.

نحوه عمل تزریق ژل خنده

ژل های پوستی به وسیله حجم دادن به لایه درمیس پوست عمل می کنند که زیر اپیدرمیس پوست قرار گرفته است.وقتی حجم جدید به محل هایی که در اثر افزایش سن حجم خود را از دست داده اند اضافه می شود، ظاهر خطوط و چین و چروک های پوستی کاهش می یابد.

هرچند افزایش سن تنها دلیل کاهش حجم صورت نیست زیرا این کاهش حجم می تواند در نتیجه فاکتورهای غیر وابسته به سن مثل دهیدراته شدن (از دست دادن آب بدن) استعمال دخانیات و یا حتی قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه UV ساطع از آن نیز صورت بگیرد.

تزریق خط خنده

ژل ها که به منظور درمان به پوست تزریق می شوند انواع مختلفی دارند که موارد سازنده ان ها متفاوت است. رایج ترین ژلی که برای تزریق ژل خنده استفاده می شود از هیالورونیک اسید تشکیل شده است که سودمندترین ژل برای افزایش حجم به پوست و درمان چروک ها است. هیالورونیک اسید و ژل های ساخته شده از آن هیدروفیلیک هستند یعنی آب را به منطقه ای که تزریق می شوند جذب می کنند و خاصیت مرطوب کنندگی علاوه بر خاصیت حجم دهندگی دارند.

هیالورونیک اسید بدن را تحریک می کند تا هیالورونیک اسید طبیعی بیشتری بسازد که به افزایش ترشح کلاژن و الاستین منجر می شود.استحکام پوست و کشسانی آن را بیشتر می کند و در نتیجه صورت جوان و شاداب تری را عرضه می دهد.

میزان ماندگاری تزریق ژل خنده به چه صورت است؟

ماندگاری تزریق ژل های پوستی به طور معمول بین شش ماه تا دوسال باقی می مانند. طول مدت اثر آن بستگی به عوامل متعددی دارد مانند نوع ژلی که استفاده شده است و منطقه ای که ژل به آن تزریق می شود.زیرا تجزیه ژل در بعضی مناطق که متابولیسم بیشتر است با سرعت بیشتری رخ می دهد. مثلا در مناطقی که حرکت آنها بیشتر است مانند لب ها، گونه و اطراف چشم متابولیسم سریع تر از مناطقی است که فعالیت کمتری دارند.

ماندگاری تزریق ژل خط خنده

چه مقدار ژل برای تزریق ژل خط خنده مورد نیاز است؟

مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق ژل خط خنده بستگی به تعداد این خطوط و همچنین عمق آن ها دارد.حداقل میزان یک میلی لیتر از ژل برای هر خط خنده به طور موثر در کاهش میزان نمایان بودن این خطوط عمل می کنند.خطوط عمیق تر به میزان ژل بیشتر برای پر شدن نیازمندند.بهتر است از کمترین میزان ژل ممکن استفاده شود و در صورتی که نتیجه مورد نظر به دست نیامد، مقدار را افزایش داد.

راهکارهای افزایش میزان ماندگاری تزریق ژل خط خنده

چندین راه وجود دارد که می توان اثر ژل را برای مدت بیشتری حفظ نمود:

  • محافظت در برابر نور خورشید:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند بر علیه فواید ژل های پوستی عمل کند و توصیه می شود تا روز ها و هفته ها پس از تزریق ژل خط خنده از پوست در برابر خورشید محافظت شود.به این منظور باید از یک ضد آفتاب باکیفیت با حداقل SPF 30 استفاده نمود و هم چنین از یک بالم لب که حاوی ضد آفتاب باشد نیز استفاده شود. هم چنین توصیه می شود در زمان هایی که اشعه UV در شدیدترین حالت خود قرار دارد ( ظهر ها ) در فضای آزاد قرار نگیرید و از یک کلاه لبه دار به عنوان محافظت از صورت استفاده شود.

اگر قصد انجام تزریق ژل در فصل تابستان را دارید حتما به مقاله “ راه های مراقبت از پوست در تابستان ” مراجعه کنید.

مراقبت های تزریق ژل

  • مراقبت از پوست پس از تزریق ژل خط خنده

مراقبت صحیح از پوست کمک می کند که سود بیشتری از ژل های تزریقی کسب نمایید .این مراقبت شامل مرطوب کردن پوست با مرطوب کننده های مناسب می شود تا آب کافی در پوست حفظ شود و فواید ناشی از جذب آب ژل هیالورونیک اسید فراهم شود. هم چنین زمانی که می خواهید محصولات مراقبت از پوست تهیه کنید به دنبال ان ها بگردید که حاوی هیالورونیک اسید هستند و با جذب آب صورت را شاداب و بدون چروک نگه می دارند.

  • رژیم غذایی و استرس

استفاده از یک رژیم غذایی سالم و انجام آن چه که از استرس شما کم می کند سبب می شود نتیجه بهتری از تزریق ژل خط خنده کسب کنید.غذایی که می خوریم به طور مستقیم روی ظاهر و سلامت پوست ما اثر می گذارد.بهتر است برای نتیجه بهتر از ژل از غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده استفاده کمتری شود و هم چنین مقدار شکر و قند مصرفی کنترل شود از آن جا که می تواند خطر التهاب را به همراه داشته باشد و بر سلامت کلی پوست نیز موثر است.

اهمیت تغذیه بعد از تزریق ژل خط خنده

استرس شدید ترشح کورتیزول در بدن را افزایش می دهد که هورمونی است که روند پیری را سرعت می بخشد و منجر به ظهور آثار پیری مثل چروک و خطوط صورت می شود. می توانید از فعالیت های آرامش بخش مثل یوگا و مدیتیشن برای کسب آرامش روزان بهره ببرید.

  • مراقبت پس از تزریق ژل لب

بهترین راه برای بهره مندی طولانی مدت از اثر تزریق ژل خط خنده این است که جلسات مراقبت از آن ها را پیگیری کنید و قبل از این که اثر آن به طور کامل از بین برود آن را تمدید نمایید.بهتر است پس از مدتی از مقدار کمتر ژل برای تمدید استفاده نمایید تا اینکه بعد از یک مدت طولانی مقدار بیشتری ژل تزریق نمایید.

وقتی از ژل های بر پایه هیالورونیک اسید استفاده می نمایید بهترین مراقبت از پس از تزریق ژل خط خنده این است که منطقه مورد نظر را هیدراته نگه دارید تا کلاژن بیشتری ترشح شود و چروک های پوستی کاهش بیاید.

عوارض تزریق ژل خط خنده

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل و انجام مشاوره پوست و مو رایگان به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک تزریق ژل در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷