زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

موثر ترین روش درمان خط اخم عمیق

مجله آموزشی

موثر ترین روش درمان خط اخم عمیق

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

موثر ترین روش درمان خط اخم عمیق

خط اخم عمیق بین دو ابرو به وجود می آید و ممکن است ظاهر فرد را خشن و سالخورده نشان دهد. به همین علت بسیاری افراد به دنبال بهترین درمان خط اخم عمیق هستند تا بتوانند این خطوط را از بین ببرند. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است درمانی که بهترین درمان خط اخم عمیق برای شما به شمار می رود ممکن است برای فرد دیگر بی اثر باشد. به همین علت شرکت در جلسه مشاوره ضروری است تا با کمک پزشک متخصص پوست و مو بهترین درمان خط اخم عمیق را تشخیص دهید.

در این مقاله به درمان های مختلف خط اخم می پردازیم و بیان می کنیم برای چه افرادی مناسب هستند تا بتوانید بهترین درمان خط اخم عمیق را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

بهترین درمان خط اخم عمیق

انواع چین و چروک پیشانی

خط اخم

این خطوط عمودی بین دو چشم قرار دارد. همانطور که از نام خطوط اخم پیداست این خطوط به دلیل اخم کردن های مداوم به وجود می آیند.

خطوط گلابلار

این از خطوط به صورت تو رفتگی های افقی در تمامی پیشانی دیده می شوند. این خطوط معمولا به دلیل بالا بردن ابرو، لبخند و اخم به وجود می آیند.

دلیل ایجاد خط اخم

خطوط اخم در درجه اول به دلیل افزایش سن ایجاد می شوند. با افزایش سن ، پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به راحتی به شکل اصلی خود برنمی گردد. دانستن علت ایجاد می تواند به شناخت بهترین درمان خط اخم عمیق نیز کمک کند. هم چنین جلوگیری از این موارد مانع عمیق تر شدن بیشتر خط اخم می شود.

موارد دیگری که به داشتن خط اخم کمک می کند:

ژنتیک:

DNA شما مشخص می کند شما نوعی پوست مقاوم دارید که بتواند باعث به تأخیر انداختن خطوط شود یا نوع پوستی که بیشتر مستعد خطوط و چین و چروک است.

نور خورشید:

اشعه ماورا بنفش موجود در نور خورشید باعث تجزیه الاستین و کلاژن موجود در پوست می شود و شما را مستعد تشکیل خطوط می کند.

حالات چهره تکراری:

اگر حالت چهره ای وجود دارد که شما اغلب آن را ایجاد می کنید (مانند اخم ، لبخند زدن ، دقت یا خم کردن ابروهای خود) ، احتمال دارد خط اخم ایجاد شود.

استرس:

فشار روانی می تواند باعث ایجاد تنش در صورت شود ، که می تواند منجر به بیان یک حالت مکرر صورت شود ، که می تواند به خطوط اخم منجر شود.

سیگار کشیدن:

حرکت مکرر سیگار کشیدن موجب ایجاد چروک در اطراف دهان می شود. دود تنباکو استنشاق شده باعث ایجاد چین و چروک و خطوط به دلیل تنگ شدن رگ های خونی می شود ، که در نتیجه خون اکسیژن کمتری به آن بافت ها منتقل می شود.

از دیگر دلایل خطوط پیشانی می توان به ایجاد فشار برروی صورت، جاذبه زمین، کاهش عضلات صورت و آلودگی اشاره کرد.

بهترین درمان خط اخم عمیق

روش های جلوگیری از عمیق شدن خط اخم و درمان طبیعی آن

  1. رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل مقدار زیادی آب باشد. آبرسانی مناسب به دفاع در برابر خطوط صورت کمک می کند.
  2. مصرف مکمل حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را برای کمک به آبرسانی به پوست در نظر بگیرید.
  3. به اندازه کافی بخوابید تا اجازه دهید پوست شما دوباره شارژ شود. به پشت بخوابید. خوابیدن صورت روی بالش می تواند پوست را کشیده و خطوط اخم را افزایش دهد.
  4. هر روز از ضد آفتاب روی صورت خود استفاده کنید. فراموش نکنید که اشعه ماورا بنفش خورشید حتی در روزهای ابری و در زمستان وجود دارد.
  5. عینک آفتابی بزنید. عینک آفتابی نه تنها شما را از چشمانتان جلوگیری می کند ، بلکه از پوست اطراف چشم شما محافظت می کند.
  6. صورت خود را حداقل سه بار در روز مرطوب کنید. از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید. پوست بین چشم و ابرو را فراموش نکنید.
  7. هفته ای دو بار صورت خود را لایه برداری کنید. از اسکراب لایه بردار مورد علاقه خود برای پاک سازی سلولهای مرده پوست استفاده کنید.

درمان خط اخم عمیق

بهترین درمان خط اخم عمیق

درمان های مختلفی برای خطوط عمیق اخم در پیشانی وجود دارند از جمله بوتاکس، تزریق فیلر یا ژل های پوستی، لایه برداری با لیزر، عمل لیفت پیشانی و عمل حذف عضله ایجاد کننده ای چروک. با توجه به عمق، محل قرارگیری و سن و نوع پوست بیمار بهترین درمان خط اخم عمیق می تواند متفاوت باشد. در این بخش این درمان ها را معرفی می کنیم و بیان می کنیم برای چه افرادی مناسب هستند:

بوتاکس:

درمان با بوتاکس یکی از بهترین درمان های خطوط اخم است. درمان با بوتاکس کمک می کند خطوط اخمی که بر اثر تغییر حالات صورت شکل می گیرند را درمان کرد. هم چنین تزریق بوتاکس از شکل گیری خطوط و عمیق شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.در نتیجه میتوان از بوتاکس به عنوان بهترین درمان خط اخم هایی که هنوز عمیق نشده اند نام برد.

فیلر و ژل های پوستی:

فیلر ها می توانند از انواع موقت یا دائمی باشند و برای پر کردن خطوط استفاده می شوند. خطوطی که عمیق شده اند و دیگر قابل درمان با بوتاکس نیستند را می توان با تزریق فیلر و ژل های مختلف پر کرد.

لایه برداری با لیزر:

لیزر جوانسازی پوست نیز یکی از درمان های خطوط صورت است. لیزر برای لایه برداری لایه سطحی پوست استفاده می شود و پوست جدیدی که ایجاد می شود فاقد چروک و خطوط خواهد بود.

جراحی لیفت پیشانی:

لیفت پیشانی یک جراحی و درمان دائمی است. البته عمل جراحی ممکن است عوارض زیادی در پی داشته باشد. این روش برای کسانی که می خواهند به مدت 10 الی 20 سال از این درمان استفاده کنند موثر است. هم چنین خطوط عمیقی که با روش های بالا قابل درمان نیستند با این روش قابل درمان است.

جراحی حذف ماهیچه:

در این روش بخشی از ماهیچه که موجب ایجاد چروک می شود را برمی دارند و در موارد خیلی شدید توصیه می شود.

درمان های ترکیبی:

درمان های ترکیبی مثل درمان با بوتاکس و فیلر به طور همزمان می تواند برای مدت طولانی و به طور موثر خطوط عمیق را کاهش می دهد و نتیجه درمان نیز برای مدت طولانی تر باقی می ماند.

سخن پایانی

اگرچه بسیاری از افراد برای برطرف کردن خط اخم به درمان هایی مانند تزریق بوتاکس روی می آورند ، روش های ساده ای برای شروع پرداختن به خط اخم بدون تزریق وجود دارد که بهتر است در قدم اول از آن ها بهره ببرید، همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

در نتیجه راه های درمانی مختلفی برای خطوط عمیق پیشانی وجود دارد و با مشورت با پزشک متخصص زیبایی می توانید بهترین درمان خط اخم را مناسب با سن و پوستتان انتخاب کنید. بهترین درمان خط اخم برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد و به عمق آن بستگی دارد. علل ایجاد خط اخم را بشناسید و از آن ها جلوگیری کنید تا پوست سالم و بدون چروک داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.1]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷