زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین مراقبت های پس از بوتاکس خط اخم چیست؟

مجله آموزشی

مهم ترین مراقبت های پس از بوتاکس خط اخم چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مهم ترین مراقبت های پس از بوتاکس خط اخم چیست؟

مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم، در ماندگاری و بازده کلی و کاهش عوارض جانبی بوتاکس در این ناحیه، نقش مهمی دارد. در ادامه مواردی را جهت مراقبت های لازم بعد بوتاکس خط اخم لازم است برای شما لیست کرده ایم.

1-از لمس کردن و ماساژ نواحی تزریق بوتاکس خودداری نمایید:

مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم

 

حد فاصل میان ابروها و قسمتی از پیشانی محل‌های تزریق بوتاکس در خط اخم محسوب می‌شوند و شما باید به مدّت 24 ساعت از لمس کردن این نواحی جداً خودداری نمایید تا از بخش شدن بوتاکس زیر پوست، که منجر به عوارض جانبی خطرناک می شود جلوگیری شود.

2-پس از بوتاکس خط اخم از انجام فعّالیت‌های بدنی پرهیز کنید:

مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم

 

به مدت 48 ساعت از ورزش کردن خودداری کنید. ورزش کردن موجب افزایش نفوذپذیری بافت‌های پوست می‌شود و جریان خون پوست را افزایش می‌دهد و می‌تواند خطرات متعددی را برای شما ایجاد کند. همچنین، ورزش کردن با افزایش متابولیسم بدن موجب کاهش میزان ماندگاری بوتاکس می‌شود و می‌تواند هزینه‌های ترمیم و جوان‌سازی پوست شما را افزایش دهد.

 

3-استحمام را به 24 ساعت بعد از بوتاکس خط اخم موکول نمایید:

مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم،

استحمام نیز همچون ورزش کردن موجب افزایش نفوذ پذیری بافت‌ پوست می‌شود و می‌تواند عوارض جانبی بوتاکس خط اخم را تشدید نماید و شما باید از دوش گرفتن و استحمام در 24 ساعت اوّل پس از تزریق بوتاکس پرهیز نمایید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

4-از انجام فرایند‌هایی همچون میکرونیدلینگ و مزوتراپی خودداری نمایید:

شما پس از تزریق بوتاکس، با محدودیّت‌هایی مواجه هستید و نمی‌توانید از روش هایی همچون میکرونیدلینگ و مزوتراپیبه، به منظور افزایش زیبایی خود استفاده نمایید. زیرا این کار موجب کاهش ماندگاری و بازده بوتاکس خواهد شد و هزینه‌های شما برای تزریق بوتاکس را بی اثر خواهد کرد. در کل، قبل از انجام هر گونه فرایند‌ه زیبایی، پس از بوتاکس خط اخم،  پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

 

5-پس از بوتاکس خط اخم از مواجهه با نور خورشید پرهیز کنید:

مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم

 مواجهه با نور خورشید می‌تواند میزان ماندگاری بوتاکس خط اخم را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد و هزینه‌های نگهداری پوست شما را افزایش بالاتر ببرد. بنابراین، شما پس از انجام این فرایند زیبایی نباید برای مدّتی بیش از 30 دقیقه در مواجهه با نور خورشید قرار بگیرید و باید از کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای کاهش میزان مواجهه‌ی پوست خود با نور خورشید استفاده نمایید تا میزان بازده این تکنیک دچار کاهش نشود.

6-به سمت پشت بخوابید:

پس از تزریق و در شب اول، سعی کنید که به پشت دراز بکشید و از هرگونه فشار بر روی صورت و بوتاکس خود خوداری کنید. با قرار دادن بالش در هردو طرف خود از چرخش و قلت خوردن جلوگیری کنید.

7-از کرم‌های لایه بردار پوست استفاده نکنید:

کرم‌های لایه بردار موجب وارد شدن آسیب‌هایی جزئی به ساختار پوست می‌شوند و می‌توانند میزان ماندگاری بوتاکس خط اخم را دچار کاهش نمایند. کرم‌های حاوی ویتامین‌های A و D گزینه‌ی مناسبی برای محافظت از پوست شما محسوب می‌شوند و می‌توانند سلامت پوست شما را تضمین نمایند.

تزریق بوتاکس خط اخم
استفاده از کرم‌های محافظ پوست و ضد آفتاب می‌تواند بازده کلّی بوتاکس خط اخم را افزایش دهد.

8-از انبه برای کاهش التهاب پوست خود پس از بوتاکس خط اخم استفاده نماید:

 میوه‌هایی همچون انبه به دلیل برخورداری از خاصیت ضد التهابی بهترین گزینه برای کاهش التهاب پوست پس از بوتاکس خط اخم محسوب می‌شوند و شما می‌توانید از این میوه برای رفع مشکلات خود استفاده نمایید. با این حال، قسمت عمده‌ای از قرمزی و تورّم پوست پس از گذشت 24 ساعت از تزریق بوتاکس از بین خواهند رفت و جای نگرانی در رابطه با آن وجود ندارد.

9-استفاده از لوازم آرایشی خودداری کنید:

استفاده از هر گونه لوازم آرایشی حتی مداد ابرو به مدت 24 ساعت پرهیز کنید. استفاده از لوازم آرایشی موجب تحرک پوست و پخش بوتاکس و نواحی ناخواسته صورت می شود.

بوتاکس خط اخم

 

بوتاکس خط اخم 

 بوتاکس خط اخم یکی از تکنیک‌های زیبایی بسیار پربازده و مفید برای از بین بردن این خطوط می‌باشد و می‌توان با استفاده از این تکنیک زیبایی در مدّت زمان کوتاهی این خطوط را از بین برد و زیبایی صورت را افزایش داد. افزایش سن موجب کاهش ظرفیت بدن در زمینه‌ی تولید کلاژن و الاستین می‌شود این مسئله خود را با علائمی همچون افزایش چین و چروک‌های صورت نشان می‌دهد.

بوتاکس خط اخم

بوتاکس خط اخم یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از این خطوط و چین و چروک‌ها می‌‌باشد و شما می‌توانید تنها با انجام یک جلسه درمانی نتایج قابل توجّهی را کسب نمایید. بوتاکس تزریق شده به این نواحی با اتّصال به اعصاب محیطی موجب فلجی موقّت ماهیچه‌ها می‌شود و خطوط ایجاد شده را محو می‌نماید. در ادامه قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با مراقبت‌های لازم پس از بوتاکس خط اخم به شما عزیزان ارائه دهیم.

فواید تزریق بوتاکس خط اخم

  • رفع چین و چروک نواحی صورت
  • جوان سازی پوست
  • بهبود به زیبایی
  • رفع خط ابرو و اخم
  • هزینه کم

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس خط اخم و انجام مشاوره به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷