زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مجله آموزشی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی و بهبودی حاصل از آن

عمل های تزریق چربی تحت بیهوشی موضعی با استفاده از آرام بخش ها انجام می شود.به همین علت به طور معمول بیماران دو ساعت بعد از جراحی می توانند به خانه مرخص شوند.تزریق چربی

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی و بهبودی حاصل از آن

مدت زمان لازم برای بهبودی عمل تزریق چربی از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما بیشتر افراد باید وقت خود را به گونه ای تنظیم کنند که هفت تا ده روز از محل کار و فعالیت های اجتماعی دور باشند.

  • پس از عمل لازم است از کسی بخواهید که شما را به خانه برساند.می توانید رانندگی را بعد از برطرف شدن هر گونه ناراحتی از سر بگیرید.این فرآیند با توجه به محلی که به آن چربی تزریق شده است متفاوت است و برای باسن نیاز به استراحت طولانی تر است. پس از یک تا دو هفته ورم و کبودی ها بهبود می یابند.
  • بهبودی اولیه چند هفته به طول می انجامد و پس از این مرحله ورم ها بهبود می یابند تا نتایج اصلی عمل قابل مشاهده شوند.بیماران می توانند نتایج نهایی را شش ماه بعد از عمل مشاهده کنند هر چند که بهبودی از چند روز بعد از عمل شروع به ظاهر شدن می کند و می توان نتایج تزریق را مشاهده کرد.
  • در تزریق چربی به صورت، حداقل یک هفته استراحت لازم است و در این مدت بیمار نباید به کار برگردد یا فعالیت های روزهای معمول را داشته باشد.ورزش کردن نیز باید به مدت چند هفته محدود شود. اگر تزریق چربی به صورت با دیگر روش های درمانی همراه شود مدت زمان بهبودی افزایش می یابد.
  • در تزریق چربی به باسن بلافاصله پس از جراحی بیمار ممکن است دچار کبودی یا ورم در آن ناحیه شود. درد با دارو کنترل می شود. هر بیمار نیاز به دوره بهبودی متفاوتی دارد. اما اغلب می توان انتظار راه رفتن پس از یک یا دو روز را داشت. در این عمل یکی از نکات مهم این است که تا هشت هفته بعد از عمل نباید روی باسن نشست و به بیماران توصیه می شود روی پهلو ها یا یا شکم بخوابند.

تزریق چربی

  • اگر نیاز به نشستن بود توصیه می شود از بالش هایی که وسطشان خالی است یا بالش های نرم و فرورونده استفاده شود.قرار دادن بالش پشت پا ها نیز کمک می کند از وارد شدن فشار زیاد روی نواحی تزریق شده چربی توسط بالا رفتن کفل ها جلوگیری شود. زیرا فشار زیاد می تواند چرخش خون را مختل کند و اگر به سلولهای چربی به اندازه کافی خون حاوی اکسیژن نرسد از بین می روند. پس از هشت هفته بهبودی اولیه باز هم بهتر است بیماران موقع نشستن از بالشتک استفاده کنند.

 

بلافاصله پس از تزریق چربی به باسن باید از فعالیت های شدید اجتناب کرد.پس از یک ماه فعالیت های سبک مثل قدم زدن با گام های طولانی می توانند انجام بگیرند.بسته به شخصی که در حال بهبودی است شش تا هشت هفته زمان برای بهبودی او نیاز است و پس از ثابت شدن سلول های چربی بقیه فعالیت ها می تواند به مرور از سر گرفته شود.

نکاتی که پزشک بعد از عمل تزریق چربی روی آن ها تاکید می کند.

سوالاتی هستند که شما باید بعد از عمل از پزشک خود بپرسید. البته جراح بعد از عمل این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند مثلا آیا ممکن است مایعی از محل تزریق چربی تخلیه شود یا نه و این که شما چه واکنشی باید به آن نشان دهید.

در بعضی تزریق ها مثل تزریق چربی به باسن ممکن است این مایعات با خون ترکیب شوند که کاملا طبیعی است تا چند روز پس از عمل مشاهده شوند ولی اگر این روند طولانی شد باید با پزشکتان مشورت کنید.

پزشکتان اطلاعاتی راجب عوارض جانبی عمل در اختیارتان می گذارد مثل کبودی و ورم ها و این که چه زمانی برطرف می شوند. هر چند جراح سعی می کند از عوارض جلوگیری کند ولی شما باید با آن ها آشنا باشید تا اگر در حال وقوع است طی یک جلسه اورژانسی به جراح مراجعه کنید و آن را تحت کنترل داشته باشید.

ممکن است جراح استفاده از کمپرس های سرد را برای کاهش میزان تورم به شما تاکید کند یا گن های ارتجاعی برای ناحیه ای که چربی از آن گرفته شده است برایتان تجویز کند که باید به خوبی از این توصیه ها پیروی کنید تا بهبودیتان سرعت یابد.

تزریق چربی

پزشک با توجه به محیط کار و فعالیتی که انجام می دهید به شما توصیه می کند برای حدود دو هفته سر کار نروید یا اگر تزریق چربی به باسن انجام شود در مورد مراقبت های هنگام نشستن به شما توصیه خواهد کرد. هم چنین به شما توصیه خواهد شد که رانندگی یا پرواز با هواپیما را به سه هفته بعد از جراحی موکول کنید.

در تزریق چربی به صورت استفاده از کرم های ضد آفتاب و محصولات مراقبت پوست به شما توصیه می شود که پیروی از آن ها به شما کمک می کند دوره بهبودی سریعتری داشته باشید.

 

بلافاصله بعد از عمل تزریق چربی چگونه به نظر می رسم؟

بلافاصله پس از جراحی در منطقه تحت درمان کبودی یا تورم مشاهده می شود که کاملا طبیعی است و در طول بهبودی برطرف می شود و پس از نهایتا دو هفته می توانید نتایج اولیه عمل را ببینید. 

بسته به مقدار چربی و محل تزریق چربی که قبلا با جراحتان تصمیم گیری کرده اید پس از عمل جراحی با افزایش حجم نقطه تحت درمان مواجه خواهید شد.باید این نکته را در نظر بگیرید که افزایش حجم اولیه موقت است و مقداری از چربی طی بهبودی تجزیه می شود و ممکن است برای دست یابی به حجمی که مورد نظر است چند بار عمل تزریق چربی را انجام دهید.پس از شش ماه نتایج نهایی و چربی باقی مانده در محل مشخص خواهد شد و شما می توانید با مشورت با جراح ان را افزایش دهید یا از افزایش حجمی که ایجاد شده است رضایتمند باشید.

تغییرات مطلوبی که به واسطه عمل تزریق چربی ایجاد شده اند تا کی پایدار هستند؟

تزریق چربی یکی از ماندگارترین پرکننده های بافتی بدن است. ولی باید این نکته را در نظر گرفت که بلافاصله پس از تزریق چربی و وجود تورم در منطقه تزریق شده ممکن است موجب اشتباه شود و برای نتایج نهایی حتما باید شش ماه صبر کرد. زیرا حدود پنجاه درصد چربی در ماه سوم تا ششم جذب می شود.

این خاصیت جذب شدن چربی در افراد مختلف است و بین سی تا هفتاد درصد متغیر است.ممکن است یک شخص سی درصد از چربی تزریق شده را از دست بدهد و از نتیجه عمل راضی باشد یا ممکن است شخصی تصمیم بگیرد که عمل را تکرار کند تا به نتیجه دلخواه برسد.

تغییرات مطلوبی که پس از شش ماه باقی می مانند به طور معمول سال ها پایدار می مانند و تغییر نمی کنند.

آیا لازم است بعد از عمل تزریق چربی مجددا به پزشک مراجعه کنم؟

پیگیری درمان و مراجعه منظم به پزشک نکته مهمی است که اگر به دنبال نتایج دراز مدت هستید باید در نظر بگیرید. با بررسی عکس های قبل و بعد از عمل با پزشک خود به خوبی می توانید از روند درمان آگاهی یابید و با مشورت با جراحتان اگر تمایل داشتید عمل تزریق چربی را تکرار کنید تا به نتایج مورد نظر برسید.

هم چنین با این که از عوارض اجتناب می شود اما ممکن است بعضی از عوارض در شما بروز کنند و نیاز باشد یک جلسه اورژانسی با جراح خود داشته باشید.بنابراین روند بهبودی را با جراح خود ارزیابی کنید و به طور منظم در جلسات پس از عمل حضور داشته باشید و هر موضوعی که سبب ناراحتی شما شده است را با جراحتان در میان بگذارید.

تزریق چربی جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷