زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا فرایند میکرونیدلینگ دردناک است؟

مجله آموزشی

آیا فرایند میکرونیدلینگ دردناک است؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا فرایند میکرونیدلینگ دردناک است؟

آیا فرایند میکرونیدلینگ دردناک است؟

 

میکرونیدلینگ جزو رایج‌ترین تکنیک‌هایی است که برای رفع چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود و بازده بالای این روش موجب شده است تا امروزه از آن بطور گسترده در کلینیک‌های زیبایی برای رفع مشکلات پوستی استفاده شود. با این حال، این فرآیند ممکن است که در برخی از افراد ایجاد درد نماید و این مورد به عوامل مختلفی وابسته است. در این مقاله قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با این تکنیک زیبایی به شما عزیزان ارائه دهیم و عوامل موثّر بر میزان درد این فرآیند زیبایی را معرّفی نماییم.

میکرونیدلینگ
تفاوت قبل و بعد از میکرونیدلینگ کردن

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ تکنیکی است که امروزه در کلینیک‌های زیبایی برای رفع چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. در این فرآیند، پزشک متخصص پوست و مو با استفاده از سوزن‌هایی کوچک پوست نواحی مختلف صورت را سوراخ می‌کند و موجب وارد شدن آسیب‌هایی جزئی به پوست می‌شود و سپس سیستم‌های ترمیمی پوست به محل‌ زخم انتقال می‌یابند و با ترمیم زخم‌ها موجب از بین رفتن چین و چروک‌های پوست و افزایش طراوت و شادابی آن می‌شوند.

میکرونیدلینگ بر اساس مکانیزم‌های ترمیمی بدن طرّاحی شده است و به همین دلیل، از بازده بالایی برخوردار است و می‌تواند در مدّت زمان کوتاهی چین و چروک‌های صورت را از بین ببرد.

آیا فرآیند میکرونیدلینگ موجب ایجاد درد می‌شود؟

سوالات بسیاری در رابطه با میزان درد میکرونیدلینگ وجود دارند و این مسئله ذهن زیباجویان بسیاری را به خود درگیر کرده است. در این فرآیند پوست صورت آسیب‌های ناچیزی را متحمّل می‌شود و به همین دلیل، ممکن است که در برخی از افراد دردهایی در حین انجام این پروسه ایجاد شوند. با این حال، میزان درد ایجاد شده به عوامل مختلفی بستگی دارد و در قسمت بعدی قصد داریم تا تعدادی از این عوامل را به شما معرّفی نماییم.

میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ در برخی از افراد موجب ایجاد درد می‌شود.

چه عواملی در میزان درد فرآیند میکرونیدلینگ تاثیرگذار هستند؟

1-ضخامت لایه‌های تشکیل دهنده‌ی پوست

بوجود آمدن درد در حین انجام میکرونیدلینگ به معنای تحریک شدن اعصاب موجود در پوست می‌باشد و شدّت آن می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. سیستم عصبی انسان شبکه‌ی گسترده‌ای را در پوست صورت دارد ولی این اعصاب در عمق بیشتری نسبت به سلول‌های پشتیبان و اپیتلیال (پوششی) پوست قرار دارند و به راحتی دستخوش تحریک‌های عادّی نمی‌شوند. میزان ضخامت لایه‌های پوست در افراد مختلف متفاوت است و این مسئله باعث شده است تا امکان دسترسی سوزن‌های استفاده شده در این تکنیک به اعصاب محیطی پوست در افراد مختلف متفاوت باشد.

سوزن‌های استفاده شده در این تکنیک توانایی نفوذ تا عمق 2.5 میلی‌متری پوست را دارند و این ویژگی باعث شده است تا سوزن‌های استفاده شده در طی فرآیند میکرونیدلینگ در افرادی که از پوستی نازک برخوردار هستند امکان دسترسی به اعصاب محیطی صورت را دارا باشند و این پدیده خود را با علائمی همچون درد نشان می‌دهد. به همین دلیل، قبل از استفاده از این تکنیک همواره پوست خود را یک بار در مواجهه با سوزن‌های استفاده شده در میکرونیدلینگ قرار دهید تا از میزان درد ایجاد شده توسّط آن‌ها مطّلع شوید. با این حال، این فرآیند یک پروسه‌ی بدون درد تلقّی می‌شود و در صورت ایجاد شدن درد، بسیاری از افراد قابلیّت تحمّل آن را دارند.

 

میکرونیدلینگ
میزان درد ایجاد شده توسّط میکرونیدلینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد

2-تراکم اعصاب محیطی در پوست صورت از دیگر عوامل موثّر بر میزان درد میکرونیدلینگ می‌باشد.

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، سیستم عصبی بدن انسان در پوست صورت از گسترش و تراکم بالایی برخوردار است و قسمت‌های کمی در بدن انسان وجود دارند که سلول‌های عصبی در آن‌ها از چنین تراکمی برخوردار باشند. با این حال، میکرونیدلینگ در برخی از افراد موجب ایجاد شدن درد بیشتری می‌شود و علّت آن تراکم بسیار بالای اعصاب محیطی در پوست صورت این افراد نسبت به حالت عادّی است. این پدیده در بانوان بیشتر شایع می‌باشد زیرا اعصاب محیطی معمولاً در آن‌ها از گسترش بیشتری برخوردار هستند و این ویژگی می‌تواند موجب ایجاد شدن درد بیشتری در آن‌ها شود.

 

میکرونیدلینگ
بالا بودن چربی زیر پوستی می‌تواند میزان درد این تکنیک را کاهش دهد.

3-میزان چربی زیر پوستی

میزان چربی زیر پوستی از دیگر عواملی می‌باشد که بر میزان درد ایجاد شده توسّط میکرونیدلینگ تاثیر می‌گذارد. سلول‌های چربی از وظایف مختلفی در پوست برخوردار هستند و قسمت عمده‌ای از خاصیّت بازسازی پوست به دلیل وجود سلول‌های تحت عنوان سلول‌های مزانشیم در کنار این سلول‌های چربی است. با این حال، وجود چربی زیر پوستی می‌تواند میزان درد ایجاد شده در زیباجویان را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد زیرا احتمال دسترسی سوزن‌های استفاده شده در میکرونیدلینگ به سلول‌های عصبی را کاهش می‌دهد و از این طریق درد ایجاد شده در طی این فرآیند را قابل تحمّل می‌کند.

بانوان از چربی زیر پوستی بیشتری نسبت به آقایان برخوردار هستند و به همین دلیل، میزان دردی که در طی فرآیند میکرونیدلینگ ایجاد می‌شود در این افراد کم‌تر است. همچنین، در پوست‌های آسیب دیده میزان چربی زیر پوستی کاهش می‌یابد و میزان حسّاسیت پوست نسبت به لمس و سایر عوامل محرّک بالاتر می‌رود و از آن‌جایی که قسمت عمده‌ای از زیباجویان از پوست‌های آسیب دیده و حسّاس برخوردار هستند، این مورد می‌تواند موجب افزایش درد فرآیند میکرونیدلینگ در این افراد شود.

 

میکرونیدلینگ
استفاده از لوسیون‌های بی حس کننده می‌تواند میزان درد میکرونیدلینگ را به میزان قابل توجّهی کم‌تر نماید.

چگونه می‌توان میزان درد میکرونیدلینگ را کاهش داد؟

تحمّل کردن درد فرآیند میکرونیدلینگ کار سختی نیست و شما می‌توانید به راحتی درد این تکنیک زیبایی را تحمّل نمایید. با این حال، امروزه پزشکان قبل از پیاده‌سازی این تکنیک بر روی افرادی که از پوست‌هایی حسّاس برخوردار هستند از لوسیون‌های بی حسّی پوست استفاده می‌نمایند و این مورد می‌تواند به از بین رفتن درد ایجاد شده توسّط این تکنیک کمک نماید. نکته‌ی مهمّی که در رابطه با این تکنیک وجود دارد این مورد است که در برخی از افراد درد ناشی این فرآیند تا 24 ساعت ادامه پیدا می‌کند و موجب مختل شدن زندگی و آسایش آن‌ها می‌شود.

در این رابطه باید به این نکته توجّه داشته باشید که شما نباید برای از بین بردن این درد از مسکّن‌ها و داروهای ضدّ التهاب استفاده نمایید زیرا استفاده از این داروها می‌تواند با فرآیند‌های ترمیمی پوست تداخل ایجاد نماید و بازده کلّی میکرونیدلینگ را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد. تحمّل این درد بهترین راهکار ارائه شده می‌باشد و به این نکته توجّه داشته باشید که درد ایجاد شده در بیشتر موارد پس از گذشت 24 ساعت از بین می‌رود. بنابراین، هیچ‌گاه ریسک استفاده از داروهای ضدّ التهاب برای کاهش درد این فرآیند را به جان نخرید تا وقت و هزینه‌ی شما تلف نشود.

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

یکی از سوالاتی که برای مراجعه کنندگان ایجاد میشود آن است که میان میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ چه تفاوت هایی وجود دارد؟ به‌طور خلاصه میتوان گفت میکرونیدلینگ، به عنوان یک روش مینیمالیستی و غیر تهاجمی شناخته می شود و در طرف مقابل در روش مزونیدلینگ به طور مستقیم مواد مغزی به پوستتان تزریق میشود.

 

 

امیدوارم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

جهت کسب اطالاعات بیشتر در مورد میکرونیدلینگ و انجام مشاوره به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷