1-میخچه و پینه ها

اصطکاک یا فشار باعث این مناطق ضخیم ، سخت و مرده پوست می شود. میخچه ها به صورت مخروطی به نظر می رسند و به سمت داخل پوست قرار می گیرند ، و معمولاً در نقاطی که فشار کفش های نامناسب وجود دارد یا در محل خار استخوان ایجاد می شوند.  پینه های ایجاد شده می توانند گسترش یافته و در هر جایی که چیزی بر روی پوست شما بمالد ظاهر شوند. پدهای مولس می توانند به تسکین درد میخچه کمک کنند. پزشک می تواند پینه را اصلاح یا با جراحی اصلاح کند. همچنین می توانید دارو استفاده کنید که می تواند پینه ها را از بین ببرد.

اگر مبتلا به بیماری های پوستی پا هستید یا شرایط زندگی سبب شده روزانه ساهات زیادی کفش بپوشید و در معرض بیماری های پوستی پا قرار بگیرید، خواندن این مطلب را به شما توصیه میکنیم.

2-زگیل پا

این بیماری پوستی پا می تواند از طریق تماس پوست به پوست یا در مکانهایی مانند استخرهای عمومی و دوش پخش شود. زگیل ها بی ضرر هستند ، بنابراین مجبور نیستید آنها را درمان کنید. در بسیاری از موارد ، آنها بیش از حد دردناک هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. برای کمک به خلاص شدن از شر آنها می توانید از سالیسیلیک اسید استفاده کنید. اما سوزش، یخ زدگی، لیزر درمانی و جراحی برای از بین بردن آنها در موارد شدیدتر بهترین نتیجه را دارد.

بیماری های پوستی پا

3-پای ورزشکار (Athlete’s Foot)

این این بیماری پوستی پا به صورت عفونت قارچی می تواند باعث لایه برداری، قرمزی، خارش، سوزش و گاهی تاول و زخم می شود. این بیماری پوستی پا مسری است، با تماس مستقیم یا راه رفتن با پای برهنه در مکان هایی مانند رختکن یا استخرها به دیگران منتقل می شود. سپس قارچ ها در کفش ها، به ویژه کفش های تنگ و بدون جریان هوا رشد می کنند. درمان ها معمولاً شامل لوسیون های ضد قارچ یا قرص هایی برای موارد شدیدتر هستند.

4-اگزمای (Dyshidrotic)

اگزماT که کف پا، انگشتان پا , کف دست و انگشتان را درگیر می کند. این بیماری در زنان بیشتر از مردان است و اغلب در فصل آلرژی بهار مشاهده می شود. نام های دیگر اگزمای دیسیدروتیک شامل دی هیدروز ، اگزمای پا و دست ، کایروپومفولیکس ، پومفولیکس ، اگزمای وزیکولار و اگزمای کف دست است.

این امر می تواند توسط موارد مختلفی از جمله گرده گل ، استرس و رطوبت در پاها یا دست ها در اثر تعریق زیاد یا تماس طولانی مدت با آب ایجاد شود. مصرف یا لمس نمک های نیکل ، کبالت یا کروم نیز می تواند باعث اگزمای دیسکیدروتیک شود.

درمان اگزمای دیسیدروتیک می تواند شامل خیساندن پا (یا دستان) در آب خنک چندین بار در روز قبل از استفاده از مرطوب کننده غنی یا کرم ترمیم کننده پوستی باشد. در عوض نیز می توانید از کمپرس سرد برای خنک سازی محل آسیب دیده استفاده کنید.

5-درماتیت تماس با کفش

درماتیت تماسی با کفش بثوراتی است که در اثر واکنش آلرژیک به کفش یا جوراب شما ایجاد می شود. درماتیت تماسی با کفش معمولاً یک جوش خارش دار و لایه دار روی سینه پا ، پایین انگشتان پا یا پاشنه است. برجستگی های راش نیز ممکن است تاول بزنند.

تنها راه درمان این مورد از بیماری های پوستی پا اگر به کفش های خود واکنش آلرژیک داشته باشید به حداقل رساندن تماس با ماده حساسیت زا است. واکنش معمولاً به خودی خود بهبود می یابد. کمپرس خنک یا کرم ضد خارش (به عنوان مثال ، هیدروکورتیزون یا کالامین) می تواند احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

6-گال

گال نوعی بیماری پوستی است که توسط مایت ها ایجاد می شود (Sarcoptes scabiei). این بیماری بسیار مسری است و می تواند به سرعت از فردی به فرد دیگر در مناطقی که از نزدیک تماس جسمی دارند مانند مدرسه یا بیمارستان گسترش یابد.

علائم گال شامل خارش شدید و جوش پوستی است که می تواند قسمت های مختلف بدن از جمله پا را تحت تأثیر قرار دهد. علائم ممکن است چهار تا هشت هفته طول بکشد. در این مدت هنوز می توانید گال را به دیگران منتقل کنید.

درمان نه تنها برای فردی که دارای گال است ، بلکه برای هر کسی که در خانه با او زندگی می کند، شرکای جنسی و هر کس دیگری که مرتباً با او تماس پوست به پوست دارد نیز توصیه می شود.

مراحل درمان شامل موارد زیر است:

• ملافه ، لباس و حوله ها را تمیز کنید. این کار را می توان با شستشو در آب داغ و خشک کردن در خشک کن گرم ، با تمیز کردن خشک یا با مهر و موم کردن وسایل در یک کیسه پلاستیکی به مدت 72 ساعت انجام داد ، زیرا مایت ها پس از دو روز بدون تماس با پوست از بین می روند.
  • برای از بین بردن کنه ها و یا تخمک های آنها از نسخه لوسیون مخصوص (پرمترین) یا کرم سر تا پا استفاده کنید.

8-بیماری  (HFMD)

بیماری دست ، پا و دهان (HFMD) یک عفونت ویروسی شایع است که معمولاً کودکان زیر 5 سال را درگیر می کند. اگرچه این بیماری کمتر است ، اما برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز ممکن است مبتلا به HFMD شوند .

هیچ درمان خاصی برای HFMD وجود ندارد – یا واکسنی برای جلوگیری از آن – اما اگر کودک شما یا شما مبتلا به HFMD باشید ، داروهای بدون نسخه برای تسکین درد و تب (NSAIDs) می توانند به علائم کمک کنند.

در نتیجه بیماری های پوستی پا معمولا بی خطر هستند ولی به علت اهمیت پاها در زندگی روزمره بهتر است به بیماری های پوستی پا رسیدگی شود تا ناراحتی های ناشی از آن به حداقل برسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه نمایید.