خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم؛ مزایا و معایب لیزر

از میان خطرناک ترین عوارض لیزرصورت که باید بدانیم باید به بروز التهاب و قرمزی بر روی پوست، پوسته پوسته شدن، خارش و بروز تاول بر روی پوست و موارد دیگر اشاره کنیم. تمام این اتفاقات زمانی بر روی صورت و پوست رخ خواهد داد که بیمار زیر نظر پزشک متخصص اقدام به لیزر درمانی نکند.

از این رو کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری یکی از معتبرین ترین کلینیک ها در تهران برای لیزر صورت می باشد. پس فرصت را از دست ندهید و برای انجام لیزر صورت و اطلاع از هزینه ی لیزر پوست با همکاران ما در تماس باشید.

خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم؛ مزایا و معایب لیزر

یکی از بهترین و رایج ترین روش هایی که می توان با استفاده از آن تمام موهای زائد صورت را از بین برد، لیزر صورت است. اما این روش درمانی نیز همچون دیگر روش های درمانی از برخی مزایا و معایب برخوردار است. از این رو ما قصد داریم در این مطلب با خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم آشنا شویم.

خانم ها و حتی آقایان هر روز علاقه بیشتری به استفاده از روش لیزر موهای زائد می یابند. علت این مسئله نیز رها شدن برای همیشه از شر موهای زائد است. در روش لیزر درمانی صورت، پرتوهای لیزر به فولیکول های مو آسیب وارد کرده و منجر می شوند که رشد موها برای همیشه متوقف شود. البته برای این که به این نتیجه دست یابید، لازم است تمام جلسات لیزر درمانی را طی کنید.

در صورتی که پس از گذشت مدت کمی از لیزر درمانی، از ادامه مسیر منصرف شوید، مسلما بعد از چند سال مجددا بر روی چهره خود شاهد رشد موهای زائد خواهید بود. در صورتی که تمایل دارید با این روش درمانی به راحتی از شر موهای زائد خود خلاص شوید، بهتر است ابتدا با خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم آشنا شوید.

تنها در این صورت است که می توانید با دانش کافی اقدام به لیزر صورت نموده و از نتیجه این روش درمانی رضایت لازم را کسب کنید.

در ابتدا برای اطلاع از اینکه چه کسانی نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند به مقاله ی ” آیا می دانید چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟ ” مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد صورت

خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم کدامند؟

تقریبا بخش زیادی از مردم دنیا برای این که از شر موهای زائد صورت خود خلاص شوند، روش لیزر درمانی را انتخاب می کنند. این روش درمانی از نظر ایمنی و بی خطر بودن شهرت بسیاری دارد و افراد زیادی این روش درمانی را انتخاب می کنند. اما برخی از افراد ممکن است با برخی عوارض نادر بعد از لیزر درمانی صورت مواجه شوند. به نظر شما علت بروز چنین عوارضی بر روی پوست صورت چیست؟

باید بگوییم اگر لیزر درمانی توسط افراد غیر متخصص و بی تجربه انجام شود، مسلما می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است پیش از اقدام به لیزر درمانی، در انتخاب پزشک خود دقت لازم را داشته باشید. پس از آن می توانید با اطمینان بالایی اقدام به لیزر درمانی صورت خود نموده و از نتیجه رضایت خاطر داشته باشید. خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم در ادامه به برخی از اشاره خواهیم کرد:

پوسته پوسته شدن پوست صورت:

فرقی نمی کند که افراد به چه منظوری از روش لیزر درمانی برای صورت خود استفاده کنند. ممکن است برخی برای از بین بردن موهای زائد لیزر صورت را انتخاب نمایند، برخی برای درمان جای جوش، خال، آکنه، لک پوست و … . به طورکلی یکی ازخطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم، پوسته پوسته شدن پوست بعد از لیزر درمانی است.

البته بروز چنین مشکلی بر روی پوست زمانی خطرناک است که ایجاد زخم کند. در غیر این صورت پوسته پوسته شدن می تواند یکی از عوارض جانبی جزئی بر روی پوست در اثر لیزر درمانی باشد. که تنها با استفاده از مرطوب کننده مناسب بتوان این مشکل را از روی پوست برطرف نمود.

خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم

آسیب دیدگی چشم:

یکی دیگر از خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم، آسیب دیدگی چشم است. برخی از بیماران ممکن است در طور لیزر درمانی از عینک های ایمنی استفاده نکنند. که این مسئله می تواند منجر به آسیب دیدگی چشم ها در اثر لیزر درمانی شود. معمولا پزشکانی که از تجربه بالایی برخوردار هستند، تمامی این موارد را پیش از لیزر درمانی به بیماران خود توضیح می دهند.

احتمال بروز عفونت:

برخی از افراد که از روش لیزر صورت استفاده می کنند، ممکن است دچار عفونت شوند. البته این مورد از عوارض لیزر درمانی بسیار نادر است اما احتمال رخ دادن آن وجود دارد. علت بروز عفونت در اثر لیزر درمانی، وجود زخم بر روی صورت است. اگر در انتخاب پزشک متخصص برای لیزر درمانی حساسیت بالایی به خرج ندهید، بدون تردید با بروز عفونت به عنوان یکی از خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم مواجه خواهید شد.

تغییر در رنگدانه های صورت:

لیزردرمانی برروی صورت و بدن،معمولا با تغییررنگدانه های پوستی همراه است. این اتفاق خطرناک نیست اما می تواند برخی از افراد را دچار نارضایتی کند. زیرا تیره تر یا روشن تر شدن پوست در یک ناحیه خاص ممکن است اعتماد به نفس افراد را درگیر کند. البته باید بگوییم در میان خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم، تغییر رنگدانه ها گذرا بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی این مشکل برطرف خواهد شد.

لیزر درمانی پوست صورت

خارش و بروز تاول در اثر لیزر درمانی:

از میان خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم، باید به خارش و بروز تاول بر روی پوست در اثر لیزر درمانی اشاره کنیم. افراد بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است در اثر لیزر درمانی با مشکل خارش پوست و بروز تاول مواجه شوند. خارش بعد از لیزر می تواند یک امر طبیعی باشد. اما افرادی که بعد از لیزر درمانی با تاول مواجه می شوند، در بیشتر موارد به دلیل عدم تجربه و تخصص پزشک است.

از این رو لازم است در انتخاب پزشک مورد نظر برای لیزر درمانی دقت لازم را نمایید و پیش از لیزر درمانی از روش هایی که به خنک کردن پوست کمک می کند استفاده کنید. با این کار می توانید از بروز تاول زدگی بر روی پوست بعد از لیزر درمانی جلوگیری کنید.

ایجاد حساسیت و قرمزی و التهاب بر روی پوست:

در انتها به عنوان خطرناک ترین عوارض لیزر صورت که باید بدانیم، باید به بروز قرمزی و التهاب اشاره کنیم. تمام افرادی که لیزر درمانی را برای صورت انتخاب می کنند، بعد از درمان ممکن است با درد کم و قرمزی مواجه شوند که البته این فرایند گذرا بوده و به سرعت برطرف خواهد شد. اما برخی از بیماران پس از لیزر درمانی با قرمزی و التهاب پوست مواجه می شوند که اگر پس از مدت زمان کمی این مسئله برطرف نشد، لازم است به پزشک مراجعه نمایید. در غیر این صورت جای نگرانی نبوده و می توانید لیزر درمانی انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزرموهای زائد به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.