زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

کاشت مو در زنان چگونه انجام می شود؟

مجله آموزشی

کاشت مو در زنان چگونه انجام می شود؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

کاشت مو در زنان چگونه انجام می شود؟

کاشت مو در زنان

مو تاثیر بسیار مهمی در ظاهر انسان دارد و بسیاری از افراد احساس می کنند که از دست دادن موی سر آنان را پیرتر از آنچه هستند، نشان می‌دهد. کاشت مو از راه‌هایی است که می تواند نگرانی از دست دادن موها را برای این افراد کمتر کند. بسیاری از خانم‌‌ها که از کم‌پشت شدن موهایشان رنج می برند، جهت کاشت مو، به مراکز کاشت مو مراجعه می کنند. یکی از مسائلی که ذهن افراد و به ویژه بانوان رو مشغول میکند، امکان کاشت مو در زنان است. باید به این نکته توجه داشت که کاشت مو در زنان نیز انجام می شود. 

اغلب خانم‌‌ها بر روی موهایشان بسیار حساس هستند و دوست ندارند آن ها را از دست دهند. به‌همین دلیل پس از اینکه دچار ریزش مو شدند، اغلب خواستار کاشت مو می‌شوند. اما متاسفانه باید بدانید همه خانم‌هایی که دچار طاسی شده‌اند، نمی‌توانند مو بکارند. اساسا کاشت مو در زنان نسبت به آقایان کمتر رایج است، چراکه مشکل عقب رفتن خط رویش مو در جلوی سر در بین خانم‌ها کمتر دیده می‌شود.

کاشت مو در زنان

در حقیقت ریزش مو در بین خانم‌ها اغلب به صورت خفیف‌تر رخ می دهد. الگوی ریزش مو در بین خانم‌ها متفاوت از آقایان است . که  معمولاً به صورت پراکنده رخ می دهد و موهای همه قسمت‌های سرشان به‌صورت پراکنده و همزمان شروع به ریزش می‌کند. همچنین این مشکل می‌تواند خانم‌ها را در تمام سنین تحت تاثیر خود قرار دهد. با وجودی که در بین مردان الگوی ریزش مو با عوامل ژنتیکی ارتباط دارد، ریزش مو در بین خانم‌ها با سایر دلایل احتمالی ارتباط دارد.

بسیاری از خانم ها برای پنهان کردن ریزش مو از کلاه‌گیس، بافت و موارد مانند آن استفاده می کنند. اما هنگامی که مشکل تشدید شود دیگر پنهان کردن آن به روش های مذکور امکان پذیر نخواهد بود.

کاشت مو در زنان

 

چه خانم هایی کاندیدای مناسب کاشت مو هستند؟

از آنجا که ریزش مو در خانم ها به صورت پراکنده است، موهایی هم که برای کاشت برداشته می‌شود از همین موهای در حال ریخته شدن هستند که اگر آنها را در جای دیگر قرار دهیم باز هم روند ریزش خود را طی می‌کنند . با کاشتن آنها دوباره سر خانه اول هستیم و موها دیر یا زود می‌ریزند. به‌همین دلیل تنها خانم‌هایی که موهای خود را به دلایلی مثل زخم، سوختگی و تصادف از دست داده‌اند، می‌توانند با بررسی شرایط دیگر دوباره مو بکارند.

معمولاً در بین زنان مبتلا با طاسی کاندیدای کمتری برای کاشت مو پیدا می‌شوند. برخی از زنان با وجود ریزش مو و از دست دادن موهایشان، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند. زیرا در پشت سر و یا دو طرف سر و یا هر جایی در بدنشان بانک موی مناسبی برای اهدای مو ندارند. با این حال، گاهی ممکن است پیوند مو موجب بهبود قابل توجهی در ظاهر بیمار داشته باشد.

اما زنانی دارای ذخیره ی موی خوب هستند می‌توانند پیوند طبیعی مو را انجام دهند. یکی از موارد مهم که زنان می‌تواند این عمل را انجام دهند در مواردی است که فرد بر اثر تصادف، سوختگی یا سانحه‌ای موهای خود را از دست داده باشد. در این موارد فرد به راحتی با انجام عمل کاشت موی طبیعی می‌تواند زیبایی خود را بازیابد. بنابراین خانم هایی با شرایط زیر بهترین گزینه ها برای کاشت مو هستند:

شرایط کاشت مو در زنان

  • زنان با الگوی ریزش موی مردانه: عقب نشینی خط رویش مو و نازک شدن مو
  • بالابودن خط رویش به صورت مادرزادی که سبب می شود چهره شان کمتر زنانه به نظر برسد
  • زنانی که به علت زخم، سوختگی، تصادف و سوختگی در اثر مواد شیمیایی موهای خود را از دست داده اند.
  • زنانی که به علت آلوپسی موهای خود را از دست داده اند.
  • زنانی که جراحی زیبایی و یا هر نوع جراحی دیگری داشته و نگران ریزش مو در ناحیه جراحی می باشند.

در هر صورت پیوند مو نبایستی با به عنوان درمان ریزش مو به بیمار خانم تحمیل گردد. بلکه بیمار و پزشک بایستی با بررسی کامل و مشورت کامل راجع به هزینه عمل، زمان عمل ، جزئیات عمل، اثرات جانبی و عوارض احتمالی و نیز نتایج مورد انتظار به این نتیجه برسند. از سوی دیگر بیمار نیز نبایستی در شرایطی که پزشک انجام کاشت مو را توصیه نمی نماید به او برای انجام عمل پافشاری کند.

کاشت مو در زنان

چه زمانی از کاشت مو در زنان استفاده می شود؟

عدم وجود تراکم موی کافی در ناحیه دهنده می تواند سبب کنار گذاشتن پیوند مو به عنوان یک درمان انتخابی و پایدار برای ریزش مو گردد. برای مثال در تعدادی از خانم ها الگوی ریزش مو به صورت پراکنده و با پیشرفت سریع می باشد. به طوری که پزشک را در یافتن موی کافی در ناحیه دهنده پشت سر به منظور برداشت و پیوند در نواحی کم پشت جلوی سر دچار مشکل جدی می سازد.

سایر خصوصیات پوست و مو که معمولاً پزشک آنها را مد نظر قرار می دهد عبارتند از : رنگ مو جنس مو و میزان مجعد بودن آن و نیز میران تفاوت رنگ پوست و رنگ مو. این خصوصیات سبب می گردد که پزشک با استفاده از آنها بتواند به حداکثر راندمان بهبود و زیبایی در بیمار دست یابد.

در صورتیکه ناحیه دهنده دچار کم پشتی باشد ممکن است پیوند مو فقط بتواند سبب بهبودی وضعیت ناحیه گیرنده از لحاظ خصوصیات موها شود. ولی تأثیری در بازگشت تراکم اولیه موها نخواهد داشت . نکته دیگری که بایستی هم در آقایان و هم در خانم ها مورد توجه قرار گیرد عبارت است از میزان و سرعت کم پشتی موهاست .بطوریکه در مواردیکه سرعت ریزش مو بالا بوده و تراکم موها در ناحیه دهنده روبه کاهش است میزان موی باقی مانده برای جبران ریزش موی آینده بسیار ناچیز خواهد بود.

در این صورت پزشک و بیمار بایستی با واقع بینی در مورد میزان تأثیر و انتظارات ناشی از انجام پیوند مو در سال های آتی به بحث بپردازند. در این صورت بیمار بایستی تعیین کند که آیا نتایج پیش بینی شده ناشی از انجام پیوند مو برای وی توجیه کنندۀ زمان گذاشته شده هزینه تحمیل شده ونیز میزان ناراحتی ایجاد شده خواهد بود یا خیر؟

کاشت مو در زنانانتظارات بانوان از کاشت مو

خانم ها بیش از آقایان در معرض تهاجم تصاویر تبلیغاتی شامل ایجاد موهایی با تراکم بسیار بالا هستند. تصاویری که سبب می گردند خانم ها چنین ذهنیتی را برای خود پس از انجام پیوند موی طبیعی متصور باشند. این تصاویر غیر واقعی ممکن است هنگام جلسات مشاوره و مباحثه پزشک و بیمار در زمینه ذهنی بیمار قرار داشته باشد.  و چنین انتظاری را برای وی ایجاد نمایند . در صورتی که این تصور نادرست بایستی با مشاورۀ واقع گرایانه از ذهن بیمار پاک گردد.

در اکثریت موارد خانم هایی که تحت عمل پیوند موی طبیعی توسط یک پزشک متخصص پیوند موی ماهر و با تجربه قرار گرفته اند به میزان بسیار بالایی از نتایج عمل خود راضی هستند. این میزان رضایت هم به واسطه تجربه و مهارتهای تکنیکی پزشک و هم به دلیل ایجاد یک انتظار واقعی برای بیمار قبل از عمل می باشد که با انجام پیوند مو او را به آن مرحله از رضایت می رساند.

کاشت مو در زنانتفاوت پیوند مو در زنان و مردان

در اکثر نمونه‌های كاشت مو برای زنان، واحدهای فولیکول در میان موهای طبیعی سر قرار داده می‌شود. برای جلوگیری از وارد شدن شوک به موهای مجاور، به‌دقت و توجه زیاد تیم پزشکی نیاز می‌باشد. برای دستیابی به اهداف موردنظر، گروه پزشکی باید تجربه‌ی کافی در کار با موهای طبیعی داشته باشد.

ریزش مو در زنان بیشتر به شکل پراکنده اتفاق می‌افتد. این بدین معناست که کم‌پشتی مو در بالای سر بیشتر و در کناره‌ها و عقب سر کمتر است. هرچند که الگوی ریزش مو در بیشتر آقایان در بالای سر و به‌طور کامل است ولی در کنار و پشت سر مویی از دست نمی‌دهند. به علت اینکه در کاشت مو زنان، مو از قسمت عقب و کنار سر برداشته می‌شود، منطقه اهداکننده باید به‌قدر کافی پرپشت باشد. بنابراین فرایند برداشت مو، فولیکول موردنیاز و کافی را برای پوشش موفق منطقه دریافت‌کننده فراهم می‌نماید.

این مسئله در طی نخستین جلسه مشاوره فردی و یا حتی با داشتن عکس‌هایی واضح از مکان اهدایی و منطقه دریافت‌کننده تعیین می‌شود. در زنان به دلیل این که اغلب موهای بلندی دارند جای زخم و اسکار در سر آن ها قابل رویت نیست . در نتیجه کمتر به مشکل بر می خورند . ولی مردان به دلیل این که موهای کوتاه تری دارند جای زخم و اسکار در سر آن ها مشخص بوده و بیشتر به دنبال روشی می باشند که جای زخم مشخص نباشد.

 

کاشت مو در زنان

عوارض کاشت مو در زنان

کاشت مو در زنان، مانند هر درمان دیگر عوارضی دارد که در زیر به آنها اشاره می شود.

  1. عفونت ها
  2. سر درد، تورم،خارش، درد در ناحیه کاشته شده
  3. خون ریزی: در مطالعه ای که پیش تر بدان اشاره شد، ۳۷/۱درصد بیماران در حین عمل جراحی به شدت خونریزی می‌کنند. خونریزی های شدید در طول کاشت مو شایع نیست و اغلب در نتیجه اشتباه جراح یا بی تجربگی او رخ می‌دهد.
  4. از دست دادن حس در محل جراحی یکی از عوارضی می باشد که در زنان ایجاد می گردد . بعد از 18 هفته اصولا از بین می رود ولی بعد از ایجاد شدن این عارضه می توانید با پزشک خود مشورت نمایید تا شما را برای کاهش این عارضه یاری نماید.
  5. از دست دادن موهای کاشته شده
  6. تحریک شدن پوست سر: به هنگام کاشت مو، شکاف های بسیار ریزی در پوست سر ایجاد می‌شود، به همین علت صدها یا بعضاً هزاران فولیکول مو جراحت بر می‌دارند که این امر به نوبه خود سبب می‌گردد ناحیه تحت جراحی بخارد. 
  7. سرگیجه
  8. ضربان نامنظم قلب
  9. اختلال در عملکرد جنسی نیز یکی از عوارض کاشت مو در زنان می باشد.
  10. تورم در دست، پا و سینه
  11. ایجاد کیست در ناحیه کاشت فولیکول ها ایجاد می گردد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که فولیکول ها به پوست شما آسیب بزند و اغلب خوش خیم می باشند .در بیشتر موارد خود به خود از بین می روند ولی در صورت بروز با پزشک خود مشورت نمایید.
  12. سکسه نیز یکی از عوارض کاشت مو در زنان می باشد که به دلیل عصبی اتفاق می افتد و معمولا از 100 نفر، 5 نفر دچار این عارضه می شود و بین چند ساعت تا چند روز در فرد رخ می دهد و به طور خود به خود از بین می رود.
  13. بی حسی

بر اساس مطالعه ای که در سال ٢٠١۴ در مجله بین المللی Trichology منتشر شد، ١٠ درصد بیماران پس از کاشت مو در محل جراحی یک نوع بی حسی را تجربه می‌کنند که تا هفته ها ادامه خواهد داشت اما در زمره عوارض موقت و زودگذر کاشت مو قرار می‌گیرد.

کاشت مو در زنان

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی بیشتر در مورد کاشت مو به کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷