زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

چه چیزهایی باید در مورد کوکتل مزوتراپی بدانیم؟

مجله آموزشی

چه چیزهایی باید در مورد کوکتل مزوتراپی بدانیم؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

کوکتل مزوتراپی

چه چیزهایی باید در مورد کوکتل مزوتراپی بدانیم؟

مزوتراپی در دهه 1950 توسط پزشک فرانسوی میشل پیستور ابداع شد و از آن جا که همراه با تزریقاتی به مزودرم (لایه میانی پوست) همراه بود، مزوتراپی نامیده شد. مزوتراپی با تاثیر بر سلول فیبروبلاست در پوست سبب تولید کلاژن بیشتر و مقابله با علائم پیری می شود. به مواد تزریقی به مزودرم کوکتل نیز می گویند که این مواد حاوی یک سری ترکیبات پوست-دوست مثل فاکتور های رشد، پپتید ها، آنتی اکسیدان ها و عناصر کم دیگری است که محیط را برای پوست فراهم می کنند تا بهتر با آثار پیری مقابله شود.

کوکتل مزوتراپی

بهترین برند کوکتل مزوتراپی

1-کوکتل مدل F-hair Men فیوژن

2-کوکتل مدل F-hair فیوژن

3-کوکتل مزوتراپی مدل F-GINKGO

4-کوکتل مزوتراپی رویتاکر مدل Haircare (پیشنهادی)

5-کوکتل تقویت مو درماهیل Dermaheal

نحوه عملکرد کوکتل مزوتراپی

با توجه به مشکلاتی که پوست هر فرد دارد این مواد تزریقی متفاوت خواهند بود تا نتیجه متفاوتی را برای هر مشکل فراهم کنند. اما مقدار کمی از هیالورونیک اسید سبب جذب آب و رطوبت رسانی به سلولهای پوست شده و کمی ویتامین و آمینو اسید که در بسیاری از محصولات زیبایی وجود دارند نیز به طور معمول از طریق مزوتراپی به پوست می رسد.

یک مزوتراپی به طور معمول حاوی پنجاه ترکیب برای تغذیه، ترمیم و جوانسازی پوست است که توسط سوزن های ریز یا سرنگ های مخصوص که تقریبا بدون درد هستند به محل مورد نظر خود در پوست می رسند. البته پیش از درمان از کرم های بی حس کننده برای از بین بردن هر گونه ناراحتی در حین مزوتراپی استفاده می شود.

کوکتل مزوتراپی

تنوع کوکتل ها و تاثیر آن ها بر نتایج مزوتراپی

  • کوکتل موثر بر تغییر رنگ پوست و اسکار

بعضی کوکتل های مزوتراپی با ترکیب فرمولهایی ساخته شده اند که تغییرات رنگ پوست را که به صورت ناخواستخ یا در اثر آفتاب قرار گرفتن ایجاد می شون را بهبود می بخشند. این کار از طریق کنترل ساخت پیگمانت ها توسط ملانوسیت های پوست انجام می گیرد و می تواند روی مشکلات متنوعی مانند لکه های خورشیدی یا ملاسما موثر باشد.

کوکتل مزوتراپی

مزوتراپی هم چنین می تواند بر محو شدن علائم آکنه و اسکار هایی که در نتیجه آن ایجاد می شود موثر باشد. اگر پوست شما سطح ناهمواری داشته باشد محلول هیالورونیک اسید به حجم دهی پوست کمک می کند و بقیه ترکیبات مانند انتی اکسیدان ها و آمینو اسید ها تاثیرات ضد التهابی دارند که سبب تسریع بهبود و ترمیم پوست می شود.

  • کوکتل مناسب برای افزایش رشد مو

یکی از درمان های جدید به وسیله مزوتراپی، درمان ریزش مو است که در آن تزریق هایی در سطح میکرو به پوست جمجمه انجام می شود و سبب افزایش تولید مو توسط فولیکول ها می شود. با بهبود گردش و جریان خون و فراهم کردن عناصر ضروری، فولیکول مو تشویق می شود تا حجم، میزان رشد و ضخامت مو را افزایش دهد.

کوکتل مزوتراپی

البته برای به نتیجه رسیدن این درمان به بیش از یک جلسه درمان نیاز است ولی از آن جا که این درمان نیاز به ریکاوری یا استراحت پس از درمان ندارد، فرد می تواند به کار خود بازگردد و هم چنین این روش تهاجمی نیست. اما از آن جا که به جلسات بعدی نیاز دارد نمی توان گفت آسان است و نیاز به صبر و حوصله برای رسیدن به نتیجه دارد.

کوکتل مزوتراپی

  • کوکتل مناسب برای کاهش سلولیت

این نوع مزوتراپی سبب سوزاندن چربی اضافه و بهبود ظاهر افتاده پوست می شود. مناطق تجمع چربی ها مثل چانه، غبغب می تواند با آنزیم های شکننده سلول چربی تحت درمان قرار گیرد. آنزیم از بین برنده چربی با پاره کردن دیواره سلول چربی سبب جذب آن توسط سیستم لنفاوی می شود و توسط بدن دفع می گردد.

کوکتل مزوتراپی

پوست این مناطق هم چنین تحت تاثیر مزوتراپی کشیده تر و سفت می شوند که ظاهر شاداب و جوان به پوست می دهد. این آنزیم با هدف حل نمودن چربی تزریق می شوند و هیچ آسیب و عوارضی از خود بر جا نمی گذارند.

کوکتل های مناسب صورت

بسیاری از مشکلاتی که به مرور روی پوست ظاهر می شوند از جمله چین و چروک، کاهش کلاژن و افتادگی پوست با مزوتراپی و کوکتل های مخصوص قابل درمان است. تا کنون هیچ عارضه و واکنش آلرژیک در درمان با این محصولات گزارش نشده است و بسیاری این درمان را به درمان های موقتی مانند بوتاکس یا تزریق ژل ترجیح می دهند که علاوه بر عوارض متعدد نیاز به جلسات و متعاقبا هزینه بیشتری دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس و تزریق ژل به مقالات “مهم ترین نکات تزریق بوتاکس چیست؟” و “تزریق ژل چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

کوکتل مزوتراپی

عوامل موثر بر نتایج مزوتراپی و نوع کوکتل

SPF، یک روتین مراقبت پوستی غنی از ویتامین ها، رژیم غذایی مناسب، ورزش مداوم و تکنیک های کاهش دهنده استرس سبب به دست آمدن و ماندگاری تغییرات پوستی مناسب می شوند و جلوی آثار پیری و بسیاری مشکلات پوستی را می گیرند.

از بیست و پنج سالگی کلاژن پوست رو به کاهش است و این فرآیند تا پیری ادامه می یابد. در نتیجه برای جلوگیری خیلی افراد از سنین کم رو به این تکنیک می آورند و با توجه به پاسخ پوست به این روش هر چند ماه آن را تکرار می کنند.

کوکتل مزوتراپی

از آن جا که روند پیری متوقف می شود، شما هم پس از گرفتن نتایج مطلوب نمی توانید درمان را متوقف کنید و بهتر است طبق توصیه پزشکتان هر چند مدت یکبار به پوستتان در مقابله با پیری کمک کنید.

کوکتل مزوتراپی

در سنین جوانی کوکتل ها ممکن است از سرم های غنی از ویتامین سی تشکیل شده باشند و در ادامه از ترکیبات حاوی هیالورونیک اسید برای آبرسانی و حجم دهی به پوست استفاده شود و حتی بعضی کوکتل ها حاوی بوتاکس هستند که سبب لیفت و کشش طولانی تر پوست می شود. بنابراین پیش از تصمیم گیری پزشک متخصص پوست و مو باید پوست شما را مشاهده نماید و بنابر آن نوع کوکتل را انتخاب کند تا شما به نتایج دلخواه خود برسید.

کوکتل مزوتراپی

سخن پایانی

کوکتل مزوتراپی یکی از بهترین روش های زیبایی می باشد که باید تحت نظر پزشک انجام شود. شما با این روش می توانید تمامی مورد مورد نیاز پوست و مو خود را تامین کنید. میزان ماندگاری کوکتل مزوتراپی در حداقل مورد 3 سال و در حداکثر حالت 4 سال است. در این مقاله سعی شد تا تمامی موراد مورد نیاز که باید در مورد کوکتل مزوتراپی بدانید به شما گفته شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “کوکتل مزوتراپی” و انجام مشاوره رایگان به “کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری” مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷