زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

علت اثر نکردن بوتاکس چیست؟ عوامل موثر در عدم تاثیر بوتاکس

مجله آموزشی

علت اثر نکردن بوتاکس چیست؟ عوامل موثر در عدم تاثیر بوتاکس

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

علت اثر نکردن بوتاکس چیست؟ عوامل موثر در عدم تاثیر بوتاکس

فرآیند بوتاکس در واقع تزریق یک سم باکتری است با هدف اینکه این سم بر روی عضلات تاثیر گذاشته و باعث میشود که چین و چروک های روی صورت در قسمت های مختلف از بین بروند. در پی این روند همه فکر میکنند که فرآیند بوتاکس یک تزریق ساده است که توسط هر شخصی امکان پذیر خواهد بود. اما جالب است بدانید که ژل در برخی موارد بر روی صورت و عضله ی شخص تاثیر نگذاشته و یا حتی ممکن است زیر پوست شروع به حرکت کند.

انواع چین و چروک صورت

چین و چروک پویا 

این خصوص در زمان حرکت عضلات صورت ظاهر می شوند. مانند چین و چروکی در زمان لبخند زدن ظاهر می شوند و یا چین و چروکی که زمان اخم کردن ظاهر می شوند. تمامی چین و چروک پویا به راحتی با بوتاکس بر طرف می شوند.

چین و چروک استاتیک

این چین و چروک ها همیشگی و به نوعی ساکن هستند. این نوع از چین و چروک ها بدون حرکت عضلات هن ثابت اند مانند چین و چروک کنار بینی یا دهان. این نوع از چزوک معمولا با بوتاکس درمان نمی شوند و نیازمند روش های مانند تزریق فیلر هستند. بنابرین در بعضی موارد دلیل عمل نکردن بوتاکس چین و چروک استاتیکی هستند.

عوامل موثر در تزریق خوب و سالم بوتاکس

برای داشتن یک تزریق خوب و سالم تمامی عوامل مانند:

  • تخصص شخص فاعل
  • مقدار ژل
  • کیفیت ژل
  • آناتومی بدن شخص
  • طریقه ی تزریق

و بسیاری از موارد دیگر مهم خواهد بود.

لازم است بدانیم که زیبایی تحت هر شرایطی و با هر هزینه ای نمی تواند دست یافتنی باشد. چرا که خدمات زیبایی اگر دچار کوچک ترین اشتباهی شوند، ممکن است مشکلات زیادی را به بار بیاورند که قابل جبران نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس توسط فرد غیر متخصص

بوتاکس به تنهایی بسیار فایده دارد و نمیتواند مسبب ایجاد بیماری و یا عارضه ی خاصی شود. اما لازم است که یک متخصص پوست و مو بداند که تزریق باید با دوز مناسب و در عمق مناسبی از پوست انجام شود. دوز زیاد بوتاکس میتواند علائم شدیدی را به وجود آورد و همچنین اگر ژل را به صورت سطحی و خیلی عمیق تزریق کنیم، نمیتواند تاثیری را که باید، بر روی عضلات صورت بگذارد.

یک متخصص باید بداند که چه غلظتی از ژل را به عضلات صورت تزریق کند. چون اگر ژل بوتاکس خیلی رقیق شود، خیلی راحت زیر پوست حرکت کرده و مشکلات زیادی را به وجود می آورد. همچنین اگر ژل خیلی غلیظ باشد به اندازه ای که میخواهیم زیر پوست حرکت نمی کند و یک جا جمع می شود و باعث کشیدگی پوست می گردد.

در برخی مواقع تزریق نادرست ژل می تواند افتادگی پلک، ابرو و گونه را بدنبال داشته باشد که جبران کردن این ضرر میتواند بسیار سخت انجام شود. پس لازم است بدانید که تزریق ژل در آرایشگاه ها میتوان ریسک زیادی را با خود به همراه داشته باشد. حتی الامکان سعی کنید از پزشکان متخصص زیبایی و در موسسات زیبایی مورد اطمینان با تخصص کافی برای انجام کارهای زیبایی خود استفاده نمایید.

برای بوتاکس به کجاها باید مراجعه کرد؟

چرا گاهی اوقات خود ژل بوتاکس تاثیر نمی گذارد؟

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، ژل بوتاکس یه سم باکتری است. و زمانی میتواند عمل کند که بدن شخص آنتی بادی مربوط به این سم را در بدن تولید نکرده باشد. پس کسانی که قبلا از طریق غذا به این باکتری مبتلا شده و خوب شده اند، بدن آن ها آنتی بادی این باکتری را تولید کرده و نهایتا این باکتری نمی تواند بر روی عضلات اثر خود را بگذارد.

این را هم بد نیست بدانید که به خودی خود بعد از چند بار معمولا سه الی 4 بار تزریق بوتاکس، بدن خود به خود پادتن مربوط به این باکتری را تولید می کند و این امر باعث می شود که بعد از چند وعده تزریق، بوتاکس دیگر تاثیری روی عضلات نداشته باشد.

موضوع دیگری که ممکن است باعث شود که ژل تاثیر نگذارد، موضوع کیفیت خود ژل است. مهم است که شما در یک مرکز ارائه دهنده ی خدمات زیبایی برای چه ژلی با چه کیفیتی هزینه های زیادی را پرداخت میکنید. کیفیت یک ژل بوتاکس مستقیما بر روی کیفیت زیبایی و ماندگاری زیبایی شما تاثیر خواهد گذاشت، پس بهتر است از یک مرکز معتبر این خدمات را دریافت کنید.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

علائم تزریق نادرست بوتاکس

در برخی موارد بر اثر تزریق ، چهره ی افراد بسیار ثابت است و مانند یک عروسک عمل میکند. در واقع شخص توانایی اینکه بتواند هر گونه احساساتی را در صورت خود بروز دهد را از دست میدهد. این موضوع نشان دهنده ی این است که دوز مناسبی از بوتاکس به صورت شما تزریق نشده است.

همچنین در برخی موارد به جای اینکه شما پلک ها و ابروهایی کشیده و تمیز داشته باشید، دچار افتادگی پلک می شودید که این موضوع نشان دهنده ی این است که ژل بوتاکس در قسمت درستی تزریق نشده است.

گاهی اوقات نیز پیش می آید که ابرو ها بسیار بالا برده می شود به حدی که زاویه نگاه افراد بسیار خیره می شود که این موضوع بخشی از زیبایی شخص را از بین می برد. وقتی که ژل بوتاکس بیشتر از اندازه ی مورد نیاز تزریق شود، چهره حالتی عبوس میگیرد. مخصوصا در قیمت ابرو و پیشانی چرا که این ژل باعث سنگینی می شود.

در برخی موارد که ژل بوتاکس دارای کیفیت مناسب برای این عمل را نداشته باشد ممکن است اثرات جسمی شدیدی بر روی شخص ایجاد شود. این موارد عبارتند از : دو بینی ، بی اختیاری، تاری دید و سردرد و حالت تهوع.

در صورت اثر نکردن بوتاکس چه باید کرد؟

سخن پایانی

لازم است بدانیم که زیبایی تحت هر شرایطی و با هر هزینه ای نمی تواند دست یافتنی باشد. چرا که خدمات زیبایی اگر دچار کوچک ترین اشتباهی شوند، ممکن است مشکلات زیادی را به بار بیاورند که قابل جبران نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید. همچنین حتما به کلینیک پوست و مو معتبر جهت تزریق بوتاکس مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷