زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

چال گونه|چگونه چال گونه ایجاد کنیم؟|زیبایی

مجله آموزشی

چال گونه|چگونه چال گونه ایجاد کنیم؟|زیبایی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

چال گونه

چال گونه|چگونه چال گونه ایجاد کنیم؟|زیبایی

چال گونه

چال گونه فرو رفتگی کوچک صورت در ناحیه نزدیک به گونه است. این چال به جز گونه ممکن است در نواحی دیگر بدن مثل چانه و قسمت پایین کمر نیز دیده شود. چال گونه در اطراف دهان دیده می شود که ممکن است در هر دو سمت و یا فقط یکی از طرفین صورت دیده شود.

چال گونه

حتما به این نکته توجه کرده اید که بعضی افراد چال گونه دارند و بیشتر افراد این حالت را در صورتشان ندارند. علت این پدیده این است که ایجاد چال گونه به علت تفاوت ساختار ماهیچه و پوست افراد است. هر چند افراد بر این باورند که چال گونه از طریق ژنتیک به ارث می رسد ولی در این زمینه شک و تردید وجود دارد.

حتما برایتان سوال پیش آمده است که چند درصد افراد چال گونه دارند. در یک تحقیق که بین یک جمعیت 2300 نفری به انجام رسید نتایج حاکی از این بود که 37 درصد افراد دارای چال در یک یا هر دو سمت دهان خود هستند

در ادامه این مقاله علل ایجاد چال گونه و راه های ایجاد چال گونه درافراد علاقمند بررسی می شوند.

چگونه چال گونه تشکیل می شود؟

چال گونه در بعضی مواقع حاصل تغییراتی در عضله ای در صورت است که به نام عضله گونه ای بزرگ و یا zygomaticus major شناخته می شود. این عضله در تغییر حالات صورت و بالا بردن گونه در حالاتی مانند لبخند زدن موثر است و باعث بالا کشیدن گوشه های لب می شود.

چال گونه

در افراد بدون چال گونه عضله ی گونه ای بزرگ معمولا از ناحیه ای که استخوان گونه قرار دارد شروع می شود و به سمت پایین و اطراف لب ها کشیده می شود.در افراد دارای چال گونه این عضله به دو بخش از جنس عضله تقسیم شده است. یک بخش به گوشه دهان متصل شده است و بخش دیگر به به قسمت پایینتر گوشه دهان که به پوست بالای این بخش نیز متصل است.

این جدایی در ماهیچه گونه ای به ماهیچه گونه ای بزرگ دوتایی معروف است و حرکت پوست در بالای دو بخش ماهیچه در هنگام حرکت صورت برای لبخند زدن منجر به ایجاد چال گونه می شود.

از آن جا که این جدایی ماهیچه ها در دوران جنینی اتفاق می افتد و سبب ایجاد چال گونه می شود به اشتباه آن ها را به عنوان خطای در حین تولد می دانند. باید دانست که نه تنها چال گونه یک حالت عادی و طبیعی است بلکه هیچ مشکلی در سلامتی فرد نیز ایجاد نمی کند.

نقش ژنتیک در چال گونه

ما یک دسته از زن هایمان را از مادر و دسته دیگر را از پدر به ارث می بریم و از هر ژن یک جفت داریم. هر ژن می تواند دو نوع مختلف داشته باشد که به ان الل می گویند. الل ها می توانند غالب و یا مغلوب باشند.

داشتن تنها یک الل غالب سبب بروز صفت می شود. ممکن است فردی که یک الل غالب و یک مغلوب دارد و صفت را نشان داده است اللی را به فرزند منتقل کند که مغلوب باشد. به همین علت داشتن دو والد با این صفت احتمال داشتن فرزندان با این صفت را بیشتر می کند.

خب این توضیحات ژنتیکی را دادیم تا به قضیه چال گونه و ارتباط آن با ژنتیک برسیم. به طور معمول گفته می شود که چال گونه یک صفت غالب است. هر چند تحقیقات اندکی درباره منشا زنتیکی چال گونه انجام شده است و مشخص نیست آیا واقعا به ژنتیک مرتبط هستند یا خیر.

چال گونه

افراد با چال گونه معمولا فرزندانی با چال گونه دارند ولی این در همه گزینه ها و افراد صدق نمی کند. ساختار صورت در طول زمان تغییر می کند و ممکن است شخصی در کودکی چال گونه داشته باشد ولی در بزرگسالی فاقد این صفت باشد. هم چنین ممکن است یک کودک بدون چال گونه به دنیا بیاید و در دوره کودکی این صفت در او مشاهده شود.

از آن جا که الگوی ژنتکی چال گونه قابل حدس زدن نمی باشد بعضی دانشمندان آن را به عنوان غالب نامرتب طبقه بندی کرده اند که به این معنی است که چال گونه معمولا، نه به طور همیشگی، به عنوان صفت غالب منتقل می شوند.

هم چنین ممکن است وقوع چال گونه فقط تحت تاثیر یک ژن نباشد و چندین ژل در نمایان شدن این صفت نقش داشته باشند. بنابراین برای پاسخ روشن و دقیق منشا ژنتیکی چال گونه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا چال گونه جذاب است؟

اگر از یک گروه افراد این سوال را بپرسید قطعا جواب ها و نظرات مختلفی را می شنوید. در بعضی فرهنگ ها چال گونه را با شانس و زیبایی مرتبط می دانند. تحقیقات علمی کمی در این زمینه وجود دارند.

در یک تحقیق مشخص شد مردان به زنان با ویژگی های صورت شبیه به خودشان مثل رنگ چشم، رنگ مو و چال چانه مشابه خودشان جذب می شوند. البته چال گونه بخشی از تحقیق نبود ولی احتمالا افراد با چال گونه بیشتر افراد مشابه خود را ترجیح می دهند.

چال گونه ممکن است سبب کمک در برقراری ارتباط با دیگر افراد شود. در یک تحقیق این نتیجه حاصل شده است که افراد با ویژگی های خاص صورت مثل چال گونه لبخندشان توجه بیشتری را جلب می کند.

آیا چال گونه می خواهید؟

آیا شما می خواهید چال گونه داشته باشید ولی ژنتیک، تولد و حتی رشد با شما یار نبوده است؟ نوع جدیدی از جراحی پلاستیک این امکان را می دهد تا افراد چال گونه داشته باشند. به این عمل dimpleplasty گفته می شود.

چال گونه

در حین عمل چال گونه یک برش کوچک در منطقه ای که می خواهند چال گونه در ان به وجود بیاید انجام می دهند و یک بخش کوچک و کمی از بافت را خارج می کنند. یک بخیه کوچک مخصوص می زنند که از پوست و ماهیچه رد می شود و سبب ایجاد چال گونه می شود.

امروزه با آرایش و دیگر روش هایی مثل فشار دادن گونه برای مدت طولانی برای ایجاد چال گونه تبلیغ می کنند که احتمال کار کرد و دائمی بودن ان ها بسیار کم است و هیچ کدام توسط سازمان غذا و دارو به تائید نرسیده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چال گونه و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷