زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

پس از تزریق چربی صورت چه بخوریم؟

مجله آموزشی

پس از تزریق چربی صورت چه بخوریم؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

پس از تزریق چربی صورت چه بخوریم؟

پس از تزریق چربی صورت چه بخوریم؟

ممکن است افراد از این که چهره لاغری دارند احساس رضایت نداشته باشند و اقدام به روش های مختلقی بکنند که یکی از پر طرفدار ان ها که تاثیر بسزایی دارد تزریق چربی است که در این مقاله میخواهیم به کمک افرادی کنیم که این عمل را انجام داده اند و حال به دنبال مراقبت های غذایی پس از تزریق چربی صورت هستند.

 مراقبت­ های غذایی لازم پیش از تزریق چربی صورت

مراقبت­ های دارویی و تغذیه­ ای پیش از تزریق چربی صورت از جمله عوامل مهمی است که به کاهش عوارض جانبی این نوع روش درمانی کمک می­کند.

علاوه بر ترک مصرف دخانیات حداقل یک هفته پیش از درمان، یکی از مهمترین توصیه ­ها عدم مصرف مشروبات الکلی است. تحقیقات علمی و آنالیزهای بالینی این موضوع را اثبات نموده ­اند که الکل روند بهبود زخم را طولانی­تر می­کند و سطح گلبول سفید خون که نقش مؤثری در حفاظت زخم در برابر باکتری و عفونت دارد را به شدت کاهش می­دهد. پس برای کاهش اثرات جانبی تزریق چربی صورت پرهیز از مصرف این نوشیدنی­ ها ضروری است.

از دیگر موارد منع مصرف در رژیم غذایی پیش از تزریق چربی صورت، خودداری از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs: Advil ، Motrin ، Aleve)، ویتامین­ ها، مکمل­ ها و داروهای هومیوپاتی است که می­توانند خونریزی را افزایش دهند.

ذکر این نکته ضروری است که صرف نظر از نوع روشی که برای درمان مشکلات و آسیب ­های پوستی به تشخیص پزشک متخصص پوست و مو انجام می­شود، هیدراتاسیون قبل و بعد از تزریق برای تسریع در روند بهبودی بسیار مهم است.

علاوه بر این موارد ضروری است کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی درمان ­های زیبایی مورد توجه قرار گیرد. مصرف بیش از حد نمک موجب افزایش سطح سدیم و در نتیجه اختلال در عملکرد رگ­های خونی می­گردد. این امر علاوه بر ایجاد اختلال در پمپاژ خون، در بلند مدت موجب التهاب در رگ­ها می­شود. این اختلالات در تکنیک ­های زیبایی موجب ایجاد عوارض بلند مدتی چون تورم می­شوند. بنابراین با یک رژیم غذایی کم نمک می­توان از بروز عوارض احتمالی جلوگیری نمود.

تزریق چربی صورت

رژیم غذایی مناسب پس از تزریق چربی صورت

در پیش گرفتن یک سبک تغذی ه­ای صحیح پس از تزریق چربی صورت موجب می­شود علاوه بر کاهش عوارض اثرات منفی تزریق مانند قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان، نتایج تزریق ماندگارتر شوند.

اولین اصل در رژیم غذایی سالم پس از تزریق چربی صورت، نوشیدن کافی مایعات است. در وهله اول ، باید آب به میزان کافی در طی روزهای اول پس از تزریق چربی استفاده شود. علاوه بر آب، مصرف نوشیدنی ­هایی چون آب آناناس که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند بتا کاروتن و ویتامین ث است توصیه می­گردد. این نوشیدنی­ ها به بهبود عوارض جانبی طبیعی مانند درد و ورم پس از تزریق کمک می­کند و روند بهبود را تسریع می­بخشد.

در یک رژیم غذایی مناسب پس از تزریق چربی صورت، باید از غذاهای مغذی استفاده شود. غذاهایی که حاوی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن هستند موجب کاهش اثرات منفی می­شوند. این مواد مغذی در غلات، حبوبات و منابع گیاهی به وفور یافت می­شود.

چربی­ های سالم یکی از مهمترین آیتم­های غذایی هستند که باید در رژیم غذایی پس از تزریق چربی صورت گنجانده شوند. این چربی­ ها که با نام چربی­ های غیر اشباع شناخته می­شوند در دانه­­­های روغنی و مواد غذایی مختلفی وجود دارند. ماهی قزل آلا، ماهی آزاد، آووکادو، کره بادام زمینی، مغز گردو، روغن زیتون، و روغن نارگیل مهمترین منبع چربی ­های سالم و امگا سه هستند.

استفاده از روغن ­های ارگانیک مانند روغن زیتون در پخت و پز به جای روغن ­های جامد نیز یکی از مواردی است که در تغذیه سالم پس از تزریق چربی صورت باید مد نظر قرار داده شود.

باید توجه داشت پس از تزریق چربی صورت، در پیش گرفتن هرگونه رژیم غذایی ناسالم و غیر اصولی برای کاهش یا افزایش وزن موجب از بین رفتن اثرات تزریق چربی می­شود. بنابراین لازم است وزن خود را در حالت نرمال حفظ کنید، زیرا هرگونه نوسان وزن می­تواند بر نتایج تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، کاهش وزن می­تواند مقدار چربی را کاهش دهد، که این امر در افرادی که تزریق چربی صورت داشته­اند نتایج را بی­اثر می­کند.

تزریق چربی صورت

چه مدت رژیم غذایی پس از تزریق چربی صورت باید رعایت شود؟

برای افزایش اثرات تزریق چربی صورت، لازم است رژیم غذایی اصولی در طی روند بهبودی و در صورت نیاز به تزریق مجدد، تا نوبت بعدی تزریق رعایت شود. رعایت مداوم دستورات رژیمی علاوه بر تأثیر مثبت بر سلامت عمومی بدن، موجب می­شود از تغییرات وزنی که فاکتوری منفی در روش درمانی تزریق چربی هستند جلوگیری شود.

توصیه­ های رژیمی و مراقبت­ های غذایی شامل مواردی کاملاً ساده ­ای هستند که نیاز به صرف هزینه گزافی ندارند. تنها کافی است به جای هزینه کرد برای خرید اقلام غذایی مضر و غذاهای آماده مانند فست فود­ها، مواد غذایی سالم مانند میوه ­ها و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود جای دهید.

دکتر مسعود جعفری

تزریق صورت در نواحی لب و گونه ­ها به صورت مستقیم با حرکات فک و لب­ ها مرتبط هستند. به این معنا که ممکن است در ساعات اولیه پس از تزریق، در فعالیت­ هایی چون صحبت کردن و غذا خوردن مشکلات جزئی به وجود بیاید. برای سهولت در خوردن غذا، پیشنهاد می­شود در ساعات اولیه پس از تزریق از غذاهای نرم و مایعات استفاده شود. همچنین لازم است از مصرف نوشیدنی­ ها و غذاهای داغ در 24 ساعت اول پس از درمان اجتناب نمود؛ چرا که گرما موجب تشدید تورم در محل تزریق می­گردد.

تزریق چربی صورت

مواردی اکه پس از تزریق منع میشود

غذا هایی که دارای چربی ناسالم هستند

مصرف دارویی های مانند آسپرین، دارو های ضد التهابی، غیر استروییدی و هومیوپاتی، ویتامین ها و بسیاری از مکمل ها که باعث رقیق شدن خون میشوند

استفاده بیش از حد از نمک

استفاده از نوشیدنی های داغ

کاربردهای تزریق چربی به صورت         

تزریق چربی از جمله روش ­های درمانی مؤثر در رفع مشکلات پوستی است. تزریق چربی صورت بیش از سایر موارد محبوبیت دارد و در نواحی مختلف صورت انجام می­شود. در لب­ ها تزریق چربی برای حجیم ­تر کردن بافت لب و همچنین رفع چروک ­ها و خطوط به وجود آمده از افزایش سن صورت می­گیرد.

در گونه­ ها و فک، تزریق چربی برای بهبود شکل و کانتورینگ انجام می­شود. رفع خط لبخند و اندوه، برطرف کردن چین و چروک ­های پوستی و همچنین رفع تیرگی و گودی زیر چشم از کاربردهای تزریق چربی صورت است.

این روش درمانی به دلیل داشتن مزایای متعددی چون عدم ایجاد آلرژی، دوران نقاهت کوتاه مدت و ماندگاری بالا، بر سایر تکنیک ­های تزریقی جوانسازی پوست ارجحیت دارد و بسیاری از افراد تمایل دارند برای رفع مشکلاتی چون چین و چروک­های پوستی و نازک بودن لب­ها، از این روش استفاده کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به مقاله ی “تزریق چربی و کاربردها و مزایای آن” از همین سایت مراجعه نمایید.

تزریق چربی صورت

جمع ­بندی

رژیم غذایی مناسب در ماندگاری اثرات تزریق چربی صورت و کاهش عوارض جانبی این نوع تزریق بسیار مؤثر است. رعایت اصول تغذیه ­ای صحیح پیش از تزریق و پس از انجام تزریق شرایطی را مهیا می­کند که عوارض تزریق چربی مانند تورم و درد به حداقل ممکن برسد و همچنین روند بهبود به سرعت طی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷