زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

مجله آموزشی

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم(لیپوفیلینگ)

گودی زیر چشم یک مشکل رایج برای بیشتر افراد شناخته می شود. در بسیاری افراد این گودی یا سیاهی زیر چشم ارثی است و زمان و سن مشخصی برای پدیدار شدن ندارد. این سیاهی و گودی دائمی باعث خسته به نظر رسیدن صورت می شود هر چند ممکن است فرد در سلامت کامل باشد و میزان کافی خواب را دریافت نماید.

در بعضی افراد نیز با بالا رفتن سن، صورت چربی خود را از دست می دهد و از سن 30 سال این گودی ها فرورفته تر می شوند و افراد برای پوشاندن آن ها از کانسیلر و کرم های دور چشم استفاده می کنند که تاثیر آن ها به نوع محصول، سازگاری آن با پوست شما و مصرف مداوم محصول بستگی دارد. تزریق چربی زیر چشم یکی از بهترین روش های درمان کبودی زیر چشم است.

تزریق چربی زیر چشم

علاوه بر دو دسته فوق اشخاصی هستند که به دلیل مشکلاتی در سلامتی و بیماری های مختلف دچار حلقه سیاه و گود زیر چشم می شوند که با درمان بیماری به مرور این مشکل حل خواهد شد. کاهش وزن شدید نیز از دیگر علل گودی زیر چشم است.

بسته به این که علت گودی زیر چشم در شما چیست پزشک متخصص پوست و مو برایتان کرم یا درمان های تلفیقی برای کاهش آن تجویز خواهد کرد. درمان با لیزر یا لایه بردارهای شیمیایی در موارد تیرگی زیر چشم در مواردی موثر هستند و فرورفتگی ها که سبب ایجاد سایه می شوند با تزریق ژل و تزریق چربی صاف می شوند و برای پلک های بادکرده ممکن است جراحی نیز پیشنهاد شود.

چربی زیر چشم

بهبود موارد خفیف گودی و سیاهی زیر چشم با خودمراقبتی

دایره های تیره خفیف تا ملایم به خوبی به درمان ها و مراقبت های ساده جواب می دهند مثل:

  • سرما: رگ های خونی در حالت انبساط ممکن است سبب ایجاد حلقه های تیره در زیر چشم شوند. با استفاده از کمپرس های سرد، یک قاشق که در یخچال قرار دادید و یا یک بسته مواد یخ زده از فریزرتان که در یک پارچه لطیف پیچیده شده اند باعث انقباض رگ های خونی و بهبود دایره زیر چشم می شود.
  • بالش اضافه: سرتان را با استفاده از یک یا دو بالش بالاتر از بدن قرار دهید. این کار باعث بهبود پف زیر چشم می شود و صبحتان را با ظاهر بهتری آغاز خواهید کرد.
  • خواب بیشتر: هر چند یک یا دو شب کم خوابیدن منجر به سیاهی دور چشم نمی شود ولی بی خوابی باعث بی رنگ و رو شدن پوست می شود و حلقه زیر چشم واضح تر به چشم می رسد.

مزایای تزریق چربی زیر چشم

درمان حلقه زیر چشم با انتقال چربی

حلقه های واضح و  تیره زیر چشم ممکن است به علت نازک شدن و شفاف شدن پوست زیر ناحیه چشم رخ دهد. این حلقه ها را می توان با تزریق چربی که از بدن خود فرد گرفته شده است بهبود بخشید. تزریق چربی زیر چشم یک روش درمان سریع و راحت برای از بین بردن تیرگی زیر چشم است.

چربی می تواند از نقاط مختلفی مثل شکم، پهلو ها و ران ها گرفته شود. شفافیت و نازکی پوست با ایجاد یک لایه چربی زیر چشم پوشانده می شوند و رنگ غیر عادی زیر چشم و فرورفتگی بهبود می یابد.

برای گرفتن چربی از منطقه مشخص شده (به پیشنهاد پزشک و انتخاب بیمار) از سوزن های مخصوصی به نام کانولا استفاده می شود. کانولا بسیار نازک است و جایی که از آن باقی می ماند طی یک تا دو روز خوب می شود.

بهترین دکتر تزریق چربی زیر چشم

علاوه بر کاهش گودی زیر چشم، تزریق چربی زیر چشم باعث بهبود چروک های زیر چشم نیز می شود. بسته به نیاز فرد درمان با چربی، میزان آن و محل تزریق ممکن است متفاوت باشد. پیش از درمان حتما در جلسه مشاوره پوست و مو انتظارات و نگرانی های خود را با پزشک زیبایی در میان بگذارید و در مورد روش ها، مراقبت های لازم و نتیجه واقع گرایانه از پزشک خود اطلاعات دریافت نمایید.

نتایج و ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

نتایج اولیه پس از تزریق چربی زیر چشم ممکن است همراه با ورم باشند. در ابتدا پزشک کمی بیشتر چربی تزریق می کند زیرا طی چند ماه بخشی از چربی ها جذب بدن می شود ولی چربی های باقی مانده بیش از سه سال باقی می مانند که نسبت به دیگر روش های موجود دائمی تر است.

تزریق چربی زیر چشم - دکتر جعفری

نتایج نهایی تزریق چربی سه ماه پس از تزریق نمایان می شود. البته باید در نظر داشت اگر قصد کاهش وزن دارید، چربی زیر چشم نیز مانند چربی دیگر نقاط بدن ممکن است کاهش پیدا کند.

فواید تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم مزایایی دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است.

  • تنها درمانی است که در یک جلسه به طور تقریبا دائم حلقه تاریک زیر چشم را بهبود می بخشد.
  • روند درمان سریع است و دوره ریکاوری کوتاهی دارد.
  • تزریق چربی باعث کند کردن روند پیری در اطراف چشم می شود.
  • نتایج طبیعی است و باعث بهبود ظاهر می شود.
  • چون چربی از بدن خود فرد گرفته شده است عوارضی مثل آلرژی را به دنبال ندارد.

عکس قبل و بعد تزریق چربی زیر چشم

مراقبت های تزریق چربی زیر چشم

پس از تزریق چربی جهت حفظ نتایج و ماندگاری بیشتر انجام مراقبت هایی ضروری است که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است.

  • درد، تورم و کبودی طی روزهای اول بعد از تزریق چربی زیر چشم خود به خود از بین می رود ولی شما برای راحتی بیشتر می توانید از کمپرس یخ و حوله گرم در روز بعد از تزریق استفاده نمایید. ولی دقت کنید که بیش از 15 دقیقه این کمپرس ها را روی پوست قرار ندهید. می توانید چند بار در روز با فواصل حداقل نیم ساعته از کمپرس ها استفاده نمایید.
  • از مصرف آسپرین و دیگر داروهای رقیق کننده خون پیش و پس از درمان بپرهیزید.
  • بهتر است یک تا دو هفته پس از تزریق چربی زیر چشم ورزش های سنگین را از برنامه روزانه خود حذف نمایید.
  • از بالش برای بلند کردن زیر سرتان استفاده نمایید تا میزان کبودی به طور موثری کاهش یابد.

زمان ریکاوری و بهبود پس از تزریق چربی زیر چشم

توصیه می کنیم  5 تا 7 روز پس از درمان سبک زندگی خود را تغییر دهید و اگر می توانید مرخصی بگیرید. کبودی و تورم در منطقه تزریق ممکن است مشخص باشد ولی این عوارض طی چند روز پس از تزریق بهبود می یابند.

نتایج تزریق چربی زیر چشم

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک تزریق چربی در تهران مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷