زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بوتاکس کنیتوکس(هرآنچه که باید بدانید)

مجله آموزشی

بوتاکس کنیتوکس(هرآنچه که باید بدانید)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بوتاکس کنیتوکس

بوتاکس کنیتوکس(هرآنچه که باید بدانید)

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع بوتاکس در کشور ما بوتاکس کنیتوکس است که محصول کشور کانادا بوده و کاربرد اصلی آن رفع چین و چروک دور چشم و لب می باشد. این نوع بوتاکس مانند سایر انواع بوتاکس، سم بوتولینوم است که باعث فلج موقت ماهیچه ها می شود و در نتیجه از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.
جهت کسب اطلاعات جامع در مورد مارک های بوتاکس به مقاله ی “بهترین مارک های بوتاکس کدامند؟” از همین سایت مراجعه کنید.

بوتاکس کنیتوکس چیست؟

ساختار و ترکیبات بوتاکس کنیتوکس مانند سایر انواع بوتاکس، سم بوتولینوم است که موجب فلج موقت ماهیچه و در نتیجه جلوگیری از چین و چروک­ های پوستی می­شود.

سم بوتولینوم (بوتاکس) پروتئین عصبی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم و گونه­ های مرتبط با آن تولید می­شود.

امروزه سموم بوتولین نقش مهمی در مدیریت و درمان طیف گسترده­ای از وضعیت­های پزشکی به ویژه استرابیسموس و دیستونی­های کانونی، اسپاسم خونریزی و انواع اختلالات حرکتی، سردرد، افزایش فشار خون، هایپرهیدروز و برخی شرایط مزمن را ایفا می­کنند.

کاربردهای آرایشی و زیبایی این محصول شامل اصلاح خطوط لبخند، چین و چروک صورت، چانه، گردن و قفسه سینه تا کاربردهای پوستی مانند هایپر هیدروز است. تزریق با سم بوتولینوم به طور کلی قابل تحمل است و طبق مشاهدات بالینی عوارض جانبی اندک دارد. دانش و درک دقیق از آناتومی عملکردی عضلات میمیک برای استفاده صحیح از سموم بوتولینوم و بوتاکس کنیتوکس در عمل بالینی کاملاً ضروری است.

بوتاکس کنیتوکس

کیفیت بوتاکس کنیتوکس

یکی از مهمترین سؤالات پیرامون انواع بوتاکس­ها، کیفیت آنهاست. بوتاکس کنیتوکس، همانند سایر بوتاکس­ ها است اما به خاطر کیفیت مطلوب آن به دلیل مواد اولیه مرقوب و میزان ناخالصی بسیار پایین نسبت به دیگر برند ها بسیار محبوب واقع شده است.

بوتاکس کنیتوکس به دلیل نوع ترکیبات و ساختار باید در دمای زیر صفر درجه حمل و نگهداری شود. اگر این نکته رعایت نشود، بوتاکس اثر خود را از دست می­دهد و ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

مراقبت های پس از انجام بوتاکس کنیتوکس

پس از تزریق می توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید و توجه به نکات کوچکی ضروری است که عبارتند از:

حتی در صورت امکان، حدود 4 ساعت دراز نکشید

حداقل تا 24 ساعت از فعالیت بدنی سنگین خودداری کنید

تا 6 ساعت صورت خود را نشویید

به مدت یک روز از لوازم آرایشی و کرم های پوستی استفاده نکنید

تا چند روز بعد از مصرف سیگار و مواد مخدر خودداری کنید

پس از تزریق، ممکن است تاری دید داشته باشید، بنابراین از انجام کارهای حساس یا رانندگی خودداری کنید

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و بعد از 24 ساعت از ضد آفتاب استفاده کنید.

کاربرد بوتاکس کنیتوکس

بوتاکس کنیتوکس در طیف وسیعی از موارد پزشکی و درمان­ های زیبایی کاربرد دارد. مهمترین کاربردهای درمانی این بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • کاهش میگرن مزمن: در سال 1992، یک جراح پلاستیک به نام دکتر ویلیام بایندر مشاهده کرد که هنگامی که افراد به دلیل چین و چروک تحت درمان بوتاکس قرار می­گیرند، سردردهای کمتری را گزارش می­کردند. بعدها این دارو را بر روی مبتلایان به میگرن مزمن آزمایش کردند و تأثیر مثبت بوتاکس در سال 2010 در درمان این اختلال تأیید شد.
  • درمان تعریق بیش از حد یکی دیگر از کاربردهای بوتاکس است.
  • بوتاکس یکی از تأثیرگذارترین درمان­ ها برای اختلال مثانه بیش فعال است.
  • یکی از اولین کاربردهای درمانی بوتاکس برای اختلال استرابیسم است. اختلالی که چشم­ ها در یک خط راستا حرکت نمی­کنند و انحراف حرکتی چشم به دلیل اختلال در عملکرد عضلات وجود دارد.
  • اگرچه بسیاری از متخصصان هنوز شک دارند، اما آزمایشات اولیه نشان می­دهد که بوتاکس ممکن است علائم افراد مبتلا به افسردگی را کاهش دهد. به این معنا که کاهش علائم پیری مانند چین و چروک می­تواند در افزایش روحیه افراد مؤثر باشد.
  • این امر در حال بررسی است که بوتاکس به عنوان درمانی برای جلوگیری از الگوهای غیر طبیعی ضربان قلب بعد از جراحی قلب باز (به نام فیبریلاسیون دهلیزی بعد از عمل) مفید است.
  • درمان اسکارهای ناشی از جراحی شکاف لب در کودکان با استفاده از بوتاکس در برخی کشورها رواج دارد. در این روش جای زخم ­های نوزادان را با بوتاکس تزریق می­کنند تا ماهیچه ­ها همچنان حفظ شود و اجازه بهبودی یابد.
  • درمان دیستونی گردن یکی دیگر از بوتاکس کنیتوکس است.

بوتاکس کنیتوکس

زمان شروع نتایج بوتاکس

به باور بسیاری از متخصصان پوست و مو، استفاده از بوتاکس در سنین نوجوانی و یا سنین زیر 18 سال مناسب به نظر نمی­رسد.

برای انجام درمان­ های مبتنی بر بوتاکس دهه بیست و سی زندگی بهترین زمان است. بنا به نوع پوست، سبک زندگی و سبک تغذیه، در این سنین چین و چروک و برخی مشکلات ظاهری پوست آغاز می­گردد.

بوتاکس کنیتوکس علاوه بر پیشگیری از ایجاد خطوط ریز در کنار چشم یا خطوط اطراف لب، به کاهش میزان این چین و چروک­ ها نیز کمک می­کند.

ماندگاری بوتاکس کنیتوکس

از آنجا که اثرات تزریق بوتاکس موقت است، بیشتر افراد به مرور زمان تزریق مکرر می­کنند. با این حال، تحقیقات در مورد اثربخشی طولانی مدت محدود است.

در مورد بوتاکس کنیتوکس نیز ماندگاری محدودی وجود دارد. مانند تمامی بوتاکس ­ها بسته به پارامترهای مختلفی چون سن فرد متقاضی بوتاکس، مقدار تزریق، نحوه تزریق و همچنین تعداد دفعات دریافت بوتاکس، ماندگاری این درمان متغیر است.

نکته قابل توجه در مورد تزریق مکرر این است که خطر عوارض جانبی بوتاکس با گذشت زمان افزایش نمی­یابد. افرادی که تزریق مکرر داشتند نیز در دراز مدت موفقیت درمانی بهتری داشتند.

بوتاکس کنیتوکس

عوارض بوتاکس کنیتوکس

واکنش ­های منفی به درمان با بوتاکس در برخی افراد گزارش شده­ است. خصوصاً در افراد آلرژیک ممکن است استفاده از بوتاکس اثرات منفی برجای بگذارد.

عمده این واکنش­ های مخرب به دلیل انتشار سم بوتاکس است که در بیشترِ موارد گزارش شده به دلیل مراجعه به فرد غیر متخصص ایجاد می­گردد. در نتیجه انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه به جلوگیری از نتایج منفی کمک شایانی خواهد کرد.

یکی از شایع­ترین عوارض بوتاکس، اختلالات عصبی عضلانی است. به عنوان مثال افتادگی پلک یکی از این موارد است که ممکن است در صورت تزریق غیر تخصصی ایجاد شود.

اثرات ریوی، مشکلات دیسفاژی و تنفس نیز در برخی از افراد گزارش شده است.  همچنین قرار گرفتن در معرض زخم قرنیه در بیمارانِ تحت درمان با برای بلفارواسپاسم نیز از دیگر موارد مشاهده شده در عوارض بوتاکس است.

خونریزی در بیماران تحت درمان با بوتاکس برای استرابیسم و لوچ چشمی از دیگر اثرات منفی بوتاکس است.

همچنین عفونت برونشیت و اختلال دستگاه تنفسی فوقانی در بیمارانی که از نظر اسپاسم درمان می­شوند نیز در موارد نادری در آزمایشات بالینی به اثبات رسیده است.

در نهایت عفونت ادراری در بیماران مبتلا به مثانه بیش فعال و احتباس ادرار در بیمارانی که به دلیل اختلال عملکرد مثانه تحت درمان با بوتاکس هستند مهمترین موارد دیده شده از عوارض بوتاکس کنیتوکس است.

مسلماً همانطور که گفته شد در صورتی که درمان­ های زیبایی محور توسط پزشکی حاذق و متخصص و با رعایت تمامی جوانب صورت پذیرد، خطرات و عوارض جانبی آن به حداقل ممکن می­رسد. بنابراین مهمترین نکته در درمان با بوتاکس مراجعه به یک کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی است.

بوتاکس کنیتوکس

جمع ­بندی

بوتاکس کنیتوکس از جمله مارک­ های بوتاکس است که دارای کیفیت بالا و عوارض حداقلی است. این بوتاکس علاوه بر کاربرد در درمان­ های زیبایی محور، در درمان اختلالات دیگری چون میگرن، اختلال استرابیسم و اختلال هایپر هیدروزیس کاربرد دارد. از کنیتوکس در سنین بالای هجده سال می­توان برای درمان چین و چروک و اسکارهای ناشی از آکنه و عمل ­­های جراحی استفاده کرد. ماندگاری این بوتاکس باتوجه به سن و نوع پوست متغیر می­باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس کینتوکس و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷