زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا چیست؟

مجله آموزشی

مهم ترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مهم ترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا چیست؟

تزریق ژل زیر چشم با کانولا،روش درمانی نوینی است که در سال­های اخیر جای تزریق با سوزن­ را گرفته است.

نحوه عملکرد تزریق ژل زیر چشم با کانولا

کانولاها درست مانند سوزن­ها دارای یک بدنه توخالی هستند و این ساختار اجازه می­دهد تا فیلر و ژل از درون بافت عبور کند. با این حال، به جای سری نوک تیز، مانند سوزن، کانولا ها دارای نوک گرد و صاف هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل زیر چشم به مقاله ی “همه چیز در مورد تزریق ژل زیر چشم” از این سایت مراجعه کنید.

روند تزریق ژل زیر چشم با کانولا

روند تزریق ژل زیر چشم با کانولا شامل کرخت کردن پوست با یخ و سپس تزریق مقدار کمی بی حسی موضعی در زیر پوست با یک سوزن کوچک است. هنگامی که پوست بی ­حس می شود از سوزن برای سوراخ کردن پوست استفاده می­شود. کانولا به محل سوراخ وارد می­شود، سپس در امتداد صفحات طبیعی بافت کشیده می­شود و دسترسی به یک منطقه بزرگ برای وارد نمودن انواع ژل و فیلر را فراهم می­کند.

تحریک کلاژن‌سازی پوست در ناحیه تزریق، کاهش درد و کاهش دفعات تزریق سه ویژگی مهم تزریق ژل زیر چشم با کانولا است.

تزریق ژل زیر چشم با کانولا

انواع کانولاهای تزریق

کانولاها بر اساس پارامترهایی چون قطر، طول سوزن و گیج دارای انواع مختلفی هستند. قطر خارجی میکروکانولا بین 4/1 تا 3/0 متغیر است. همچنین طول این ابزار متغیری بین 20 تا 75 است. روزنه تعبیه شده در کانولا شرایط تزریق دقیق و بدون نقص را فراهم می­کند. سوزن کانولا از جنس استیل ضدزنگ است و هاب آن بر اساس قطر دارای رنگ­های مختلفی می­باشد. نوع کانولا با تشخیص متخصص پوست و مو معالج، بر اساس نوع فیلر و ژل، میزان آسیب­های پوستی و چین و چروک در ناحیه مدنظر و نوع پوست مشخص می­گردد.

تزریق ژل زیر چشم با کانولا

تفاوت بین سوزن و کانولا

بارزترین تفاوت بین سوزن و کانولا در این است که نوک سوزن تیز است در حالی که نوک یک کانول صاف است. سوزن مانند مته برای سوراخ کردن پوست و ساختن محل ورود اولیه استفاده می­شود، در حالیکه کانول به آرامی داخل پوست قرار می­گیرد و احتمال سوراخ شدن و عبور از رگ­های خونی به مراتب کمتر است. در نتیجه احتمال خونریزی و کبودی در تزریق ژل زیر چشم با کانولا کاهش می­یابد.

در ساختار سوزن­های نوک تیز از یک سوزن بسیار نازک، کوتاه و تیز برای تزریق پرکننده های پوستی استفاده می­­شود. هنگام استفاده از سوزن، چندین نقطه تزریق مورد نیاز است که می­تواند خطر ضربه به رگ را افزایش دهد. اگر سوزن به رگ زده شود، احتمال کبودیِ بعد از عمل بیشتر است.

به علاوه ممکن است سوزن­های نوک تیز منجر به آسیب پوستی در نواحی حساسی چون اطراف چشم و لب شوند. در کنار درد و کبودی، خطرات دیگری که ممکن است رخ دهد، شامل تورم، ناهمواری­های پوستی بعد از تزریق، عفونت در محل تزریق و مرگ بافت است. درحالیکه این مشکلات در تزریق با کانولا بسیار نادر است.

تزریق ژل زیر چشم با کانولا

مزایای تزریق ژل زیر چشم با کانولا

تزریق ژل زیر چشم با کانولا دارای مزایای متعددی است که از جمله آنها موارد زیر قابل توجه هستند:

درد کمتر در طول درمان

تزریق چندباره با سوزن­های تیز می­تواند دردناک باشد، اما در تزریق ژل زیر چشم با کانولا با وجود داشتن یک روزنه در زیر پوست، ناراحتی بسیار کمی وجود دارد. بیماران اغلب تنها یک فشار جزئی بر روی پوست را تجربه می­کنند، اما درد بسیار کمی وجود دارد.

کاهش خطر خونریزی و کبودی

سوزن­های تیز می­توانند رگ­ها و شریان­های زیر پوست را سوراخ کنند. از آنجا که کانولاها، به سادگی هرگونه عروق خونی و شریان­ها را کنار می­گذارند، احتمال خونریزی و کبودی در تزریق ژل زیر چشم با کانولا کاهش می­یابد.

گزینه­ ای ایمن ­تر

هنگام استفاده از سوزن برای تزریق فیلر و ژل، یکی از ناگوارترین عارضه­ های احتمالی، تزریق ژل و فیلر به شریان است که می­تواند باعث مرگ بافت شود. در موارد بسیار نادر، نابینایی در بعضی افراد رخ داده است. کانولا­ها، شریان­ها را سوراخ نمی­کنند، بنابراین گزینه ­ای بسیار ایمن­ تر برای بیماران هستند.

حداقل دوران نقاهت

از آنجا که ژل­ های تزریق شده با سوزن، می­توانند باعث تورم و کبودی بعد از عمل شوند، اغلب افراد به دوران نقاهتی هر چند کوتاه احتیاج دارند. مسلماً هیچ­کس نمی­خواهد پس از تزریق با لب و چشم متورم دیده شود. از آنجایی که روش تزریق کانولا باعث کاهش تورم و کبودی می­شود، امکان حداقل آسیب وجود دارد. بنابراین به دوران نقاهت احتیاجی نیست.

دقت بیشتر

تزریق ژل زیر چشم با کانولاموجب می­گردد با دقت بیشتری روند تزریق صورت پذیرد و مقدار ژلِ مورد نیاز را برای دستیابی به نتایج مطلوب کاهش یابد.

انعطاف پذیری بیشتر

در صورت استفاده از روش كانولا، می­توان سطح بسیار بزرگتری را با استفاده از محل تزریق منفرد درمان كرد و با داشتن نقاط تزریق كمتر می­توان عمل بیشتری انجام داد.

تزریق ژل زیر چشم با کانولا

چه زمانی سوزن­­ های نوک تیز انتخاب بهتری از کانولا هستند؟

اگرچه روش تزریق فیلرها و ژل­های پوستی با کانولا مزایای بسیاری را ارائه می­دهد، اما هنوز هم مواردی وجود دارد که سوزن­های تیز می­توانند انتخاب مناسبی باشند.

هنگامی که مقدار کمی ژل برای ترمیم سریع یا بهبود ظاهر در نواحی کوچک مانند لب فوقانی یا شقیقه ­ها مورد نیاز است، سوزن هنوز بهترین گزینه است.

كانولاها ممكن است برای پر كردن زخم ­های آكنه یا تزریق خطوط بسیار ریزِ واقع در بخش سطحی پوست ایده ­آل نباشند. اما برای ترمیم و رفع مشکلات عمیق، به ویژه در نواحی اطراف چشم کانولا کارآمدتر از سوزن­های تیز است.

مراقبت ­های لازم قبل و پس از تزریق زیر چشم با کانولا

مراقبت های قبل از تزریق زیر چشم با کانولا

مانند تزریقات درمانی پوستی دیگر، برای تزریق زیر چشم با کانولا نیز لازم است از یک هفته قبل، از مصرف داروهای ضد التهابی و همچنین مواد الکلی خودداری شود.

از آنجایی که تزریق زیر چشم با کانولا دارای کمترین میزان کبودی و تورم است، مصرف سبزیجات و میوه­ها می­تواند به اثرگذاری بیشتر تزریق کمک کند.

مراقبت های پس از تزریق زیر چشم با کانولا

پس از تزریق، در صورت وجود برجستگیِ قابل مشاهده، می­توانید منطقه را ماساژ دهید. بسته به مناطق تحت درمان و محصول مورد استفاده ، ممکن است سفتی بافت را احساس کنید. این مناطق در بازه زمانی یک تا دو هفته نرم می­شوند. پس از تزریق ژل زیر چشم با کانولا می­توان از ضد آفتاب و محصولات آرایشی استفاده کرد. تنها لازم است برای پاک کردن ضد آفتاب یا هر کرم آرایشی دیگری از یک پاک­ کننده ملایم استفاده کنید.

تزریق زیر چشم با کانولا

سخن پایانی

کانولاها یک نوآوری مهم در حوزه درمان ­های مرتبط با پوست، مو و زیبایی محسوب می­شوند. استفاده از این ابزارهای جدید موجب می شود علاوه بر کاهش درد، میزان کبودی و تورم در ناحیه تحت درمان کاهش پیدا کند. انواع مختلف کانولا با توجه به میزان آسیب پوستی و همچنین مقدار فیلر و ژل انتخاب می­شود. پس از تزریق ژل زیر چشم با کانولا نیاز به گذران دوران نقاهت نیست و می­توان برنامه­های روزمره را در پیش گرفت.

امیدواریم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل زیر چشم با کانو و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷