زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

درمان چروک های اطراف چشم + درمان خانگی

مجله آموزشی

درمان چروک های اطراف چشم + درمان خانگی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

درمان چروک های اطراف چشم

درمان چروک های اطراف چشم + درمان خانگی

بالا رفتن سن باعث کم شدن خاصیت ارتجاعی پوست می شود و اضافه شدن برخی از عوامل دیگر باعث ایجاد چروک در اطراف چشم می شود. پوست دور چشم به دلیل نازکی و لطافت زیاد زودتر از بقیه قسمت های بدن چروک می شود و همان‌طور که گفته شد عواملی نظیر ژنتیک و قرار گیری در معرض نور مستقیم آفتاب موجب تشدید این چروک و سرعت گرفتن این روند می شود. در این مقاله از سری مقالات دکتر مسعود جعفری تصمیم گرفته ایم تا به دلایل ایجاد این چروک و راه های درمان و جلوگیری از این معضل را با شما به اشتراک بگذاریم.

راه های درمان چروک اطراف چشم

 

راه های مختلف و متنوعی برای از بین چروک اطراف چشم وجود دارد که در دو دسته بندی کلی روش های خانگی و روش های پزشکی تقسیم می شوند. مزیت روش های خانگی عوارض و هزینه کم و در طرف مقابل سرعت بالا مزیت روش های پزشکی می باشد. در هر صورت برای مشاوره و تشخیص بهترین روش متناسب با نوع پوست و چروک ها بهتر است قبل از هر گونه اقدام با یک پزشک متخصص مشورت کنید. در ادامه به انواع روش های برطرف کردن چروک اطراف چشم می پردازیم:

  • لیزر درمانی

لیزر درمانی

لیزر یکی از روش های بسیار پر طرفدار برای از بین بردن چروک اطراف چشم می باشد، این روش با ایجاد سوراخ های میکروسکوپی بر روی پوست باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین بر روی پوست می شود که در نهایت موجب کاهش چین و چروک اطراف چشم می شود.

  • میکرونیدلینگ

میکرونلدینگ

روش عمل میکرونیدلینگ نیز بسیار شبیه به لیزر درمانی می باشد با این تفاوت که در این روش از سوزن های بسیار کوچک برای ایجاد سوراخ های میکروسکوپی بر روی پوست استفاده می شود. پس از ایجاد سوراخ بر روی پوست از کرم یا سرم های مخصوص برای بهبود پوست استفاده می شود تا سوراخ های ایجاد شده را کاهش و بافت پوست زودتر بهبود یابد.

  • هایفوتراپی

هایفوتراپی

هایفوتراپی از روش های نوینی است که از امواج اولتراسوند برای سفت کردن و جوان‌سازی پوست استفاده می شود. روش هایفوتراپی را می توان در قسمت های مختلف صورت به کاربرد برای بر طرف کردن چروک های اطراف چشم نیز می توان از دستگاه هایفوتراپی افتادگی پلک استفاده کرد.

  • میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن جزوه روش های لایه برداری پوست محسوب می شود که در این روش از هند پیس با سری الماس استفاده می شود تا در نتیجه سلول های مرده و کدر پوست در اطراف چشم از بین رفته و خون به صورت بهتری در این ناحیه به گردش دربیاید.

  • اندولیفت

روش اندولیفت نوعی لیزر درمانی است که از مادون قرمز برای نفوذ به بافت های عمیق استفاده می شود. از روش هایفوتراپی می توان برای سفت کردن پوست و تجزیه چربی های پوست اطراف چشم استفاده کرد.

  • بوتاکس

بوتاکس زیر چشم

بوتاکس را می توان محبوب ترین و در دسترس ترین روش از بین بردن چروک های اطراف چشم دانست. بوتاکس نوعی سم است که باعث شل شدن عضلات اطراف چشم و در نتیجه کاهش محسوس چین و چروک می شود. پس از گذشت 3 تا 7 روز از تزریق بوتاکس می توان نتایج را بر روی پوست مشاهده کرد. این روش نوعی درمان موقت محسوب می شود که باید بعد از 3 تا 4 ماه آن را تکرار کرد.

  • تزریق فیلر

فیلر همان‌طور که اسمش پیداست فیلر نوعی پر کننده پوستی است که می توان از آن در قسمت های مختلف صورت از جمله زیر چشم استفاده کرد. فیلر با پر کردن نواحی مختلف پوست چین و چروک آن ناحیه را از بین می برد. فیلر ها (چه از نوع ژل و یا از نوع چربی) همانند بوتاکس روش موقتی و نیازمند تکرار برای درمان چین و چروک هستند. دوام انواع مختلف فیلر ها می تواند از 6 ماه تا حداکثر 2 سال باشد.

  • لیفت چشم با نخ

روش دیگری که برای بر طرف کردن چروک دور چشم استفاده می شود لیفت با نخ می باشد. در این روش که با استفاده از نخ های مخصوص انجام می شود محل مورد نظر به صورت موضعی بی حس شده و گوشه چشم و ابرو کشیده می شود. کشیده شدن چشم ها علاوه بر فرم دهی به چشم ها باعث بر طرف شدن چین و چروک می شود.

  • مزوتراپی اطراف چشم

در روش مزوتراپی مواد مغذی همچون آنزین ها، ویتامین ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی به اطراف چشم تزریق می شود. این مواد باعث سفت شدن و جوان‌سازی پوست اطراف چشم شده همچنین علاوه بر چین و چروک برای درمان سیاهی دور چشم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  • لایه برداری شیمیایی

این روش بیشتر جنبه کاهشی داشته و در بر طرف کردن کامل چین و چروک چندان مؤثر عمل نمی کند. در این روش سلول های مرده اطراف چشم از بین رفته و رشد سلول های جدید افزایش پیدا می کند.

 

درمان خانگی چروک های اطراف چشم

درمان خانگی چروک زیر چشم

اگر تصمیم به درمان چروک های اطراف چشم در خانه دارید و تمایلی به انجام روش های پزشکی ندارید توجه به نکات زیر می تواند کمک زیادی به شما بکند.

  • ترک سیگار
  • رژیم غذایی سالم
  • استفاده از ضد آفتاب
  • دوری از اشعه ماورای بنفش خورشید
  • خواب کافی
  • استفاده از لایه بردار های ملایم و ضعیف
  • ماساژ اطراف چشم با روغن زیتون
  • استفاده از ماسک های گلاب، خیار و سفیده تخم مرغ

دلیل ایجاد چروک های اطراف چشم

چروک اطراف چشم می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و ترکیبی این عوامل دست به دست هم داده و باعث ایجاد چروک اطراف چشم می شود که در ادامه به برخی از این عوامل می پردازیم.

افزایش سن

سن و چروک زیر چشم

مهم ترین دلیل ایجاد چروک اطراف چشم افزایش سن می باشد، با افزایش سن میزان تولید کلاژن کاهش پیدا کرده و باعث بروز چین و چروک می شود. به دلیل نازکی پوست اطراف چشم چین و چروک در اطراف چشم سریع تر خودشان را نشان می دهند.

استعمال دخانیات

کشیدن سیگار

استعمال دخانیات مخصوصاً سیگار پوست را در معرض استرس اکسیداتیو قرار داده و باعث تجزیه کلاژن پوست و آسیب به الاستین می شود. به عنوان یکی دیگر از عوارض سیگار به پوست می توان به باریک شدن عروق خونی و در نتیجه کاهش گردش خون و در نهایت عدم رسیدن مواد مغذی به پوست اشاره کرد.

عادات و حرکات تکراری

اخم کردن، لبخند زدن و بالا دادن ابرو ها باعث ایجاد چروک بر روی پوست می شود. علاوه بر این عوامل عادات اشتباهی نظیر خوابیدن بر روی شکم و فشار آوردن بر روی صورت و گونه از دیگر دلایل ایجاد چروک دور چشم هستند.

اشعه ماورای بنفش خورشید

اشعه خورشید بر روی پوست

اشعه ماورای بنفش خورشید موجب شکست کلاژن پوست می شود و بهتر از تا حد امکان از در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید ماندن دوری کرد و یا از لباس مناسب، کلاه آفتابی و عینک مناسب استفاده کرد.

عوامل محیطی

عوامل محیطی مانند وزش باد، خشکی هوا و آلودگی تأثیر زیادی در ایجاد چروک اطراف چشم دارند.

مصرف غذا های با قند بالا: خوراکی های که قند بالایی دارند آنتی اکسیدان کمتری هم دارند. آنتی اکسیدان باعث سرعت بخشیدن به ایجاد چروک دور چشم می کند.

استرس و کمبود خواب

استرس و کم خوابی

کمبود خواب یا استرس می تواند به ضعیف شدن پوست و در نتیجه ایجاد چروک های اطراف چشم منجر شود.

حساسیت یا آلرژی

حساسیت به برخی موارد موجب ایجاد التهاب و خشکی پوست اطراف چشم شود.

ژنتیک

مانند بسیاری از بیماری های دیگر ژنتیک نقش تعیین کننده‌ای در این مورد نیز دارد. اگر والدین شما چین و چروک زیادی بر روی پوست خود داشته باشند به احتمال خیلی زیاد شما هم به این عارضه دچار خواهید شد.

سخن پایانی

در صورت مشاهده افزایش چروک های اطراف چشم برای انتخاب روش مناسب بر طرف کردن این چروک باید از یک پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی در زعفرانیه و زیر نظر دکتر مسعود جعفری از خدمات مورد ارائه در این کلینیک آگاه و روند درمان خود را با اطمینان خاطر به پایان برسانید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷