زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین نکات میکرونیدلینگ دور چشم چیست؟

مجله آموزشی

مهم ترین نکات میکرونیدلینگ دور چشم چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مهم ترین نکات میکرونیدلینگ دور چشم چیست؟

میکرونیدلینگ دور چشم یکی از بهترین روش های رفع چین و چروک زیر چشم است. دایره های سیاه یا چشم های بادکرده مشکلات رایجی هستند که بیشتر افراد با آن مواجه اند. اگر شما نیز جز این دسته افراد هستید و به دنبال درمان این مشکلات پوستی زیر چشم هستید و به علت خطرات و عوارض روش های جراحی و تزریق فیلر ها و بوتاکس به دنبال روش جدیدتر و با عوارض کمتری هستید خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می شود.

میکرونیدلینگ دور چشم

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ در حالت کلی یک تکنیک ضد پیری است که از یک خودکار برقی مجهز به چندین میکرو سوزن یکبار مصرف استفاده می کند. این میکرو سوزن ها می توانند در قطرهای مختلف باشند و برای سوراخ کردن پوست مورد استفاده قرار گیرند. این تکنیک شامل ایجاد ریز سوراخ‌ها در ناحیه مشخصی از پوست در عمق و سرعت‌های مختلف، در لایه‌های مختلف درم و اپیدرم است. در اصل، این درمان کاملاً شبیه مزوتراپی می باشد با این تفاوت که از سوزن های کمی بلندتر استفاده می کند.

همچنین می‌توان از غلتک‌های یک‌بار مصرف که با سوزن‌های چندگانه پوشانده شده‌اند، برای انجام میکرونیدلینگ دور چشم استفاده کرد. این دستگاه ها گاهی حتی از سوزن‌های نانو نیز تشکیل می شوند. اندازه سوزن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما این غلطک‌ها برای پزشک کمتر قابل کنترل هستند و به راحتی به مناطق خاصی از صورت دسترسی پیدا می‌کنند. در نتیجه استفاده از آنها نیاز به مهارت بالایی دارد.

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

رفع سیاهی دور چشم

رفع چروک و خطوط دور چشم

جوانسازی پوست دور چشم

نحوه عملکرد روش میکرونیدلینگ چگونه است؟

میکرونیدلینگ، اصطلاحی انگلیسی است که به تکنیک میکرو سوزن سوراخ کردن پوست برای یک عمل بازسازی کننده به نام درمان القای کلاژن اشاره می کند. این تکنیک یک تکنیک کم تهاجمی (تهاجم مکانیکی کنترل شده اپیدرم و درم) برای درمان پیری پوست می باشد و در نتیجه منجر به کاهش اثرات پیری  می شود. در این روش از وسیله ای به نام درمارولر یا درماپن که حاوی هزاران سوزن میکروسکوپی است استفاده می شود تا به سطح پوست و لایه اپیدرم نفوذ کند. این سوزن های بسیار نازک سبب تحریک ترشح کلاژن و الاستین می شوند به این صورت که زخم و سوراخهای میکروسکوپی که با چشم قابل دیدن نیستند به وجود می آورند.

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

میکرونیدلینگ زیر چشم و تاثیرات آن چگونه است؟

با میکرونیدلینگ زیر چشم، خطوط ظریف پای کلاغی و اطراف چشم خود را از بین ببرید. با این روش حتی تونسیته پلک ها نیز قابل درمان است و در نتیجه کل کانتور چشم جوان می شود. میکرونیدلینگ دور چشم هر لایه از پوست را تحریک می کند تا کیفیت آن را بهبود بخشد. ظاهر چروکیده زیر چشم را درمان می کند، آن را دوباره متراکم و رنگ پوست دور چشم را بازیابی می کند. همچنین علاوه بر رفع چین و چروک دور چشم و سایر نواحی صورت می توان از میکرونیدلینگ برای اصلاح برخی از عیوب پوست مانند وجود منافذ باز یا ترک های پوستی استفاده کرد.

میکرونیدلینگ دور و زیر چشم

عوارض انجام میکرونیدلینگ دور چشم چیست؟

خیلی های می خواهند بدانند آیا میکرونیدلینگ دور چشم درد دارد؟

بله کمی درد حس می شود که به وسیله بی حس کننده های موضعی برای افراد حساس کاملا تجربه راحتی را فراهم می کند. بسیاری افراد آنقدر با این روش راحت هستند که به طور معمول و روتین آن را در مراقبت های پوستی خود گنجانده اند.

پس از جلسه میکرونیدلینگ، قرمزی خفیفی ممکن است بر روی پوست ناحیه باقی بماند. پوست ممکن است به مدت 24 تا 48 ساعت حساس شود، اما هیچگاه عملکرد خود را از دست نمی دهد، حتی با لایه برداری سبک TCA مرتبط!

مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ؟

توصیه می شود در چند روز بعد از جلسه میکرونیدلینگ از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا روند بهبودی تسهیل شود.

توصیه می کنیم حداقل در 15 روز بعد از جلسه از قرارگیری در معرض آفتاب و سونا خودداری کنید.

تا 24 ساعت پس از میکرونیدلینگ از لوازم آرایش بر روی پوست خود استفاده نکنید

به مدت یک ماه پس از میکرونیدلینگ از ضد آفتاب استفاده کنید

به مدت 14 روز از تونر های الکل استفاده نکنید

پس از میکرونیدلینگ چشم توصیه می شود با سرم‌های بهداشتی صورت خود را شستشو دهید.

باید در نظر داشتن مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ تنها به این موارد خلاصه نمی شود. به همین منظور مقاله مفصل دیگری با همین موضوع (مراقبت های پس از میکرونیدلینگ + اهمیت های آن) آماده شده است که می توانید مطالعه کنید.

میکرونیدلینگ دور چشم

چه تعداد جلسات و طول درمان برای انجام میکرونیدلینگ نیاز است؟

میکرونیدلینگ زیر چشم حدود 4 تا 6 جلسه بسته به نیاز مراجعه به متخصص پوست و مو دارد و پس از تعداد جلسات مورد نیاز  بهبود آن قابل مشاهده خواهد بود. این جلسات بیت 3 تا شش ماه زمان می برند. این درمان در خانه نیز می تواند انجام شود ولی معمولا به دلیل هزینه تهیه درمارولر و بررسی های پزشکی افراد مراجعه به کلینیک ها را ترجیح می دهند.

میکرونیدلینگ دور چشم

آیا میکرونیدلینگ زیر چشم ایمن است؟

این اولین سوالی است که همراه با درمان های پوستی به ذهن می رسد به ویژه پوست اطراف چشم که نازکتر و حساس تر است و به چشم نیز نزدیک است. با این حال میکرونیدلینگ بی خطر و موثر تشخیص داده شده است. علت این است که این پانچ های ریز که در پوست ایجاد می شود به قدری ریزند که طی یک روز تمام علائم آن مانند قرمزی و التهاب از بین می رود و حدود 1 الی دو روز برای ترمیم پوست زمان لازم است.

میکرونیدلینگ دور چشم

علت دیگر امن بودن میکرونیدلینگ اطراف چشم این است که این روش مکانیکی است و مواد شیمیایی در این درمان دخیل نیستند که به چشم راه یابند. این روش از روش های جراحی بسیار ایمن تر است و می توان وقتی مراجعه کننده با ناراحتی روبرو شد بلافاصله متوقف گردد. این روش یکی از کم درد ترین روش های زیبایی است و تاکنون اغلب بیماران مشکلی با آن نداشته اند.

نتایج درمان اطراف چشم با میکرونیدلینگ چه زمانی ظاهر می شود؟

بعد از اولین جلسه متوجه تغییرات خواهید شد زیرا پوست به اندازه کافی تحریک می شود تا کلاژن تولید کند و این روند تولید کلاژن حدود 10 الی 14 روز بعد صورت می گیرد.

میکرونیدلینگ زیر چشم در مقایسه با تزریق فیلر یا بوتاکس چه تفاوتی دارد؟

این روش درمانی هر چند که چین و چروک ها را مانند تزریق فیلر یا بوتاکس فورا از بین نمی برد، اما از ظاهر شدن آنها جلوگیری می کند.

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

  • میکرونیدلینگ زیر چشم، کدر بودن و خستگی پوست زیر چشم را از بین می برد.
  • این تکنیک برای پوست های چروکیده بسیار مفید است و چین و چروک پوست در نواحی مختلف را کاهش می دهد.
  • میکرونیدلینگ در رفع اسکارهای پوستی (از جمله اسکارهای آتروفیک و آکنه) بسیار موثر عمل می کند.
  • افتادگی پوست، از دست دادن خاصیت ارتجاعی و عدم استحکام در صورت یا بدن را درمان می کند.
  • در درمان آکنه نیز موثر است.
  • همانطور که در بالا نیز گفتیم میکرونیدلینگ قادر به کاهش و حذف منافذ پوست نیز می باشد.

میکرونیدلینگ زیر چشم

  • خانم های باردار
  • آکنه های شدید
  • افراد مصرف کننده داروهای رقیق کننده خون
  • هنگام وجود تبخال

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

میکرونیدلینگ را میتوان به جرئت بهتریت و ایمن ترین روش برای از بین بردن مشکلاتی همچون چین و چروک دور چشم دانست. توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی و رسیدن به نتیجه مطلوب حتما به یک متخصص که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کنید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بهترین مرکز میکرونیدلینگ در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟ مراجعه کنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد میکرونیدلینگ زیر چشم  و انجام مشاوره رایگان می توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷