زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین عوارض کاشت ابرو (2019)

مجله آموزشی

مهم ترین عوارض کاشت ابرو (2019)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

کاشت ابرو

مهم ترین عوارض کاشت ابرو (2019)

عوارض کاشت ابرو

اغلب گفته میشود که چشمان ما نمایش دهنده احساسات و افکار ما هستند و یکی از مهم ترین ابزارها برای بیان مقصود ما به دیگران است. هرچند در کنار چشم های ما ابزار دیگری نیز هست که نقش بسیار موثری در تعاملات اجتماعی ما دارد. ابرو هر چند ممکن است بخش چندان با اهمیتی از بدن ما به نظر نرسد اما با کمک همین عضو است که می‌توان به دوستان و عزیزانمان با زبان بی زبانی بگوییم که اکنون هیجان زده، مایوس، نگران، کسل و یا خوشحال هستیم. نقش با اهمیت دیگری که این بخش از چهره ما دارد، تاثیر شگرف آن بر زیبایی ماست. مردان و زنانی که ابروهای با تراکم بیشتر دارند، معمولا چهره زیباتری نیز دارند.

عوارض کاشت ابرو

 

امروزه روش‌های متعددی برای کاشت مو استفاده می‌شود. با توجه به حساسیت ابرو، ضرورت دارد که روش‌های درنظر گرفته شده برای کاشت ابرو به گونه ای باشند که علاوه بر اینکه تراکم طبیعی ابرو را فراهم کند، حالت ابروی طبیعی را داشته باشد. یعنی ظرافت و جهت خواب ابروها نیز متناسب باشد.

عوارض کاشت ابرو

روش FUT که گاهی تحت عنوان FUSS یا Strip Harvesting هم از آن یاد می‌شود:

در این روش جراح با استفاده از چاقوی کوچک جراحی، بخشی از پوست سر را به صورت نوار حاوی موی مناسب برای ابرو است را جدا می‌کند. معمولا برای ابرو از پوست نواحی گردن استفاده می‌شود. سپس جراح قطعه پوست جدا شده را به قطعات ریزی تقسیم می‌کند. بعضی از این قطعات ممکن است تنها حاوی یک مو باشند. پس از آن جراح حفره هایی در ابرو ایجاد کرده و در نهایت قطعات پوست جدا شده در مرحله قبل را درون این حفره ها قرار می‌دهد. این روش که به روش نواری شهرت دارد، ارزان ترین روش کاشت مو است، حدود 90 درصد از جراحی های کاشت مو را شامل می‌شود. مزیت این روش نرخ بالای شانس موفقیت آمیز بودن موهای پیوندی است، اما این روش معایبی نیز دارد که عبارت است از:

1- از آن جا که پوست پیوندی به صورت نواری بریده می‌شود، زخم ایجاد شده در ناحیه ای که قابل توجه خواهد بود. بنابراین زخم و درد از عوارض معمول این روش است.

2- با توجه به این که پوست در ناحیه بریده شده کوتاهتر می‌شود، فشار به نقاط گوشه ای محل زخم زیادتر شده و ممکن است به بدتر شدن زخم بینجامد.

3- فعالیت های سنگین در دوره کوتاه بعد از عمل موجب بدتر شدن زخم ایجاد شده می‌شود. بنابراین باید از فعالیت های سنگین تا حدود یک هفته بعد از عمل خودداری کرد.

 

عوارض کاشت ابرو

در این روش با توجه به منبع برداشت مو، ضخامت مو و تراکم آن در ابرو ممکن است بیشتر از حالت طبیعی باشد و همچنین حالت خواب طبیعی ابرو نیز در آن کمتر دیده شود. بنابراین مراجعه کننده نیاز دارد تا در دوره های کوتاه تری به اصلاح مو ابرو بپردازد.

روش FUE:

این روش که روشی دقیقتری از روش FUT به حساب می‌آید، فولیکول ها به صورت جداگانه از ناحیه ای که برای ابرو مناسب تشخیص داده شده‌است، جدا می‌شود و سپس درون حفره هایی که در ابرو ایجاد شده است قرار داده می‌شود. این روش چند مزیت نسبت به روش FUT دارد، اولا در این روش موها حالت طبیعی تری دارند و ثانیا با توجه به این که در این حالت به صورت نواری پوست جدا نمی‌شود، از نواحی مختلف بدن مثل پوست سر، سینه، پا، دست و صورت و ریش به عنوان منبع مو برای ابرو استفاده کرد. در این روش حدودا 8 ماه زمان می‌برد تا ابرو ظاهری طبیعی پیدا کند.

عوارض کاشت ابرو

روش FIT

در این روش که شباهت بسیاری به روش FUE دارد، گروهی از فولیکول های مشخص مو ایزوله شده و سپس با احتیاط با استفاده از تیغه جراحی برداشته می‌شود.سپس این واحدهای فولیکولی در برشهای ریزی که در ناحیه ابرو ایجاد شده‌اند، قرار می‌گیرند. در این روش نیازی به بانداژ کردن ناحیه جراحی نیست و پس از بهبودی اثری از زخم ها در ناحیه جراحی دیده نمی‌شود. از معایب این روش این است که وابسته به نوع پوست و نوع مو تا 50 درصد فولیکول های کاشت شده ممکن است ازبین بروند.

هر 3 روش ذکر شده، با توجه به ماهیت آن‌ها، نیازمند چندین جلسه بوده و فرآیندهای زمان بر می‌باشند. اما میزان زخم و درد و احتمال عفونت در روش FUT بیشتر از روش‌های FIT و FUE است اما احتمال از بین رفتن فولیکول ها در روش‌ FUT از دو روش دیگر کمتر است.

روش DHI

این روش از لحاظ نحوه استخراج مو تفاوتی با روش FUE ندارد اما نحوه کاشت مو با استفاده از ابزار مخصوص صورت می‌گیرد. در 3 روش گذشته فولیکول های مو پس از استخراج درون حفره هایی به قطر 1 میلی متر قرار می‌گیرند و عمق، جهت و زاویه خواب مو به سختی قابل کنترل است، اما در این روش با استفاده از ابزار مخصوص عمق، جهت و زاویه خواب مو قابل کنترل است. علاوه بر این در این روش تمامی مراحل توسط پزشک متخصص انجام می‌شود، تا هم مو ظاهر طبیعی تری داشته باشد و هم درد و زخم و عفونت احتمالی حاصل از جراحی به حداقل برسد. عوارض احتمالی این روش مشابه روش FUE است.

روش SUT:

در این روش که جدیدتر از روش های FIT، FUT و FIT است، عملیات برداشت و کاشت مو کاملا به صورت خودکار توسط دستگاه صورت می‌گیرد. در این روش، نحوه برداشت و کاشت مو مشابه روش FIT است اما با توجه به خودکار بودن آن، هیچ عمل جراحی و به تبع زخم و خونریزی در این روش مشاهده نمی‌شود. میزان هدر رفتن فولیکول‌های مو در این روش کمتر از ۱% است. در روش SUT متقاضی بیهوش نشده و تنها از بی حسی موضعی برای کاشت مو استفاده می‌شود. جراحی و برداشت لایه های پوستی نیز در این روش صورت نمی‌گیرد.

شایان ذکر است اگرچه روش‌ها در جزئیات متفاوت هستند اما به طور کلی این عوارض در تمامی روش ها دیده شده و اجتناب ناپذیر هستند، البته همانطور که ذکر شد، مقدار و شدت آن در روش های مختلف متفاوت است:

1- ایجاد زخم در ابرو و ناحیه برداشت مو

2- پوسته پوسته شدن و ایجاد چرک در نواحی جراحی

3- درد ناحیه‌ای، خارش و تورم

4- التهاب فولیکول‌های مو

5- خونریزی در ناحیه جراحی

6- کاهش توانایی حس لامسه در نواحی جراحی

لازم به ذکر است که با توجه به حساسیتی کاشت ابرو و طبیعی بودن آن دارد، نیازمند است تا به دقت مراحل کاشت مو صورت بگیرد به طوری که عمق، جهت و زاویه خواب مو با ابروی طبیعی صورت بگیرد، بنابراین امروزه بیشتر از روش های SUT و یا FUE اصلاح شده یا نیمه خودکار که تحت عنوان Super FUE شناخته می‌شود، برای کاشت ابرو استفاده می‌شود. استفاده از ابزارهای اتوماتیک پزشکی علاوه بر اینکه سرعت کار و زمان جراحی را پایین می‌آورد، کمک می‌کند تا مراحل کاشت مو به دقیق ترین شیوه ممکن انجام گرفته و خطای انسانی به حداقل ممکن برسد.

عوارض کاشت ابرو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ابرو و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷