زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

عوارض لیفت با نخ | برسی تمامی عوارض به طور تخصصی

مجله آموزشی

عوارض لیفت با نخ | برسی تمامی عوارض به طور تخصصی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

عوارض لیفت با نخ

عوارض لیفت با نخ | برسی تمامی عوارض به طور تخصصی

جالب است بدانید که لیفت با نخ یکی از کم‌خطر‌ترین روش‌های  زیبایی پوست محسوب می‌شود، ولی این روش نیز همچون سایر روش‌ها زیبایی دیگر همراه با عوارض جانبی است. موارد شایع که ممکن است در لیفت با نخ اتفاق بیافتد شامله :

  • کبودی و تورم
  • خون ریزی طولانی مدت
  • عفونت
  • حساسیت های مختلف در سطح پوست
  • عدم تقارن در صورت
  • تشکیل زخم
  • بی حسی
  • حساسیت به لمس

خطرناک ترین عوارض لیفت با نخ

شایع‌ترین عارضه لیفت صورت، فرورفتگی پوست است. این امر را می‌توان به کم عمق یا ناهموار بودن نخ خاردار زیر جلدی نسبت داد. در ناحیه ای که سیم دفن یا چرخانده شده است، استرس موضعی بیش از حد ممکن است باعث فرورفتگی موضعی شود.
منبع: www.ncbi.nlm.nih.gov

 

1-کبودی و پرخون شدن قسمت لیفت شده با نخ

اگرچه لیفت با نخ نیاز به جراحی ندارد ولی با این حال یک روش تهاجمی محسوب می‌شود و ممکن است که بافت محل مورد نظر را دچار التهاب نماید. در این روش، پوست صورت سوراخ می‌شود و به همین دلیل، امکان ورود باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا به بافت پوست افزایش می‌یابد. با ورود این عوامل عفونی به بافت پوست، سیستم ایمنی آن‌ها را مورد شناسایی قرار می‌دهد و منجر به شروع التهاب می‌شود.

در فرآیند التهاب خون و سلول‌های سیستم ایمنی بیشتر از حالت عادّی به بافت مورد نظر هدایت می‌شوند و از این طریق موجب ایجاد توّرم و قرمزی در پوست می‌گردند. البتّه لازم به ذکر است که عفونتی که به واسطه‌ی لیفت با نخ ایجاد می‌شود از نوع موقّتی است و جای نگرانی در رابطه با آن وجود ندارد و آثار این التهاب بعد از گذشت 1 هفته از بین خواهد رفت. همچنین، امروزه برخی از پزشکان قبل از انجام لیفت با نخ برای بیماران آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند و از این طریق احتمال وقوع التهاب را به میزان قابل توجّهی کاهش می‌دهند.

عوارض لیفت با نخ

برای آشنایی بیشتر برای انجام کار های بعد از انجام لیفت با نخ به قاله ی ” مراقبت های پس از انجام لیفت با نخ  ” مراجعه کنید.

2-خونریزی طولانی‌ مدّت

پوست صورت از نظر تراکم عروق خونی و لنفاوی یکی از متراکم‌ترین قسمت‌های بدن محسوب می‌شود و به همین دلیل است که لیفت با نخ می‌تواند منجر به ایجاد خونریزی طولانی مدّت شود. در این روش، پوست صورت به صورت کامل سوراخ می‌شود و به علّت، احتمال وارد شدن آسیب به عروق خونی و لنفاوی پوست به میزان قابل توجّهی افزایش می‌یابد.

در برخی از موارد ممکن است که یکی از عروق خونی اصلی صورت با استفاده از این روش آسیب ببیند و خونریزی حاصل از این روش کمی طولانی‌تر شود. البتّه لازم به ذکر است که خونریزی مشکل اصلی شما محسوب نمی‌شود و وارد شدن آسیب به عروق به معنای تورّم و قرمزی بیشتر در بافت پوست می‌باشد و این مسئله ممکن است که میزان ماندگاری لیفت نخ را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد. با این حال، احتمال این رخداد بسیار پایین است و تنها در برخی از زیباجویان مشاهده شده است.

3-احتمال ایجاد حساسیت به نخ

سیستم ایمنی بدن انسان توانایی شناسایی عوامل بیگانه را دارا می‌باشد و این مسئله می‌تواند مشکلات بزرگی را برای افراد ایجاد کند. نخی که برای لیفت با نخ استفاده می‌شود در برخی از افراد ایجاد حسّاسیت می‌کند و این مورد می‌تواند خبر ناگواری برای شما محسب شود و شما باید پس از مشاهده‌ی این علائم سریعاً برای خارج کردن نخ‌ها اقدام نمایید زیرا سیستم ایمنی به تدریج موجب تشدید علائم خواهد شد و این مسئله می‌تواند زیبایی شما را با خطرات جدّی مواجه نماید.

عوارض لیفت با نخ

4-عدم تقارن قسمت‌های مختلف صورت

عوامل موثر در ماندگاری لیفت با نخ همچون سایر روش‌های زیبایی به میزان مهارت پزشک متخصص وابسته است و چنانچه پزشک معالج از تخصص بالایی برخوردار نباشد، نتایج حاصل از این فرآیند زیبایی می‌تواند بسیار نامطلوب باشد و زیبایی شما را با خطری جدّی مواجه کند. البتّه لازم نیست تا در این رابطه نگران باشید زیرا این مشکل می‌تواند به راحتی توسّط پزشک معالج برطرف شود و عوارض حاصل از آن از بین برود.

عوارض لیفت با نخ

5-حرکت نخ‌هایی که برای لیفت با نخ استفاده شده است

این مشکل نیز به میزان زیادی به میزان مهارت پزشک مربوط می‌شود و می‌تواند موجب ایجاد درد و احساس ناراحتی در بافت مورد نظر شود. همچنین، در برخی از افراد مشاهده شده است که حرکت نخ‌های استفاده شده برای لیفت با نخ موجب ایجاد عدم تقارن شده است و در این حالت باید با استفاده از سایر روش‌ها این عدم تقارن را برطرف کرد.

6-بی حسّی پوست

پوست صورت از جمله قسمت‌هایی است که از سیستم عصبی گسترده و ظریفی برخوردار است و وارد شدن آسیب به این اعصاب می‌تواند مشکلاتی را برای زیباجویان ایجاد نماید. لیفت با نخ احتمال وارد شدن آسیب به اعصاب زیر پوست را افزایش می‌دهد و ممکن است که در موارد شدید موجب بی حسّی بافت مورد نظر شود. بنابراین، قبل از استفاده از این روش تمامی احتمالات و شرایط را با دقّت زیادی مورد بررسی قرار دهید و سپس برای انجام این روش زیبایی اقدام نمایید.

عوارض لیفت با نخ

7-آسیب عصبی 

کم ترین احتمال آسیبی که ممکن است با لیف صورت رخ دهد، آسیب عصبی است. با اینکه  این مشکل نادر است ولی احتمال آن وجود دارد. اگر جراح به یکی از شاخه های عصبی صورت آسیب ئارد کند، منجر به فلجی و یا افتادگی صورت شود.

عوارض لیفت با نخ

لیفت با نخ

لیفت با نخ، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای رهایی از عوارض پیری می‌باشد ولی در صورتی که به درستی انجام نشود، می‌تواند عوارض جانبی مختلفی را برای زیباجویان به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا این فرآیند زیبایی را به شما عزیزان معرّفی نماییم و اطّلاعاتی را در رابطه با عوارض استفاده از آن به شما عرضه کنیم.

عوارض لیفت با نخ

روش های مدیریت عوارض لیفت با نخ

این نکته را باید بدانید که روش های مدریت و یا کنترل عوارض لیفت با نخ بستگی به شدت و نوع عوارض پوستی است که در این قسمت به برسی آن ها میپردازیم:

اولین روش استفاده از خنثی کننده های التهابی است که در این روش با کمک گرفتن از کرم های و ژل های ضد التهابی است که به کاهش التهاب و تورم صورت میتواند کمک کند. در دومین روش میتوانید به سمت سرم های آرامش بخش بروید تا با استفاده از آن ها به صورت و پوست خود احساس آرامش بدهید. از روش های رایج دیگر بهره گیری از کیسه های یخ و آب گرم است که به صورت موضعی میتواند به التهاب پوستی شما کمک کند. ماسک های آرامش بخش از روش های موضعی دیگر است که میتواند با رساندن مواد مغزی پوستتان را به آرامش دعوت کند.

به گفته درکتر مسعود جعفری اگر عوارض و ناراحتی پوستی بیشتر از حد معقول برسد باید به مطب دکتر مراجعه کنید و با برسی پزشک تمامی مشکلات شناسایی شود و تحت نظارت او دست به اقدام بزنید

روش لیفت با نخ 

در این روش، پزشک متخصص پوست و مو با استفاده از نخ‌های خاصی پوست صورت را در نواحی مستعد چین و چروک سوراخ می‌کند و با ایجاد قلّاب‌های خاصی پوست آن ناحیه را کمی به سمت نواحی بالاتر می‌کشد و از این طریق چین و چروک‌ها را از بین می‌برد.

 لیفت با نخ یکی از روش‌های از بین بردن عوارض پیری و چین و چروک صورت از جمله لیفت ابرو و دیگر قسمت‌های بدن ‌می‌باشد و با استفاده از آن می‌توان پوست را به میزان قابل توجّهی به حالت اوّلیه خود بازگرداند. لیفت با نخ یکی از در دسترس‌ترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت محسوب می‌شود ولی می‌تواند خطرات متعددی را با خود به همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

لیفت با نخ یک روش ارزان، سریع و پربازده محسوب می‌شود و مشکلات و عوارض رایج مربوط به آن بیشتر مربوط به خطاهای فنّی می‌باشند و احتمال وقوع سایر عوارض در تمامی فرآیند‌های زیبایی وجود دارند. بنابراین، همواره از خدمات کلینیک‌های شناخته شده و معتبر برای دریافت خدمات زیبایی استفاده نمایید و زیبایی خود را با استفاده از خدمات بی‌کیفیّت تهدید نکنید.

امیدوارم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

شما میتوانید با خیالی آسوده برای انجام لیفت با نخ به کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری بهترین دکتر لیفت با نخ در زعفرانیه و همچنین مجهز ترین کلینیک پوست و مو در تهران مراجعه کنید. همچنین همین الان میتوانید برای دریافت مشاوره ی رایگان و اطلاع از هزینه ی لیفت با نخ به همکاران ما تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره پوست و مو رایگان به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید.

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

11 پاسخ

  1. سلام من دو.روز پیش لیفت با نخ انجام دادم.آیا بی قرینگی بعد از لیغت با نخ درصورت، خودبخود ازبین میره یا باید به پزشک معالج مراجعه کنیم؟

      1. سلام؛
        ببخشید این روش برای بیماران ام‌اس که داروی زاکرل مصرف می‌کنند، مشکل ایجاد می‌کنه؟

        1. سلام دوست عزیز
          در زمینه بیماری ام اس باید با متخصص مربوطه مشورت بفرمائید.

  2. با سلام و وقت بخیر
    من از عوارض لیفت با نخ که حدود یک ماه پیش انجام دادم از نمایان بودن گره نخ و تقریبا کمی نمایان بودن خود خط نخ ناراحتم…امیدوارم زودتر حل بشه..

    1. در پاسخ به جوادی.
      سلام وقت بخیر، لطفا جهت بررسی دقیق تر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های ۲۲۴۳۹۰۹۵ ۰۲۱ – ۲۲۴۳۹۰۹۴ ۰۲۱ تماس بگیرید تا با ارسال عکس راهکار دقیق رو خدمتتون ارائه بدیم.

  3. سلام وقت بخیر
    من میخام لیفت با نخ انجام بدم و میترسم از اینکه بعد ها که ازش هسته بشم و بخام به حالت اول برگرده ابرو و چشمم دچار افتادگی بشه.
    لیفت ابرو بع مرور زمان ک دیگه انجامش ندیم باعث افتادگی پلک نمیشه؟
    ممنونم از توجه و وقتی ک میزارید🤍🌼

    1. سلام وقت بخیر.
      کار های زیبایی به علت امنیت بالا دارای ماندگاری حدود 6 تا 8 ماه هستن که اگر تمایل داشتین مجدد ترمیم کنین و اگر نه بعد مدتی به حالت اولیه برگردد لذا نگران نباشید.

  4. سلام وقتتون بخیر
    من ۳روز پیش لیفت گونه با نخ انجام دادم،بکطرف صورتم سفت شده و درد میکنه و بشدت ورم کرده ولی اثار کبودی اصلااا ندارم..داروهامو مرتب میخورم ولی ورمش نمیخابه و همچنان خیلی درد دارم😞😞😞

    1. سلام وقت بخیر، پزشک باید بصورت حضوری و یا آنلاین شمارو ویزیت کنند تا راه حل قطعی رو ارائه بدهند، پشنهاد می کنم تو قسمت تماس با ما فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا همکارانمون برای مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.

  5. بنظرتون کنالوگ تزریق کنم؟هماتومه؟
    یا طبیعیه و چند روز دیگ خوب میشه؟
    اخه حس کردم دوتا نخ اخری رو عمیق تر وارد پوست کردن
    خیلی نگران و ناراحتم لطفا کمکم کنید😞😞😞

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷