پیشگیری از بیماری های پوستی

برخی از اختلالات پوستی از جمله شرایط ژنتیکی و برخی مشکلات پوستی به دلیل بیماری های دیگر قابل پیشگیری نیستند. با این حال ، جلوگیری از برخی اختلالات پوستی امکان پذیر است. جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پیشگیری از بیماری های پوستی

برای جلوگیری از بیماری های پوستی عفونی این نکات را دنبال کنید:

• دستان خود را مرتبا با صابون و آب گرم بشویید.
  • از به اشتراک گذاشتن ظروف غذا و لیوان نوشیدنی با افراد دیگر خودداری کنید.
  • از تماس مستقیم با پوست سایر افرادی که دچار عفونت هستند خودداری کنید.
  • قبل از استفاده از وسایل در فضاهای عمومی نظیر وسایل بدنسازی، آن ها را تمیز کنید.
  • وسایل شخصی ، مانند پتو ، برس مو ، یا لباس شنا را به اشتراک نگذارید.
  • حداقل هر شب هفت ساعت بخوابید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.

پیشگیری از بیماری های پوستی

• از استرس بیش از حد جسمی یا روحی خودداری کنید.
  • رژیم غذایی مغذی داشته باشید.
  • برای بیماری های پوستی عفونی مانند آبله مرغان واکسینه شوید.

اختلالات پوستی غیر عفونی ، مانند آکنه و درماتیت آتوپیک ، بعضی اوقات قابل پیشگیری است. تکنیک های پیشگیری بسته به شرایط متفاوت است. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از برخی اختلالات پوستی غیر عفونی آورده شده است:

• صورت خود را هر روز با یک پاک کننده و آب ملایم بشویید.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • از مواد حساسیت زای محیطی و غذایی خودداری کنید.
  • از تماس با مواد شیمیایی خشن یا سایر مواد تحریک کننده خودداری کنید.
  • حداقل هر شب هفت ساعت بخوابید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • از پوست خود در برابر سرما ، گرما و باد شدید محافظت کنید.

پیشگیری از بیماری های پوستی کودکان

کودکان به طور طبیعی در معرض خطر عفونت های پوستی هستند زیرا با تعداد زیادی از ناقلین در تماسند. به عنوان یک والد یا سرپرست ، انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از خطرناک نبودن عفونت های کوچک مهم است

برای پیشگیری از بیماری های پوستی در کودکان از همه مهمتر ، اطمینان حاصل کنید که کودک شما دستان خود را هر چه بیشتر بخصوص قبل و بعد از بازی و قبل از خوردن غذا بشوید. جدا از مراقبت های استاندارد بدن کودک ، اطمینان حاصل کنید که کودک وسایل بهداشتی خود را مرتبا تعویض می کند. این شامل مسواک ، شانه ، پارچه شستشو ، حوله و غیره است. همچنین باید ناخن های انگشتان فرزندتان را مرتباً کوتاه کنید ، زیرا محل تجمع باکتری ها است.

اگرچه اگر کودک شما با نیش پشه به خانه بیاید نگرانی زیادی نیست ، مهم است که به طور مرتب محل را بررسی کنید و با داروهای بدون نسخه که خارش و تحریک را متوقف می کند درمان کنید. اگر برجستگی و قرمزی کوچک به تورم یا قرمزی تبدیل شد ، برای مراقبت های پزشکی بیشتر به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

پیشگیری از بیماری های پوستی کودکان

پیشگیری از بیماری های پوستی ورزشکاران

عفونت های پوستی معمولاً ورزشکاران درگیر در ورزش های پر تماس را تحت تأثیر قرار می دهند. بین قرار گرفتن در معرض عناصر و تماس بدنی ، ورزشکاران اهداف اصلی برای عفونت های پوستی ویروسی و قارچی هستند. خوشبختانه با انجام چند مرحله ساده می توان شیوع این عفونت ها را کاهش داد. برای پیشگیری از بیماری های پوستی در ورزشکاران مطالب زیر را مطالعه و رعایت کنید

به طور معمول ، ورزشکاران در صورت ابتلا به عفونت مسری نباید در فعالیت های ورزشی شرکت کنند. حداقل ، تمام ضایعات پوستی یا نواحی مربوط باید پوشانده شود. بعلاوه ، آنها باید از به اشتراک گذاشتن لباس متحدالشکل یا لباس تمرین خودداری کنند. همچنین تمیز نگه داشتن تجهیزات برای جلوگیری از عفونت نیز مهم است. وسایل ورزشی و کیف های ورزشی همیشه طبق معمول مرتب شسته و ضد عفونی نمی شوند و می توانند انواع باکتری ها را جمع کنند.

اگر اهل ورزش هستید ، حتما از حوله های تازه استفاده کرده و وسایل خود را همیشه پاک کنید. همیشه و در جلسات تمرین کفش و جوراب بپوشید و قبل و بعد از استفاده از تجهیزات دستان خود را بشویید.

پیشگیری از بیماری های پوستی در خانه و محل کار

در حالی که عفونت های پوستی در کودکان شایع است ، بزرگسالان نیز می توانند به عفونت مبتلا شوند. ممکن است فکر کنید که در معرض خطر عفونت های پوستی نیستید زیرا وسایل را بسیار تمیز نگه می دارید ، اما انجام اقدامات پیشگیرانه اضافی در خانه و محل کار نیز مهم است.

عفونت ها اغلب در مناطقی که رطوبت وجود دارد پخش می شوند. برای جلوگیری از آنها ، حتماً مناطق مرطوب خانه را مرتباً تمیز کنید. این شامل مناطقی مانند اتاق های لباسشویی ، پیشخوان آشپزخانه ، وان ، دوش و اطراف هر شیر یا ظرفشویی است. سعی کنید از دستمال یکبار مصرف به جای حوله یا پارچه دستشویی در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید تا رطوبت فرصتی برای استقرار نداشته باشد.

پیشگیری از بیماری های پوستی در خانه و محل کار

در محل کار ، آلودگی و باکتری می تواند به راحتی روی صفحه کلید ، تلفن یا پرونده های قدیمی شما بنشیند ، بنابراین مهم است که با گرد و غبار زدودن دوره ای میز کار و منطقه اطراف ، محل کار خود را تمیز نگه دارید. هنگام به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی با همکاران یا سایر اعضای خانواده مراقب باشید ، زیرا ممکن است بدون اینکه بدانید با عفونت موجود تماس پیدا کنید. حتی درمورد اعضای خانواده ، احتیاط د رمورد تقسیم بطری های آب ، ظروف و غیره مهم است. برای داشتن ایمنی ، وسایل شخصی خود را مرتباً پاک کرده و تمیز کنید تا خطر عفونت کاهش یابد.

بهداشت شخصی شما نیز مهم است. برای کاهش خطرات سلامتی برای خود و افرادی که با آنها در تماس هستید ، حتما مرتبا دوش بگیرید و مرتبا از ضد عفونی کننده های ضد باکتری استفاده کنید. پوشیدن کفش های بسته در ناحیه انگشتان در مکان های عمومی نیز می تواند خطر عفونت را به حداقل برساند.

پیشگیری از بیماری های پوستی

در نتیجه یادگیری در مورد مراقبت و درمان مناسب پوست و درمان اختلالات پوستی می تواند برای سلامت پوست بسیار مهم باشد. برخی از شرایط نیاز به توجه پزشک دارد ، در حالی که شما می توانید در خانه با خیال راحت به موارد دیگر بپردازید. شما باید در مورد علائم یا بیماری خود اطلاعات کسب کنید و برای تعیین بهترین روش های درمانی با پزشک خود صحبت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.