زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین دانستنی های جوانسازی پوست با لیزر

مجله آموزشی

مهم ترین دانستنی های جوانسازی پوست با لیزر

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

جوانسازی پوست با لیزر

مهم ترین دانستنی های جوانسازی پوست با لیزر

همه چیز درباره جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر

در جوانسازی پوست با لیزر از لیزر برای بهبود ظاهر پوست مثل آسیب های در اثر نور خورشید، اسکار هایی که به علت آکنه بر جا مانده، زخم ها و یا نقص های کوچک در صورت استفاده می شود. این درمان هم چنین در کاهش ظاهر خطوط عمیق در پیشانی، اطراف چشم ها، دهان و گونه نیز اثر گذار است.

جوانسازی پوست با لیزر

این فرآیند با دو لیزر مختلف ممکن است. لیزر ablative که بخش نازکی از سطح پوست را جدا می کند و لیزر nin-oblative که تعداد کلاژن زیر پوست را افزایش می دهد و پوست را محکم می کند. باید بدانید این درمان برای بهبود و حذف کامل پوست افتاده یا اضافی نیست.

جوانسازی پوست با لیزر چه زمانی مناسب است؟

آیا می دانید پاییز فصل لیزر محسوب می شود؟ از آنجا که پوست تحت درمان با لیزر تا یک سال پس از انجام برخی از مراحل حساس به نور خورشید است، بسیاری از متخصصان زیبایی توصیه می کنند که در ماه های پاییز یا زمستان از جوانسازی با لیزر استفاده کنید، زیرا ساعات روز کوتاه تر است و بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید.

صرف نظر از زمان درمان با لیزر، روزانه یک ضد آفتاب با SPF 30  یا بالاتر تهیه کنید و در صورت لزوم روزی چند بار استفاده کنید. این امر نه تنها به بهتر نگه داشتن نتایج کمک می کند، بلکه از پوست در برابر سرطان محافظت می کند و به جلوگیری از پیری زودرس نیز کمک می کند.

آیا درمان با لیزر برای جوانسازی درد دارد؟

دردی که از  جوانسازی پوست با لیزر احساس می شود، به لیزر، عمق و مساحت درمان و تحمل فرد برای درد بستگی دارد. برای حفظ راحتی بیمار، درمان با لیزر ablativw ممکن است نیاز به تزریق بی حسی موضعی یا آرام بخش داخل وریدی داشته باشد. نمونه هایی از لیزرهای قابل استفاده لیزرهای CO2 و لیزرهای Erbium YAG هستند.

برخی از درمان های  non-ablativeلیزر (لیزر بدون از بین بردن لایه ها از روی پوست عبور می کند) باعث درد و ناراحتی زیادی نمی شود و برای کاستن از ناراحتی فقط به کرم بی حسی موضعی نیاز دارید. لیزرهای قابل استفاده در این گروه شامل لیزرهای pulsed-dye، ND، Yag و Alexandrite می باشند. پس از انجام این درمان، حدی از حساسیت در ناحیه درمانی قابل پیش بینی است. پزشک متخصص پوست و مو در صورت لزوم روش های مطمئنی برای کنترل ناراحتی را پس از تجدید مجدد لیزر توصیه می کند.

جوانسازی پوست با لیزر

آیا با داشتن پوست تیره باز هم می توان این درمان را انتخاب کرد؟

تصور غلط رایج این است که جوانسازی پوست با لیزر فقط برای انواع پوست های روشن بی خطر است. با اینکه برخی لیزرها خطر بیشتری در آسیب سلول یا تغییر رنگ در پوست تیره تر نشان می دهند، دیگر گزینه های ایمن و مؤثر جوانسازی پوست وجود دارد. در مورد پوست های روشن تر آفریقایی-آمریکایی، اسپانیایی یا آسیایی، استفاده از لیزر Erbium ممکن است گزینه مناسبی باشد و خطر کمتری در ایجاد تغییر رنگ پوست دارد.

 ممکن است برای پوست های خیلی تیره و سیاه راه های دیگری مثل میکرونیدلینگ یا درمان با امواج پیشنهاد شود. بهترین راه برای اطمینان از بی خطر بودن این روش در تغییر رنگ پوست شما این است که از پزشک متخصص مشاوره دریافت کنید و او پوست شما را بررسی نماید و درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

نحوه اثر دارو ها و بیماری ها در واکنش پوست به لیزر جوانسازی

همیشه در مورد تاریخچه پزشکی و سایر داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید با درمانگر خود صادق باشید. به عنوان مثال ، اگر شما مستعد ابتلا به تب خال یا آکنه و جوش هستید ، درمان با لیزر ممکن است باعث زخم و آسیب شود. داروهای آکنه حاوی ایزوترتینوئین (یعنی Accutane)  می توانند منجر به بهبودی ضعیف یا زخم ناشی از لیزر جوانسازی شوند ، هم چنین محصولات رایج بدون نسخه مانند آسپیرین می توانند خطر خونریزی بعد از عمل را افزایش دهند.

جوانسازی پوست با لیزر

دیابت و سایر بیماری های مزمن نیز می توانند ایمنی و نتایج حاصل از جوانسازی پوست با لیزر را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین باید حداقل 2 هفته قبل و بعد از درمان با لیزر از کشیدن سیگار خودداری کنید تا از عوارض ممکن در هنگام بهبودی جلوگیری کنید و شانس بهترین نتیجه را بالا ببرید.

لیزرهای مختلف برای جوانسازی پوست و اثر آن ها

  • لیزر CO2 جزئی از لیزر های ablative یا تخریب کننده است که برای درمان اسکار، زگیل، چروک های عمیق و دیگر مشکلات عمیق پوستی استفاده می شود.
  • لیزر Erbium این لیزر می تواند تخریب کننده یا غیر تخریب کننده باشد. این لیزر موجب بهبود شکل گیری کلاژن می شود که آن را گزینه خوبی برای درمان چروک عمیق، کشش پوست و لک های پیری می باشد.
  • لیزر Pulsed-Dye جز گروه لیزر های غیر تخریب کننده اند که به پوست حرارت می دهند و از قرمزی، هایپرپیگمنتاسیون یا نقاط تیره، شکستن مویرگ ها و ایجاد آکنه جلوگیری می کند. لیزر فرکشنال انرژی لیزر را به پالس های کوچک می شکند تا اشکالات جزئی پوست را اصلاح می کند. به همین علت زمان استراحت بسیار کم است. لیزر فرکشنال مس تواند تخریب کننده یا غیر تخریب کننده باشد.
  • IPL لیزری است که برای درمان مشکلاتی مثل آسیب هایی در اثر آفتاب، آکنه، جوش و هیپرپیگمانتاسیون می شود.

به جای اینکه در نام های تجاری و طول موج لیزر گیر بیفتید ، روی اهداف فردی خود تمرکز کنید. به چه مشکلات پوستی می خواهید بپردازید و به چه نتیجه ای امیدوار هستید؟ خبر خوب این است که شما مجبور نیستید این موضوع را به تنهایی تعیین کنید زیرا یک جراح متخصص پوست و متخصص مراقبت از پوست که در لایه برداری با لیزر آموزش دیده است قادر خواهد بود بر اساس نوع پوست شما بهترین روش درمانی را برای شما پیشنهاد کند.

جوانسازی پوست با لیزر

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی پوست با لیزر

در بعضی موارد یک درمان برای رسیدن به نتایج مورد نظر کافی است در حالی که بعضی مشکلات پوستی به بیش از یک جلسه درمان برای نتایج ماندگار نیازمندند.

ریکاوری و بهبود پس از جوانسازی پوست با لیزر

هرچند درمان با لیزر یک روش غیر جراحی شمرده می شود ولی همه آن ها بدون ریکاوری نیستند. بر اساس نوع لیزر و قدرت ترمیم بدن بیمار ممکن است به استراحت پس از درمان نیاز باشد.

لیزر های غیر تخریب کننده به طور معمول هیچ زمانی برای ریکاوری و بهبود نیاز ندارند در حالی که لیزر های تخریب کننده ممکن است به دو هفته زمان نیاز داشته باشند تا پوست دوباره ترمیم شود زیرا یک لایه از پوست را حذف می کنند که این لایه باید دوباره بازسازی شود.

به این معنا نیست که شما باید یک ماه در خانه بمانید بلکه به این معنی است که ممکن است پوست قرمز شده و یا پوسته دهد. ممکن است در بعضی از رویداد های اجتماعی حس راحتی نداشته باشید به همین دلیل توصیه می شود پیش از جوانسازی پوست با لیزر این نکات را در نظر بگیرید. شنا، ورزش یا حمام بخار و تمام کارهایی که ممکن است دمای بدن را بالا ببرد باید برای دو هفته به تعویق بیفتند تا در روند ترمیم پوست مشکلی ایجاد نکنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوانسازی پوست با لیزر و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷