زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

عواض بوتاکس دور چشم

مجله آموزشی

عواض بوتاکس دور چشم

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

عواض بوتاکس دور چشم

عواض بوتاکس دور چشم

نمی توان گفت عوارض بوتاکس بسیار خطرناک است و به عبارتی عوارض کمی دارد که قابل رفع شدن می باشند. برخی از عوارض ها به دلیل عدم آشنایی شخصی می باشد که تزریق بوتاکس را بر عهده دارد و نباید تزریق بوتاکس را به افراد غیر متخصص سپرد. برای جلوگیری از هر گونه عوارض بوتاکس باید به کلینیک هایی مراجعه کرد که اعتبار بالایی داشته باشند و پزشک متخصص پوست و مو در آن فعالیت داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

عوارض بوتاکس که به صورت عمومی رخ می دهد را نام ببرید؟

سر درد و تهوع:

از عوارض بوتاکس که بسیار هم شایع می باشد، می توان به سر درد و تهوع اشاره کرد. عوارض سر درد و تهوع را معمولا 2 تا 15 درصد از افراد در زمان تزریق احساس می کنند. این عارضه ها بسیار خفیف می باشد و معمولا مواقعی اتفاق می افتد که فرد اولین جلسه تزریق بوتاکس خود را قرار است، انجام می دهد. البته سردرد و تهوع از چند ساعت تا چهار روز ممکن است زمان ببرد تا رفع شود.

درد:

هر فردی با توجه به آستانه تحملی که دارد، میزان درد متفاوتی را در زمان تزریق بوتاکس تجربه می کند. البته در خیلی از مواقع شاهد تحمل بیشتر مراجعین در اثر تزریق بوده ایم. افرادی هم که تحمل این درد برایشان سخت است و به دنبال کاهش آن می باشند، می توانند پس از مشورت با پزشک خود و قبل از آمدن به کلینیک، استامینوفن را استفاده کنند. همچنین برای کاهش درد در خیلی از مواقع از کمپرس آب سرد استفاده می نمایند.

از آنجایی که عروق خونی در ناحیه تزریق سوراخ می شود، باعث به وجود آمدن عوارض کبودی می شود و دلیل آن عدم شناسایی محل عروق خونی می باشد. افرادی که در این زمینه تخصص ندارد، احتمال آسیب رساندن آن ها به عروق خونی زیاد می باشد. پس پزشک باید برای جلوگیری از این عوارض بوتاکس از مهارت بالایی برخوردار باشد.

عوارض بوتاکس

قرمزی و تورم:

از واکنش های طبیعی که در هر روش درمانی احتمال وقوع آن است، می توان به قرمزی و تورم اشاره کرد. البته احتمال برطرف شدن این عوارض تا چند ساعت وجود دارد و به درمان مجدد نیاز پیدا نمی کند. ضخامت سوزن تزریق و میزان بوتاکس، شدت قرمزی و تورم را مشخص می کند. برای جلوگیری از این عوارص نه تنها تجربه پزشک بلکه به سوزن های با کیفیت، مصرف کمپرس سرد بعد از تزریق، مقدار کم بوتاکس نیاز می باشد.

واکنش های کولینرژیک:

این نوع از عوارض بوتاکس به صورت خشک شدن دهان و یا چشم ها نشان داده می شود. مشاهده آن زمانی اتفاق می افتد که فراورده هایی استفاده شود که برای ساخت آن از سم بوتولینوم نوع بی استفاده کرده اند.

عوارض بوتاکس

دکتر مسعود جعفری

با آن که بوتاکس عوارض خاصی ندارد و باعث ایجاد مشکل در افراد نشده است اما پیشنهاد میشود مادران باردار و شیرده، بیماران عصبی عضلانی از بوتاکس دوری کنند و اگر داروی خاصی مصرف میکنید با پزشک آن را در میان بگزارید.

مهم ترین عوارض بوتاکس دورچشم چیست؟

بوتاکس دور چشم مانند بوتاکس دیگر نواحی صورت عوارض مختلفی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • افتادگی پلک بالا یا پایین
  • ایجاد درد و قرمزی در ناحیه تزریق
  • اختلال در بینایی
  • افتادگی و سنگین شدن پلک ها
  • خون ریزی در محل تزریق
  • کبودی پس از تزریق بوتاکس
  • اشکی شدن چشم ها
  • بی حسی هر دو چشم

در صورتی که هر کدام از این مشکلات ذکر شده بعد از تزریق بوتاکس برایتان اتفاق  افتاد، ضروری است که به پزشک معالج خود مراجعه کنید و او را در جریان قرار دهید. البته احتمال خوب شدن بعضی از عوارض در زمان کم وجود دارد، اما برخی دیگر نیاز به درمان دارند و برای برطرف شدن آن ها باید اقدامات لازم انجام گیرد.

بوتاکس

برای کاهش عوارض بوتاکس دورچشم چه باید کرد؟

برای کاهش عوارض بوتاکس دور چشم، نیاز است که تزریق آن را به فردی متخصص بسپارید. دلیل آن آشنایی بیشتر فرد متخصص در زمینه تزریق و میزان بوتاکس می باشد. همچنین از تجربه زیادی در این زمینه برخوردار است. وجود پزشک متخصص باعث می شود در صورت مشاهده عوارضی، سریع اقدام کرد و مشکل را کنترل و برطرف نمود.

استفاده از کمپرس سرد در جهت از بین بردن تورم و قرمزی پوس از دیگر مواردی است که به کاهش عوارض بوتاکس دور چشم کمک می کند. البته مصرف کمپرس سرد باید به صورت فیر مستقیم بر روی پوست انجام گیرد. بعد از تزریق بوتاکس دور چشم نباید هیچ گونه فعالیت ورزشی سنگینی انجام دهید و زمانی که درد را در ناحیه مورد نظر احساس کردید، مسکن هایی که پزشک تجویز کرده را مصرف کنید.

با چه کارهایی عوارض بوتاکس را تا حد امکان کاهش دهیم ؟

قبل از انجام تزریق بوتاکس، مشورت با پزشک متخصص در زمینه بیماری و مشکل جسمی که دارید، مشورت نمایید.

رعایت تمام دستورات پزشک متخصص را قبل و بعد از انجام بوتاکس در دستور کار باید قرار دهید.

تحقیق در مورد ناحیه ای که می خواهید بوتاکس انجام دهید و کلینیکی که می خواهید برای تزریق بوتاکس انتخاب کنید، لازم است.

هر گونه عوارض بوتاکس بعد از انجام آن را به پزشک اطلاع دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷