زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

تزریق چربی سینه چیست؟

مجله آموزشی

تزریق چربی سینه چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تزریق چربی سینه چیست؟

تزریق چربی به سینه

در تزریق چربی به سینه، چربی را از یک بخش بدن گرفته و به سینه تزریق می کنند. هدف این درمان حذف بخشی از چربی های ناخواسته از مناطقی از بدن مثل شکم، پهلو ها و ران ها برای متقارن سازی، شکل دادن و بزرگ نمودن سینه می باشد.

هر چند که این جراحی کوچک است ولی تصمیم گیری در مورد انجام دادن آن بزرگ و تاثیرگذار است. زیرا هزینه تزریق چربی قابل توجه و همچنین عوارضی در پی دارد. به خصوص اگر شاغل هستید باید زمان ریکاوری این روش درمانی را برای افزایش ماندگاری تزریق چربی نیز در نظر بگیرید.

این روش نسبت به ایمپلنت های سیلیکونی از جهت این که ممکن است توسط سلول های ایمنی بدن بیگانه شناخته شوند برتری دارد. زیرا در این روش از سلولهای چربی بدن خود فرد استفاده می شود که واکنشی به همراه ندارد.

البته تزریق چربی به سینه برای همه افراد مناسب نیست و فقط برای افرادی مناسب است که می خواهند اندازه سینه خود را یک کاپ (به اندازه یک سایز) بزرگ تر از اندازه فعلی کنند و برای افزایش های بیشتر، این روش مناسب نخواهد بود. برای اطمینان بیشتر قبل از تزریق چربی گرفتن یک ماموگرام توصیه می شود و هم چنین توصیه می شود سالهای بعد هم جلسات ماموگرامی ادامه داده شوند.

در ابتدای همین مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی صفر تا صد تزریق چربی به مقاله ی ” 25 پرسش و پاسخ مهم تزریق چربی ” مراجعه کنید.

تزریق چربی به سینه

مزایای تزریق چربی به سینه

اگر به دنبال موارد زیر هستید می توانید با تزریق چربی به آن ها برسید:

  • افزایش حجم سینه با توجه به افتادگی و کاهش حجمی که در روند پیری یا بارداری ممکن است رخ دهد.
  • شکل دادن و کانتور سینه ها
  • متعادل کردن هر گونه ناهمواری و عدم تقارن سینه ها
  • کاهش چربی های مناطق دیگری مثل شکم یا ران

هر چند که این روش موجب بهبود ظاهر سینه می شود ولی نمی تواند جلوی پیری و افتادگی سینه ها را به مرور زمان بگیرد. اسم پزشکی افتادگی سینه ها پتوزیس است و برای درمان آن و لیفت سینه روش های درمانی و جراحی دیگری به نام ماستوپکسی استفاده می شود که با مشاوره پوست و مو توسط پزشک و برای بهبود نتایج می تواند با تزریق چربی ترکیب شود.

معایب تزریق چربی به سینه

  • این روش نسبت به دیگر روش ها کمی طولانی است و ممکن است دو تا سه ساعت به طول بیانجامد.
  • از آنجا که نتایج ثانویه چند ماه بعد حاصل می شود و در سال اول ممکن است 30 تا 70 درصد چربی های تزریق شده جذب شوند ممکن است نیاز به تزریق دوباره چربی باشد.
  • مقدار محدودی چربی در هر جلسه می تواند تزریق گردد در حالی که در ایمپلنت این مشکل وجود ندارد.
  • نمی توان نتایج نهایی بعد از جذب چربی را حدس زد زیرا متابولیسم بدن هر شخص متفاوت است و می تواند روی نتایج تاثیر بگذارد.

عوارض تزریق چربی به سینه

هر عمل جراحی با خود عوارضی را به دنبال دارد و اهمیت زیادی دارد که قبل از انجام جراحی از ان ها اطلاع داشته باشید.

  • نکروز چربی و کیست روغنی: نکروز (مرگ) سلولهای چربی زمانی  رخ می دهد که حین برداشت چربی به سلولهای چربی آسیب برسد که پس از تزریق سلولهای مرده حفظ نمی شوند و جذب می شوند و نتیجه را کاهش می دهند.

تزریق چربی

البته این مشکل در درصد کمی از بیماران رخ می دهد و با انتخاب روش های مناسب جراحی و برداشتن چربی ها می توان از این مشکل جلوگیری کرد. برای همین اهمیت دارد که به پزشک متخصص پوست و مو مجرب مراجعه کنید.

  • خون ریزی و کبودی: در هر جراحی ای خطر خون ریزی وجود دارد. این مشکل معمولا پس از جراحی رخ می دهد و به ندرت پس از دو هفته ممکن است رخ دهد و سینه حالت متورم پیدا می کند. در صورت خونریزی زیاد ممکن است بیمار لازم باشد یک شب دیگر در بیمارستان سپری کند و هم چنین احتمال کبودی را بالا می برد ولی تاثیری روی نتیجه جراحی نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد خون ریزی و کبودی به مقاله ی ” خوابیدن ورم تزریق چربی چقدر طول مبکشد ” مراجعه کنید.

  • عفونت: احتمال ابتلا به عفونت پس از جراحی تزریق چربی به سینه وجود خواهد داشت. هر چند به ندرت ممکن است رخ دهد ولی لازم است آن را جدی بگیرید. از شواهد عفونت می توان به عدم بهبود انچه که باید در زخم و قرمزی طولانی مدت اشاره نمود. عفونت های ملایم با تجویز انتی بیوتیک مهار می شوند.

تزریق چربی به سینه

خطرات احتمالی همه جراحی ها:

  • ایجاد لخته خون
  • مشکلات بی هوشی مثل آلرژی داشتن به آن ها
  • حالت تهوع
  • احساس درد پس از جراحی

آماده شدن برای تزریق چربی سینه

پیش از دریافت درمان با تزریق چربی باید موارد زیر را رعایت و فراهم کنید:

  • سیگار و الکل: سیگار کشیدن موجب کاهش در بهبود زخم می شود و برای یک ریکاوری کوتاه مدت پزشکان توصیه می کنند شش هفته قبل از جراحی سیگار استعمال ننمایید. هم چنین هفته ها قبل از الکل استفاده نکنید.
  • انجام کار های عقب مانده: اگر کاری در خانه یا بیرون خانه برای انجام دادن دارید حتما پیش از عمل آن را به سرانجام برسانید تا بعد از عمل با آرامش خاطر بتوانید به استراحت بپردازید. اگر نیاز به دریافت مرخصی دارید حتما فرم های مربوطه را تحویل و هماهنگی های لازم را انجام دهید.
  • رانندگی: ممکن است به علت داروهایی که پیش و بعد از عمل دریافت می کنید قادر به انجام رانندگی نباشید. بنابراین از کسی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. هم چنین نیاز به مراقبت هایی برای 24 ساعت اول پس از جراحی خواهید داشت پس حتما این موضوع را از قبل با خانواده و دوستان در میان بگذارید.
  • غذا و خرید: پس از عمل جراحی قادر به بلند کردن وسایل سنگین برای دو هفته نخواهید بود و به همین علت خوب است که خرید های لازم را پیش از عمل انجام دهد تا در ماه بعد نیاز به خرید های زیاد و سنگین نداشته باشید. از آنجا که باید رژیم غذایی مناسب و سالمی پس از عمل کسب کنید حتما این موضوع را در خرید هایتان در نظر بگیرید.
  • تهیه لباس و لباس زیر مناسب: برای روزهای بعد از عمل بهتر است لباس هایی تهیه نمایید که از جلو باز می شوند. در این حالت یک لباس زیر مخصوص توسط پزشک به شما توصیه می شود که پس از عمل استفاده نمایید و مدت استفاده از آن توسط جراح به شما گفته خواهد شد.

مراقبت های پس از تزریق چربی سینه

  • مرخصی از کار: بسته به کاری که انجام می دهید زمان مرخصی شما متفاوت خواهید بود. اگر در کارتان با فعالیت های فیزیکی زیادی سر و کار دارید بهتر است یک هفته مرخصی بگیرید. در مواردی که می توانید کار خود را آرام آرام از سر بگیرید چند روز مرخصی نیز کافی است. پزشک زمان دقیق استراحت و مرخصی شما را خواهد گفت.
  • ورزش: در هفته اول اصلا نباید ورزش کنید و فقط استراحت نمایید. ورزش های هوازی سبب تورم بیشتر می شوند. هر چند ورزش های شدتی و قدرتی نیز سبب بروز کبودی یا خونریزی از سینه می شوند. در هفته دوم می توانید ورزش های آرام مثل قدم زدن را از سر بگیرید. بعد از هفته دوم ممانعتی برای ورزش وجود ندارد ولی به آرامی به ورزش های قدرتی برگردید و خود را تحت فشار قرار ندهید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی سینه

  • سینه بند پس از جراحی: یک نوع سینه بند پس از جراحی خواهید داشت که باید یک هفته هر روز و هر شب بپوشید که سبب کاهش تورم و بهبود سریع تر می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷