زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

روش های تقویت خانگی موی سر

مجله آموزشی

روش های تقویت خانگی موی سر

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مراقبت از موی سر

روش های تقویت خانگی موی سر

داشتن مو های سالم و پرپشت برای هر شخصی مهم است. برای تقویت خانگی موی سر و برطرف کردن مشکلات مو با استفاده از روش های طبیعی و خانگی که بسیار هم کاربردی و اقتصادی هستند، می توان به نتایج مطلوبی رسید. از این درمان ها می توان برای کاهش مشکلات و بیماری های مختلف موی سر نیز، استفاده شود. حتی افرادی که هیچ مشکلی در مو های خود مشاهده نمی کنند نیز، می توانند برای سلامتی و  تقویت مو های سر خود، از روش های خانگی زیر استفاده کنند.

1-تغییر عادات روزانه

بعضی از عادات ما باعث بروز مشکلات و کندی در حین درمان می شوند. با تغییر بعضی از این عادات کوچک، می توان در بهبود و سرعت بدست آوردن نتیجه دلخواه به ما کمک کند. می توانید برای شروع از عادات زیر شروع کنید.

مراقبت از موی سر

  • مراقبت های روزانه:

خوردن غذاهای مناسب و نوشیدن آب بیشتر از ساده ­ترین راهها برای تقویت موهاست. بسیاری از افراد ترجیح می­دهند موهای خود را اصلاح نکنند؛ اما اصلاح و مرتب نمودن موی سر کمک بزرگی به جلوگیری از مشکلاتی چون موخوره و نازک شدن مو می­کند.

  • تعویض رو بالشی:

استفاده از روبالشی ابریشمی یکی از توصیه­ های خانگی در زمینه سلامت مو است. ابریشم روغن­ موی شما را جذب نمی­کند. درحالی که پنبه و مواد دیگر باعث جذب روغن طبیعی موهای شما می شوند و در دراز مدت موجب خشک و ضعیف شدن مو می­شوند.

  • شست و شو:

تعادل در شست و شوی موها، مرطوب نگه داشتن مو، استفاده از شامپوها و شوینده ­های مناسب، استفاده از شانه و برس ­های باکیفیت و روغن مالی موها از دیگر کارهایی است که می­توان برای سلامت مو به روش طبیعی و تقویت خانگی موی سر انجام داد.

  • دستگاه های حرارتی:

استفاده از دستگاه های حرارتی مانند سشوار، اتو مو، فر کننده مو و هر دستگاهی که برای حالت دهندگی استفاده می کنید را کنار بگذارید. حرارت بالا باعث خشکی و یا شکننده شدن مو ها می شوند  و باعث ضعیف شدن تار های مو سر می شوند. اگر هم استفاده می کنید، در درجه کم قرار دهید در استفاده از آن ها زیاد روی نکنید.

تقویت موی سر

2-مصرف مکمل ها

به منظور تقویت مو های سر، می توانید از مولتی ویتامین ها که مواد معدنی و ویتامین های بدن را تامین می کنند استفاده کنید. اما قبل از مصرف هر مکملی، با یک پزشک و یا پزشک حاضر در داروخانه ها مشورت کنید. در مصرف هر گونه مکمل، خود سرانه تصمیم نگیرید، چرا که در بعضی موارد، مصرف مواد بیش از حد بعضی مکمل ها ممکن است باعث آسیب و مشکلات قلبی شوند.

تقویت موی سر

3-شستن مو ها با آب سرد

دوش آب گرم باعث آسیب به ناحیه ریشه و باز شدن کوتیکول های مو می شود، در نتیجه باعث خشکی و شکستگی مو های سر می شود. می توانید با دوش آب ولرم ابتدا شست و شو در آخر، با آب سرد مو های خود را بشویید. این کار باعث محافظت از کوتیکول مو و نگهداری رطوبت توسط مو می شود، و در نتیجه تقویت مو ها می شود.

تقویت موی سر

4-مواد خوراکی و ویتامین ­های مفید برای تقویت موی سر

رژیم غذایی

رژیم غذایی صحیح و سبک زندگی اصولی مهمترین موارد در جلوگیری از ریزش مو و درمان مشکلات مو است. حداقل 3 لیتر آب در روز بنوشید. غذاهای سرشار از ویتامین ­های A ، C و E، آهن، امگا 3، از تاثیر بیوتین بر پوست و مو خود غافل نشوید، نیاسین و روی و پروتئین بهترین مواد غذایی برای داشتن مویی سالم هستند.

تقویت خانگی موی سر

تخم­ مرغ، ماهی، سبزیجاتی مانند اسفناج و کدو حلوایی، میوه ­هایی چون انگور و آووکادو، دانه ­های کتان و کنجد و کره بادام زمینی از بهترین غذاها برای تغذیه مو و تقویت خانگی موی سر هستند. اگر نمی­توانید این مواد مغذی را رژیم غذایی خود جای دهید، ویتامین­ های مختلف مانند مکمل های رشد مو را مصرف کنید.

ژل آلوئه ورا

تقویت خانگی موی سر

این گیاه قدرتمند دارای چنین خواص درمانی و تغذیه­ ای شگفت انگیز است و مانند یک معجون برای تقویت موی سر استفاده می شود. با مالیدن مقداری ژل اندازه کف دست، موها را ماساژ دهید. بگذارید 10-15 دقیقه ژل بر روی مو بماند و سپس موها را با شامپویی مناسب بشویید. قوی نگه داشتن فولیکول های مو برای جلوگیری از شکستگی ضروری انداست. این ژل یکی از بهترین معجون­ها برای تقویت خانگی موی سر است.

 

ماسک تخم ­مرغ

تقویت خانگی موی سر

یکی از بزرگترین عوامل در بروز مشکلات مو، کمبود پروتئین در رژیم غذایی است.  بهترین راه حل برای این مشکل، استفاده از ماسک تخم مرغ است. فقط کافی است کمی آووکادو ، 1 تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2/1 قاشق چایخوری عسل را ترکیب کنید. حداقل 30 دقیقه روی موها بمالید و بعد شامپو بزنید تا برداشته شود.

روغن زیتون و زنجبیل

تقویت خانگی موی سر

روغن زیتون بهترین روغن برای تقویت خانگی موی سر است. پر از ویتامین­ های مهم است و موهای شما را از پوست سر تا انتها تغذیه می­کند. به سادگی روغن را با زنجبیل خرد شده یا اسانس زنجبیل ترکیب کرده و روغن را روی موهای خود ماساژ دهید.

رزماری و چای گزنه

این ترکیب می­تواند به ضخیم شدن مو و رشد موهای جدید کمک کند. یک معجون با 4/3 فنجان رزماری تازه و 1 کیسه چای گزنه و 1 فنجان آب جوش تهیه کنید. از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن به مدت یک ساعت بر روی موها استراحت دهید.

دانه شنبلیله

تخم شنبلیله غنی از پروتئین و لسیتین است. این دانه ­ها را یک شب خیس کنید، سپس آنها را به حالت خمیری درآورده و روی پوست سر بمالید. 30 دقیقه بعد، آن را بشویید. این ماسک برای درمان شوره سر نیز بسیار عالی است.

تقویت خانگی موی سر

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین مواد برای تقویت خانگی موی سر است. برای تقویت حجم مو و همچنین تسکین هرگونه التهاب پوست سر، یک چهارم فنجان سرکه سیب را با 1 فنجان چای سبزِ خنک ترکیب کنید. بعد از شامپو کردن، مخلوط را روی مو ریخته و شانه بزنید تا کل تارهای مو به این محلول آغشته شوند. اگر موهای سفید یا بلوند دارید، ابتدا تست رنگ انجام دهید و مطمئن شوید موهای شما تغییر رنگ نمی­دهند.

تقویت خانگی موی سر

 

آب پیاز

ممکن است بوی پیاز برای شما خوشایند نباشد. پیاز منبع غنی گوگردی است که با افزایش تولید کلاژن به رشد مو کمک می­کند. مخلوطی از آب پیاز و عسل یک معجون مفید برای مو است.

شیر نارگیل

تقویت خانگی موی سر

شیر نارگیل و آب پرتقال نیز از جمله ترکیباتی هستند که می­توان برای تقویت خانگی موی سر از آنها استفاده کرد.

در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با سه ترفند ساده برای تقویت موها در کمتر از یک ماه آشنا شوید.مشکلات رایج موی سر شامل موارد زیر هستند:

نکات لازم در انتخاب روش مناسب برای تقویت موی سر

برای انتخاب یکی از روش های مناسب برای تقویت خانگی موی سر باید به موارد زیر توجه نمود:

  • نوع و جنس موها
  • مشکل مو
  • علت بروز مشکلات مو مانند شوره سر و یا ریزش مو
  • عدم حساسیت داشتن به روغن یا ترکیباتی خاص

شایع ترین مشکلات پوست و موی سر 

بسیاری از افراد از مشکلات متعدد در مو های خود رنج می برند. از جمله این مشکلات که در جامعه بسیار شایع است:

شوره سر

 ذرات پوسته پوسته شده که به ریشه مو چسبیده است، می­تواند ناشی از رژیم غذایی ضعیف، عفونت و یا متابولیسم کند بدن باشد.

تقویت مو سر

ریزش موها

 ریزش مو علاوه بر عوامل ژنتیکی در اثر استرس، مصرف داروهای خاص، تغییر هورمون ­ها و یائسگی ایجاد می­شود. علاوه بر این، بسیاری از محصولاتِ حاوی مواد شیمیایی که برای مراقبت از مو طراحی شده ­اند، خود می­توانند موجب ریزش مو شوند.

تقویت موی سر

خشکی مو یا چربی بیش از حد مو

خشکی مو عموماً به دلیل شست و شوی مکرر موها به روش غیر اصولی ایجاد می­گردد. چربی بیش از حد طبیعی در موها به دلیل این است که پوست سر بیش از حد روغن طبیعی به نام سبوم تولید می­کند.

موخورها

شانه زدن مکرر مو، فر دادن بیش از حد، گرمای بالا و نبود تهویه مناسب باعث شکافته شدن تار مو می­گردد.
نازک بودن موها و گره ­خوردگی و مجعد بودن مو: علاوه بر ارث و ژنتیک، تغییرات هورمونی، تغذیه نادرست و کمبود رطوبت مشکلاتی نظیر نازکی و گره در مو را ایجاد می­کند.

تقویت موی سر

این موارد عمده ترین مشکلات مو هستند. درمان­های متعددی شیمیایی و تقویت خانگی موی سر مهمترین روش­های درمانی در مواجهه با این مشکلات به حساب می­آیند.

جمع­ بندی

تقویت خانگی موی سر یکی از ارزان­ترین و آسان­ترین روش ­ها برای جلوگیری از بروز مشکلات شایعی چون ریزش مو و موخوره است. علاوه بر اصلاح سبک تغذیه و نوع زندگی، با استفاده از معجون­ های گیاهی و روغن­ های تقویت موی سر می­توان بسیاری از مشکلات مو را مرتفع کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معجون های خانگی تقویت موی سر و انجام مشاوره پوست و مو به صورت رایگان و یا به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷