زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مزوتراپی مو | خداحافظی با ریزش مو

مجله آموزشی

مزوتراپی مو | خداحافظی با ریزش مو

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مزوتراپی مو - دکتر مسعود جعفری

مزوتراپی مو | خداحافظی با ریزش مو

آشنایی با مزوتراپی مو

پیش از اینکه به موضوع مهم مزوتراپی مو بپردازیم باید بدانید تنش های روحی، مشکلات ژنتیکی، تغذیه نامناسب در سلامت مو تاثیر زیادی دارند. تنش های عصبی و مشکلات روحی بیشتر از اختلالات ژنتیکی بر ریزش مو موثر می باشند.

مزوتراپی مو یک شیوه درمانی نوین است که می تواند به درمان ریزش مو کمک زیادی کند. این روش درمان تزریقی می باشد و کاربردهای زیادی دارد. یکی از کاربردهای این روش متوقف کردن ریزش مو می باشد. علاوه بر این رشد موها را تحریک می کند. در مزوتراپی ترکیبی از مواد متنوع به داخل پوست تزریق می شود. این مواد شامل، داروهای مختلف، ویتامین ها، هورمون ها و آنزیم ها می باشد که به درمان طاسی کمک فراوانی می کند.

در مزوتراپی مو به وسیله داروها و سرنگ، ترکیبات خاصی به لایه درم یا میانی تزریق می گردد. زیرا پیاز مو در این لایه قرار گرفته است. اگر بخواهیم به شکلی مناسب و مطلوب ترکیبات ترمیم کننده را به آن ناحیه برسانیم، باید آن ها را به طور مستقیم به لایه میانی بفرستیم. داروهای موضعی مثل ماینوکسیدیل اغلب نمی توانند به خوبی از اپیدرم عبور نمایند، به همین خاطر تاثیر مزوتراپی بسیار بیشتر می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد مزوتراپی به مقاله ی “ بهترین مواد مزوتراپی پوست ” مراجعه کنید.

مزوتراپی برای موها

مزوتراپی راهکاری مناسب برای تقویت مو

به وسیله مزوتراپی مو ویتامین های کافی برای تقویت و رشد موها فراهم می شود. علاوه بر این جریان خون را در قسمتی از پوست به طور کامل درمان می کند. محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می گردد، دارای ترکیبی از ویتامین ها و اسیدهای آمینه می باشد که دقیقا مطابق نیاز مراجعه کننده تنظیم می شود. مزوتراپی با بهبود تدریجی هورمون ها به رشد موهای سالم کمک می کند. به همین خاطر موجب تقویت مو می شود.

درمان طاسی با مزوتراپی مو

طاسی یا آلوپسی توسط مزوتراپی مو درمان می شود. تحقیقات نشان می دهد این روش برای طاسی مو بسیار موثر می باشد. تحقیقات نشان می دهد ترکیباتی دارای فیناستراید و ماینوکسیدیل به همراه دی پانتنول و بیوتین در هفته دو بار به پوست سر بیمار تزریق می شوند. هر چه جلسات درمانی بیشتر شود ضخامت و تراکم موهای مراجعه کننده بیشتر می شود.  به همین خاطر باید بدانید مزوتراپی برای مو بسیار مفید می باشد و می تواند به آسانی آلوپسی را درمان کند.

درمان ریزش مو با مزوتراپی

مواد مغذی در مزوتراپی مو برای درمان ریزش موثر می باشد. در حقیقت مزوتراپی رشد فولیکول ها را به طور کامل تحریک می کند و پس از آن موهای جدید رشد می کند. مواد تزریق شده می تواند سلول های پوستی را بازسازی کند و فولیکول های مو را محکم می کند. تزریقات مزوتراپی به وسیله سوزنی مانند سوزن انسولین و با استفاده از دستگاهی به اسم مزوگان انجام می شود. این که تزریقات به چه شکل انجام شود به انتخاب پزشک وابسته است. هر دو مورد تکنیک بسیار خوبی می باشند.

سوالی که در این قسمت به وجود می آید این است که آیا مزوتراپی دردناک است؟ جواب این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. برای گرفتن پاسخ این سوال به مقاله ی “ آیا مزوتراپی مو دردناک است ” مراجعه کنید.

درمان ریزش مو با مزوتراپی

ترمیم مو پس از کاشت به وسیله مزوتراپی

مزوتراپی بعد از کاشت مو و یا همان ترمیم مو بعد از کاشت به وسیله مزوتراپی مو انجام می شود. بهتر است بدانید موهای کاشته شده دو تا سه هفته پس از کاشت ریزش پیدا می کنند. حدودا پس از دو ماه دوباره رشد می کنند. گردش خون در پوست سر موجب رسیدن مواد مغذی به فولیکول ها می شود. به همین خاطر رشد موها تحریک می شود. بهبود گردش خون در رشد فولیکول ها اثر گذاشته است و می تواند مواد مغذی لازم را به فولیکول ها برساند.

تغذیه و دارورسانی

در مزوتراپی مو سوزن حدودا تا 1 میلی متر به داخل پوست نفوذ می کند و محلول درمانی به صورت مستقیم به داخل لایه میانی پوست تزریق می گردد. همانطور که می دانید محلول مزوتراپی شامل ویتامین، آمینواسید؛ داروهای مهار کننده و ماینوکسیدیل می باشد. تمام این مواد موجب افزایش قدرت موها می شود. همچنین فولیکول ها نیز به صورت اساسی رشد می کنند.

آسیب های کوچک اما مفید در مزوتراپی مو

در مزوتراپی مو زخم های بسیار ریزی به وسیله سوزن ایجاد می شود. این آسیب ها کاملا جزئی می باشند. به همین علت تمام فاکتورهای ترمیمی و رشد در فضای بافتی آزاد می شوند. رگ های خونی جدید تشکیل می شوند و سبب تحریک کلاژن سازی می شوند. همچنین سلول های بنیادی زیادی به طرف ناحیه تزریق شده هدایت می شوند. تمام این عوامل موجب تحریک رشد مو می شوند و کیفیت مو بهبود پیدا می کند.

تمام مراحل مزوتراپی مو

قبل از مزوتراپی مو باید حتما برای درمان آماده شوید. این مراحل به شرح زیر می باشد:

  • حتما شب قبل یا صبح روز مراجعه به کلینیک، موهای خود را تمیز بشویید.
  • برای مزوتراپی مو بر عکس سایر بخش های بدن احتیاجی به ضد عفونی کردن پوست سر نمی باشد. اگر عفونت یا زخمی روی پوست وجود داشته باشد باید از الکل یا بتادین برای ضد عفونی کردن آن قسمت استفاده شود.
  • از داروهای مراقبت از مو و مواد تقویت کننده تا 24 ساعت قبل از درمان استفاده نکنید.
  • به یاد داشته باشید چند روز پیش از مزوتراپی داروهایی مثل آسپرین و ایبوپروفن به هیچ عنوان مصرف نکنید. علاوه بر این اگر از داروهای رقیق کننده یا ضد انعقادی مصرف می کنید باید حتما پزشک معالج را در جریان بگذارید.

مزوتراپی مو برای درمان ریزش مو

چه مراقبت هایی پس از مزوتراپی و ترمیم مو لازم است؟

  • توجه داشته باشید تا 8 ساعت پس از مزوتراپی مو حمام نروید. از روز سوم می توانید دوش بگیرید. در هفته اول بیشتر از 15 دقیقه دوش نگیرید و از آب گرم به هیچ عنوان استفاده نکنید. این عوامل می توانند موجب کبودی و سردرد شود.
  • به یاد داشته باشید تا 24 ساعت پس از جلسه درمانی از حالت دهنده ها، ماینوکسیدیل، مواد آرایشی و داروهای تقویت کننده مو استفاده نکنید.
  • اگر در پوست خود برآمدگی های ریز و درشت مشاهده نمودید، به این معناست که نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت دارید. به همین خاطر حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  • آب و مایعات زیاد نوش جان کنید.
  • تا 48 ساعت پس از جلسات درمانی مزوتراپی مو ورزش نکنید. ورزش موجب تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می گردد.
  • برای کاهش درد و تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا 2 روز بعد از مزوتراپی مو از رفتن  به سونا و جکوزی اجتناب کنید. علاوه بر این از ماساژ نیز بپرهیزید.
  • برای برطرف کردن جای کبودی حتما از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • برای تسکین در و ناراحتی می توانید از مسکن مثل استامینوفن استفاده کنید. البته حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • تا 14 روز پس از مزوتراپی مو به هیچ عنوان در معرض آفتاب قرار نگیرید.

مزوتراپی چه نتیجه ای در تقویت موها دارد؟

  • به طور معمول مزوتراپی مو برای مراجعه کنندگان جوان موثرتر می باشد.
  • پس از 90 روز می توانید رشد دوباره موهای خود را مشاهده نمایید.
  • پس از 3 تا 4 جلسه ترشح چربی ها در پوست سر کاهش می یابد. در حقیقت کمتر به شامپو احتیاج پیدا می کنید.

بعد از 4 یا 5 جلسه درمانی ریزش موهای شما کاملا  قطع می شود. ماینوکسیدیل و فیناستراید در نیمی از مصرف کنندگان موجب تقویت موها می شود.

بهترین مرکز مزوتراپی مو

چند جلسه برای مزوتراپی مو مفید است؟

برای اینکه به نتیجه بهتر برای مزوتراپی مو برسید باید با پزشک خود مشورت نمایید. تعداد کل جلسات با توجه به شرایط شما و نحوه پاسخ دهی پوست شما مشخص می شود. اگر نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم تعداد جلسات مزوتراپی برای مو تقریبا بین 8 تا 15 جلسه می باشد.  فاصله بین جلسات را باید پزشک تشخیص دهد. اکثر اوقات جلسات مزوتراپی برای مو در هفته یک بار انجام می شود. امکان دارد این جلسات به صورت ماهانه نیز انجام شود.

برای دریافت مشاوره رایگان و انجام مزوتراپی مو به کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری مراجه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷