زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟

مجله آموزشی

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مزوتراپی بعد از کاشت مو

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟

آیا شما با واژه مزوتراپی آشنایی دارید؟ آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟ آیا مزوتراپی دردناک است؟در ابتدا می خواهیم خود واژه مزوتراپی را معنا کنیم، مزوتراپی یعنی درمان درم یا لایه ی میانی پوست. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره لزوم انجام مزوتراپی مو بعد از کاشت مو را به آگاهی شما برسانیم.

داشتن موهای پرپشت و خوش حالت و مهم تر از همه سالم،  بر جذابیت چهره فرد تاثیر زیادی می گذارد. وقتی که یک فرد چه خانم یا آقا، دچار ریزش مو می شود، بسیار ناراحت و مضطرب می گردد. در این افراد اعتماد به نفس کاهش می یابد. این افراد به روش های گوناگون سعی می کنند که از ریزش مو جلوگیری کنند. داشتن  موهای خوش حالت و پر پشت موجب می شود که فرد جوان تر و با نشاط تر به نظر برسد.  

ریزش مو ممکن است به علت کمبود مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو باشد، یا ممکن است به علت ژنتیک یا اختلالات هورمونی باشد. با پیشرفت علم دیگر نگران ریزش مو نباشید. کاشت مو تنها روش مطمئن جهت درمان ریزش مو   می باشد.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

درم یا لایه میانی پوست کدام است؟

پوست از 3 لایه تشکیل شده است. 1-اپیدرم یا روپوست 2- درم یا لایه میانی پوست 3- هیپودرم یا زیرپوست

اپیدرم کمتر از یک میلی متر قطر دارد و روی آن سلول های مرده پوست وجود دارد. سلول های روپوست همیشه در حال تقسیم سلولی هستند و سلول های جدید،  جای سلول های مرده را می گیرند.

درم یا لایه میانی پوست تشکیل شده از بافت پیوندی که حاوی رشته های الاستین، رشته های کلاژن و هیالورونیک اسید می باشد. انعطاف پذیری پوست به دلیل وجود این مواد است. درم دارای ساختارهای مهم پوستی است. فولیکول مو یکی از این ساختارها است که دارای 20 نوع سلول گوناگون می باشد. هر فولیکول مو یک یا چند پیاز مو را شامل می شود. پیاز مو، تار مو را می سازد و بعد از رشد،  از سطح پوست بیرون آمده و ما آن را می بینیم. در حقیقت چیزی که ما می بینیم ساقه مو نام دارد. در مزوتراپی داروها و مواد مغذی به داخل لایه درم تزریق می شود.

مزوتراپی چیست؟

در روش مزوتراپی پوست بسیاری از هورمون ها و آنزیم ها جهت جوان سازی و از بین بردن چربی های اضافی و همچنین سفت شدن پوست داخل پوست تزریق می شود. با استفاده از مزوتراپی چین و چروک صورت هم از بین می رود. مزوتراپی  به درمان ریزش موی سر به دلیل آلوپسی کمک شایانی می کند. مزوتراپی بعد از کاشت مو در کنار دیگر اقدامات درمانی لازم است تا موی کاشته شده تقویت شده و بهتر رشد کند.

مزایای انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو

1-کمک به تقویت مو و رشد آنها

2-کمک به کاهش التهاب

3-کمک به خنثی کردن DHT ( هورمونی است که موجب ریزش مو می شود.)

4-کمک به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست سر

5- کمک به افزایش تعداد فولیکول های موی سر

6- کمک به تقویت موهای قبل و جلوگیری از ریزش آنها

7- کمک به درمان ریزش مو و جلوگیری از طاسی سر

8- کمک به سرعت رشد مو

مزوتراپی مو با دکتر مسعود جعفری

مزوتراپی بعد از کاشت مو چگونه انجام می شود؟

هدف از مزوتراپی بعد از کاشت مو این است که  سرعت گردش خون  در پوست سر بیشتر شده و خون رسانی بهتر و سریعتر انجام شود. به این ترتیب التهاب بعد از کاشت مو بهبود می یابد و موی کاشته شده سریعتر تقویت و رشد می کند. در این روش مواد معدنی، عصاره گیاهان طبیعی، انواع ویتامین و داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید به داخل پوست سر تزریق می شوند. برای نتیجه گیری بهتر تزریق در نواحی مختلفی از پوست سر انجام می شود و تنها در قسمت های کاشته شده نمی باشد. این امر به افزایش ضخامت موها و جلوگیری از ریزش موهای خود شخص کمک زیادی می کند.

انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو جهت رشد موها تاثیر دارد یا خیر؟

مزوتراپی بعد از کاشت مو کمک می کند تا خون مواد مغذی و محرک های رشد مو را بهتر تامین کند. این مواد کمک می کنند تا فولیکول های مو با استفاده از آنها  بهتر رشد کرده و هم کیفیت مو بالا می رود. مقصود  از انجام  مزوتراپی، افزایش سرعت جریان خون در پوست سر، تامین مواد مغذی و هورمون ها و افزایش تعداد فولیکول ها ، کمک به رشد مو و تولید موی جدید می باشد. انجام مزوتراپی به ایجاد تعادل هورمون ها کمک می کند تا رشد موهای جدید و سالم بهتر صورت بگیرد.

مزوتراپی بعد از کاشت مو تا چه زمانی ادامه دارد؟

معمولا پزشکان بعد از کاشت مو حداقل 2 جلسه مزوتراپی را انجام می دهند. اگر فولیکول های مو ضعیف باشد فرد به جلسات بیشتری از مزوتراپی بعد از کاشت مو نیاز دارد. مدت زمان هر جلسه حدود 40 دقیقه  می باشد. برخی از پزشکان به مراجعین خود توصیه می کنند جهت تقویت ورشد بهتر موها،  به طور منظم هر ماه یک بار مزوتراپی را انجام دهند البته استفاده از بهترین مواد مزوتراپی پوست نیز میتواند به گرفتن نتیجه ی مطلوب کمک کند. بعد از کاشت مو لازم است  برای نتیجه گیری بهتر و رشد مجدد موها ، پوست سر،  سرشار از مواد مغذی باشد. با انجام مزوتراپی این امر امکان پذیر می شود تا موها به طور طبیعی خود برگردند. مزوتراپی و یا روش های دیگر جهت تقویت موی کاشته شده مثل PRP  یا پلاسمای سرشار از پلاکت،  باید 3 ماه بعد از پیوند مو انجام پذیرد. بعضی از پزشکان نیز توصیه می کنند که انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو بهتر است یک ماه بعد شروع شود. برای گرفتن نتیجه بهتر این است که التهاب و تورم کمی کاهش یابد.

عوارض مزوتراپی بعد از کاشت مو

عوارض عمومی و آسیب بسیار ناچیز می باشد. مزوتراپی بعد از کاشت مو به تقویت و رشد مو بسیار کمک می کند.

انجام مزوتراپی کمی دردناک است. برای جلوگیری از این امر پزشکان با زدن بی حسی موضعی در پوست سر به کاهش درد مزوتراپی کمک می کنند.

گاهی اوقات پوست دچار التهاب شدید می شود و نواحی کاشت مو به درمان واکنش می دهند. این اتفاق به ندرت می افتد و پزشک می تواند با داروی دیگری از ایجاد مشکل جلوگیری کند.

مزوتراپی مو بعد از انجام کاشت مو

برای دریافت مشاوره ی رایگان و همچنین انجام مزوتراپی مو با خیالی آسوده به کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷